MotoGP: Νέα πίστα στην Φινλανδία

Εντάσσεται στο ημερολόγιο από το ‘19
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

3/8/2017

Από το τέλος της επόμενης σεζόν, οι αναβάτες του MotoGP θα ξεκινήσουν δοκιμές σε μία τελείως νέα πίστα που τώρα κατασκευάζεται στην Φινλανδία. Όπως τουλάχιστον είναι το πλάνο, καθώς η Dorna έχει συμφωνήσει για την ένταξη στο ημερολογίο αν κι εφόσον καταφέρει να ανταποκριθεί η κατασκευαστική. Πράγμα που θα φανεί σε λίγο καιρό.. Η πίστα θα ανήκει στο ημερολόγιο από το 2019 με ένα πενταετές συμβόλαιο που αναμένεται από τώρα πως θα επεκταθεί, καθώς είναι η μόνη αντίστοιχη στις Σκανδιναβικές χώρες. Η ηγεσία της Dorna παραβρέθηκε στα εγκαίνια του εργοταξίου δίνοντας το έναυσμα για την υποδοχή της στην αγκαλιά του MotoGP. Επίσημα βέβαια αυτό θα γίνει έπειτα από την έγκριση της FIM, μετά την εισήγηση της Dorna, ωστόσο αυτή είναι τυπική διαδικασία αφού η πίστα ξεκίνησε τις ετοιμασίες το 2010 κάνοντας χρήση του χρηματοδοτικού προγράμματος της FIM…

Την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό της πίστας ανέλαβε η εταιρία APEX, μία αγγλική εταιρία με δεκάδες αντίστοιχα έργα σε όλο τον κόσμο, έχοντας κατασκευάσει μεταξύ άλλων την πίστα του Dubai, την Sepang στην Μαλαισία και μία από τις πιο χαρακτηριστικές πίστες της Κίνας.

Για την πίστα της Φινλανδίας, την KymiRing, η APEX ξόδεψε μία ολόκληρη τριετία εκπονώντας τα σχέδια, καθώς ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί μία πίστα που θα μπορεί να διαιρεθεί στα δύο για να φιλοξενήσει ταυτόχρονες μικρότερες διοργανώσεις. Παράλληλα με τρεις διαφορετικές διαδρομές, μία σε πλήρες μήκος και δύο χωρίζοντας την πίστα στην μέση, ο σχεδιασμός προβλέπει την δημιουργία μίας σειράς από ανεξάρτητες πίστες Kart, Motocross, Enduro και Rally. Με δεδομένο την μικρότερη χρονική διάρκεια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, έναντι αντίστοιχων πιστών, οι επενδυτές σκέφτηκαν να υπάρχει ένας πολυμορφικός χώρος που να φιλοξενεί ταυτόχρονα διαφορετικές διοργανώσεις και να μην μένει ποτέ κενό στον προγραμματισμό του.

 

Ταυτότητα:
Η KymiRing, στο πλήρες μήκος της, παρουσιάζει μία πολύ γρήγορη και τεχνική διαδρομή με πολλές εναλλαγές στις πολυάριθμες στροφές της. Με συνολικό μήκος 4,6 χιλιόμετρα, έχει 18 στροφές, 9 δεξιές και 9 αριστερές, με την κίνηση να γίνεται με την φορά των δεικτών του ρολογιού. Η κεντρική διαδρομή που θα χρησιμοποιείται στα MotoGP, θα χρησιμοποιεί τις 15, από τις 18 στροφές. Κατασκευάζεται σε υψόμετρο 80 μέτρων με μέγιστο τα 98, έχοντας έτσι μέγιστη υψομετρική διαφορά 18 μέτρων. Από πλευράς προδιαγραφών έχει σχεδιαστεί με τους ανώτερους της FIM και δεύτερο βαθμό για την FIA. Ωστόσο η αδειοδότησή της φτάνει μέχρι την F1, πράγμα που σημαίνει ότι αν οι επενδυτές το θελήσουν, μπορούν στο μέλλον να διεκδικήσουν και αγώνα F1 με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις.
 
 

Για να φτάσουν σε αυτό το σημείο, οι Φιλανδοί χρειάστηκαν μία δεκαετία σχεδίων και συζητήσεων. Αυτό από μόνο του είναι ένα μεγάλο εμπόδιο για την ελληνική πραγματικότητα που δείχνει μηδενική αντοχή σε μακρόχρονο προγραμματισμό και αδυναμία μικρών και σταθερών βημάτων. Η πίστα πέρασε από την σκέψη πιο κοντά στην πράξη το 2007, όταν η Pohjola Racing ανέλαβε τον αρχικό σχεδιασμό που ολοκλήρωσε το 2009, με στόχο να είναι μία πίστα για τοπικά πρωταθλήματα και σχολές οδήγησης. Αυτό ακριβώς που έχουμε ανάγκη και στην Ελλάδα. Αντίθετα με εμάς όμως που μια τέτοια επένδυση είναι πιο εύκολα βιώσιμη, οι Φιλανδοί έπρεπε να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα, απαιτώντας την φιλοξενία μίας παγκόσμιας οργάνωσης. Η APEX ανέλαβε τον νέο σχεδιασμό το 2010 και το 2015 η πίστα εξασφάλισε χρηματοδότηση, που σημαίνει ότι το συμβόλαιο ήταν έτοιμο. Στην κατασκευή της συμβάλουν οι γειτονικοί δήμοι και η FIM. Το 2017 ξεκινά τελικά το πρώτο βήμα του τελικού σταδίου, που είναι αυτή καθαυτή η κατασκευής, κλείνοντας έτσι μία δεκαετία από τότε που έγινε το πρώτο βήμα…

