MotoGP: Με ημί-συνθετικά καύσιμα από το 2024!

Συμφωνία Dorna και κατασκευαστών για κατάργηση των ορυκτών καυσίμων
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/11/2021

Μια πολύ σημαντική ανακοίνωση έκανε πριν από λίγες ώρες η Dorna, που αφορά την κατάργηση των ορυκτών καυσίμων από το 2024. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση λέει πως το χρονοδιάγραμμα που συμφωνήθηκε μαζί με τους κατασκευαστές μοτοσυκλετών και τους προμηθευτές καυσίμων της κατηγορίας των MotoGP ξεκινά με καύσιμα που θα περιέχουν το λιγότερο 40% μη-ορυκτά συστατικά και έως το 2027 θα είναι 100% μη-ορυκτά.

Τα συνθετικά καύσιμα των MotoGP θα μπορούν να είναι εργαστηριακά κατασκευασμένα από “μη-διατροφική” βιομάζα, (δηλαδή δεν θα έχουν τις καταστροφικές επιπτώσεις της μονοκαλλιέργειας στην αγροτική παραγωγή που προκάλεσε η χρήση αιθανόλης στη βενζίνη…) είτε από άλλες πηγές που δεν αποδεσμεύουν άνθρακα κατά την παραγωγή τους και φυσικά την καύση τους. Μάλιστα οι εταιρείες παραγωγής αυτών των καυσίμων θα είναι υποχρεωμένες να αναφέρουν το ποσοστό της ανανεώσιμης ενέργειας που χρησιμοποίησαν κατά την διαδικασία παραγωγής τους. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, διότι βγάζει έξω από την πόρτα των αγώνων τους “ψευτο-οικολόγους”…    

Το ίδιο χρονοδιάγραμμα θα ισχύσει και για την Moto2 και Moto3 (έχουν αυστηρά έναν προμηθευτή καυσίμων) μόνο που δεν καθορίζεται το ποσοστό μη-ορυκτών καυσίμων που θα έχουν έως το 2027, όπου και αυτές οι κατηγορίες θα έχουν 100% συνθετικά καύσιμα.

MotoGP: KTM - Δοκιμές της πρωτότυπης των 850 κυβικών στη Jerez [VIDEO]

Για πρώτη φορά η μοτοσυκλέτα των Αυστριακών σε πίστα με τους Paul Espargaro και Dani Pedrosa
KTM 850 Jerez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

5/12/2025

Η Red Bull KTM ολοκλήρωσε τα πρώτα χιλιόμετρα δοκιμών με τον νέο κινητήρα 850 κυβικών για την νέα εποχής του MotoGP, με τους Dani Pedrosa και Paul Espargaro ως δοκιμαστές

Η αντίστροφη μέτρηση για τη νέα εποχή στην μεγάλη κατηγορία των αγώνων έχει αρχίσει. Η KTM έκανε το αποφασιστικό πρώτο βήμα προς τους κανονισμούς του 2027, δοκιμάζοντας στην πίστα της Jerez τον νέο κινητήρα 850 κυβικών των MotoGP.

Με τους κανονισμούς του 2027 να φέρνουν μεγάλες αλλαγές, κατάργηση συσκευών εκκίνησης, περιορισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα και, πάνω απ’ όλα, μείωση κυβισμού στα 850 κυβικά εκατοστά, με τους κατασκευαστές ήδη να προετοιμάζονται για τη μετάβαση. Παράλληλα, η ιταλική Pirelli θα γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στην κατηγορία.

Σε αυτό το πλαίσιο, η KTM φαίνεται να παίρνει προβάδισμα. Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου, στη Jerez της νότιας Ισπανίας, οι δοκιμαστές Paul Espargaro και Dani Pedrosa έγραψαν τα πρώτα χιλιόμετρα με τον νέο κινητήρα 850cc. Ο κινητήρας είχε ήδη δοκιμαστεί στις εγκαταστάσεις του Matighofen, αυτή ήταν όμως η πρώτη του εμφάνιση σε πίστα.

Η μοτοσυκλέτα δοκιμών, βασισμένη στην RC16, έφερε μαύρο fairing και φτερά τόσο μπροστά όσο και πίσω, ενώ ηχητικά ξεχώριζε σημαντικά από τις σημερινές 1000cc μοτοσυκλέτες, ένας πιο κοφτός, διαφορετικός τόνος που πρόδιδε την αλλαγή.

Προς το παρόν δεν έχουν αποκαλυφθεί τεχνικές λεπτομέρειες για τις μοτοσυκλέτες των Paul Espargaro και Dani Pedrosa, όμως είναι σαφές πως η ανάπτυξη έχει μπει σε πλήρεις ρυθμούς. Ο επικεφαλής της KTM Racing, Pit Beirer, είχε ήδη δηλώσει ότι η εταιρεία δουλεύει εντατικά πάνω στη μοτοσυκλέτα της νέας εποχής.

Εν τω μεταξύ, την ώρα που η KTM έγραφε ιστορία με το πρώτο 850άρι της, ο Pedro Acosta συμμετείχε σε ιδιωτική προπόνηση με supersport 600 κυβικών δείχνoντας ότι η προετοιμασία για το μέλλον συνεχίζεται σε πολλά επίπεδα.