MotoGP: Η Pirelli αντικαθιστά την Michelin! Οι Κινέζοι κατακτούν άλλο ένα κάστρο! *UPDATED*

Από το 2027 όταν θα αλλάξουν πλήρως οι μοτοσυκλέτες!
MotoGP: Η Pirelli αντικαθιστά την Michelin! Οι Κινέζοι κατακτούν άλλο ένα κάστρο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/3/2025

Μία μεγάλη νίκη για τον Li Fanrong προεδρεύων συμβούλου της Pirelli και CEO του γκρουπ CNOOC, της τρίτης σε μέγεθος δημόσιας πετρελαϊκής εταιρείας της Κίνας, που θα επισφραγιστεί το 2027, όταν η Pirelli θα είναι ο μοναδικός προμηθευτής σε όλες τις κατηγορίες των MotoGP και σε ολόκληρο το WSBK ταυτόχρονα!

Η είδηση είναι ταυτόχρονα αναπάντεχη και αναμενόμενη και θα το εξηγήσω πολύ σύντομα. Είναι αναπάντεχη γιατί υπάρχουν περισσότερες από μία δηλώσεις του Taramasso από πέρσι, πως το ενδιαφέρον της Michelin στα MotoGP είναι ενεργό και θέλει να μείνει στην νέα εποχή με τους μικρότερους κινητήρες και τα περιορισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα. Όπως είχε εξηγήσει αρκετές φορές ο Taramasso η τεχνογνωσία που έχουν ήδη αναπτύξει στα MotoGP θα υπερκαλύπτει τις νέες ανάγκες και παρόλο που θα χρειάζεται εξέλιξη από το μηδέν, αυτή δεν θα είναι τόσο κοστοβόρα όπως την πρώτη φορά που ανέλαβαν από την Bridgestone σχεδόν μία δεκαετία πριν.

Πριν από τρεις μέρες όμως επιβεβαίωσε πάλι ο ίδιος ο Taramasso πως υπάρχει ανταγωνιστής που πιέζει την Dorna να αλλάξει τον προμηθευτή ελαστικών.

Ο Taramasso έκανε λόγο για Ιταλό ή Γιαπωνέζο κατασκευαστή, αλλά όλοι καταλάβαμε τότε πως αυτός που πραγματικά πιέζει είναι η διοίκηση της Κίνας που θέλει την ολική επικράτηση της Pirelli στα παγκόσμια πρωταθλήματα.

Ο Ιάπωνας που ανέφερε ο Taramasso δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στο παιχνίδι και προφανώς ειπώθηκε για να μην είναι φωτογραφική η δήλωση, ωστόσο περιμένουμε μετά από μία πενταετία να υπάρχει πράγματι ενδιαφέρον από εκείνη την πλευρά και αντίπαλο δέος στους Κινέζους καθώς γιγαντώνεται σταδιακά η Sumitomo που ελέγχει το όνομα της Dunlop εκτός Ευρώπης και παράγει ελαστικά Dunlop που η μόνη επαφή που έχουμε εμείς μαζί τους είναι σε OEM εγκαταστάσεις νέων μοτοσυκλετών Made in Japan. Δεν έχουν καμία σχέση με την Γαλλική εταιρεία ούτε έχουν τον ίδιο βαθμό εξέλιξης. Αν όμως προχωρήσουν σε εξαγορά, τότε σταδιακά θα αποκτήσουν και εκείνοι ένα κομμάτι με τεράστια εμπειρία ώστε να μπορούν στο μέλλον να διεκδικήσουν κάτι τέτοιο. Η Dunlop Γαλλίας, δηλαδή Ευρώπης, είναι αυτή που είχε τις Moto2 και Moto3 και παρέδωσε πέρσι τα ηνία στην Pirelli.

Σήμερα ο Ισπανός δημοσιογράφος Manuel Pecino δήλωσε πως έχει την πληροφορία πως η Pirelli κατάφερε τελικά να κερδίσει στις διαπραγματεύσεις και από το 2027 να αναλάβει τα MotoGP. Ο Pecino δέχτηκε πιέσεις και κατέβασε το podcast χωρίς όμως να ανασκευάσει, ενώ το γεγονός πως υπήρχαν διαβουλεύσεις έχει την αδιαμφισβήτητη σφραγίδα του ίδιου του Taramasso.

