MotoGP: Joan Mir - Τώρα επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ

H επιστροφή της Honda στα MotoGP έφερτε τον Joan Mir στο φυσικό του στυλ φρεναρίσματος
Joan Mir
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/12/2025

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής του μιλά για τη δύσκολη διαδρομή, το σημείο καμπής της σεζόν 2025 και γιατί νιώθει ξανά ο εαυτός του πάνω στη Honda RC213V.

Ο Joan Mir επέστρεψε φέτος στο βάθρο του MotoGP με τη Honda, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία του παρουσία με τη Suzuki. Μια επιστροφή που για καιρό έμοιαζε αβέβαιη, αν αναλογιστεί κανείς ότι στα δύο πρώτα του χρόνια με τη Honda είχε καταφέρει μόλις δύο τερματισμούς εντός δεκάδας.

Η σεζόν 2025 ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, ο Mir τερμάτισε μόλις σε έναν από τους έξι πρώτους αγώνες, με την κακοτυχία, τα συμβάντα και το υπερβολικό ρίσκο να συνεχίζουν να τον ταλαιπωρούν.

"Στο πρώτο μέρος της χρονιάς, το καλύτερο που μπορούσες να κάνεις με αυτή τη μοτοσυκλέτα ήταν μια έβδομη θέση", εξήγησε, "Αν κάποιος έκανε κάτι παραπάνω, ήταν λόγω συνθηκών ή περίεργων καταστάσεων. Αλλιώς, το πραγματικό δυναμικό ήταν να τα βάλεις όλα κάτω και να πάρεις μια έβδομη θέση.

"Στο Aragon ήμασταν έβδομοι. Αλλά εκτός αν έλειπε κάποιος, ήταν πολύ δύσκολο να κάνεις κάτι καλύτερο".

Ακολούθησε μια έκτη θέση στην Αυστρία, ανάμεσα σε νέες εγκαταλείψεις, όμως το πραγματικό σημείο καμπής ήρθε μετά την εισαγωγή των τελευταίων αεροδυναμικών και μηχανολογικών αναβαθμίσεων της RC213V στη Βαρκελώνη.

"Μετά τη Βαρκελώνη βελτιώσαμε λίγο την αεροδυναμική και τον κινητήρα. Αυτό ήταν κάτι που με ενοχλούσε πάρα πολύ. Και εκεί έκανα το 'κλικ'", είπε ο Mir.

Δύο αγώνες αργότερα, όλα έδεσαν στην Ιαπωνία. Στο Motegi, ο Mir χάρισε στην εργοστασιακή Honda το πρώτο της βάθρο στο MotoGP μετά τον Marc Marquez στο ίδιο σιρκουί το 2023, προσθέτοντας τη δική του επιτυχία σε μια σεζόν που είχε ήδη δει νίκη και βάθρο από τον Johann Zarco με την δορυφορική LCR Honda.

Joan Mir

Ο Ισπανός επανέλαβε το κατόρθωμα και στη Sepang, σε έναν αγώνα που ο ίδιος θεωρεί τον καλύτερό του για το 2025.

"Για το ίδιο το δυναμικό της μοτοσυκλέτας", εξήγησε. "Η Sepang παραδοσιακά δεν είναι καλή πίστα για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Και αυτό που κάναμε εκεί ήταν κάτι πολύ σημαντικό.

"Κανονικά δυσκολευόμαστε με την πρόσφυση. Και η Sepang είναι μια πίστα με πολύ χαμηλό grip.

"Για να το αντισταθμίσουμε, έπρεπε απλώς να φρενάρουμε πάρα πολύ, ρισκάροντας περισσότερο από τους άλλους. Έπεσα στο sprint, οπότε δεν ήθελα να κάνω το ίδιο λάθος ξανά.

"Διαχειρίστηκα την κατάσταση πολύ καλά. Οπότε θα πω ότι η Sepang ήταν ο καλύτερός μου αγώνας".

Στη Μαλαισία, ο Mir ενθουσίασε τους φιλάθλους με τα θεαματικά, πολύ αργά φρεναρίσματά του, ένα φυσικό του χαρακτηριστικό που είχε αναγκαστεί να περιορίσει στα χρόνια της Suzuki.

"Με τη Suzuki αυτό δεν ήταν το στυλ", παραδέχτηκε. "Έπρεπε να προσαρμοστώ στη μοτοσυκλέτα, να κυλάω περισσότερο, να φρενάρω λίγο νωρίτερα και να αφήνω τα φρένα πιο νωρίς. Γιατί αυτή η μοτοσυκλέτα απαιτούσε τέτοιο στυλ.

Joan Mir

"Τώρα με τη Honda επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ. Όπως το είχα στη Moto3 και στη Moto2. Είναι κάτι που απολαμβάνω πολύ, να φρενάρω πολύ δυνατά και να 'ρίχνω' πραγματικά τη μοτοσυκλέτα στο έδαφος, αλλά είναι πολύ δύσκολο, γιατί ρισκάρω περισσότερο από τους άλλους και πρέπει να βρεις το όριο και την αυτοπεποίθηση.

"Μπορεί να προκαλέσει κάποιες πτώσεις, αλλά αν μπορέσω να οδηγώ με λίγο περισσότερο περιθώριο, μπορούμε να το ελέγξουμε".

