MotoGP: “Οι αναβάτες θα δεσμευτούν νωρίς για το 2027” - Mεγάλες συζητήσεις ενόψει της νέας εποχής των 850 κυβικών

Πρόωρη “φωτιά” στην αγορά αναβατών προβλέπει ο νέος διευθυντής της Tech3 λόγω αβεβαιότητας για τα νέα πρωτότυπα
KTM Tech3
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

23/12/2025

Η μετάβαση στα MotoGP των 850 κυβικών και τα ελαστικά της Pirelli αναμένεται να φέρει νωρίτερα από ποτέ τις μεγάλες αποφάσεις για το μέλλον των κορυφαίων αναβατών.

Ο νέος διευθυντής της Tech3 KTM, Richard Coleman, εκτιμά ότι η αγορά αναβατών των MotoGP για το 2027 θα ανοίξει πολύ νωρίς, πιθανότατα ήδη από τις αρχές του 2026. Με το πρωτάθλημα να ετοιμάζεται για τη ριζική αλλαγή κανονισμών που θα φέρει τα νέα πρωτότυπα των 850 κυβικών και την είσοδο της Pirelli ως αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών, η αβεβαιότητα γύρω από το ποιος κατασκευαστής θα έχει το πλεονέκτημα φαίνεται πως ωθεί αναβάτες και ομάδες σε πρόωρες δεσμεύσεις.

https://www.motomag.gr/news/race-news/motogp-ktm-dokimes-tis-prototypis-ton-850-kybikon-sti-jerez-video

Ο Coleman, ο οποίος αναλαμβάνει επίσημα τα καθήκοντά του τον Ιανουάριο, παράλληλα με την άφιξη του CEO Guenther Steiner, δεν αποκλείει να βρεθεί άμεσα στο επίκεντρο διαπραγματεύσεων για τον επόμενο κύκλο συμβολαίων. Όπως δήλωσε, “πιστεύω ότι η αγορά αναβατών θα κινηθεί πολύ νωρίς μέσα στην επόμενη χρονιά. Με δεδομένο ότι κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η μοτοσυκλέτα αναφοράς στη νέα εποχή, δεν υπάρχει λόγος οι αναβάτες να περιμένουν”.

Μέχρι στιγμής έχει πραγματοποιηθεί μόνο μία δοκιμή ελαστικών Pirelli, και αυτή με τα υπάρχοντα 1000άρια, ενώ τα ντεμπούτα των πρωτοτύπων 850 κυβικών από τις ΚΤΜ και Honda να έχουν ξεκινήσει δειλά. Σύμφωνα με φήμες από την Ιταλία, η Ducati ενδέχεται να πραγματοποιήσει πρώτες δοκιμές τον Απρίλιο, ωστόσο καμία ομάδα δεν έχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για το ποιος θα προηγείται τεχνολογικά.

“Κανείς δεν θα ξέρει πραγματικά ποια είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν πολλές φήμες, αλλά το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν μεγάλα ονόματα στο paddock και γίνονται ήδη μεγάλες συζητήσεις”, πρόσθεσε ο Coleman, εκτιμώντας ότι όταν ξεκινήσουν οι πρώτες μεγάλες συμφωνίες, ολόκληρο το grid θα αναγκαστεί να κινηθεί ταυτόχρονα.

Η τωρινή σύνθεση της Tech3, με τους Maverick Vinales και Enea Bastianini, έχει συμβόλαια διετούς διάρκειας που λήγουν στο τέλος του 2026, όπως και η πλειονότητα των αναβατών του MotoGP. Και οι δύο πληρώνονται απευθείας από την KTM, αν και, όπως παραδέχεται ο Coleman, το αν αυτό το μοντέλο συνεργασίας θα συνεχιστεί και μετά το 2027 παραμένει άγνωστο.

KTM

Αυτό που θεωρεί απολύτως ξεκάθαρο, πάντως, είναι τα κριτήρια επιλογής της μελλοντικής σύνθεσης της ομάδας: “Το ταλέντο είναι προτεραιότητα νούμερο 1, 2, 3, 4 και 5. Στους αγώνες μοτοσυκλέτας ο αναβάτης έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση απ’ ό,τι στους αγώνες αυτοκινήτων. Αυτό είναι γεγονός”.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι και η συμφωνία της Tech3 ως δορυφορικής ομάδας της KTM ολοκληρώνεται στο τέλος του 2026. Ο CEO της KTM, Gottfried Neumeister, έχει δηλώσει πρόσφατα ότι η συνέχιση της συνεργασίας αποτελεί προτεραιότητα, αν και παραδέχθηκε πως υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλες ανεξάρτητες ομάδες του MotoGP. Όλα δείχνουν, λοιπόν, ότι η περίοδος που έρχεται θα δείξει ιδιαίτερο μεταγραφικό ενδιαφέρον και πολύ νωρίτερα απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει.

Ετικέτες

MotoGP: Οι εθνικότητες των αναβατών δημιουργούν πρόβλημα στη Liberty Media

Ιταλοί και Ισπανοί αποτελούν σχεδόν το 60% του grid
motogp
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/4/2026

Πάνω από το 40% των αναβατών στο MotoGP είναι Ισπανοί, ενώ αν προσθέσουμε και τους Ιταλούς, το συνολικό ποσοστό φτάνει σχεδόν το 60%, κάτι που τελικά δημιουργεί πρόβλημα στους διοργανωτές.

Επί του παρόντος, το MotoGP έχει τρεις κατηγορίες και συνολικά 76 αναβάτες, 22 απ’ αυτούς στην κορυφαία κατηγορία, συγκεντρώνοντας συνολικά 21 διαφορετικές εθνικότητες.

Το στοιχείο που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι πως από αυτούς τους 76 αναβάτες, οι 32 είναι Ισπανοί και οι 12 Ιταλοί, κάτι που αντιπροσωπεύει το 58% του συνολικού grid και στις τρεις κατηγορίες. Αυτό παράλληλα σημαίνει πως το 42% του grid είναι Ισπανοί. Μάλιστα στη μεγάλη κατηγορία οι 15 από τους 22 αναβάτες είναι Ιταλοί και Ισπανοί και το φαινόμενο αυτό δημιουργεί σίγουρα ιδιαίτερες δυναμικές στον θεσμό.

Αυτό που αναζητούν πλέον οι ομάδες και οι διοργανωτές είναι αναβάτες όπως οι Diogo Moreira (Βραζιλία) και David Alonso (Κολομβία) που κατάγονται από όχι και τόσο “δημοφιλείς” χώρες στο MotoGP και μπορούν να φέρουν νέο κοινό στο άθλημα, όπως και νέους χορηγούς.

Βέβαια, η προσέγγιση αυτή δεν φέρνει πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα και αρκεί να ανατρέξουμε μόλις στην περσινή σεζόν και τον Ταϊλανδό Somkiat Chantra που “ανέβηκε με το ζόρι” από τη Moto2 στα MotoGP, αφού δεν μπόρεσε σε καμία στιγμή της σεζόν να δικαιολογήσει την κίνηση αυτή της Honda.

Πρόσφατα άλλωστε ο Άγγλος αναβάτης Scott Redding αναφέρθηκε το θέμα αυτό, εστιάζοντας από τη δική του οπτική γωνία στην απουσία συμπατριωτών του από το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας του πλανήτη.

Ετικέτες