MotoGP - Η γιορτή στη Μπανγκόκ πριν την έναρξη της σεζόν στην Ταϊλάνδη

Τεράστια η εμπορική σημασία των αγορών της Ασίας - Η συνέχεια στην πίστα Chang στο τεστ 12-13/2 και στον αγώνα 28/2-2/3
MotoGP - H γιορτή της Μπανγκόκ
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/2/2025

Λίγο πριν την έναρξη της σεζόν του MotoGP 2025, με τον πρώτο γύρο που θα διεξαχθεί στην πίστα Chang της Ταϊλάνδης, το σημαντικότερο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας διοργάνωσε μια μεγάλη γιορτή στους δρόμους της Μπανγκόκ, με τη συμμετοχή όλων των αναβατών και ομάδων της διοργάνωσης.

Στους δρόμους της πρωτεύουσας της Ταϊλάνδης είχαμε παρέλαση των αγωνιζομένων του MotoGP με… tuktuk που κουβαλούσαν πίσω τις μοτοσυκλέτες τους, παρέλαση με μοτοσυκλέτες παραγωγής -οι της Honda με CBR1000RR, οι της Ducati με Panigale V4, κλπ- ομαδικές φωτογραφήσεις μπροστά σε διάσημο ναό της πόλης, επιτυχημένα και αποτυχημένα burnout, συνεντεύξεις, και επίδειξη των αγωνιστικών μοτοσυκλετών σε εξέδρα κομπλέ με ήχο από τις εξατμίσεις τους. Μεγάλη ήταν η προσέλευση του πλήθους, ενώ παράπονα ακούστηκαν για τους τοπικούς παρουσιαστές που είχαν ελλείψεις στις γνώσεις τους περί του MotoGP, και κάποιες φορές δεν γνώριζαν καν τα ονόματα των αγωνιζομένων.

Ο στόχος πάντως επετεύχθη, οι φαν του MotoGP ήρθαν σε επαφή με τα αστέρια της διοργάνωσης, και χόρτασαν θέαμα και ήχο, πριν την έναρξη της αγωνιστικής δράσης που ξεκινά στις 28 Φεβρουαρίου στην πίστα Chang International Circuit.

MotoGP

Στα παραλειπόμενα της εκδήλωσης περιλαμβάνονται το CBR1000RR του Joan Mir που… αρνήθηκε να πάρει μπροστά, με αποτέλεσμα ο Ισπανός να ανέβει στη σέλα συνεπιβάτη του CBR του ομόσταυλού του Marini, η αποτυχημένη απόπειρα για burnout από τον Bezzecchi στη σέλα ενός Aprilia RS660, το donut του Pecco και το full-lock rolling burnout του Marc Marquez, οι σούζες που έκανε με KTM Duke o Brad Binder, η παράσταση που έδωσε σε ένα drum-set o Miller, και η περίεργη αίσθηση του Bezzecchi όσον αφορά στο επίσημο ένδυμα.

Μπανγκόκ

Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που το MotoGP εκκινεί τη σεζόν του από την Ταϊλάνδη, ενώ στη σχάρα εκκίνησης φέτος θα έχουμε και τον Ταϊλανδό Somkiat Chantra, ο οποίος κάνει ντεμπούτο στη μεγάλη κατηγορία με την ομάδα της LCR Honda.

Ετικέτες

Ai Ogura - Ακυρώθηκε μετά το GP της Αργεντινής!

Για εγκατάσταση μη εγκεκριμένου λογισμικού στην ECU της μοτοσυκλέτας του
Ai Ogura
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

17/3/2025

Ο rookie του MotoGP Ai Ogura, της Aprilia Trackhouse MotoGP, έκανε μια πολύ καλή εμφάνιση στο GP της Αργεντινής την Κυριακή 16/3, όπου από 15ος τελικά τερμάτισε 8ος. Όμως, λίγο μετά τον αγώνα ανακοινώθηκε η ακύρωσή του από την Dorna, καθώς οι τεχνικοί του διοργανωτή έκριναν πως η RS-GP του Ιάπωνα χρησιμοποιούσε μια μη εγκεκριμένη έκδοση λογισμικού!

