MotoGP: Eπιστρέφει στη Βραζιλία - Κάνοντας την αρχή με δοκιμαστικό τεστ στην Goiania τον Φεβρουάριο

Διαβεβαιώσεις FIM ότι όλα βαίνουν εντός χρονοδιαγράμματος
MotoGP Goia
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

20/1/2026

Η πίστα Ayrton Senna στη Goiania θα φιλοξενήσει δοκιμές ομολογκασιόν ενόψει της πολυαναμενόμενης επιστροφής του MotoGP στη Βραζιλία.

Η πίστα που θα φιλοξενήσει το Βραζιλιάνικο Grand Prix του MotoGP το 2026 ετοιμάζεται να υποδεχθεί δοκιμαστικό τεστ μέσα στον Φεβρουάριο, στο πλαίσιο της διαδικασίας ομολογκασιόν, την ώρα που εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το επίπεδο ετοιμότητας των εγκαταστάσεων.

Το MotoGP σχεδιάζει εδώ και χρόνια την επιστροφή του στη Βραζιλία, μια χώρα με βαθιά αγωνιστική παράδοση, καθώς η τελευταία φορά που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα επισκέφθηκε τη χώρα ήταν το 2004, με το Grand Prix του Ρίο.

Δεν έχει υπάρξει ποτέ αντίστοιχη περίπτωση με το στάδιο που βρίσκονται οι εργασίες που απαιτούνται στην πίστα της Βραζιλίας και τον χρόνο που έχουν μπροστά τους να τις ολοκληρώσουν.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, το MotoGP αναμένεται να αγωνιστεί στην πίστα Ayrton Senna στη Goiania το τριήμερο 20-22 Μαρτίου, σε έναν αγώνα που θα αντικαταστήσει το Grand Prix της Αργεντινής ως τον δεύτερο γύρο της σεζόν 2026.

Παρά τον επίσημο προγραμματισμό, εξακολουθούν να υπάρχουν αμφιβολίες για το αν το Grand Prix θα πραγματοποιηθεί κανονικά, καθώς οι εργασίες που απαιτούνται τόσο στην πίστα όσο και στις συνοδευτικές εγκαταστάσεις είναι εκτεταμένες. H πίστα έχει δεχθεί πλήρη ανακατασκευή της ασφάλτου, ενώ σημαντικές παρεμβάσεις έχουν γίνει και στις εγκαταστάσεις γύρω από την πίστα, καθώς και στις υποδομές των pit και paddock.

MotoGP Brazil

Η Ayrton Senna της Goiania δεν είναι άγνωστη στο MotoGP, καθώς είχε φιλοξενήσει αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ήδη από τη δεκαετία του 1980. Η αναβάθμισή της αποτελεί βασικό στοίχημα για τους διοργανωτές, ώστε να πληροί τα σύγχρονα στάνταρ ασφαλείας και φιλοξενίας της κορυφαίας κατηγορίας.

Πάντως, στις αρχές Ιανουαρίου, εκπρόσωπος της FIM εμφανίστηκε καθησυχαστικός, δηλώνοντας πως “δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας” σχετικά με τη διεξαγωγή του Βραζιλιάνικου Grand Prix όπως έχει προγραμματιστεί. Το δοκιμαστικό τεστ του Φεβρουαρίου αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο, δίνοντας την τελική εικόνα για την ετοιμότητα της πίστας πριν την επιστροφή του MotoGP στη Νότια Αμερική.

MotoGP: Εμφύλιος στην Aprilia - Ο Massimo Rivola εξηγεί τις ισορροπίες στη μάχη τίτλου μεταξύ Martin και Bezzecchi

“Υπάρχει ένας απλός κανόνας: αμοιβαίος σεβασμός"
Aprilia
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

13/5/2026

Ο Massimo Rivola της Aprilia Racing μιλά για το πώς θα διαχειριστεί μια πιθανή “εσωτερική” μάχη τίτλου στα MotoGP 2026, με τους Jorge Martin και Marco Bezzecchi να χωρίζονται πλέον από μόλις έναν βαθμό στη κατάταξη του πρωταθλήματος.

