MotoGP: Ιδιωτική δοκιμή Ducati στο Balaton Park νέα πίστα Ουγγαρίας

Συμμετείχαν Marc Marquez, Bagnaia, Alex Marquez, Aldeguer Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelli
Ducati
Από τον

Παύλο Καρατζά

6/8/2025

Οι αναβάτες της Ducati πραγματοποίησαν χτες δοκιμή στη νέα πίστα Balaton Park Circuit, όπου θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά τα MotoGP στις 22-24 Αυγούστου. Επιστρέφουν έτσι στην Ουγγαρία μετά από το Hungaroring του '90-'92 σε μια νέα πίστα με κεντρική τοποθεσία στην Ευρώπη. Εκτός από τους εργοστασιακούς οδηγούς Marquez και Bagnaia, συμμετείχαν και οι δορυφορικές ομάδες και η δοκιμή αυτη εντάσσεται στο πλαίσιο προετοιμασίας πριν τον αγώνα σε άγνωστη πίστα για όλες τις ομάδες.

Αυτήν τη στιγμή, οι περισσότεροι αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP βρίσκονται σε καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό όμως δεν ισχύει για τους αναβάτες της Ducati, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν στις 5 Αυγούστου στο Balaton Park Circuit για μια ιδιωτική δοκιμή.

Τα MotoGP θα κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στο Balaton Park στις 22-24 Αυγούστου. Η νέα πίστα βρίσκεται περίπου 100 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Βουδαπέστη και δίπλα στην λίμνη Plattensee – που είναι δημοφιλής καλοκαιρινός προορισμός. Η πίστα είναι καινούργια, καθώς κατασκευάστηκε το 2023 και φιλοξένησε πριν λίγες μέρες και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Στο πλαίσιο του ντεμπούτου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike, υπήρξαν διχασμένες απόψεις και σχόλια για τη νέα πίστα. Το γεγονός είναι ότι η πίστα είναι στενή, έχει πολλές αλλαγές κατεύθυνσης και σίγουρα δεν είναι πίστα υψηλών ταχυτήτων. Η Ducati λοιπόν ήθελε να δώσει μία ευκαιρία στους αναβάτες της να προσαρμοστούν στη νέα πίστα και οργάνωσε μία ιδιωτική δοκιμή με τη νέα Ducati Panigale V4S.

Στην ιδιωτική αυτή δοκιμή συμμετείχαν οι Marc Marquez, Pecco Bagnaia, Alex Marquez, Fermin Aldeguer και οι αναβάτες της VR46 Fabio Di Giannantonio και Franco Morbidelli, καθώς και ο αναβάτης δοκιμών Michele Pirro.

Η πίστα έχει μήκος 4.115 μέτρα και είναι αριστερόστροφη, με 6 δεξιές και 10 αριστερές στροφές κάτι που θα βολέψει ιδιαίτερα τον Marc Marquez που δήλωσε: “Ήταν μια υπέροχη μέρα στην πίστα με όλη την ομάδα της Ducati Corse. Είμαι ευτυχισμένος. Η διαρρύθμιση της πίστας είναι μοναδική και ασυνήθιστη. Απαιτεί έναν κάπως διαφορετικό τρόπο οδήγησης – είναι μια πίστα stop-and-go, στην οποία πρέπει πρώτα να συνηθίσεις. Όσο πιο γρήγορα μπαίνεις στο ρυθμό, τόσο καλύτερα γίνεται και τόσο περισσότερο μπορείς να απολαύσεις την ταχύτητα. Η άσφαλτος είναι καλή, έκαναν εξαιρετική δουλειά. Ανυπομονώ να οδηγήσω εδώ με τη μοτοσυκλέτα MotoGP”.

Να σημειωθεί πως ο Marc γύρισε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πάνω από τον χρόνο των εργοστασιακών αναβατών της Ducati στο WSBK στο FP1, που ήταν 1:40:551. Ο χρόνος αυτός σημειώθηκε φυσικά με τις αγωνιστικές τους μοτοσυκλέτες, ενώ ο Marquez έγραψε τον χρόνο αυτό σε μία “ταπεινή” Panigale V4 S.

Παρόμοια ήταν και η γνώμη του Pecco Bagnaia: “Οι πρώτες μου εντυπώσεις από την πίστα στο Balaton είναι καλές. Η πίστα είναι μικρή, πρέπει να είσαι προσεκτικός στα εσάκια, αλλά είμαι ικανοποιημένος. Η διαρρύθμιση  είναι μοναδική και διασκεδάσαμε. Με τη Desmosedici GP θα είναι διαφορετικά, αλλά με την Panigale V4 το απόλαυσα πολύ”.