Η προσπάθεια της Pirelli να αναλάβει τα MotoGP είναι ένας οικονομικός πόλεμος με την Michelin που έχει ήδη ξεκινήσει από την πρώτη στιγμή καθώς πλήρωνε στις πίστες ένα αξιοσέβαστο ποσό για να είναι το όνομά της παντού! Σε φωτογραφίες και στιγμιότυπα του αγώνα έβλεπες -και βλέπεις- πιο εύκολα το σήμα της Pirelli, με το λογότυπο της Michelin να φιγουράρει ουσιαστικά μόνο στα καπέλα των αναβατών μόλις τερματίσουν και βγάλουν το κράνος.

 Στο μεταξύ αυτός που προμηθεύει ελαστικά στα MotoGP γίνεται βορά σχολίων και κριτικής χωρίς να αναγνωρίζεται η δουλειά που συμβαίνει. Σε κάθε αλλαγή θα πεταχτούν αρκετοί μαϊντανοί να γράψουν, «καλύτερα», «καιρός ήταν» και άλλα τέτοια φανταστικά και υπέροχα, όπως όταν μιλάνε σε πρώτο πληθυντικό για την ομάδα που υποστηρίζουν στο ποδόσφαιρο, λες και είχαν την οποιαδήποτε συμμετοχή στην παραμικρή της απόφαση. Σημείο των καιρών με τον οπαδισμό να μπαίνει, ευτυχώς λίγο, και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Παράπονα οι αναβάτες έχουν σε όλες τις κατηγορίες αλλά δεν ασκείται ποτέ αντίστοιχο βάρος, διότι κριτική δεν είναι από την στιγμή που δεν υπάρχει απτή εμπειρία, κυρίως γιατί ελάχιστοι παρακολουθούν τις μικρές κατηγορίες.

Όταν η Bridgestone ετοιμάστηκε να δώσει τα ηνία στην Michelin τα ίδια σχόλια ακούστηκαν και όταν τα πρώτα παράπονα ήρθαν από τους αναβάτες, πάλι όσα γραφόντουσαν για την Bridgestone ειπώθηκαν και για την Michelin σε έναν νέο κύκλο που σταματημό δεν θα έχει. Αντίστοιχα αναμένεται να γίνει και τώρα.

Ευκαιρία όμως και για την Pirelli να περάσει από το απυρόβλητο στην πρώτη γραμμή. Ήδη πήρε μία πρώτη γεύση στα WSBK όπου την κατηγορούν πως ευνοεί την Honda, όταν στην πράξη έχει ιδιαίτερα σχέση συνεργασίας με την Ducati εδώ και δεκαετίες!

Τίποτα όμως δεν συγκρίνεται με την στιγμή που θα υπάρξει η πρώτη αστοχία στα MotoGP. Κι αν οι Ιταλοί είναι εξαιρετικά έμπειροι, όχι μόνο στην εξέλιξη των ελαστικών αλλά και στην διαχείριση των αναβατών με τεράστια συνεισφορά σε πολλά πρωταθλήματα, δεν είναι σίγουρο το πώς θα αντιδράσει η πλευρά της Κίνας.

Από πρακτικής πλευράς αναμένω η Pirelli να τα πάει πολύ καλά στο νέο της ρόλο στα MotoGP διότι για να τα πας καλά στην αρχή χρειάζεσαι χρήμα, κυρίως αυτό. Και η κινέζικη  κρατική εταιρεία πετρελαίου έχει μπόλικο. Με το χρήμα αγοράζεις τον χρόνο που χρειάζεται για να χτίσεις την εξέλιξη που απαιτείται…

*** UPDATE!!! ***

Δεν πρόλαβε καλά-καλά να... στεγνώσει το δικτυακό μελάνι που γράφαμε το παραπάνω άρθρο, και ήρθε η "επίσημη" ανακοίνωση του MotoGP για τον ΝΕΟ προμηθευτή ελασιτκών.

Το δελτίο τύπου της Dorna αναφέρει τα εξής:

"Η Pirelli θα γίνει προμηθευτής ελαστικών του MotoGP από το 2027

Μια νέα συμφωνία βρίσκεται στο τελικό στάδιο, βάσει της οποίας η Pirelli θα γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για τις κατηγορίες MotoGP, Moto2 και Moto3, καθώς η ιταλική εταιρεία ελαστικών ετοιμάζεται να επεκτείνει την παρουσία της στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP.

