MotoGP - Επιστρέφει στο Brno από το 2025 έως το 2029

Μια όμορφη και ιστορική πίστα που στο παρελθόν είχε σημειώσει αρκετές φορές ρεκόρ προσέλευσεης θεατών
MotoGP - Επιστρέφει στο Brno
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

29/8/2024

Το MotoGP επιστρέφει στην εμβληματική πίστα Automotodrom Brno της Τσεχίας, τουλάχιστον για τις επόμενες πέντε σεζόν, από το 2025 έως και το 2029.

Η πόλη του Brno έχει φιλοξενήσει περισσότερα από 50 Grand Prix από το ντεμπούτο της στο MotoGP το 1965, ενώ αρχικά ο αγώνας λάμβανε χώρα στους δημόσιους δρόμους, εκεί όπου διοργανώνονταν αγώνες μοτοσυκλέτας από πολύ νωρίτερα, από τη δεκαετία του 1920. Μάλιστα στους δρόμους του Brno στα τέλη της δεκαετίας του 20 είχε ανέβει δυο φορές ο θρυλικός Γερμανός Oskar Schindler, που κατόπιν θα έσωζε τις ζωές 1.200 Εβραίων από τους ναζί! Η πίστα του AutoMotoDrom στο Brno έχει μήκος 5.403 μέτρα, πλάτος 15 μέτρα, 14 στροφές εκ των οποίων οι 8 είναι δεξιές και οι 6 αριστερές, με τη μεγαλύτερη ευθεία να είναι 636,56 μέτρα. Η πίστα βρίσκεται σε υψόμετρο 450 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ έχει συνολικά ανηφορικά κομμάτια 73,75 μέτρων.

Brno

Η πίστα Automotodrom Brno εισήχθη στο ημερολόγιο του MotoGP το 1987, με το τσέχικο GP να διοργανώνεται εκεί πλέον σε ετήσια βάση μέχρι το 2020, εκτός από ένα διάλειμμα το 1992.

Brad Binder, Brno

Το 2020 στην τσέχικη πίστα η KTM πήρε την πρώτη της νίκη στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP με τον Brad Binder ενώ σε εκείνη την τελευταία σεζόν φιλοξενίας αγώνα MotoGP από το Brno, αγωνιζόταν ακόμα ο Rossi με τη Yamaha Petronas, ενώ στο Πρωτάθλημα υπήρχε και η ομάδα της Suzuki. Κάποθ εκεί, μετά από μια διαφωνία για το ποιος θα έπρεπε να πληρώσει για νέο ασφαλτοτάπητα στην πίστα των 5,4 χιλιομέτρων -εργασία που κρινόταν απαραίτητη για τη συνέχεια των αγώνων- οι υπεύθυνοι της πίστας αποσύρθηκαν από όλες τις διεθνείς διοργανώσεις.

Brno

Το 2023, ο ιδιοκτήτης της πίστας και πρώην αγωνιζόμενος στο MotoGP Karel Abraham πούλησε το Brno στον Karel Hubacek, και οι ελπίδες για επιστροφή του τσέχικου γύρου αναπτερώθηκαν.

Brno

Τώρα, στα τέλη του Αυγούστου του 2024 ήρθε η επίσημη ανακοίνωση της Dorna για επανένταξη του Brno στο αγωνιστικό καλεντάρι του MotoGP, χωρίς όμως να αναφέρεται πουθενά λεπτομερώς το ποιος θα αναλάβει το κόστος της ασφαλτόστρωσης που απαιτεί η πίστα.

Valentino Rossi, Brno

Η ενδιαφέρουσα χάραξη της πίστας, η τοποθεσία του Brno που βρίσκεται στο κέντρο της Ευρώπης και οι λόφοι που περιβάλλουν τη διαδρομή έκαναν την τσέχικη πίστα εξαιρετικά δημοφιλή σε θεατές και αγωνιζόμενους του MotoGP, με τον γύρο της Τσεχίας να σημειώνει ρεκόρ προσέλευσης κοινού σε αρκετές σεζόν. Περιμένουμε να μάθουμε νέα για την συντήρηση της πίστας και ελπίζουμε όλα να πάνε καλά, ώστε το MotoGP να επιστρέψει επιτυχώς σε μια πίστα που δεν βρίσκεται πολύ μακριά μας.

Τραβάνε την μπρίζα στα ηλεκτρικά MotoGP! Κανείς δεν έβλεπε MotoE - Ούτε οι συγγενείς των αναβατών!

Τα ηλεκτρικά GP δεν θα συνεχίσουν μετά τη σεζόν 2025
MotoE Ends
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/9/2025

Η FIM και η Dorna Sports ανακοίνωσαν ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE σταματά μόλις ολοκληρωθεί η τρέχουσα σεζόν του 2025. Αν στο μέλλον συντρέχουν οι λόγοι, τότε θα επανεξεταστεί το ενδεχόμενο να το επαναφέρουν.

 

Ακόμη και αν η ηγεσία της διοργάνωσης των MotoGP δεν είχε αλλάξει, το μέλλον της κατηγορίας MotoE ήταν ήδη αβέβαιο. Η κατηγορία MotoE δεν κατάφερε να αποκτήσει επαρκή απήχηση κατά τις επτά σεζόν που έτρεξε, ενώ η αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων δεν εξελίχθηκε όπως αναμενόταν, με πολλά μεγαλεπήβολα πλάνα και κατασκευαστές να αποτυγχάνουν.

