MotoGP: “Οι αναβάτες θα δεσμευτούν νωρίς για το 2027” - Mεγάλες συζητήσεις ενόψει της νέας εποχής των 850 κυβικών

Πρόωρη “φωτιά” στην αγορά αναβατών προβλέπει ο νέος διευθυντής της Tech3 λόγω αβεβαιότητας για τα νέα πρωτότυπα
KTM Tech3
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

23/12/2025

Η μετάβαση στα MotoGP των 850 κυβικών και τα ελαστικά της Pirelli αναμένεται να φέρει νωρίτερα από ποτέ τις μεγάλες αποφάσεις για το μέλλον των κορυφαίων αναβατών.

Ο νέος διευθυντής της Tech3 KTM, Richard Coleman, εκτιμά ότι η αγορά αναβατών των MotoGP για το 2027 θα ανοίξει πολύ νωρίς, πιθανότατα ήδη από τις αρχές του 2026. Με το πρωτάθλημα να ετοιμάζεται για τη ριζική αλλαγή κανονισμών που θα φέρει τα νέα πρωτότυπα των 850 κυβικών και την είσοδο της Pirelli ως αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών, η αβεβαιότητα γύρω από το ποιος κατασκευαστής θα έχει το πλεονέκτημα φαίνεται πως ωθεί αναβάτες και ομάδες σε πρόωρες δεσμεύσεις.

https://www.motomag.gr/news/race-news/motogp-ktm-dokimes-tis-prototypis-ton-850-kybikon-sti-jerez-video

Ο Coleman, ο οποίος αναλαμβάνει επίσημα τα καθήκοντά του τον Ιανουάριο, παράλληλα με την άφιξη του CEO Guenther Steiner, δεν αποκλείει να βρεθεί άμεσα στο επίκεντρο διαπραγματεύσεων για τον επόμενο κύκλο συμβολαίων. Όπως δήλωσε, “πιστεύω ότι η αγορά αναβατών θα κινηθεί πολύ νωρίς μέσα στην επόμενη χρονιά. Με δεδομένο ότι κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η μοτοσυκλέτα αναφοράς στη νέα εποχή, δεν υπάρχει λόγος οι αναβάτες να περιμένουν”.

Μέχρι στιγμής έχει πραγματοποιηθεί μόνο μία δοκιμή ελαστικών Pirelli, και αυτή με τα υπάρχοντα 1000άρια, ενώ τα ντεμπούτα των πρωτοτύπων 850 κυβικών από τις ΚΤΜ και Honda να έχουν ξεκινήσει δειλά. Σύμφωνα με φήμες από την Ιταλία, η Ducati ενδέχεται να πραγματοποιήσει πρώτες δοκιμές τον Απρίλιο, ωστόσο καμία ομάδα δεν έχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για το ποιος θα προηγείται τεχνολογικά.

“Κανείς δεν θα ξέρει πραγματικά ποια είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν πολλές φήμες, αλλά το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν μεγάλα ονόματα στο paddock και γίνονται ήδη μεγάλες συζητήσεις”, πρόσθεσε ο Coleman, εκτιμώντας ότι όταν ξεκινήσουν οι πρώτες μεγάλες συμφωνίες, ολόκληρο το grid θα αναγκαστεί να κινηθεί ταυτόχρονα.

Η τωρινή σύνθεση της Tech3, με τους Maverick Vinales και Enea Bastianini, έχει συμβόλαια διετούς διάρκειας που λήγουν στο τέλος του 2026, όπως και η πλειονότητα των αναβατών του MotoGP. Και οι δύο πληρώνονται απευθείας από την KTM, αν και, όπως παραδέχεται ο Coleman, το αν αυτό το μοντέλο συνεργασίας θα συνεχιστεί και μετά το 2027 παραμένει άγνωστο.

KTM

Αυτό που θεωρεί απολύτως ξεκάθαρο, πάντως, είναι τα κριτήρια επιλογής της μελλοντικής σύνθεσης της ομάδας: “Το ταλέντο είναι προτεραιότητα νούμερο 1, 2, 3, 4 και 5. Στους αγώνες μοτοσυκλέτας ο αναβάτης έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση απ’ ό,τι στους αγώνες αυτοκινήτων. Αυτό είναι γεγονός”.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι και η συμφωνία της Tech3 ως δορυφορικής ομάδας της KTM ολοκληρώνεται στο τέλος του 2026. Ο CEO της KTM, Gottfried Neumeister, έχει δηλώσει πρόσφατα ότι η συνέχιση της συνεργασίας αποτελεί προτεραιότητα, αν και παραδέχθηκε πως υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλες ανεξάρτητες ομάδες του MotoGP. Όλα δείχνουν, λοιπόν, ότι η περίοδος που έρχεται θα δείξει ιδιαίτερο μεταγραφικό ενδιαφέρον και πολύ νωρίτερα απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει.

