MotoGP Mandalika: Τι μας δίδαξε, τι έγινε με τα ελαστικά, τους χρόνους και τι περιμένουμε στους επόμενους αγώνες

Όλα όσα έγιναν μετά την λήξη του αγώνα
MotoGP_Indonesia_analysis
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/10/2024

Συνήθως συμβαίνει να υπάρχει ένας αγώνας που ξεκαθαρίζει ποιος μάχεται για το πρωτάθλημα κάθε χρόνια, συμβαίνει σχεδόν σε κάθε αγωνιστική σεζόν, ακόμη και σε εκείνη που ο Mir, κέρδισε τον τίτλο, ο άνθρωπος που πήρε το έπαθλο γιατί κάθε άλλος που πάλεψε για αυτό και που σε απευθείας αναμέτρηση θα τον είχε κερδίσει, απέτυχε να καταφέρει να έχει διάρκεια και συνέπεια. Για την φετινή σεζόν ο αγώνας της Ινδονησίας ήταν εκείνος που ξεκαθάρισε πως δύο θα κυνηγήσουν το πρωτάθλημα. Θα πείτε πως καιρό τώρα είναι έτσι και θα το επεκτείνω, θα πω πως από την προηγούμενη σεζόν είναι δύο αυτοί που θα μπορούσαν να κερδίσουν τον φετινό τίτλο και απλά όλο αυτό το διάστημα παλεύαμε με τις συγκυρίες να γίνουν τέσσερις. Για του χρόνου δεν θα ισχύει το ίδιο θα είναι αλλιώς τα πράγματα και υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα καθορίσουν τον αριθμό εκείνων που αναμένουμε να δούμε στο τέλος του 2025 να παλεύουν για τον Τίτλο. Ένας από αυτούς η χημεία του Martin με την μοτοσυκλέτα της Aprilia για την οποία υπάρχουν προσδοκίες πως θα έχει ισχυρούς δεσμούς από την αρχή.

Προχθές λοιπόν στην Ινδονησία, ο φετινός τίτλος αποτίναξε από πάνω τους τις προσμίξεις και πλέον βαδίζουμε ολοταχώς για την κατά μέτωπο αναμέτρηση δύο αναβατών που αναμένεται να φτάσει έως τον τελευταίο αγώνα αν δεν υπάρχουν πτώσεις και εγκαταλείψεις από μηχανικά προβλήματα, όπως αυτό που συνέβη στον Marc Marquez.

Δεν είναι και δύσκολο να έρθουν τα πάνω-κάτω, οι τελευταίοι αγώνες το επιβεβαιώνουν άλλωστε. Μετά από λάθος του Bagnaia ο Martin πήγε στην γη της υγρασίας με αέρα 24 βαθμών και χάρισε πίσω, λίγους από αυτούς τους πόντους που του είχαν χαριστεί.

Το ρεπορτάζ του αγώνα στροφή-στροφή εδώ:
MotoGP Ινδονησία: Απόλυτη κυριαρχία Martin σε αλάνθαστη ημέρα με πολλές πτώσεις - Κέρδισε θέσεις από πτώσεις ο Bagnaia

Ο Martin έκανε δώρο την πρώτη θέση στον αγώνα Sprint πέφτοντας και μάλιστα όλο των ποσό των βαθμών καθώς έφτασε πολύ κοντά να ξανά μπει στην περιοχή της βαθμολογίας αλλά δεν είχε τον απαραίτητο χρόνο για κάτι τέτοιο, όμως στο τέλος βγαίνει ζημειωμένος μόλις για τρεις βαθμούς! Θα μπορούσε μάλιστα να ισοφαρίσει ή και να αυξήσει την απόσταση αυτή γιατί φεύγει από την Ινδονησία με 0(SPRTINT) + 25(RACE)=25 βαθμούς, ενώ ο Bagnaia με 12(SPRTINT) + 16(RACE)=28 που θα ήταν 25 αν δεν είχε πέσει ο Bastianini.