Παρά τα βάθρα, ο υψηλός αριθμός μηδενικών αποτελεσμάτων, 21 στους 44 αγώνες, άφησε τον Mir μόλις 15ο στο πρωτάθλημα, πίσω από τον Zarco και τον team-mate του στη Honda, Luca Marini.

Ωστόσο, η συνολική "στροφή" στην απόδοση, που αποτυπώθηκε και στην άνοδο της Honda από το rank D στο C στο σύστημα παραχωρήσεων, του δίνει αισιοδοξία για το 2026.

"Ήταν μια χρονιά-κλειδί", κατέληξε. "Μια χρονιά όπου μπορέσαμε να γυρίσουμε την κατάσταση, από το λιγότερο στο περισσότερο.

"Ίσως περίμενα λίγο περισσότερο απ’ όσο ήλπιζα. Είχαμε πολλή κακοτυχία και καμία συνέπεια. Αλλά σε ό,τι αφορά την απόδοση, το δυναμικό του αναβάτη και το δυναμικό της Honda να αντιστρέψει την κατάσταση, ήταν μια πολύ θετική σεζόν.

"Τώρα χρειαζόμαστε ακόμη ένα 'κλικ', για να βρούμε περισσότερη συνέπεια και λίγο περισσότερες δυνατότητες. Γιατί αν πρέπει να πηγαίνω πάντα έτσι, στο όριο, θα είναι δύσκολο.

"Αλλά ελπίζω του χρόνου να ξεκινήσουμε από εδώ και να ανέβουμε".

 

MotoGP: Η Ducati ανακοίνωσε τη συμφωνία με τον Pedro Acosta

Ο Marc Márquez θα έχει έναν νέο ομόσταυλο για τα επόμενα δύο χρόνια
Pedro_Acosta
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Η Ducati Corse επισημοποιεί τη συμφωνία με τον Pedro Acosta, ο οποίος ως αναμενόταν θα ενταχθεί στην εργοστασιακή ομάδα Ducati Lenovo Team για τις επόμενες δύο σεζόν του MotoGP, 2027 και 2028.

Ο 22χρονος Ισπανός έχει ήδη κατακτήσει τα παγκόσμια πρωταθλήματα Moto3 και Moto2, ενώ στην πρώτη του χρονιά στη μεγάλη κατηγορία (2024) τιμήθηκε με τον τίτλο Rookie of the Year, ενώ τερμάτισε τέταρτος στη βαθμολογία το 2025 με 13 βάθρα στο ενεργητικό του.

Η μεταπήδησή του από την ΚΤΜ στη Ducati ήταν κοινό μυστικό εδώ και αρκετό καιρό, αναμένοντας την κατάλληλη περίσταση για να γίνει η επίσημη ανακοίνωση. Αυτή η στιγμή ήρθε μια μέρα μετά την ανανέωση με τον Marc Marquez, αλλά και λίγες ώρες αφότου η ιταλική εταιρεία αποχαιρέτησε τον Pecco Bagnaia.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding, Claudio Domenicali, δήλωσε σχετικώς:

“Ο Pedro είναι δίχως αμφιβολία ένας από τους πιο ταλαντούχους νέους αναβάτες στο paddock του MotoGP. Μόλις στα 22 του χρόνια, είναι το είδος αναβάτη με τον οποίο μπορούμε να γράψουμε ένα νέο συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία μας. Ανέκαθεν μας άρεσε και τον παρακολουθούμε αρκετό καιρό, τόσο για όσα έχει καταφέρει μέσα στις πίστες, όσο και για τον ευθύ και φιλικό χαρακτήρα του, ο οποίος είμαστε σίγουροι πως θα κάνει τους Ducatisti να τον αγαπήσουν μόλις φορέσει τα κόκκινα. Πιστεύουμε πως δίπλα στον Marc αντιπροσωπεύει το ιδανικό συμπλήρωμα σε μια ομάδα που θέλει να συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέλλον και να παραμείνει πηγή θαυμασμού, σεβασμού και υποστήριξης από τους φίλους της Ducati σε όλον τον κόσμο.”

Ο Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse, Luigi Dall'Igna, επίσης δηλώνει πολύ αισιόδοξος για τον νέο του αναβάτη:

“Ο Pedro είναι ο ιδανικός υποψήφιος για το μέλλον της Ducati Lenovo Team. Μετά την επιβεβαίωση του Marc, θέλαμε να προσθέσουμε έναν νέο και γρήγορο αναβάτη στο πρόγραμμα εξέλιξης της Desmosedici GP. Ο Pedro, εκτός του ότι είναι ένα αναμφισβήτητο ταλέντο, έχει επιδείξει εξαιρετική ικανότητα. Σε μόλις έξι χρόνια στο Πρωτάθλημα έχει κατακτήσει δύο τίτλους στις μικρότερες κατηγορίες και έχει καταφέρει πολύ πειστικές επιδόσεις στο MotoGP. Η άφιξή του θα είναι ευεργετική για όλους, θα μας βοηθήσει να μεγαλώσουμε κι εμείς θα τον στηρίξουμε στην πορεία του προς την πλήρη ωριμότητα ως αναβάτη. Είμαι σίγουρος πως, με την ενθάρρυνση της Ομάδας μας και το κατάλληλο χρονικό περιθώριο, η συμβολή του θα εξασφαλίσει ένα βήμα μπροστά για μας σε επίπεδο απόδοσης και ικανοποίησης στόχων.”

Ετικέτες