Η Pirelli θα γίνει ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών του MotoGP από το 2027. Ένα νέο πενταετές συμβόλαιο, που θα ισχύει έως και το 2031, βρίσκεται στο στάδιο της οριστικοποίησης και θα συμπέσει με μια νέα εποχή για το άθλημα, καθώς το 2027 θα κάνουν το ντεμπούτο τους οι νέες μοτοσυκλέτες MotoGP και οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί.

Η στρατηγική της ύπαρξης ενός μοναδικού προμηθευτή στο paddock θα προσφέρει την ιδανική αναπτυξιακή πορεία για τους πρωταθλητές του αύριο, επιτρέποντάς τους να τελειοποιήσουν τις ικανότητές τους στην πορεία προς την κορυφή. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις κατανομές ελαστικών και τις προδιαγραφές που θα παρέχει η Pirelli θα ανακοινωθούν σύντομα.

Η Pirelli παρέχει ήδη ελαστικά για τις κατηγορίες Moto2, Moto3 και μεγάλο μέρος του προγράμματος "Road to MotoGP". Τώρα, η παρουσία της στο άθλημα θα επεκταθεί και στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP, καθώς και στο MotoE, το ηλεκτρικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Η Michelin θα παραμείνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για το MotoGP και το MotoE μέχρι το τέλος των τρεχόντων τεχνικών κανονισμών, στο κλείσιμο της σεζόν του 2026.

Κατά τις επόμενες δύο σεζόν, η Michelin θα συνεχίσει να παρέχει την τεχνική της υποστήριξη, τα προϊόντα της και την παγκόσμιας κλάσης τεχνολογία της, διασφαλίζοντας την ασφάλεια, την απόδοση και τον συναρπαστικό αγωνιστικό χαρακτήρα που καθιστούν το MotoGP το πιο εντυπωσιακό άθλημα στον κόσμο.

Ως πρωτοπόρος στους αγώνες ηλεκτρικών μοτοσυκλετών παγκοσμίου επιπέδου, η Michelin θα παραμείνει αφοσιωμένη στο MotoE καθ' όλη τη διάρκεια του 2025 και του 2026, συνεχίζοντας να καινοτομεί και να καθιστά τα ελαστικά της—τα οποία ήδη περιλαμβάνουν υψηλό ποσοστό ανανεώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών—ακόμα πιο βιώσιμα."

Ετικέτες

MotoGP: O Marc Marquez στη Ducati για ακόμη δύο χρόνια!

Ο Ισπανός θα συνεχίσει να φορά τα κόκκινα
Marc_Marquez_2028
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Ο Marc Marquez θα συνεχίσει να φορά τα χρώματα της ομάδας Ducati Lenovo για τα επόμενα δύο χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP, καθώς οι δύο πλευρές ανανέωσαν τη συνεργασία τους και για τις σεζόν 2027/2028.

Η συνεργασία μεταξύ του κατασκευαστή από το  Borgo Panigale και του νυν Παγκόσμιου Πρωταθλητή ξεκίνησε στις αρχές του 2024 και συνεχίζεται, από το 2025 με την ομάδα Ducati Lenovo. Με την εργοστασιακή ομάδα ο Ισπανός πέτυχε 14 νίκες στο Sprint και 11 νίκες στο GP — 10 από τις οποίες ήταν διπλές νίκες (Sprint και GP) και επτά φορές στη σειρά — ενώ ο τίτλος των αναβατών εξασφαλίστηκε πέντε GP πριν το τέλος της σεζόν, καθώς και το ρεκόρ όλων των εποχών σε βαθμούς για έναν αναβάτη σε μία μόνο σεζόν (545 βαθμοί). Έξι χρόνια μετά τον τελευταίο του παγκόσμιο τίτλο, η επιστροφή του Marquez ήταν πρωτοφανής, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στα μεγαλύτερα επιτεύγματα του αθλητισμού.

Το 2026, μια συμβολική χρονιά για τη Ducati καθώς γιορτάζει την εκατονταετία από την ίδρυσή της, ο Marc και η Ducati Lenovo Team συνέδεσαν ακόμη περισσότερο τις τύχες τους επιτυγχάνοντας, την ίδια ημέρα στο GP της Ουγγαρίας, το ορόσημο των 100 νικών. Ένα τριπλό 100: όπως τα χρόνια της Ducati, οι θρίαμβοι της καριέρας του Μαρκ στις διάφορες κατηγορίες (74 στο MotoGP, 16 στο Moto2 και 10 στα 125cc) και οι επιτυχίες της Ducati Factory Team στο MotoGP από το 2003.