Διατηρείται έτσι μία απόσταση 21 βαθμών παρά την πτώση, που δεν είναι καθόλου μεγάλη για τους 5 αγώνες που απομένουν αλλά ταυτόχρονα φαίνεται πως ακόμη και μία αποτυχία στον Sprint μπορεί εύκολα να σβήσει την επόμενη ημέρα και έτσι η διψήφια αυτή διαφορά δεν είναι κάτι ευτελές και δεν θα είναι και πολύ εύκολο να σβήσει. Στο μεταξύ πέρσι τέτοια εποχή ο Martin έχασε σε αυτή την πίστα το πρωτάθλημα. Τουλάχιστον αυτός έτσι το αισθάνεται πως έγινε σε αυτή την πίστα, το δήλωσε άλλωστε λέγοντας για τα φαντάσματα που τον είχαν κυριεύσει και που στον αγώνα Sprint έκαναν την παρουσία τους και πάλι. Για αυτό και είναι εντυπωσιακός ο αυτοέλεγχος που έδειξε ώστε στο τέλος του αγώνα να αυξήσει την διαφορά από τον Acosta που είχε αρχίσεσι να πλησιάζει. Σε μία πίστα που πέρσι τον στιγμάτισε και που φέτος έκοψε τους μισούς πόντους διαφοράς που είχε ήδη κερδίσει, που επιπρόσθετα η πρόσφυση είναι ένας άγνωστος παράγοντας, εκεί κατάφερε να έχει την καλύτερη εικόνα σε μία ημέρα που για όλους ήταν πολύ δύσκολη. Σίγουρα για τον Bagnaia που τόνισε ότι ήταν από τους δυσκολότερους αγώνες. Υπάρχουν εκεί έξω 25*5 και 12*5, συνολικά 185 βαθμοί για όποιον είναι άριστος στους επόμενους αγώνες οπότε μαθηματικά δεν μπορεί να αποκλειστεί κανείς ακόμη. Ωστόσο δύο είναι εκείνοι που ρεαλιστικά παλεύουν για τον φετινό τίτλο όπως είπαμε και θα είναι δύσκολο να καθοριστεί ποιος θα επικρατήσει αν δεν υπάρξουν ατυχίες και πτώσεις.

Ο θαυμασμός για την αυτοκυριαρχία του που εκφράστηκε πιο πάνω, έρχεται κυρίως για έναν άλλο λόγο: Ο Martin έκανε μετά τον αγώνα μία δήλωση αυτογνωσίας αναγνωρίζοντας αυτό για το οποίο ο κόσμος μιλάει εδώ και πολλές σεζόν. Είπε πως ένιωθε πολύ σίγουρος για τον εαυτό του, πολύ δυνατός, και τότε έκανε το λάθος. Αυτό το πράγμα στον Martin -το γνωρίζω από πρώτο χέρι ως γεγονός- του το έχουν πει κατάμουτρα φίλοι, συναθλητές, διευθυντής ομάδας, ένα σωρό διαφορετικός κόσμος σε μία μεγάλη χρονική βεντάλια, όχι όλοι μαζί. Και το έχει καταλάβει, το έχει πάρει το μάθημα. Προφανώς όμως η συνήθεια κόβεται δύσκολα και πάντα δίνοντας βάση στα δικά του λόγια, γιατί μόνο με την χαζή αυτή πτώση στον αγώνα Sprint δεν θα μιλούσε κανείς για συνήθειες που δεν κόβονται εύκολα.

Σε κάθε περίπτωση ο Martin είναι πιο ασφαλές στοίχημα για τον φετινό τίτλο, τόσο λόγο της μικρής διαφοράς που όπως είπαμε δεν θα είναι εύκολο να σβήσει, όσο και της απόδοσης στις πίστες που απομένουν γιατί πέρσι μετά την Ινδονησία η μεγάλη χασούρα πόντων ήταν στην Valencia. Η συγκομιδή πόντων Bagnaia και Martin στους ίδιους ενδιάμεσους αγώνες πέρσι δεν είχε μεγάλη διαφορά, έχασαν και κέρδισαν αντίστοιχους βαθμούς και οι δύο με λίγους περισσότερους ο Bagnaia, οπότε με εξαίρεση την Valencia το λάθος και η ατυχία είναι οι δύο βασικοί παράγοντες που μπορούν να επιδράσουν αρνητικά τον Martin πέρα από την περίπτωση ενός αλάνθαστου Bagnaia. Ο οποίος τόνισε αμέσως μετά τον αγώνα πως ήταν η 5η συνεχόμενη φορά που δεν έχουν καταφέρει να κάνουν σωστή εκκίνηση, αμέσως – αμέσως λοιπόν η περίπτωση να είναι αλάνθαστος έχει ένα μελανό σημείο καθότι ακόμη δεν έχουν βρει την λύση. Μακάρι να την βρουν στο Motegi από την στιγμή που η επιθυμία όλων πλην των ομάδων, είναι να συντηρηθεί ο υψηλότατος ανταγωνισμός μέχρι την τελευταία στροφή στον τελευταίο αγώνα στη Valencia.