Παρά τις εξαγγελίες της Ευρώπης και τον ουσιαστικό και πρακτικό πόλεμο που κύρηξε στους θερμικούς κινητήρες, η ηλεκτροκίνηση δεν κατάφερε να δώσει τις λύσεις που χρειάζεται κάποιος για να μπορέσει να στραφεί στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Χωρίς αγορά, ελάχιστα μπορείς να στηρίξεις τους αγώνες ελπίζοντας σε εξέλιξη που ποτέ δεν εξαργυρώνεται στην πράξη. Και που κράτησαν τόσες σεζόν είναι αξιοπερίεργο όπως χαρακτηριστικό είναι που παρά την τεράστια επένδυση όλα αυτά τα χρόνια, κανείς δεν ασχολήθηκε με τους αγώνες αυτούς. Κυριολεκτικά ελάχιστοι ήταν οι θεατές που συνέχιζαν να παρακολουθούν την MotoE, όχι μόνο παραμένοντας στις κερκίδες αλλά και online, από τον server της Dorna που είναι ένα πολύ καλό μέτρο σύγκρισης. Δεν έβλεπε κανείς, μερικές φορές αστειευόντουσαν πως δεν τους βλέπουν ούτε οι συγγενείς τους! Από το κύπελλο που ξεκίνησε το 2019 έως το 2023 που επένδυσαν περισσότερο δημιουργώντας το πρωτάθλημα, φάνηκε και το τέλος. Αναβαθμίζοντας το κόστος διοργάνωσης είτε θα έφερναν τους θεατές και μαζί και την εξέλιξη των μοτοσυκλετών, είτε θα έμπαινε ταφόπλακα. Όσοι ποντάραμε στο δεύτερο, έχουμε τώρα την επιβεβαίωση, ωστόσο δεν θάβεται η MotoE, μπαίνει κατάψυξη, αυτό να θυμόμαστε, υπάρχει περίπτωση επαναφοράς σε μακρινό, αρκετά μακρινό μέλλον.

Διότι ταυτόχρονα η βιομηχανία μοτοσυκλετών έχει στραφεί στην ανάπτυξη ακόμα πιο αποδοτικών κινητήρων καύσης, σε συνδυασμό με τη χρήση μη-ορυκτών καυσίμων. Εκεί όπου επενδύονται και μεγάλα ποσά. Από το 2027 τα καύσιμα του MotoGP θα είναι 100% μη-ορυκτά, αυξημένα από το ελάχιστο 40% μη-ορυκτών που είναι σε εφαρμογή από το 2024, ακολουθώντας την κατεύθυνση της βιομηχανίας και επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση για το "Racing for the Future".

Η FIM και το MotoGP θα συνεχίσουν να παρακολουθούν και να συμβουλεύονται τη βιομηχανία ώστε το άθλημα να παραμένει στην αιχμή της καινοτομίας. Δήλωσαν λοιπόν πως η MotoE θα επανεξεταστεί κάποια στιγμή στο μέλλον, εφόσον η σημασία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών ή οποιασδήποτε άλλης βιώσιμης τεχνολογίας αυξηθεί.

Ο Jorge Viegas, Πρόεδρος της FIM, δήλωσε: "Σήμερα ανακοινώνουμε την αναστολή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoE από το τέλος της σεζόν. Παρά τις καλύτερες προσπάθειες να προωθήσουμε αυτή την καινοτόμο κατηγορία μαζί με τη Dorna, η αλήθεια είναι ότι δεν πετύχαμε τους στόχους μας, αλλά ούτε και η ευρύτερη βιομηχανία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών επιδόσεων. Οι αγώνες ήταν πραγματικά φανταστικοί και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους αναβάτες και τις ομάδες που συμμετείχαν στο MotoE, καθώς και τη Dorna. Μαζί κοιτάμε το μέλλον και είμαστε έτοιμοι να αγκαλιάσουμε νέες καινοτομίες και τεχνολογίες."

Ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna Sports, πρόσθεσε: "Το MotoE έχει προσφέρει απίστευτη δράση στην πίστα και έχει στέψει πρωταθλητές και νικητές, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην αποστολή του MotoGP για καινοτομία, χωρίς φόβο και χωρίς να διστάζει να παρουσιάσει κάτι νέο. Καθώς συνεχίζουμε να επιδιώκουμε την καινοτομία εντός και εκτός πίστας, πρέπει να είμαστε εξίσου έτοιμοι να ακούμε τους οπαδούς μας και το νέο κοινό που θέλουμε να προσεγγίσουμε, παρακολουθώντας την εξέλιξη της αγοράς. Σε συνεργασία με τη FIM αποφασίσαμε ότι η κατάλληλη στιγμή είναι να τεθεί το MotoE σε “παύση” στο τέλος αυτής της σεζόν. Ευχαριστούμε όλους τους αναβάτες και τις ομάδες, τη Ducati, τους συνεργάτες μας και όλο το προσωπικό που έκαναν το MotoE πραγματικότητα από το 2019. Ευχαριστούμε που ήσασταν μαζί μας σε αυτό το πολύτιμο ταξίδι."