MotoGP - Παγώνει η εξέλιξη κινητήρων από τις αρχές του 2025

​​​​​​​Εξαιρούνται οι κατασκευαστές με κακές επιδόσεις στο Πρωτάθλημα
MotoGP - Πάγωμα εξέλιξης κινητήρων
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/10/2024

Η Επιτροπή των GP της FIM ανακοίνωσε πάγωμα στην εξέλιξη κινητήρων του MotoGP για το τελευταίο έτος της εποχής των 1.000 κ.εκ. Από το 2026 οι κατασκευαστές που δεν επωφελούνται των παραχωρήσεων (concessions) που δικαιούνται όσα εργοστάσια έχουν κακές βαθμολογικές επιδόσεις, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τους κινητήρες που θα πιστοποιήσουν στον πρώτο γύρο του 2025, στο Buriram της Ταϊλάνδης.

Η παραπάνω απόφαση είχε διαρρεύσει εδώ στον ειδικό τύπο. Με τη χωρητικότητα των κινητήρων των MotoGP μοτοσυκλετών να μειώνεται στα 850 κ.εκ. με μέγιστη διάμετρο κυλίνδρου τα 75 mm από το 2027, τα εργοστάσια ήθελαν πάγωμα της εξέλιξης για το 2026, ώστε να μπορέσουν να εστιάσουν στις μοτοσυκλέτες του 27, και να μειώσουν το κόστος εξέλιξης δυο διαφορετικών μοτοσυκλετών την ίδια στιγμή.

Το πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων αφορά στους κατασκευαστές που εντάσσονται στις κατηγορίες Α έως και C -με καλά βαθμολογικά αποτελέσματα στο Πρωτάθλημα. Οι κατασκευαστές στην κατηγορία D, που αφορά εργοστάσια που κατέχουν λιγότερο από το 35% των συνολικών διαθέσιμων βαθμών για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, θα μπορούν να συνεχίσουν την εξέλιξη των κινητήρων τους (πχ. η Yamaha τον νέο V4 κινητήρα της M1) στις σεζόν του 2025 και 2026, εκτός αν συγκεντρώσουν περισσότερους βαθμούς που θα τους ανεβάσουν κατηγορία στην κλίμακα των παραχωρήσεων.

Άλλοι λόγοι για τον οποίο τα εργοστάσια θα μπορούν να προβούν σε αλλαγές στους κινητήρες των MotoGP μοτοσυκλετών τους είναι η έλλειψη συγκεκριμένων εξαρτημάτων, κάτι που θα πρέπει να αποδειχθεί, όπως είχε γίνει με τις βαλβίδες της Yamaha το 2020, ή προβλήματα αξιοπιστίας ή ασφάλειας. Στις παραπάνω περιπτώσεις οι κατασκευαστές θα πρέπει να αποδείξουν πως με τις αλλαγές δεν θα ωφεληθούν στην απόδοση των μοτοσυκλετών τους.

Το πάγωμα στην εξέλιξη φυσικά θα ωφελήσει τους κατασκευαστές που το 2025 θα βρεθούν με τους καλύτερους / πιο αποδοτικούς / πιο αξιόπιστους κινητήρες, καθώς θα πρέπει να αρκεστούν σε αυτούς για δύο συνεχόμενες σεζόν, χωρίς να μπορούν να τους αλλάξουν / βελτιώσουν.

Ετικέτες

Moto3: Το πρώτο video του Noah Dettwiler μετά το ατύχημα

Marc Marquez, Fabio Quartararo, Aleix Espargarο δήλωσαν την συμπαράστασή τους
Noah
Από τον

Παύλο Καρατζά

12/12/2025

Ο 20χρονος Ελβετός, που νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση μετά από τη σύγκρουση του με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Jose Antonio Rueda, δημοσίευσε το πρώτο του video μετά το πολύ σοβαρό ατύχημα.

Ο Noah Dettwiler δήλωσε:

“Γεια σε όλους. Ελπίζω να είστε όλοι καλά,

Ήθελα να κάνω ένα σύντομο βίντεο για να δείξω σε όλους ότι είμαι καλά, ότι βελτιώνομαι. Έχει περάσει καιρός στο νοσοκομείο και στο κέντρο αποκατάστασης φυσικά έχω ακόμα αρκετό δρόμο μπροστά μου για την πλήρη ανάρρωσή μου. Όλα πάνε καλά, πηγαίνουν σύμφωνα με το σχέδιο, και είμαι σε καλά χέρια. Ένα μεγάλο, μεγάλο ευχαριστώ στην οικογένειά μου, στην κοπέλα μου και την αδερφή μου που ήταν μαζί μου πολύ σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.

Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ για όλα τα μηνύματα και την υποστήριξη που έλαβα τις τελευταίες εβδομάδες. Όλο αυτό με έκανε πιο δυνατό και με βοήθησε να περάσω αυτή τη δύσκολη στιγμή. Τώρα, εύχομαι σε όλους σας καλά Χριστούγεννα, καλές γιορτές και ένα Ευτυχισμένο Νέο Έτος σύντομα. Θα σας πω τα μελλοντικά μου σχέδια το συντομότερο δυνατό.”

 

 

Την συμπαράσταση στον νεαρό αναβάτη εξέφρασαν στα σχόλια του video μεταξύ άλλων και οι Marc Marquez, Fabio Quartararo και Aleix Espargaro.