Στο μεταξύ ο Bagnaia τόνισε στην Ινδονησία περισσότερες φορές από κάθε άλλη φορά, την διαφορά που έχει η μοτοσυκλέτα του από την περσινή. Το έχει ξανά πει κι άλλες φορές, πως το προηγούμενο μοντέλο έχει καλύτερη πρόσφυση στην έξοδο της στροφής και είναι φυσικό να παραπονιέται για αυτό περισσότερο στην πίστα της Ινδονησίας από άλλες φορές που η πρόσφυση δεν ήταν το κυρίαρχο πρόβλημα.

Στο μεταξύ ο Bezzecchi φυσικά ρωτήθηκε για αυτό το ζήτημα και επιτέλους έχουμε μία πιο «επίσημη» εξήγηση για τις διαφορές τους, διότι μέχρι στιγμής όποιος άλλος πήγαινε να πει το ίδιο, δεν γινόταν πιστευτός. Ο Bezzecchi εξήγησε πως η διαφορά που λέει ο Bagnaia υπάρχει αλλά ταυτόχρονα η νέα μοτοσυκλέτα μπορεί να μπει με περισσότερα χιλιόμετρα στην στροφή και να φρενάρει πιο αργά με ασφάλεια. Επίσης πως η πρόσφυση στον εμπρός τροχό χάνεται απότομα μετά από μερικούς γύρους ενώ στην νέα μοτοσυκλέτα τα πράγματα είναι πιο προοδευτικά. Πριν βιαστείτε, ο Bezzecchi είπε πως αυτό το πρόβλημα το έχουν όλοι οι αναβάτες, όλοι παραπονιούνται για το ίδιο θέμα, που σημαίνει και ο Marc Marquez. Απλά ο Bezzecchi στον τελευταίο αγώνα αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικά και έβαλε το μαλακό ελαστικό μπροστά αντιπαλεύοντας στην συγκεκριμένη πίστα το πλεονέκτημα της νεότερης μοτοσυκλέτας, μετριάζοντας το μειονέκτημα. Το πείραμά του δούλεψε πολύ καλά στην αρχή του αγώνα και για αυτό είπε και ο Bagnaia πως του πήρε πολύ χρόνο για να τον περάσει και έγινε σε λάθος του Bezzecchi στα φρένα πίσω από τον Morbidelli που δεν ήταν εύκολο να κάνει λάθος καθότι είχε την νεότερη μοτοσυκλέτα. Ο Morbidelli ήταν πιο εύκολη υπόθεση, όχι μόνο γιατί είχαν την ίδια μοτοσυκλέτα αλλά και γιατί είχε πάρει το ρίσκο να βάλει την μαλακή γόμα ώστε να ξεχωρίσει στην αρχή του αγώνα κάτι που πέτυχε. Μετά όπως ο ίδιος είπε είχε δυσκολίες και απλά προσπαθούσε να αμυνθεί όσο καλύτερα μπορούσε και μάλιστα αυτό έγινε αρκετά νωρίς, περίπου μετά την μέση του αγώνα! Πάντα με τα δικά του λόγια…

Στο μεταξύ οι χρόνοι βελτιώθηκαν από πέρσι κάτι που αντανακλάται και στον συνολικό χρόνο του αγώνα που πήγε από τα 41'20.293 στα 41'04.389, δηλαδή μειώθηκε κατά 16 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει σχεδόν 0,6 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο και καθώς οι συνθήκες με πέρσι είναι κοντινές, δείχνει και την πίεση που είχαν οι προηγούμενες μοτοσυκλέτες της Ducati να μείνουν κοντά στις νέες.