Η Aprilia βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο των MotoGP, όχι μόνο επειδή δείχνει να διαθέτει την πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα του grid, αλλά και γιατί οι δύο εργοστασιακοί της αναβάτες, Jorge Martín και Marco Bezzecchi, έχουν αρχίσει να ξεχωρίζουν ως οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου για το 2026.

Μετά τη νίκη του Martin στο γαλλικό Grand Prix στο Circuit de la Sarthe της πόλης Le Mans, οι δύο αναβάτες χωρίζονται από μόλις έναν βαθμό στη βαθμολογία, κάτι που κάνει όλο και πιο πιθανό ένα εσωτερικό showdown μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Aprilia

Ο CEO της Aprilia, Massimo Rivola, μιλώντας στο Le Mans, αποκάλυψε πως έχει ήδη θέσει έναν ξεκάθαρο κανόνα στους δύο αναβάτες: "Eίναι πολύ απλός, πρέπει να σέβονται ο ένας τον άλλον. "Αν το κάνουν, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα. Αυτός που θα έχει και λίγη περισσότερη τύχη, θα τα καταφέρει. Αν δεν το κάνουν, τότε θα πρέπει να κάνω εγώ τη δουλειά μου και να τους υπενθυμίσω ότι οφείλουν να σέβονται ο ένας τον άλλον."

Ο Rivola ξεκαθάρισε επίσης ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ανησυχία μέσα στην ομάδα, "δεν πιστεύω ότι χρειάζεται να θυμώνουμε. Εγώ θυμώνω μόνο όταν λείπει ο σεβασμός μεταξύ ανθρώπων. Μέχρι τώρα δεν ισχύει κάτι τέτοιο, οπότε δεν μπορώ να σας πω αν θα χρειαστεί να επέμβουμε".

Aprilia

"Κρατάμε τα πόδια μας στο έδαφος"

Παρά το ιστορικό 1-2-3 της Aprilia στο Le Mans, με Martin, Bezzecchi και Ai Ogura να χαρίζουν στο Noale το πρώτο απόλυτο βάθρο στην ιστορία των MotoGP, ο Rivola απέφυγε να χαρακτηρίσει την RS-GP σημείο αναφοράς.

"Δεν θέλω να ακούγομαι σαν χαλασμένος δίσκος, αλλά είναι ακόμη πολύ νωρίς. Αν κοιτάξουμε τις διαφορές από τους Pedro Acosta και Fabio Di Giannantonio, μιλάμε για λίγα μόνο δευτερόλεπτα σε διάρκεια αγώνα, ουσιαστικά τίποτα. Στις κατατακτήριες δεν ήταν τρεις Aprilia στις πρώτες θέσεις, επομένως προσωπικά εξακολουθώ να κρατάω τα πόδια μου στο έδαφος."

Παρόλα αυτά, ο Ιταλός παραδέχθηκε πως τα δεδομένα μιλούν από μόνα τους,

"Είναι επίσης αλήθεια ότι οι τρεις πρώτοι στον αγώνα ήταν με Aprilia, κάτι που δείχνει ότι τεχνικά ίσως αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε καλό επίπεδο.

Aprilia

"Έχουμε δύο γρήγορους αναβάτες, αλλά και δύο επαγγελματίες"

Ο Rivola στάθηκε ιδιαίτερα στον χαρακτήρα των δύο διεκδικητών του τίτλου, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ομάδας: "Έχουμε δύο αναβάτες που, πέρα από το ότι είναι γρήγοροι, είναι και εξαιρετικοί επαγγελματίες. Πιστεύω ότι θα σεβαστούν ο ένας τον άλλον."

Με τα MotoGP να μεταφέρονται πλέον στη Βαρκελώνη και τη μάχη του τίτλου να παίρνει φωτιά, η Aprilia δείχνει να έχει όχι μόνο την ταχύτητα, αλλά και την εσωτερική ισορροπία για να φτάσει μέχρι το τέλος.

Aprilia