MotoGP: Νέα πίστα στην Φινλανδία

Εντάσσεται στο ημερολόγιο από το ‘19
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

3/8/2017

Από το τέλος της επόμενης σεζόν, οι αναβάτες του MotoGP θα ξεκινήσουν δοκιμές σε μία τελείως νέα πίστα που τώρα κατασκευάζεται στην Φινλανδία. Όπως τουλάχιστον είναι το πλάνο, καθώς η Dorna έχει συμφωνήσει για την ένταξη στο ημερολογίο αν κι εφόσον καταφέρει να ανταποκριθεί η κατασκευαστική. Πράγμα που θα φανεί σε λίγο καιρό.. Η πίστα θα ανήκει στο ημερολόγιο από το 2019 με ένα πενταετές συμβόλαιο που αναμένεται από τώρα πως θα επεκταθεί, καθώς είναι η μόνη αντίστοιχη στις Σκανδιναβικές χώρες. Η ηγεσία της Dorna παραβρέθηκε στα εγκαίνια του εργοταξίου δίνοντας το έναυσμα για την υποδοχή της στην αγκαλιά του MotoGP. Επίσημα βέβαια αυτό θα γίνει έπειτα από την έγκριση της FIM, μετά την εισήγηση της Dorna, ωστόσο αυτή είναι τυπική διαδικασία αφού η πίστα ξεκίνησε τις ετοιμασίες το 2010 κάνοντας χρήση του χρηματοδοτικού προγράμματος της FIM…

Την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό της πίστας ανέλαβε η εταιρία APEX, μία αγγλική εταιρία με δεκάδες αντίστοιχα έργα σε όλο τον κόσμο, έχοντας κατασκευάσει μεταξύ άλλων την πίστα του Dubai, την Sepang στην Μαλαισία και μία από τις πιο χαρακτηριστικές πίστες της Κίνας.

Για την πίστα της Φινλανδίας, την KymiRing, η APEX ξόδεψε μία ολόκληρη τριετία εκπονώντας τα σχέδια, καθώς ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί μία πίστα που θα μπορεί να διαιρεθεί στα δύο για να φιλοξενήσει ταυτόχρονες μικρότερες διοργανώσεις. Παράλληλα με τρεις διαφορετικές διαδρομές, μία σε πλήρες μήκος και δύο χωρίζοντας την πίστα στην μέση, ο σχεδιασμός προβλέπει την δημιουργία μίας σειράς από ανεξάρτητες πίστες Kart, Motocross, Enduro και Rally. Με δεδομένο την μικρότερη χρονική διάρκεια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, έναντι αντίστοιχων πιστών, οι επενδυτές σκέφτηκαν να υπάρχει ένας πολυμορφικός χώρος που να φιλοξενεί ταυτόχρονα διαφορετικές διοργανώσεις και να μην μένει ποτέ κενό στον προγραμματισμό του.

 

Ταυτότητα:
Η KymiRing, στο πλήρες μήκος της, παρουσιάζει μία πολύ γρήγορη και τεχνική διαδρομή με πολλές εναλλαγές στις πολυάριθμες στροφές της. Με συνολικό μήκος 4,6 χιλιόμετρα, έχει 18 στροφές, 9 δεξιές και 9 αριστερές, με την κίνηση να γίνεται με την φορά των δεικτών του ρολογιού. Η κεντρική διαδρομή που θα χρησιμοποιείται στα MotoGP, θα χρησιμοποιεί τις 15, από τις 18 στροφές. Κατασκευάζεται σε υψόμετρο 80 μέτρων με μέγιστο τα 98, έχοντας έτσι μέγιστη υψομετρική διαφορά 18 μέτρων. Από πλευράς προδιαγραφών έχει σχεδιαστεί με τους ανώτερους της FIM και δεύτερο βαθμό για την FIA. Ωστόσο η αδειοδότησή της φτάνει μέχρι την F1, πράγμα που σημαίνει ότι αν οι επενδυτές το θελήσουν, μπορούν στο μέλλον να διεκδικήσουν και αγώνα F1 με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις.
 
 

Για να φτάσουν σε αυτό το σημείο, οι Φιλανδοί χρειάστηκαν μία δεκαετία σχεδίων και συζητήσεων. Αυτό από μόνο του είναι ένα μεγάλο εμπόδιο για την ελληνική πραγματικότητα που δείχνει μηδενική αντοχή σε μακρόχρονο προγραμματισμό και αδυναμία μικρών και σταθερών βημάτων. Η πίστα πέρασε από την σκέψη πιο κοντά στην πράξη το 2007, όταν η Pohjola Racing ανέλαβε τον αρχικό σχεδιασμό που ολοκλήρωσε το 2009, με στόχο να είναι μία πίστα για τοπικά πρωταθλήματα και σχολές οδήγησης. Αυτό ακριβώς που έχουμε ανάγκη και στην Ελλάδα. Αντίθετα με εμάς όμως που μια τέτοια επένδυση είναι πιο εύκολα βιώσιμη, οι Φιλανδοί έπρεπε να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα, απαιτώντας την φιλοξενία μίας παγκόσμιας οργάνωσης. Η APEX ανέλαβε τον νέο σχεδιασμό το 2010 και το 2015 η πίστα εξασφάλισε χρηματοδότηση, που σημαίνει ότι το συμβόλαιο ήταν έτοιμο. Στην κατασκευή της συμβάλουν οι γειτονικοί δήμοι και η FIM. Το 2017 ξεκινά τελικά το πρώτο βήμα του τελικού σταδίου, που είναι αυτή καθαυτή η κατασκευής, κλείνοντας έτσι μία δεκαετία από τότε που έγινε το πρώτο βήμα…