Ο Bastianini σημείωσε την υψηλότερη τελική στα 318,5km/h πολύ κοντά στο ρεκόρ που έγραψαν μαζί ο Bagnaia με τον Acosta ισοφαρίζοντας μόλις ένα χιλιόμετρο πιο πάνω.

Είναι σημαντικό που η KTM σημείωσε την υψηλή τελική της Ducati, η πίστα της Ινδονησίας δεν προσφέρεται για κάποιο εξωπραγματικό νούμερο και δεν είναι το θέμα μας το ύψος της τελικής αλλά το γεγονός πως από έξοδο στροφής σε είσοδο, αυτές οι μοτοσυκλέτες ήταν κοντά σε δύναμη. Το ένα είναι το πόσο δύναμη παράγεται, το δεύτερο είναι πώς εκμεταλλεύεται κανείς αυτή την δύναμη καθώς στο πρώτο κομμάτι η KTM έχει πιάσει την Ducati κι άλλες φορές, το δεύτερο είναι που προσπαθεί να πετύχει πιο συστηματικά. Την διαχείριση της δύναμης όμως επηρεάζουν πολλοί παράγοντες, με πρώτο τον αναβάτη ενώ το αποτέλεσμα για τον εξωτερικό θεατή αντανακλάται μονάχα στο ποιος φαίνεται ταχύτερος. Συχνά έχει αποδοθεί η αδυναμία ενός κινητήρα να πιάσει τον ανταγωνισμό, όταν στην πράξη είναι διαφορετικό το ζήτημα. Ιστορικό παράδειγμα πως κάποτε η Honda πέτυχε με τα οβάλ πιστόνια να έχει την απόδοση που χρειάζεται αλλά το αγωνιστικό αποτέλεσμα δεν ερχόταν, ήταν παράγοντας πολλών ακόμη συνιστωσών με πρώτη και καλύτερη την λανθασμένη αντίληψη που είχαν για το πώς να διαχειριστούν το φρένο του κινητήρα. Το αγωνιστικό λοιπόν αποτέλεσμα δεν ερχόταν στην ώρα του και σκότωσαν κάτι πρωτοποριακό στο οποίο είχαν επενδύσει απίστευτο κόπο και χρήμα και εν μέρη είναι μάλιστα πετύχει! Χρόνια μετά έβγαλαν και μία μοτοσυκλέτα απλά για να επισφραγίσουν την πορεία αυτή, χωρίς κανένα απολύτως στόχο να σημειώσουν εμπορική πορεία, αλλά μόνο και μόνο για να υπάρχει εκεί έξω αυτό που με κόπο είχαν καταφέρει και κάτι τρελοί και αλλοπαρμένοι στην Ελλάδα το κατάλαβαν και έγιναν οι πρώτοι ιδιοκτήτες εκτός Ιαπωνίας, μόνο και μόνο για να καταφέρουν να πάρουν μία γεύση. Άλλα 30 και βάλε χρόνια μετά κάποιος τυχαίος θα πει πως η Honda τότε απέτυχε και θα το αφήσει σκέτο, διαπράττοντας το λάθος να πει την μισή αλήθεια και η μισή αλήθεια είναι πάντα ένα ψέμα. Στην εποχή μας τώρα Honda και Yamaha έχουν πρόβλημα απόδοσης και μετά διαχείρισης της δύναμης και αυτή είναι όλη η αλήθεια.

Πίσω στον Acosta λοιπόν, είδαμε μία πετυχημένη προσπάθεια της KTM που ευτυχώς δεν ακυρώθηκε όπως κάλλιστα θα μπορούσε γιατί πράγματι οι πιέσεις του Acosta δεν ήταν σωστές. Πέρασαν στην KTM στιγμές αγωνίας γιατί στον τερματισμό οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν πως ο Acosta, ο Binder και ο Nakagami ήταν υπό έρευνα για τις πιέσεις που είχαν χρησιμοποιήσει. Ο Nakagami βρέθηκε λάθος και εισέπραξε τα μπόλικα 16 δευτερόλεπτα, σαν να έτρεχε δηλαδή στον περσινό αγώνα αλλά έτσι και αλλιώς εκτός δεκάδας ήταν και πριν, εκεί που ανήκει η Honda φέτος, εκτός και αν πέσουν μπόλικοι αναβάτες μπροστά και καταφέρει ο Zarco να ανέβει θέσεις, που πέφτει πιο σπάνια από τον Mir και γυρίζει ταχύτερα όλων των άλλων.

