MotoGP: Ο Alberto Puig εξηγεί την απόφαση της Honda για τον Alex Marquez

Σίγουρα είναι μία κατάσταση που προκαλεί απορίες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

18/11/2019

Ο αρχηγός της ομάδας της Repsol Honda, Alberto Puig, εξήγησε την απόφαση της Honda να προσκαλέσει τον Alex Marquez στο HRC και τα MotoGP, δίνοντάς του την πιο ποθητή καρέκλα αυτή την στιγμή (ο Zarco την έχει χαρακτηρίσει έτσι). Μετά την ανακοίνωση του HRC για το γεγονός πως ο Alex Marquez θα αγωνιστεί δίπλα στον μεγαλύτερο αδερφό του, ο κ. Puig είπε:

- Αμέσως μετά την ανακοίνωση του Lorenzo, σκεφτόμασταν – σκεφτόμασταν και αποφασίσαμε να πράξουμε με αυτό τον τρόπο.

- Είναι ένα ρίσκο αυτό που πήρατε

- Όλοι οι αγώνες είναι ένα ρίσκο! Το να αγωνίζεσαι σημαίνει πως ρισκάρεις!

- Γιατί επιλέξατε τον Alex;

- Ήταν μία επιλογή που στηρίχθηκε στην απόδοσή του. Στο γεγονός πως είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Moto2. Είναι νέος, είναι παγκόσμιος πρωταθλητής και αυτό ήταν το πρώτο που είδαμε. Η Honda θέλει νέους αναβάτες και κοιτά το μέλλον, θέλαμε να του δώσουμε την ευκαιρία, ο χρόνος αυτός θα ήταν χαμένος για εμάς και βασιζόμενοι στα αποτέλεσματά του θέλαμε να του δώσουμε την ευκαιρία.

- Ποια μοτοσυκλέτα θα οδηγήσει αύριο στις δοκιμές, την 2019 ή την επόμενη;

- Την 2019

- Γιατί δεν επιλέξατε κάποιον πιο έμπειρο όπως τον Cal;

- Για όλα όσα είπα πιο πάνω αν ακούσατε. Κι ανεξάρτητα από όλα αυτά, κάθε αναβάτης που κερδίζει παγκόσμιο πρωτάθλημα του αξίζει η θέση. Ο μόνος λόγος (για αυτή την ερώτηση) είναι το επίθετό του…

- Είναι ετήσιο συμβόλαιο και αμέσως μετά ξεκινά η “silly season” δεν θα πιεστεί έτσι περισσότερο ο Alex;

- Το θέμα δεν είναι η πίεση, το θέμα είναι η δυσκολία αυτής της κατηγορίας. Η πίεση είναι εκεί για αυτόν που κυνηγά τον τίτλο. Το θέμα με τον Alex είναι τώρα να μάθει την κατηγορία, να καταλάβει τα ελαστικά, να βελτιώσει την οδήγησή του για αυτές τις μοτοσυκλέτες. Η πίεση (για το αποτέλεσμα) έρχεται δεύτερη.

- Πρέπει οι αναβάτες της ίδιας ομάδας να είναι ανταγωνιστές ή να είναι αδέρφια;

- Είναι στο χέρι τους. Νομίζω πως αυτές δεν είναι συνηθισμένες καταστάσεις, νομίζω πως δεν το έχουμε δει στους αγώνες. Είναι μία περίεργη κατάσταση που θα δούμε πως θα εξελιχθεί. Αν ο Alex δεν είχε πάρει τον τίτλο, δεν θα τον είχαμε προωθήσει ποτέ. Όμως το έκανε και είναι αδέρφια. Οπότε την επόμενη χρονιά θα είναι και αδέρφια και ανταγωνιστές…

- Σκεφτήκατε να πάτε τον Alex στην LCR και να φέρεται έναν από τους δύο, δίπλα στον Marquez;

- Αν το δεις απλά, ένας αναβάτης του HRC θέλησε να σταματήσει. Οπότε αν θέλεις να το κάνεις απλά αντικαθιστάς τον αναβάτη που έφυγε (δεν ανακατεύεις όλη την τράπουλα)

- Επηρέασε ο Marquez την απόφαση;

- Θα σας πω πως ο Marquez δεν αναμίχθηκε καθόλου. Φυσικά όταν τον ρωτήσαμε αν θέλει τον αδερφό του μαζί, είπε ναι, τίποτα περισσότερο. Που είναι και φυσιολογικό, αυτό θα κάνατε κι εσείς στην θέση του. Η κουβέντα όμως δεν ήταν με τον Marc ήταν με τον Alex και τον Emilio τον μάνατζέρ του.

- Είναι πιο εύκολο που είναι αδέρφια στην ομάδα ή όχι;

- Ειλικρινά μιλώντας για τον εαυτό μου και τον χαρακτήρα μου δεν με νοιάζει καθόλου. Είναι δύο αναβάτες και κάθε ένας πρέπει να αντιμετωπιστεί ξεχωριστά. Άλλους πρέπει να τους πιέσεις και άλλους να τους πας πιο μαλακά. Θα συμπεριφερθώ στον Alex όπως πιστεύω πως πρέπει να του συμπεριφερθώ. Κάθε αναβάτης είναι διαφορετικός και ο αρχηγός της ομάδας πρέπει να αντιληφθεί τί είναι αυτό που χρειάζεται ο καθένας.