Οι Φινλανδοί έχουν τεράστια παράδοση στους αγώνες γενικά και στις μοτοσυκλέτες ειδικότερα. Ο Mika Kallio και παλιότερα ο Jarno Saarinen έκαναν το όνομα της χώρας να ακουστεί ενώ στην F1 οι Keke Rosberg και Mika Hakkinen την εκπροσώπησαν αντίστοιχα. Με βάση την ιστορία τους, και την εγγύτητα της τοποθεσίας της πίστας στις υπόλοιπες χώρες, οι επένδυση πήρε το πράσινο φως, υπολογίζοντας πως θα μπορέσει να σπάσει το φράγμα των 100.000 εισιτηρίων, κάνοντας την απόσβεσή της. 

η πιο πρόσφατη εναέρια φωτογραφία από την κατασκευή της (ψηφιακά επεξεργασμένη):
 
 
 
Ετικέτες

Marco Bezzecchi: Έβαλε στοίχημα την Aprilia RS-GP και την κέρδισε!

Χαμένος ο Massimo Rivola! - Ποιο ήταν το στοίχημα που είχαν βάλει οι δύο άντρες
marco-bezzecchi
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/11/2025

Ο Marco Bezzecchi πήρε στο σπίτι του την Aprilia RS-GP του 2025 μετά από ένα στοίχημα με τον αγωνιστικό διευθυντή της Aprilia Racing, Massimo Rivola, κερδίζοντας το Grand Prix της Βαλένθια.

Η νίκη στο MotoGP της Βαλένθια είχε για τον Marco Bezzecchi μια ιδιαίτερη σημασία, καθώς του χάρισε την μοτοσυκλέτα του, την ίδια με την οποία κατέκτησε την τρίτη του νίκη σε grand prix μέσα στη χρονιά και όλα αυτά, χάρη σε ένα στοίχημα.

Ο 27χρονος Ιταλός είχε ήδη εξασφαλίσει την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα στο sprint του Σαββάτου, αν και όπως παραδέχτηκε, έμεινε δυσαρεστημένος που δεν κατάφερε να παλέψει για το βάθρο ξεκινώντας από την pole position.

Ωστόσο, την Κυριακή, ο Bezzecchi οδήγησε αλάνθαστα από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία, αντιμετωπίζοντας σημαντική πίεση από τον Raul Fernandez στα τελευταία στάδια του αγώνα, για να πετύχει την τρίτη του νίκη σε κύριο αγώνα για το 2025.

Κατά τον γύρο πανηγυρισμού, σταμάτησε για να κάνει... πρόταση γάμου στην RS-GP του. Όταν ρωτήθηκε για αυτό, εξήγησε πως το στιγμιότυπο συνδέεται με ένα στοίχημα που είχε βάλει με τον Rivola, ότι εάν κέρδιζε τρεις αγώνες, η μοτοσυκλέτα θα του ανήκε.

"Ας πούμε πως τώρα είναι πολύ της μόδας να παντρεύεσαι, και ήθελα να είμαι κι εγώ λίγο μέσα στα πράγματα, γιατί συνήθως δεν τα ακολουθώ αυτά", είπε αστειευόμενος. "Αγαπώ τη μοτοσυκλέτα μου. Ήταν φοβερό".

"Κέρδισα αυτή τη μοτοσυκλέτα σε ένα στοίχημα. Είχα πει στον Massimo 'αν κερδίσω τρεις αγώνες, τότε η μοτοσυκλέτα έρχεται σπίτι”. Και την κέρδισα. Οπότε έπρεπε να τη ρωτήσω αν θέλει να παντρευτούμε, και ευτυχώς, είπε ναι".

Όσο για το πού θα την τοποθετήσει, ο Bezzecchi ήταν ξεκάθαρος: "Όχι στο υπνοδωμάτιό μου, αλλά έχω το τέλειο μέρος. Στο σαλόνι. Έχω κρατήσει έναν μεγάλο χώρο άδειο όλη τη σεζόν, και είναι το πρώτο πράγμα που βλέπω όταν μπαίνω στο σπίτι. Έτσι, όταν επιστρέφω από την προπόνηση, θυμάμαι πολύ καλά τι πρέπει να πετύχω".

Ο Bezzecchi παραδέχτηκε ότι η δυσκολία στο sprint λειτούργησε σαν "χαστούκι" που τον κινητοποίησε για τη νίκη στον αγώνα: "Χτες, μετά την pole position, είχα πολλή αυτοπεποίθηση. Αλλά στο sprint πήρα ένα χαστούκι, επειδή δεν μπόρεσα να διεκδικήσω το βάθρο. Αυτό με θύμωσε και με έκανε να θέλω περισσότερο τη νίκη σήμερα. Είμαι πολύ ικανοποιημένος".