Ο Binder απέδειξε πως ο αισθητήρας μετρούσε λάθος και απέφυγε την τιμωρία αλλά η KTM δεν είχε καταφέρει να ηρεμήσει γιατί ο αισθητήρας του Acosta δούλευε σωστά και πράγματι οι πιέσεις του δεν ήταν αυτές που θα έπρεπε αλλά χαμηλότερα! Επέμεναν όμως στους αγωνοδίκες να το ψάξουν καλύτερα γιατί είχαν ξεκινήσει εντός ορίων και τελικά το έκαναν με τον παραδοσιακό τρόπο του βουλκανιζατέρ, βύθισαν τον εμπρός τροχό σε λεκάνη να δουν τις μπουρμπουλήθρες! Ευτυχώς υπήρχαν και αποδείχτηκε πως η ζάντα είχε μία ανεπαίσθητη ρωγμή. Θα φαινόταν αυτό αργότερα στον έλεγχο των μηχανικών αλλά θα ήταν αργά, θα είχαν ήδη τιμωρηθεί, αποχωρήσει από την πίστα και δεν θα γινόταν να αποδειχτεί ότι έτσι είχε αγωνιστεί. Όταν ακούτε ορισμένους που οδηγούν σε δημόσιο δρόμο με πανάκριβες αγωνιστικές ζάντες, να τους υπενθυμίζετε πως είναι λίγα τα παραδείγματα πετυχημένων μακρών δοκιμών σε τέτοια χρήση…

Ο άλλος αναβάτης της KTM ο Miller έπαιξε μπόουλινγκ στην πρώτη στροφή και δεν είχε θέματα πίεσης να ασχοληθεί για να δούμε αν θα τριτώσει το κακό στην πλευρά της KTM. Είναι άτυχος γιατί δεν έχει καλή φήμη, ωστόσο δεν ήταν δικό του λάθος σε καμία περίπτωση και κάθε προσπάθεια να τον μειώσει κανείς, τώρα που ξέρουμε ότι συνεχίζει και του χρόνου με μοτοσυκλέτα Yamaha αντί να αποχωρήσει, είναι λανθασμένη. Το έχω ξανά πει και άλλες φορές ακόμη και για τον Marquez, με τον κόσμο να αντιδρά γιατί ο Marquez είναι πολύ καλός στις εκκινήσεις κάτι που το θαύμασε κανείς και στην Ινδονησία. Ωστόσο τα λόγια του Miller έχουν αξία: «Όσο πιο πίσω τόσο πιο δύσκολα, δεν βλέπεις και δεν έχεις χώρο να στρίψεις» για να μην πέσει πάνω στον Vinales φρέναρε απότομα και έπεσε ο ίδιος κάνοντας strike σε Aleix Espargaro που θα είχε πάει καλά, σε Alex Marquez που δεν θα έκανε τίποτα φοβερό και σε Luca Marini που τον γλίτωσε από τις ερινύες για τις αποφάσεις του…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MotoGP Qatar 2022: Μαύρα πανιά νίκης για Ducati! Αποθεώνεται ο Bastianini!

Δεύτερη η KTM, τρίτη η Honda με το ζόρι δεκάδα η Yamaha
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/3/2022

Μία δύσκολη εκκίνηση για τις Ducati στέρησε μία επικίνδυνη μάχη στην πρώτη στροφή και επέτρεψε τις Honda να φύγουν μπροστά. Συνοδευόμενες από τον Binder σε μία εκπληκτική εκκίνηση. Πολύ γρήγορα ο Mir πέρασε τον Bastianini για να βρεθεί στην τέταρτη θέση, πίσω από την τεράστια έκπληξη, τον Binder που έστριψε τρίτος και κράτησε την θέση του στις πρώτες θέσεις! Ο Quartararo προσπάθησε στην αρχή να τα βάλει με τον Martin στην 7η θέση αλλά στον τέταρτο γύρο έμεινε πίσω στην 9η θέση παλεύοντας με τον Rins που τον πέρασε στην ευθεία με την νέα δύναμη που έχει βρει η Suzuki.