Ετικέτες

MotoGP: KTM και Binder ποντάρουν στον πρώην crew chief του Razgatlioglu για επιστροφή στις επιτυχίες

Ο Phil Marron της KTM εξηγεί πώς προσπαθούν να επαναφέρουν τον Νοτιοαφρικανό στην κορυφή
phil-marron-brad-binder-ktm-motogp
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/4/2026

Η συνεργασία του Brad Binder με τον Phil Marron βρίσκεται ακόμη σε φάση εξέλιξης, με στόχο τη σταθερότητα και την επιστροφή στα αποτελέσματα και τις θετικές εμφανίσεις στο MotoGP.

Ο Brad Binder μπαίνει στα MotoGP του 2026 με σημαντικές αλλαγές στο γκαράζ της KTM, καθώς δίπλα του βρίσκεται πλέον ο έμπειρος Phil Marron ως νέος crew chief. Μετά από μια χρονιά με σκαμπανεβάσματα, ο Νοτιοαφρικανός στοχεύει στην επιστροφή στις υψηλές επιδόσεις, με τη νέα αυτή συνεργασία να αποτελεί βασικό κομμάτι της προσπάθειας.

Ο Marron, γνωστός από τη μακρόχρονη συνεργασία του με τον Toprak Razgatlıoglu στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, επιστρέφει στα MotoGP μετά από σχεδόν μία δεκαετία. Η τελευταία του παρουσία στη μεγάλη κατηγορία ήταν το 2016, όταν εργαζόταν με τον Eugene Laverty στην ομάδα Aspar.

"Είναι υπέροχο που επέστρεψα μετά από δέκα χρόνια. Υπάρχουν πολλά γνώριμα πρόσωπα και με υποδέχθηκαν πολύ θερμά," ανέφερε ο Marron, τονίζοντας παράλληλα τις τεχνικές αλλαγές που έχουν μεσολαβήσει από τότε.

phil-marron-brad-binder-ktm-motogp

Η συνεργασία του με τον Binder ξεκίνησε από τα τεστ της Βαλένθια τον περασμένο Νοέμβριο και συνεχίστηκε σε προετοιμασία και στους πρώτους αγώνες της χρονιάς. Παρότι η χημεία είναι θετική, ο ίδιος κρατά χαμηλούς τόνους: "Η συνεργασία μας είναι πολύ καλή. Μου δίνει ξεκάθαρο feedback και καταλαβαίνει πολύ καλά τη μοτοσυκλέτα. Αλλά ακόμη δουλεύουμε για να φτάσουμε στο επίπεδο που θέλουμε."

Η σεζόν δεν έχει ξεκινήσει ιδανικά για τον Binder, ο οποίος βρίσκεται μόλις στη 12η θέση της βαθμολογίας. Σύμφωνα με τον Marron, το βασικό ζητούμενο δεν είναι οι μεγάλες αλλαγές, αλλά η συνέπεια: "Πρέπει να βρούμε σταθερότητα και να κάνουμε το πακέτο μας σταθερό. Να έχει εμπιστοσύνη στη μοτοσυκλέτα σε κάθε στροφή. Το επίπεδο είναι τόσο υψηλό που όλα κρίνονται στις λεπτομέρειες."

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου η KTM έχασε ευκαιρίες, όπως στον αγώνα της Ταϊλάνδης λόγω τεχνικού προβλήματος. "Αν κάνουμε καλή δουλειά στις κατατακτήριες, τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν. Ο Brad είναι οδηγός της Κυριακής, του αρέσουν οι αγώνες," υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

phil-marron-brad-binder-ktm-motogp

Όσον αφορά τα προβλήματα chatter που ταλαιπώρησαν την RC16 την περασμένη χρονιά, ο Marron εμφανίζεται καθησυχαστικός, σημειώνοντας ότι οι λύσεις που εφαρμόστηκαν από τα πρώτα τεστ δείχνουν να αποδίδουν.

Κλείνοντας, ο Βορειοϊρλανδός στάθηκε και στο επίπεδο της ομάδας της KTM: "Απολαμβάνω πολύ τη συνεργασία. Είναι μια ομάδα που δουλεύει χρόνια μαζί και αυτό φαίνεται, υπάρχει εξαιρετική οργάνωση και κατανόηση μεταξύ τους."

Το αν αυτή η συνεργασία θα φέρει τον Binder ξανά στις νίκες, θα φανεί στους επόμενους αγώνες. Το μόνο σίγουρο είναι πως η βάση για επιστροφή στις επιτυχίες έχει ήδη τεθεί.

phil-marron-brad-binder-ktm-motogp