MotoGP: Νέο λογότυπο Liberty Media - Το MotoGP έπαθε... Μετρό Θεσσαλονίκης

Λιτό και άχρωμο σε σχέση με το προηγούμενο, με το cringe συνοδευτικό δελτίο τύπου να αποτελεί προάγγελο εξελίξεων
MotoGP - Νέο λογότυπο
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

18/11/2024

Με ένα δελτίο τύπου που προκαλεί άφθονη… ετεροντροπή (βλ. cringe) η Dorna, στη νέα εποχή της εξαγοράς της από την ιδιοκτήτρια της F1 Liberty Media, ανακοινώνει την αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας του MotoGP με ένα καινούργιο λογότυπο, που σε πρώτη εμφάνιση δείχνει λιτό και άχρωμο, θυμίζοντας πολύ την ιστορία με το νέο λογότυπο του… Μετρό της Θεσσαλονίκης που δέχθηκε -δικαίως- μεγάλη κριτική για τη έλλειψη έμπνευσής του και την απευθείας ανάθεση του σχεδιασμού του σε ευνοούμενη εταιρεία.

Από το προηγούμενο λογότυπο του MotoGP με την ασπρόμαυρη καρό σημαία και το MotoGP γραμμένο με κόκκινο χρώμα, η διοργάνωση κάνει το επόμενο βήμα επί εποχής Liberty Media, με ένα νέο ασπρόμαυρο (στιλ ή αναχρονισμός, όπως το πάρει κανείς) logo που στηρίζεται αυστηρά στη γραμματοσειρά του.

Οι designers του νέου λογότυπου επεξηγώντας τη δουλειά τους αναφέρουν πως πίσω από τα γράμματα κρύβονται διάφορες εικόνες (η κλίση του αρχικού τμήματος του Μ αναφέρεται στην κλίση της μοτοσυκλέτας, τα δύο Ο αφορούν στους τροχούς της, το t είναι η σύνδεση ανθρώπου και μοτοσυκλέτας και η διαφορετική γραμματοσειρά του GP προσομοιάζει τα όρια μιας πίστας), και μένει στον καθένα μας να δεχτεί ή όχι τους ισχυρισμούς τους οι οποίοι αγγίζουν τα όρια της αυθυποβολής.

MotoGP New logo

Το θέμα είναι πως αν δεν μας εξηγούσαν οι ίδιοι όλα τα παραπάνω, κανείς δεν θα έβλεπε τις εικόνες που περιγράφουν οι σχεδιαστές, και εδώ υπάρχει πρόβλημα. Όπως και να έχει, υπό τη διοίκηση της εταιρείας που κατέχει την F1 το MotoGP πρόκειται να αλλάξει σε πολλά επίπεδα, και πιστεύουμε πως το νέο λογότυπό σύντομα θα είναι το τελευταίο πράγμα που θα μας απασχολεί, μέσα στη γενικότερη αναμόρφωση του Πρωταθλήματος στα πρότυπα της F1.

MotoGP old logo

Πριν όμως βυθιστούμε προκαταβολικά στην… καταστροφολογία, ας διαβάσουμε το σπαρταριστό δελτίο τύπου της Liberty Media όσον αφορά στο νέο λογότυπο (το οποίο αντικαθιστά το παλαιότερο που βλέπετε άνω), που σε μεγάλο βαθμό απευθύνεται σε κοινό άσχετο με τη μοτοσυκλέτα, προσπαθώντας να φέρει στους κόλπους του MotoGP νέους θεατές.

“Ταχύτερα. Μπροστά. Ατρόμητα.

Το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο αποκαλύπτει τη νέα του εταιρική ταυτότητα. Ανακαλύψτε την.

Καλώς ήρθατε στο πιο συναρπαστικό άθλημα στη γη. Οι ταχύτερες μοτοσυκλέτες. Οι πιο πρωτοπόροι κατασκευαστές. Οι πιο ατρόμητοι αναβάτες στον κόσμο. Αυτό είναι το κυνήγι και μπορεί να υπάρξει μόνο ένας νικητής. Ελάτε μαζί μας στην άκρη των πιθανοτήτων και στην άκρη του καθίσματός σας.