Πρώτος από την αρχή λοιπόν ο Pol Espargaro με τον Marquez να πάει να τον περάσει στα φρένα της πρώτης στροφής στην έναρξη του δεύτερου γύρου, αλλά να ανοίγει την γραμμή του και ο Pol να περνά μπροστά. Από εκείνη την στιγμή η απόστασή τους θα ανέβαινε αμέσως σε μήκος μίας μοτοσυκλέτας καθώς μπορεί ο Marquez να θυμήθηκε πως η πίστα αυτή κερδίζεται πάντα στο τέλος και από εκείνον που έχει τα ελαστικά με την καλύτερη κατάσταση. Όμως ακόμη κι αν αυτό ήταν το πλάνο, δεν εξελίχθηκε καλά γιατί στον 6ο γύρο ο Binder πέρασε εμπρός, όσο ο Mir έχανε την θέση από τον Bastianini!

Το εκπληκτικό είναι πως η Suzuki δεν έχασε την τέταρτη θέση στην ευθεία, την μεγαλύτερη των GP σε μία πίστα που ευνοείται η Ducati. Ο Bastianini προσπάθησε στην ευθεία αλλά δεν τα κατάφερε και τελικά πέρασε μπροστά λίγο αργότερα. Κάτι που στο τέλος φανέρωσε  για ακόμη μία φορά την τεράστια εξέλιξη της Suzuki στο γκάζι.

MotoGP Διαγωνισμός του MOTO: Κέρδισε υπογεγραμμένο το κράνος του Quartararo!

Στον 7ο γύρο ο Marquez θα έχανε την θέση του από τον Bastianini και αυτή την φορά στην ευθεία και στα φρένα της πρώτης στροφής, με την Ducati να είναι ταχύτερη από την Honda και να εκμεταλλεύεται και το slip streaming. Όλη αυτή την ώρα ο Pol Espargaro είναι πρώτος και ο Binder σε απόσταση πίσω του!

Ο Aleix Espargaro ήταν εντός πεντάδας όλη αυτή την ώρα παλεύοντας με τον Mir που στον 8ο γύρο έχουν σχηματίσει ένα δίδυμο αρκετά πίσω από τον Marquez που κυνηγά τον Bastianini με Pol Espargaro και Binder να συνεχίζουν πρώτοι.
Την ίδια ώρα ο Miller εγκαταλείπει από πρόβλημα στην μοτοσυκλέτα του φανερά εκνευρισμένος δείχνοντας πως η κακοτυχία τον έχει ακολουθήσει και στο 2022 και δεν έμεινε στο 2021. Η πρώτη ενημέρωση για την εγκατάλειψη της εργοστασιακής Ducati αναφέρει πρόβλημα στα ηλεκτρονικά, πράγμα που άναψε τα λαμπάκια του Miller, χωρίς να πασχίζει να κρύψει τα συναισθήματά του.

Ο Pol Espargarao κάνει ταχύτερο χρόνο όσο o Alex Marquez πέφτει, ενώ λίγο μετά στον 11ο γύρο πέφτει και ο Oliveira ενώ είχε πέσει και μία από τις Mooney VE46 νωρίτερα,  αυτή του Marco Bezzecchi αναγκάζοντας να βγουν οι κίτρινες σημαίες.

Και τότε γίνεται η τραγικότερη στιγμή για την Ducati: Ο Martin είναι στην εξωτερική πλευρά του Bagnaia και πάει για την προσπέραση στα φρένα αλλά ο Bagnaia το παρακάνει όμως κρατώντας τα φρένα λίγο περισσότερο και χάνει πρόσφυση στο εμπρός ελαστικό. Πέφτει και φυσικά παίρνει μαζί του και τον Martin. Απολογείται αμέσως όσο σηκώνει τον συναθλητή του από τα χαλίκια, με τις τρίχες στο box της Ducati να έχουν σηκωθεί όρθιες χωρίς να μπορούν να πιστέψουν πως μέσα σε λίγους γύρους είχαν χάσει τρεις μοτοσυκλέτες, και ανάμεσά τους και τις δύο εργοστασιακές συμμετοχές.

