MotoGP Honda: Τέλος καριέρας για Nakagami! Ο Chantra ο πρώτος Ταϊλανδός στην μεγάλη κατηγορία!

Χωρίς πολλές επιλογές η LCR
MotoGP Honda: Τέλος καριέρας για Nakagami! Ο Chantra ο πρώτος Ταϊλανδός στην μεγάλη κατηγορία!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

29/8/2024

Την ευκαιρία να αποδείξει τις ικανότητές του και να διαψεύσει κάθε πρόγνωση θα έχει πλέον ο Somkiat Chantra που αντικαθιστά πλέον τον Nakagami. Κι αυτό γιατί η είδηση πως η Honda έχασε μία μεγάλη ευκαιρία με τον Ai Ogura, ενός εξαιρετικού Ιάπωνα αναβάτη που κάνει την μετάβαση στην Aprilia, μένοντας χωρίς αντικαταστάτη για τον Nakagami, είχε προκαλέσει αντιδράσεις του κοινού στις αρχές Αυγούστου όταν ήταν και η πρώτη φορά ακούστηκε το όνομα του Chantra.

Παραδοσιακά η Honda θέλει να έχει έναν αναβάτη από την Ιαπωνία, είναι κανόνας που τον κρατά πολλά χρόνια και ο βασικός λόγος που παρέμενε ο Nakagami στην ενεργό δράση από το 2018, φτάνοντας βέβαια τις τελευταίες σεζόν να είναι η γρηγορότερη Honda σε πολυάριθμους αγώνες.

Το λογικό για την LCR θα ήταν να παλέψει για να κερδίσει τον Ai Ogura συνεχίζοντας έτσι να έχει έναν αξιόλογο Ιάπωνα αναβάτη, με την διαφορά πως ο Ogura θέλει να έχει μία ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα γνωρίζοντας πως μπορεί να κάνει την διαφορά. Οπότε το χτύπημα για την Honda είναι διπλό.

Σε κάθε περίπτωση η ασιατική καταγωγή του αναβάτη είναι σημαντική, μην ξεχνάμε πως το «Satu Hati» που υπάρχει στις MotoGP μοτοσυκλέτες της Honda από την Ινδονησία και σημαίνει One Heart, έχει μπει εκεί προς τιμή της τεράστιας αγοράς και της αγάπης που τρέφουν οι Ινδονήσιοι στην Honda. Ελάχιστα πιο μακριά στο χάρτη σε μία χώρα που η Honda όχι μόνο διατηρεί εργοστάσιο αλλά προμηθεύει από εκεί όλες τις αγορές με συγκεκριμένα μοντέλα και η αγάπη που εισπράττει από το κοινό είναι τεράστια. Στην Ταϊλάνδη παράγονται τα δικύλινδρα αλλά και τετρακύλινδρα της οικογένειας CB, από φέτος και NX, με την Honda να έχει μεγάλο μερίδιο αγοράς.

Οπότε η επιλογή της να δώσει την ευκαιρία στον Chantra πρέπει να αναζητηθεί προς εκείνη την κατεύθυνση και όχι ως προτίμηση έναντι του Ai Ogura ο οποίος προβλέπεται να είναι ένας από τους νέους αναβάτες που θα κάνουν την διαφορά από την επόμενη σεζόν.

Ο Ταϊλανδός ωστόσο δεν τα έχει πάει άσχημα στην Moto2, είναι στην 10η θέση και έχει φτάσει έως και την 6η σημειώνοντας πέρσι και την πρώτη του νίκη μέσα στο σπίτι της Honda, στο Motegi. Συνήθως βέβαια ευκαιρίες για τα MotoGP δίνονται στους κορυφαίους της Moto2.

Σε κάθε περίπτωση είναι 25 ετών και ενθουσιασμένος που του δίνεται η ευκαιρία να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Στόχος του για την πρώτη χρονιά είναι να μάθει όσα περισσότερα μπορεί, πιέζοντας τον εαυτό του σε νέα όρια.

Ο Nakagami από την άλλη πλευρά έχει καταφέρει σε 8 σεζόν στα MotoGP να πάρει μία Pole Position στο Aragon το 2020 και κουβαλά την εμπειρία τριψήφιου αριθμού εκκινήσεων σε αγώνες MotoGP. Αυτή την εμπειρία θα θέσει τώρα στην διάθεση του HRC καθώς από το 2025 θα είναι αναβάτης εξέλιξης και δεν αποκλείεται να τον δούμε ξανά στο μέλλον μέσα σε αγώνα, ως wildcart συμμετοχή.

Ετικέτες

MotoGP: Επιτεύχθηκε η πολυαναμενόμενη συμφωνία διοργανωτών-κατασκευαστών έως το 2031!

Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha στη νέα εποχή
GP Deal
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/6/2026

Ανακοινώθηκε στο Brno η υπογραφή της νέας συμφωνίας - Concorde Agreement - που θα καθορίσει το πλαίσιο λειτουργίας του πρωταθλήματος από το 2027 έως και το 2031, με τις Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha να δεσμεύονται επίσημα για την παρουσία τους στη νέα πενταετία.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του MotoGP που όλοι οι κατασκευαστές-μέλη της MSMA (Motorcycle Sports Manufacturers Association) υπογράφουν μια ενιαία συμφωνία που καλύπτει ολόκληρη την επόμενη αγωνιστική περίοδο.

Σταθερότητα ενόψει των νέων κανονισμών του 2027

Η ανακοίνωση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία καθώς το 2027 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τα MotoGP, με κινητήρες 850 κυβικών εκατοστών, απαγόρευση των συσκευών ρύθμισης των αναρτήσεων και σημαντικές αλλαγές στην αεροδυναμική.

Η νέα συμφωνία δημιουργεί ένα κοινό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ διοργανωτών και εργοστασίων, καλύπτοντας αγωνιστικά, τεχνικά και εμπορικά ζητήματα για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Παράλληλα, οι διοργανωτές του MotoGP - MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG), πρώην Dorna - ανακοίνωσαν ότι έχει επιτευχθεί συμφωνία επί των βασικών όρων και με τις 11 ομάδες του πρωταθλήματος για την περίοδο 2027-2031, με περισσότερες λεπτομέρειες να αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Μήνυμα ενότητας από όλους τους κατασκευαστές

Πέρα από το τυπικό σκέλος της συμφωνίας, το σημαντικότερο στοιχείο είναι το μήνυμα σταθερότητας που εκπέμπει το πρωτάθλημα σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλάζει διαρκώς και τα κόστη εξέλιξης αυξάνονται.

Η υπογραφή επιβεβαιώνει ότι όλοι οι σημερινοί κατασκευαστές σκοπεύουν να συνεχίσουν να επενδύουν στο MotoGP τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2031, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια ενός grid που τα τελευταία χρόνια προσφέρει τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην ιστορία της κατηγορίας.

Ο CEO του MotoGP Group, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συμφωνία "καθοριστική στιγμή" για το πρωτάθλημα, τονίζοντας ότι η δέσμευση των πέντε εργοστασίων αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάπτυξη του θεσμού.

Τι σημαίνει για το μέλλον του MotoGP

Η συμφωνία δεν αφορά μόνο τη διατήρηση των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα. Ανοίγει επίσης τον δρόμο για κοινές αποφάσεις σχετικά με την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, την εξέλιξη των τεχνικών κανονισμών, την ενίσχυση του θεάματος, την προσέλκυση νέων φιλάθλων παγκοσμίως και την εν γένει εμπορική ανάπτυξη του πρωταθλήματος

MGPSEG αναφέρει ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε δράσεις προώθησης, εμπορικής ανάπτυξης και αλληλεπίδρασης με το κοινό, όπως η δημόσια 360° προβολή του ολλανδικού Grand Prix στην καρδιά του Λονδίνου, σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της παγκόσμιας απήχησης του θεσμού.

Σημαντική και για την KTM η συμφωνία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συμμετοχή της KTM στη νέα συμφωνία, καθώς τους τελευταίους μήνες υπήρξαν αρκετές συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της αυστριακής εταιρείας στους αγώνες, λόγω των γνωστών οικονομικών δυσκολιών του ομίλου.

Η υπογραφή έως το 2031 αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η KTM εξακολουθεί να θεωρεί το MotoGP βασικό κομμάτι της στρατηγικής της, με τον Pit Beirer να χαρακτηρίζει τη συμφωνία "σημαντική στιγμή για όλους όσοι εμπλέκονται στο πρωτάθλημα".

Η νέα εποχή ξεκινά το 2027

Με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και τη Liberty Media να αναλαμβάνει τη διαχείριση του MotoGP μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Dorna, η συμφωνία 2027-2031 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θεμέλια για τη νέα εποχή του πρωταθλήματος.

Το MotoGP εξασφάλισε όχι μόνο τη συνέχιση της παρουσίας των πέντε εργοστασίων, αλλά και μια κοινή βάση για τα επόμενα χρόνια, καθώς οι διοργανωτές πίεζαν για δεκαετή δέσμευση των κατασκευαστών έως το 2036, πράγμα που δεν πέτυχαν και φαίνεται πως θα κριθεί από τις τεχνικές λεπτομέρειες της συμφωνίας και τους καρπούς που αυτή θα φέρει, στην ερχόμενη περίοδο με τις σημαντικές αλλαγές τόσο στην τεχνολογία των μοτοσυκλετών, όσο και στον τρόπο με τον οποίο το άθλημα προσεγγίζει το παγκόσμιο κοινό του.