Δημιουργημένη από το μεγαλύτερο ανεξάρτητο στούντιο σχεδιασμού στον κόσμο, την Pentagram, η νέα μας ταυτότητα είναι κάτι περισσότερο από ένα λογότυπο. Είναι μια πλήρης εξέλιξη της διοργάνωσης, που περιλαμβάνει καλλιτεχνική επιμέλεια, κίνηση, γραμματοσειρά, οπτική ταυτότητα και λεκτική ταυτότητα, σχεδιασμένη για να οδηγήσει το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο σε μια νέα εποχή.

Από ένα μηχανοκίνητο άθλημα σε ένα παγκόσμιο εμπορικό σήμα ψυχαγωγίας με ψηφιακό προσανατολισμό, το νέο MotoGP απευθύνεται σε κάθε οπαδό -σε αυτούς που έχουν ερωτευτεί (σσ. εννοεί ΜΕ τη διοργάνωση, αλλά ο κειμενογράφος δεν το προσδιορίζει -ηθελημένα μάλλον…) κατά τη διάρκεια της 75χρονης και πλέον ιστορίας μας, αλλά και σε όλους εκείνους που δεν έχουμε συναντήσει ακόμη. Οι φίλαθλοι είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τη νέα μας ταυτότητα και το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο είναι το DNA του.

Jorge Martin

Το Μ στο νέο λογότυπο του MotoGP εμπνέεται από δύο μοτοσυκλέτες, σε κλίση, κοντά η μία στην άλλη στην πίστα, όπως είναι μοναδικό στο άθλημα. Τα Ο υποδηλώνουν τη γεωμετρία των τροχών και το Τ τον αναβάτη ανάμεσά τους. Άνθρωπος και μηχανή. Το 'GP' παραπέμπει στην πίστα και βοηθά το λογότυπο να διατηρήσει την έντονη, αθλητική αισθητική του.

Angus Hyland, δημιουργικός διευθυντής και συνεργάτης της Pentagram: ‘Η εργασία για τη νέα ταυτότητα του MotoGP ήταν μια απίστευτη τιμή. Ήταν υπέροχο να συνεργαστούμε με την ομάδα του MotoGP για να επανασχεδιάσουμε αυτό το εμβληματικό εμπορικό σήμα και ήταν αδύνατο να μην παρασυρθούμε από τον ενθουσιασμό του ανταγωνισμού και των ανθρώπων που τον διαμορφώνουν. Ελπίζουμε ότι οι οπαδοί σε όλο τον κόσμο θα αγκαλιάσουν τη νέα εμφάνιση και αίσθηση καθώς το MotoGP τρέχει στο επόμενο κεφάλαιο του’.

Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports: ‘Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που αποκαλύπτουμε τη νέα μας ταυτότητα και προσκαλούμε τους οπαδούς σε όλο τον κόσμο να γνωρίσουν το νέο MotoGP. Η συνεργασία με την Pentagram ήταν μια απίστευτη περιπέτεια που οδήγησε σε αυτό που ελπίζουμε ότι οι οπαδοί μας θα συμφωνήσουν ότι είναι ένα απίστευτο αποτέλεσμα. Μια μάρκα (σσ. brand) είναι κάτι περισσότερο από ένα λογότυπο, και το MotoGP είναι κάτι περισσότερο από ένα άθλημα. Η διαδικασία μάς δίδαξε πολλά και για τα δύο και είμαστε πολύ περήφανοι που δείχνουμε στον κόσμο τα αποτελέσματα. Το βασικό ερώτημα καθ' όλη τη διάρκεια ήταν: ‘Τι είναι το MotoGP;’, τόσο τώρα όσο και μελλοντικά, για το ποιοι θέλουμε να είμαστε, και ελπίζουμε ότι αυτή η νέα ταυτότητα επικοινωνεί κάθε πτυχή αυτού, από την ταχύτητα μέχρι το πάθος και όλα τα ενδιάμεσα. Αυτό είναι το MotoGP’.

Ετικέτες

MotoGP, Brno: Ο Alex Rins αποκάλυψε το σοβαρό πρόβλημα στα ηλεκτρονικά που τον οδήγησε στην εγκατέλειψη

"Ρίσκαρα τη ζωή μου" - Γενικευμένη απογοήτευση στο στρατόπεδο της Yamaha
Rins
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Ο Alex Rins αποκάλυψε ότι ένα επίμονο πρόβλημα στα ηλεκτρονικά της Yamaha έκανε τη μοτοσυκλέτα του απρόβλεπτη και επικίνδυνη στον αγώνα του Brno, οδηγώντας τον τελικά στην εγκατάλειψη λίγους γύρους πριν από τον τερματισμό.

Ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής Yamaha αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα που είχε εμφανιστεί και στις δοκιμές της Παρασκευής, με το σύστημα anti-wheelie να λειτουργεί απρόβλεπτα στις εξόδους συγκεκριμένων στροφών της τσέχικης πίστας.

Μετά την πτώση του Fabio Quartararo στον πρώτο γύρο, ο Rins ανέβηκε στη 16η θέση, όμως στη συνέχεια δέχθηκε προσπεράσεις από τους Toprak Razgatlioglu και Jack Miller. Καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις και τελικά επέστρεψε στα pits τέσσερις γύρους πριν από την καρό σημαία.

"Είχαμε ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά την Παρασκευή και σήμερα στον αγώνα εμφανίστηκε ξανά," δήλωσε ο Rins.

"Ρίσκαρα τη ζωή μου οδηγώντας με αυτό το πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα. Έτσι αποφάσισα να μπω στα pits, γιατί κινούμαστε με 350 χλμ./ώρα, δεν είναι αστείο και πρέπει να έχεις τα πάντα υπό έλεγχο, να λειτουργούν τέλεια. Αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε η κατάσταση γίνεται πραγματικά επικίνδυνη."

Ο Rins εξήγησε ότι το πρόβλημα παρουσιαζόταν κυρίως στις εξόδους των στροφών 4 και 12, στα ανηφορικά τμήματα της πίστας.

"Άνοιγα το γκάζι, οι στροφές του κινητήρα ανέβαιναν και κάποια στιγμή το anti-wheelie έκοβε την ισχύ και μετά επανερχόταν ξανά. Ήταν εντελώς απρόβλεπτο."

Παρότι τερμάτισε 14ος στον αγώνα Sprint του Σαββάτου, ο Rins παραδέχθηκε ότι οι προσπάθειες των αναβατών που αγωνίζονται μακριά από τις πρώτες θέσεις συχνά περνούν απαρατήρητες.

"Όταν βλέπω τους αγώνες από το σπίτι, ούτε εγώ δεν μπορώ να δω τον εαυτό μου στην τηλεόραση! Είναι κρίμα, γιατί δίνουμε τα πάντα. Ακόμη κι όταν δεν παλεύουμε για βαθμούς, νιώθουμε όλους τους μύες να συσπώνται και κρατάμε την αναπνοή μας σχεδόν για μισό γύρο. Γι' αυτό όταν συμβαίνει ένα τέτοιο πρόβλημα, η απογοήτευση είναι τεράστια."

Ο Rins, νικητής αγώνων MotoGP τόσο με Suzuki όσο και με Honda γνωρίζει ήδη ότι δεν θα βρίσκεται στη Yamaha το 2027.

Παρά τη δύσκολη κατάσταση, ο Rins κράτησε επαγγελματική στάση: "Δεν μπορώ να παραπονεθώ. Είμαι εργαζόμενος της ομάδας και πληρώνομαι για να κάνω αυτή τη δουλειά. Πρέπει να είμαι πάντα έτοιμος και να προπονούμαι στο 100%. Ακόμη κι όταν νιώθω ότι δεν υπάρχει υποστήριξη, πρέπει να είμαι έτοιμος. Όπως τώρα που μπήκα στα pits, εξήγησα ποιο ήταν το πρόβλημα και όλοι έμειναν σιωπηλοί."

Από την πλευρά της Yamaha, ο διευθυντής της εργοστασιακής ομάδας Massimo Meregalli επιβεβαίωσε το περιστατικό. "Ο Alex έκανε ό,τι μπορούσε κάτω από δύσκολες συνθήκες και συνέχισε να πιέζει μέχρι που αισθάνθηκε μια περίεργη δυσλειτουργία, επιλέγοντας τελικά να επιστρέψει στο γκαράζ."

Ο Toprak Razgatlioglu ήταν ο καλύτερος αναβάτης της Yamaha στον αγώνα τερματίζοντας 14ος, ενώ ο Jack Miller ολοκλήρωσε το Grand Prix στη 16η θέση.