Αμέσως μετά, στον 14ο γύρο, ο Bastianini κάνει την επίθεση στον Binder και καταφέρνει να περάσει στα φρένα, αλλά ανοίγει γραμμή παλεύει για λίγο και κρατάει την θέση του, μόνο και μόνο για να επαναληφθεί το ίδιο λίγες στροφές αργότερα. Η μοναδική Ducati που μπορεί να παλέψει για το βάθρο ανοίγει συνέχεια γραμμή και πρέπει να σηκώνει το box όρθιο από την αγωνία, με τον Zarco να είναι πίσω στην 9η θέση και μακριά από την δράση.

Στο μεταξύ ο Pol Espargaro έκανε τον αγώνα της ζωής του, έκανε εκείνο που ονειρευόταν, οδηγούσε την Honda στην πρώτη γραμμή έχοντας συμπληρώσει περισσότερους από τους μισούς γύρους.

Όταν είχα μιλήσει μαζί του ενώ ήταν ακόμη στην KTM, μου είχε πει πως ονειρεύεται να πάει στην Honda γιατί πιστεύει πως το στιλ του ταιριάζει με του Marquez και είχε στόχο να κερδίζει στην σέλα της. Εκείνη την στιγμή χαμογέλασα γιατί εξέφραζε ένα πολύ μακρινό και δύσκολο όνειρο για μία μοτοσυκλέτα φτιαγμένη να δουλεύει με το στιλ του Marquez. Κι όμως σήμερα είχε μία εξαιρετική ημέρα. Το πρόβλημα για τον Pol είναι πως η πλειοψηφία δεν τον λογαριάζει ακόμη ως υπολογίσιμη δύναμη για το βάθρο, ώστε να πιστέψει και ο ίδιος λίγο περισσότερο στον εαυτό του. Και όταν τελικά ο Bastianini έκανε την επίθεση του στον 19ο γύρο το λάθος έγινε. Πίεσε πάρα πολύ στα φρένα, περισσότερο από το λογικό για τα 349 χιλιόμετρα που είχαν εκείνη την στιγμή και άνοιξε πολύ την γραμμή του, χάνοντας και την δεύτερη θέση.

Λίγο πριν όμως ο αδερφός του, Aleix Espargaro, είχε καταφέρει να περάσει τον Marquez σχεδόν ακουμπώντας αλλά χτίζοντας απόσταση αμέσως μετά. Οπότε τα δύο αδέρφια ήταν πλέον στην τρίτη και τέταρτη θέση, αν και με σχεδόν ένα δευτερόλεπτο διαφορά.

Ο Pol Espararo ήταν ο μόνος από τις θέσεις του βάθρου με δύο μαλακές γόμες, ο Binder είχε την μεσαία εμπρός και πίσω και ο Bastianini που πλέον οδηγούσε μόνος του εμπρός είχε συνδυασμό μαλακής-μεσαίας και έδειχνε απόλυτα σίγουρος παρόλο που οι αντιδράσεις της μοτοσυκλέτας φανέρωναν πως ήταν στο όριο.

Κι όμως, ο Bastiannini τα καταφέρνει! Χαρίζει ανάσα στο box της Ducati που ο αέρας είχε εξαφανιστεί και οι πάντες κρατούσαν την αναπνοή τους και παίρνει την πρώτη του νίκη στα MotoGP! Μία απίστευτη κίνηση, ένας εξαιρετικός αγώνας για τον Bastianini που μετρά διπλά και τριπλά μετά από όλα όσα έπαθε η Ducati σήμερα.

Η Honda πήρε την τρίτη και την πέμπτη θέση με την Suzuki να μην καταφέρνει να οδηγήσει σε κεφαλοποίηση την σίγουρα μεγάλη εξέλιξη που είχε κάνει. Η Yamaha κράτησε τελικά την 9η θέση στην καρό σημαία, καθώς οι μεγαλύτεροι φόβοι του Quartararo βγήκαν σήμερα στην επιφάνεια και ο Zarco τον πέρασε στην ευθεία, πάνω στην καρό σημαία. Φάνηκε πως ούτε και τώρα έχουν βρει την δύναμη που έψαχναν όλο αυτό τον καιρό.

Ο Binder που έκανε μία από τις καλύτερες εκκινήσεις της KTM ποτέ, έφερε την μοτοσυκλέτα στην δεύτερη θέση σε μία πίστα που η δύναμη είναι το βασικό προνόμιο που πρέπει κανείς να έχει και το μόνο που περιμένουν όλοι να δουν, είναι να έχει σταθερότητα, καθώς έχει αποδείξει ήδη πως μπορεί να είναι μπροστά.