- Θα αποτελέσουν απόσπαση προσοχής για τον Marc τα αποτελέσματα του Alex;

- Όχι, η προσοχή του Marc δεν θα είναι στον Alex αλλά στο να κερδίσει ο ίδιος…

 

Αύριο ο Alex Marquez δεν θα οδηγήσει για πρώτη φορά μία αγωνιστική MotoGP της Honda, γιατί χρόνια πριν η Honda τον είχε προσκαλέσει να την δοκιμάσει ως δώρο για τον τίτλο του στην Moto3. Θα είναι όμως η πρώτη φορά που το κάνει ως εργοστασιακός αναβάτης, ζητώντας και τις αλλαγές που θέλει σε εκείνη...

Ετικέτες

Alpe Adria: Νίκες Βεντούρα, Καρακώστα και Παπαγεωργίου – Όλα τα αποτελέσματα των Ελλήνων

Βάθρα και νίκες για την ελληνική αποστολή
alpe
Από τον

Παύλο Καρατζά

11/5/2026

Ο πρώτος από τους έξι γύρους του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Alpe Adria διεξήχθη στο Grobnik της Κροατίας με έντονη την ελληνική παρουσία που πέτυχε νίκες και βάθρα.

SSP 300

Ο 13χρονος Αντώνης Βεντούρας είχε πάρει την pole position στην κατηγορία και ξεκίνησε έτσι τον αγώνα από την πρώτη σειρά εκκίνησης, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι υπόλοιποι αναβάτες είναι κατά αρκετά χρόνια μεγαλύτεροί του. Ο Έλληνας αναβάτης βρισκόταν στον πρώτο αγώνα στο μπροστινό γκρουπ συνεχώς και τελικά πήρε τη νίκη με slipstreaming, περνώντας μπροστά ακριβώς πριν τη γραμμή του τερματισμού.

Στον δεύτερο αγώνα, το σκηνικό ήταν παρόμοιο με τον νεαρό αναβάτη να βρίσκεται συνεχώς στο μπροστινό γκρουπ, τερματίζοντας τελικά δεύτερος σε μία συνολικά εξαιρετική εμφάνιση.

 

Sportbike / Yamaha R7 Cup

Στην κατηγορία συμμετείχε η Τόνια Κορρέ που μάλιστα πραγματοποίησε τον πρώτο της αγώνα πάνω στην σέλα της Yamaha R7 που θα αγωνίζεται από φέτος. Η 15χρονη αναβάτρια προσπάθησε να προσαρμοστεί στη νέα μοτοσυκλέτα και να μαζέψει δεδομένα για την συνέχεια του πρωταθλήματος. Στον πρώτο αγώνα τερμάτισε στη 10η θέση και στον δεύτερο αγώνα βελτιώνοντας τους χρόνους της, πήρε την 8η θέση.

Αυτά όσον αφορά στη γενική κατάταξη της κατηγορίας Sportbike, ενώ στην επιμέρους κατάταξη του Yamaha R7 Cup η Ελληνίδα αναβάτρια διακρίθηκε με μια τέταρτη θέση στο πρώτο σκέλος και άνοδο στο τρίτο σκαλί του βάθρου στο δεύτερο.

 

STK 1000/SBK

Ο Δημήτρης Καρακώστας ξεκίνησε τον πρώτο αγώνα από τη 10η θέση και ανέβαινε συνεχώς παίρνοντας τελικά την 5η γενικής και την πρώτη θέση στα STK 1000. Ο Έλληνας αναβάτης ξεκίνησε τον δεύτερο αγώνα από την 9η θέση, τερμάτισε στην 7η θέση γενικής και δεύτερος στην κατηγορία STK 1000.

 

SSP 600-NG/STK 600

Στην κατηγορία αυτή είχαμε τρεις ελληνικές συμμετοχές, τους Αλέξανδρο Παπαγεωργίου, Σπύρο Μάριο Φουρθιώτη και Διονύση Μάρτη. Μάλιστα ο Φουρθιώτης στάθηκε άτυχος, καθώς αντιμετώπισε την Παρασκευή μηχανικό πρόβλημα με τη μοτοσυκλέτα του και δεν κατάφερε να αγωνιστεί.

Στον πρώτο αγώνα ο Παπαγεωργίου ξεκίνησε από την 6η θέση και ο Μάρτης από την 22η. Το τέλος του αγώνα βρήκε τον Παπαγεωργίου στην έκτη θέση γενικής και την τρίτη της κατηγορίας SSP, ενώ ο Μάρτης τερμάτισε 18ος.

Στον δεύτερο αγώνα, ο Παπαγεωργίου εκκινούσε από την 6η θέση και ο Μάρτης από την 18η. Ο Παπαγεωργίου ήταν από την αρχή στο μπροστινό γκρουπ και έδινε μάχες για το βάθρο. Η καρό σημαία τον βρήκε στην 6η θέση γενικής και στην τρίτη θέση της κατηγορίας SSP, με τον Μάρτη να τερματίζει 15ος και να συλλέγει τον πρώτο του βαθμό.

Αξίζει να αναφερθεί πως ο Παπαγεωργίου κέρδισε και τον σύντομο αγώνα Sprint, ανεβαίνοντας έτσι συνολικά τρεις φορές στο βάθρο των νικητών.