Marc Márquez: Είμαι κόκκινος. Είμαι πραγματικά χαρούμενος για τη νέα αυτή συμφωνία με την Ducati Lenovo Team και που θα συνεχίσω να είμαι μέλος αυτής της οικογένειας. Όταν αποφάσισα να ενταχθώ στη Ducati, ήμουν πεπεισμένος ότι ήταν το πιο ανταγωνιστικό project. Πίστεψαν σε μένα και χτίσαμε μια σχέση βασισμένη στην εμπιστοσύνη και τη σκληρή δουλειά. Με αυτή την ανανέωση, επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά αυτή τη δέσμευση, σεβόμενοι τους χρόνους μου και προσφέροντάς μου την ηρεμία που χρειαζόμουν για να πάρω τη σωστή απόφαση. Στο πρώτο μας έτος μαζί παλέψαμε για τον τίτλο και τον κατακτήσαμε: ένα ανεκτίμητο αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει ότι ο δρόμος που είχαμε επιλέξει ήταν ο σωστός. Συνεχίζω να αγωνίζομαι επειδή αγαπώ αυτό το άθλημα και θέλω να επιτύχω ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτό είναι το σωστό μέρος για να το κάνω. Όσο είμαι εδώ, θα δώσω τα πάντα για να βάψω το μέλλον κόκκινο.”

Claudio Domenicali (Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding):Η ανανέωση της συνεργασίας με τον Marc για τις σεζόν 2027 και 2028 αποτελεί την πιο φυσική επιλογή μετά τα απίστευτα αποτελέσματα που πετύχαμε μαζί στην πρώτη του σεζόν με τα κόκκινα χρώματα. Έφερε σε μια νικήτρια ομάδα μια νοοτροπία που είναι, αν είναι δυνατόν, ακόμη πιο αποφασιστική και ένα εξαιρετικό αγωνιστικό πνεύμα. Ο Marc, εκτός από το ότι είναι ένα εξαιρετικό ταλέντο, αντιπροσωπεύει τέλεια τη νοοτροπία της Ducati που βασίζεται στη μεγάλη αφοσίωση και την αυτοθυσία, αλλά και στην αρμονία μέσα στην ομάδα και στην ικανότητα να είναι κανείς εξαιρετικός επαγγελματίας ακόμη και σε μια παιχνιδιάρικη και γαλήνια ατμόσφαιρα. Η συνέχιση της συνεργασίας μας σημαίνει τη διατήρηση της συνέχειας ενός επιτυχημένου προγράμματος και, ως εκ τούτου, την αντιμετώπιση των επόμενων αγωνιστικών περιόδων με τη φιλοδοξία να διατηρήσουμε τη Ducati στην κορυφή του MotoGP.”

Luigi Dall'Igna (Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse): “Η εμπιστοσύνη, η σχέση μεταξύ της Ducati και του Marc ξεκινά εδώ. Αυτός μας αναζήτησε πρώτος, μας επέλεξε στη συνέχεια και σήμερα είμαστε ευτυχείς να πούμε ότι σχεδιάζουμε ένα μέλλον —πιο κόκκινο παρά ρόδινο— μαζί. Ο Marc έβαζε πάντα το πάθος του, το κίνητρό του και το αληθινό ανταγωνιστικό του πνεύμα πάνω από όλα στις επιλογές που καθοδήγησαν την εμπειρία του με την ομάδα Ducati Lenovo. Έδειξε εμπιστοσύνη σε ολόκληρη την ομάδα και αυτό μας γέμισε υπερηφάνεια και μας έδωσε κίνητρο να δίνουμε πάντα τον καλύτερό μας εαυτό για να τον υποστηρίξουμε. Ως μηχανικός, η συνεργασία με τον Marc με εντυπωσίασε. Οδήγησε τη Desmosedici GP σε κορυφαίες επιδόσεις, βελτιώνοντας κάθε εξάρτημα. Οι φιλοδοξίες παραμένουν αμετάβλητες και είμαι χαρούμενος που μπορώ να ζήσω, τόσο σε αθλητικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Ducati μαζί με τον Marc.