 

MotoGP: Στα χέρια του Guenther Steiner η Red Bull KTM Tech3

Νέα εποχή για την ομάδα του Hervé Poncharal - Με εμπειρία που έρχεται τα paddock της Formula 1
Steiner
Από τον

Παύλο Καρατζά

5/9/2025

Η Red Bull KTM Tech3 ετοιμάζεται να εισέλθει σε μια νέα εποχή, καθώς μια κοινοπραξία στην οποία ηγείται ο πρώην επικεφαλής της Haas F1 Team, Guenther Steiner, θα εξαγοράσει την ομάδα Tech3 MotoGP, συμπεριλαμβανομένης και της Moto3, όπως είχατε διαβάσει και εδώ. Η νέα αυτή δομή θα τεθεί σε πλήρη ισχύ από το 2026.

Με τους νέους ιδιοκτήτες ξεκινά μια νέα εποχή, με τον Steiner να αναλαμβάνει τον ρόλο του διευθύνοντα σύμβουλου και τον συνεργάτη του Richard Coleman να γίνεται διευθυντής ομάδας. Ο ιδρυτής και τρέχων διευθυντής ομάδας, Hervé Poncharal, θα συνεχίσει να ηγείται της Tech3 κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σεζόν. Στη συνέχεια, θα αναλάβει ρόλο συμβούλου, καλλιεργώντας νέα ταλέντα και μεταδίδοντας την πολύτιμη εμπειρία του στο MotoGP. Η ομάδα θα συνεχίσει να αγωνίζεται ως Tech3, χρησιμοποιώντας μοτοσυκλέτες KTM σύμφωνα με τις τρέχουσες συμφωνίες, και θα διατηρήσει τη μακροχρόνια βάση της στο Bormes-les-Mimosas της Γαλλίας.

Ο Steiner έγινε γνωστός ως στέλεχος της Red Bull Racing και ως ο πρώτος επικεφαλής της Haas F1 Team. Έγινε δημοφιλής μέσα από τη σειρά του Netflix, Drive to Survive. Αφού ξεκίνησε την καριέρα του ως μηχανικός σε αγώνες, το βιογραφικό του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει επεκταθεί εκθετικά τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, συμπεριλαμβανομένων των ανώτερων θέσεων που είχε στην Jaguar Racing στην οποία και παρέμεινε αφού αυτή έγινε Red Bull Racing. Ο συνεργάτης του, Coleman έχει επίσης πάνω από μια δεκαετία εμπειρίας σε επίπεδο παγκόσμιου πρωταθλήματος, έχοντας εργαστεί εκτενώς σε αυτοκίνητα τουρισμού και ιδρύσει τη δική του συμβουλευτική εταιρεία αθλητικής διαχείρισης.

Ο Guenther Steiner δήλωσε: “Αυτή είναι μια φανταστική ευκαιρία. Η Tech3 είναι μια εξαιρετική ομάδα με τεράστιο δυναμικό και εντυπωσιακή κληρονομιά. Η επίδραση του Hervé στην ομάδα και στο MotoGP δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί και είναι τιμή μας να αναλάβουμε και να συνεχίσουμε να χτίζουμε πάνω σε αυτά τα θεμέλια. Είμαστε ενθουσιασμένοι που γινόμαστε μέρος του MotoGP και που θα μεγιστοποιήσουμε το δυναμικό της ομάδας και του αθλήματος καθώς συνεχίζει να αναπτύσσεται, βοηθώντας το να φέρει νέους οπαδούς”.

Από την μεριά του ο Herve Poncharal είπε: “Αυτό είναι το τέλος μιας εποχής, αλλά και η αρχή μιας συναρπαστικής περιόδου για όλους μας. Είμαι πολύ περήφανος για όλα όσα έχουμε επιτύχει από τη δημιουργία της Tech3, κερδίζοντας αγώνες MotoGP και κατακτώντας τόσα πολλά βάθρα, καθώς και για όσα έχουμε χτίσει κατά τη διάρκεια αυτών των δεκαετιών με όλους τους ανθρώπους που συναντήσαμε στο δρόμο μας. Όταν ο Guenther με προσέγγισε εκδηλώνοντας ενδιαφέρον για την ομάδα, μου φάνηκε ότι ήταν η ιδανική στιγμή για να κάνουμε αυτή την αλλαγή. Ξέρω ότι ο Guenther θα ηγηθεί της ομάδας με όραμα, φιλοδοξία και ακεραιότητα, χωρίς να ξεχνάει το πνεύμα του rock'n'roll πάνω στο οποίο βασίστηκε η ίδρυσή της”.