Τα MotoGP μας έχουν συνηθίσει να περιμένουμε μία δυνατή μάχη στις πρώτες θέσεις που ο πρώτος αγώνας της σεζόν δεν μας έδωσε έντονα, με εξαίρεση την στιγμή του Bastianini με του Pol Espargaro και τις αντίστοιχα λίγες για τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου, ωστόσο ήταν ένας ενδιαφέρον αγώνας που φανέρωσε ακόμη καλύτερα τις αλλαγές που έχουν φέρει οι κατασκευαστές για το 2022 και φυσικά μία ιστορική ημέρα για την ομάδα Gresini, που επιστρέφει στις νίκες. Μία απίστευτη ομάδα, μία οικογένεια που έχει τεράστια πορεία αλλά έχει υποφέρει και πολύ, χάνοντας τον Simoncelli το 2011 ενώ μόλις πέρσι, στις 23 Φεβρουαρίου 2021 ο ιδρυτής της ομάδας, ο Fausto Gresini απεβίωσε έχοντας γίνει θύμα της πανδημίας. Μία μεγάλη λοιπόν ημέρα για την Gresini και για τον Bastianini που επέτρεψαν στην Ducati να έχει λόγους να πανηγυρίσει παρά την πανωλεθρία εγκαταλείψεων με τους υπόλοιπους αναβάτες της.

Επόμενος αγώνας στην νέα πίστα – δημόσιο δρόμο στην Ινδονησία εκεί που φανερώθηκαν τεράστια προβλήματα κατασκευής και μένει να δούμε αν έχουν προλάβει να τα διορθώσουν.

 

1

23 

EneaBastianini

 

Gresini Racing MotoGP™

Ducati

168.2

42'13.1980

2

33 

BradBinder

 

Red Bull KTM Factory Racing

KTM

168.1

+0.346

3

44 

PolEspargaro

 

Repsol Honda Team

Honda

168.1

+1.351

4

41 

AleixEspargaro

 

Aprilia Racing

Aprilia

168

+2.242

5

93 

MarcMarquez

 

Repsol Honda Team

Honda

167.9

+4.099

6

36 

JoanMir

 

Team SUZUKI ECSTAR

Suzuki

167.8

+4.843

7

42 

AlexRins

 

Team SUZUKI ECSTAR

Suzuki

167.6

+8.81

8

JohannZarco

 

Pramac Racing

Ducati

167.5

+10.536

9

20 

FabioQuartararo

 

Monster Energy Yamaha MotoGP™

Yamaha

167.5

+10.543

10

30 

TakaakiNakagami

 

LCR Honda IDEMITSU

Honda

167.2

+14.967

11

21 

FrancoMorbidelli

 

Monster Energy Yamaha MotoGP™

Yamaha

167.1

+16.712

12

12 

MaverickViñales

 

Aprilia Racing

Aprilia

166.6

+23.216

13

10 

LucaMarini

 

Mooney VR46 Racing Team

Ducati

166.4

+27.283

14

AndreaDovizioso

 

WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team

Yamaha

166.4

+27.374

15

87 

RemyGardner

 

Tech3 KTM Factory Racing

KTM

165.5

+41.107

16

40 

DarrynBinder

 

WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team

Yamaha

165.5

+41.119

17

49 

FabioDi Giannantonio

 

Gresini Racing MotoGP™

Ducati

165.5

+41.349

18

25 

RaulFernandez

 

Tech3 KTM Factory Racing

KTM

165.4

+42.357

  

73 

AlexMarquez

 

LCR Honda Castrol

Honda

166.6

9 Laps

  

63 

FrancescoBagnaia

 

Ducati Lenovo Team

Ducati

167.2

11 Laps

  

88 

MiguelOliveira

 

Red Bull KTM Factory Racing

KTM

166.9

10 Laps

  

72 

MarcoBezzecchi

 

Mooney VR46 Racing Team

Ducati

165.6

6 Laps

  

89 

JorgeMartin

 

Pramac Racing

Ducati

167.2

11 Laps

  

43 

JackMiller

 

Ducati Lenovo Team

Ducati

165.4

6 Laps

        

  

Ετικέτες