Οι Φινλανδοί έχουν τεράστια παράδοση στους αγώνες γενικά και στις μοτοσυκλέτες ειδικότερα. Ο Mika Kallio και παλιότερα ο Jarno Saarinen έκαναν το όνομα της χώρας να ακουστεί ενώ στην F1 οι Keke Rosberg και Mika Hakkinen την εκπροσώπησαν αντίστοιχα. Με βάση την ιστορία τους, και την εγγύτητα της τοποθεσίας της πίστας στις υπόλοιπες χώρες, οι επένδυση πήρε το πράσινο φως, υπολογίζοντας πως θα μπορέσει να σπάσει το φράγμα των 100.000 εισιτηρίων, κάνοντας την απόσβεσή της. 

η πιο πρόσφατη εναέρια φωτογραφία από την κατασκευή της (ψηφιακά επεξεργασμένη):
 
 
 
Ετικέτες

Marc Marquez: Κέρδισε το BMW M Award 2025 – 8η φορά

Επί 7 χρόνια έπαιρνε μία BMW M
Marc Marquez: Κέρδισε το BMW M Award 2025 – 8η φορά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/11/2025

Μία BMW M2 CS 2025 σε γαλάζιο μεταλλικό χρώμα, κέρδισε ο Marc Marquez ως ο καλύτερος φέτος στην κατάταξη για την εκκίνηση, παρόλο που έχασε τους τελευταίους τέσσερις αγώνες.

Η BMW είχε ξεκινήσει αυτό το βραβείο παράλληλα με την συμφωνία της για το safety car, που με την σειρά της είχε ξεπηδήσει από τις -τότε- συζητήσεις με τον Ezpeleta για την εισαγωγή της στα MotoGP που για διάφορους λόγους δεν ευδοκίμησαν.

Όπως είχε τονίσει ο CEO της BMW Motorrad σε αποκλειστική συνέντευξη που πρόσφατα εκδόθηκε στο MOTO, η χορηγία αυτή της BMW στα MotoGP ήρθε πρώτα για να δείξει πως δεν σνομπάρουν τα MotoGP και έπειτα για λόγους προβολής στο τεράστιο κοινό. Αν είχαν μπει στα MotoGP πολύ πιθανό να μην είχαν συμφωνήσει για το safety car ή το BMW M Award που δημιουργήθηκε ακριβώς για αυτό τον λόγο, να φαίνεται η BMW μέσα στα MotoGP με έμπρακτο τρόπο.

Ο Marc Marquez έχει γράψει ρεκόρ και σε αυτό τον διαγωνισμό, καθώς κέρδιζε επί 7 συναπτά έτη από μία BMW M, από το 2013 έως το 2019, την χρονιά που η καριέρα τους χτύπησε σε τοίχο και παραλίγο να μην συνεχιστεί.

Όπως είπε και ο ίδιος το είχε ξεχάσει, ήταν έξω για ψώνια όταν είδε πως φέτος τον περιμένει η 8η BMW M. Με 8 pole position και ακόμη 5 φορές εκκίνηση από την πρώτη γραμμή ο Marc Marquez συγκέντρωσε 351 πόντους στην βαθμολογία των BMW M Award, μόλις 8 μπροστά από τον αδερφό του Alex Marquez που με την τεράστια πρόοδο που έχει σημειώσει έφτασε πολύ κοντά στο να κερδίσει εκείνος την BMW M.

Ο Marc Marquez δήλωσε περήφανος γιατί αυτή την φορά η νίκη αυτή ήταν σημαδιακή, δεν είναι απλά η 8η φορά αλλά η 1η μετά την επανεκκίνηση της καριέρας του!

Marc Marquez: «Χρειάστηκαν λίγα χρόνια αλλά είμαι πραγματικά χαρούμενος που βλέπω ξανά το όνομά μου στη λίστα των νικητών του BMW M Award. Αυτή η σεζόν ήταν σαν όνειρο για μένα, παρόλο που προφανώς δεν φανταζόμουν ότι θα τελείωνε με έναν τραυματισμό στον ώμο που με έκανε να χάσω τους τελευταίους αγώνες. Αλλά είναι υπέροχο που βρίσκομαι εδώ στη Valencia και που αναγνωρίζομαι ξανά ως ο ταχύτερος στις κατατακτήριες, για όγδοη φορά! Στην πραγματικότητα έμαθα ότι κέρδισα ενώ ήμουν έξω για να αγοράσω φρούτα, ο αδερφός μου, Álex, δεν κατάφερε το αποτέλεσμα που χρειαζόταν στον προτελευταίο αγώνα κατάταξης στο Portimão για να μείνει ανοιχτή η μάχη. Αλλά του υποσχέθηκα ότι θα οδηγεί εκείνος το αυτοκίνητο! Για εμάς, είναι πάντα κάτι ξεχωριστό όταν οι επιδόσεις μας στην πίστα αναγνωρίζονται με αυτόν τον τρόπο. Τώρα είναι ώρα για το χειμερινό διάλειμμα, και ο στόχος μου για το 2026 είναι ξεκάθαρος: να κερδίσω το παγκόσμιο πρωτάθλημα, και αυτό το βραβείο, ξανά!»