Θυμίζουμε πως όλες οι μοτοσυκλέτες της μεγάλης κατηγορίας του MotoGP αγωνίζονται με ΤΗΝ ΙΔΙΑ ECU (Electronic Control Unit), και πάμε να πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η ECU (Electronic Control Unit) είναι ουσιαστικά ο "εγκέφαλος" της μοτοσυκλέτας. Συλλέγει δεδομένα από διάφορους αισθητήρες στη μοτοσικλέτα, τα επεξεργάζεται μέσω ενός ενοποιημένου λογισμικού και στη συνέχεια επεμβαίνει σε στρατηγικές όπως το traction control και το anti-wheelie για να διατηρήσει τον έλεγχο της μοτοσικλέτας. Στο MotoGP, η ECU σχεδιάζεται από τη Marelli και αποτελεί ένα ενιαίο κομμάτι υλικού που χρησιμοποιείται από όλες τις ομάδες και μοτοσυκλέτες. Στο παρελθόν, η ECU αποτελούσε ένα τεράστιο πεδίο επένδυσης για τις εργοστασιακές ομάδες του MotoGP. Πλέον, με την υιοθέτηση μιας ενιαίας μονάδας για όλους, διασφαλίζεται ότι το κόστος δεν εκτοξεύεται και ότι ο ανταγωνισμός παραμένει ισορροπημένος, καθώς όλοι έχουν την ίδια τεχνολογία στη διάθεσή τους. Ο συνήθης κύκλος ζωής μιας ECU είναι περίπου τρία έως πέντε χρόνια. Μετά από αυτό το διάστημα, εισάγεται συνήθως ένα νέο μοντέλο, καθώς οι προμηθευτές των εξαρτημάτων αντικαθιστούν τα παλαιότερα. Ωστόσο, με τη βοήθεια της Marelli, η προηγούμενη ECU στο MotoGP παρέμεινε σε χρήση για ένα διάστημα 10 ετών!

Ai Ogura

Επιστρέφοντας στον αγώνα της Αργεντινής, η συγκεκριμένη έκδοση του λογισμικού που χρησιμοποίησε η Trackhouse MotoGP στη μοτοσυκλέτα του Ogura ήταν σύμφωνα με τους τεχνικούς της Dorna μη εγκεκριμένη, κι έτσι απέκλεισαν τον Ιάπωνα, ακυρώνοντας το αποτέλεσμά του στον αγώνα της Κυριακής.

Στη συνέχεια ήρθε η απάντηση της Trackhouse MotoGP, με την ομάδα να αναφέρει τα εξής: “Ένα τεχνικό λάθος οδήγησε στην εγκατάσταση της λάθος ECU, στη μοτοσυκλέτα με το #79 που χρησιμοποιήθηκε στο GP της Αργεντινής, με τους κριτές να χαρακτηρίζουν μετά τον αγώνα το συμβάν αυτό ως παραβίαση των κανόνων έγκρισης τύπου, και να ακυρώνουν τον Ai από τα αποτελέσματα. Είναι δεκτό πως το λάθος δεν έδωσε κάποιο πλεονέκτημα επιδόσεων στον Ai, καθώς οι ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών ήταν σωστές, αλλά είχαν φορτωθεί με το λάθος firmware / υλικολογισμικό (σσ. Το υλικολογισμικό είναι ένα είδος λογισμικού το οποίο είναι γραμμένο σε γλώσσα μηχανής ή σε συμβολική γλώσσα, και είναι φτιαγμένο αποκλειστικά και μόνο για ένα μοντέλο συσκευής, φανταστείτε το ως το operating system της ECU, σαν τα Windows, το Android, κλπ. το οποίο κατόπιν τρέχει το software της μονάδας).”

Κρίμα για τον Ogura, αν και είμαστε σίγουροι πως στο άμεσο μέλλον ο νεαρός Ιάπωνας θα πάρει το αίμα του πίσω στις πίστες -με το σωστό firmware αυτή τη φορά. 

Ogura

Όπως και να έχει, μετά την απόφαση τα αποτελέσματα του GP της Κυριακής αλλάζουν ως εξής:

1. Marc Márquez (E), Ducati, 25 laps in 41:11.100 min

2. Alex Márquez (E), Ducati, +1.362 sec

3. Franco Morbidelli (I), Ducati, +4.695

4. Francesco Bagnaia (I), Ducati, +5.536

5. Fabio Di Giannantonio (I), Ducati, +7.138

6. Johann Zarco (F), Honda, +7.487

7. Brad Binder (ZA), KTM, +14.294

8. Pedro Acosta (E), KTM, +15.646

9. Joan Mir (E), Honda, +15.787

10. Luca Marini (I), Honda, +16.025

11. Alex Rins (E), Yamaha, +21.663

12. Maverick Viñales (E), KTM, +22.319

13. Jack Miller (AUS), Yamaha, +23.486

14. Fabio Quartararo (F), Yamaha, +25.148

15. Raul Fernandez (E), Aprilia, +26.914

16. Fermin Aldeguer (E), Ducati, +27.661

17. Enea Bastianini (I), KTM, +40.179

18. Somkiat Chantra (T), Honda, +41.693 –

Marco Bezzecchi (I), Aprilia, 25 laps back –

Disqualified: Ai Ogura (J)

Ετικέτες