MotoGP: Παρουσιάστηκαν τα νέα Honda 2019!

Επέτειος 25 χρόνων Repsol Honda
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/1/2019

Φέτος η Honda γιορτάζει 25 χρόνια συνεργασίας με την Repsol, κι έτσι η παρουσίαση της αγωνιστικής ομάδας για το 2019, απέκτησε και επετειακό χαρακτήρα. Για αυτό και θέλησαν να το γιορτάσουν με έναν τρόπο που είχε οπτικό και συναισθηματικό ερέθισμα, έναν ψηφιακό «αγώνα» που δεν είχε κάποια άλλη πρακτική επέκταση, πέρα από αυτό ακριβώς, το οπτικό και συναισθηματικό ερέθισμα. Εντυπωσιακό παρόλο αυτά…

Σχεδίασαν μία πίστα σε σχήμα «25», όσα και τα χρόνια συνεργασίας τους, κι έτρεξαν μία εξομοίωση ανάμεσα στους Mick Doohan, Àlex Crivillé, Marc Marquez και Jorge Lorenzo, η οποία φυσικά και κατέληξε σε ισοπαλία. Το μόνο λοιπόν που μπορείς να σχολιάσεις για αυτήν την εξομοίωση, είναι πως ήταν καλοστημένη και εντυπωσιακή να την βλέπεις. Μόλις ολοκληρώθηκε και σηκώθηκε ο τοίχος που προσομοίαζε μία πόρτα γκαραζόπορτα, όπως αυτές που μπαίνουν στα αγωνιστικά box, από κάτω περίμενε τόσο ο Doohan όσο και ο Crivillé και φυσικά ο Marquez και ο Lorenzo με το μπανταρισμένο χέρι.

Οι Doohan και Crivillé αντιπροσωπεύουν το ξεκίνημα της Repsol Honda με τις νίκες τους το 1995, και πλαισιώνοντας τις νέες αγωνιστικές πρακτικά δηλώνουν πως το πρώτο που χρειάζεσαι στα GP είναι εμπειρία… Για αυτό και απαρίθμησαν τους παγκόσμιους τίτλους κι όσα έχουν καταφέρει οι αναβάτες τους, ξεκινώντας από τον Pedrosa που είναι “MotoGP Legent”, τον Valentino Rossi παγκόσμιο πρωταθλητή 2002 και 2003, Hayden το 2006, Stoner το 2011 και φυσικά τον Marc Marquez που πήγε στην Repsol Honda το 20013 σπάζοντας από τότε το ένα ομαδικό ρεκόρ πίσω από το άλλο, όπως άλλωστε και η ίδια η ομάδα που πέρσι συγκέντρωσε 400 εκκινήσεις σε αγώνες της μεγάλης κατηγορίας.

Ο Crivillé αναφέρθηκε στις προκλήσεις που είχε την εποχή που ξεκίνησε η ομάδα, τις οδηγίες που είχε για να βρεθεί από την πρώτη σεζόν στο βάθρο κι έπειτα να αρχίσει να κερδίζει, καθώς κι ότι αυτή την στιγμή, από αυτά που βλέπει, είμαστε στην καλύτερη εποχή των MotoGP και παρόλο που οι χορηγοί έχουν λιγοστέψει είναι σημαντικό που υπάρχουν κάποιοι απόλυτα σταθεροί, όπως η Repsol.

Ο Doohan αναφέρθηκε στο πρώτο πρωτάθλημα που έφερε για την Repsol Honda και δεύτερο δικό του, αναπολώντας την εποχή εκείνη που ο στόχος ήταν να φτιάξουν μία μοτοσυκλέτα που να κερδίζει πρωταθλήματα, όπως κι έπραξαν, με τον μύθο να συνεχίζεται, δείχνοντας τον Marquez. Ένα από τα μυστικά της επιτυχίας της ομάδας, ήταν πως είχαν μία πολύ καλή συνεργασία μεταξύ τους όλα αυτά τα χρόνια, και πως ο καθένας άφηνε τον άλλο να κάνει την δουλειά του χωρίς επεμβάσεις, αυτό ήταν για τον Doohan το πιο σημαντικό, η εμπιστοσύνη σε κάθε μέρος της ομάδας.

Παίρνοντας τον λόγο, ο Marquez δήλωσε πως είναι προνόμιο να είσαι μέρος αυτής της ομάδας, ιδιαίτερα όταν έχεις μεγαλώσει βλέποντας στην τηλεόραση τα λαμπερά της χρώματα, κάνοντας όνειρα πως κάποια στιγμή θα τα φορέσεις και ο ίδιος. Το να έχεις καταφέρει κάτι τέτοιο, μοιάζει απίθανο. Στα νούμερα η ομάδα μας είναι εξαιρετική όλα αυτά τα χρόνια, κι αυτό σημαίνει πως πρέπει να συνεχίσουμε να φέρνουμε αποτελέσματα και νίκες, αυτό είναι που θέλουμε. Ο φετινός χειμώνας ήταν ο πιο βαρετός της ζωής μου χωρίς να πλησιάζω σέλα, συνέχισε, περιμένοντας την ανάρρωση, κι έτσι είμαι εκστασιασμένος που ξεκινά η σεζόν.

Ο Lorenzo είναι ενθουσιασμένος με το επίπεδο της ομάδας που βρήκε, και θέλει να δώσει τον καλύτερό του εαυτό. Στεναχωριέται που ξεκινά τις δοκιμές έχοντας ήδη έναν τραυματισμό, αλλά στο Κατάρ θα κάνει το καλύτερο που μπορεί. Όσο για την προσαρμογή του στην μοτοσυκλέτα, το ζήτημα είναι πως δεν έχει ακόμη βρεθεί επάνω της χωρίς να έχει κάποιο βαθμό τραυματισμού, από την στιγμή που ακόμη και στην Valencia είχε τραυματισμένα τόσο το χέρι, όσο και το πόδι. Είναι όμως εντυπωσιασμένος από την επιτάχυνση και την ευελιξία της μοτοσυκλέτας και ανυπομονεί για τα επόμενα βήματα.

Όσο για τις μοτοσυκλέτες, εξωτερικά δεν δείχνουν διαφορές, ούτε φυσικά θα έμπαινε κανείς από την Honda σε λεπτομέρειες. Είχαν αεροδυναμικά βοηθήματα που δεν ξεχώριζαν πολύ στο μάτι, παρά μόνο σε συγκεκριμένες γωνίες, ενώ παραμένει το ρητό για την Honda, πως δεν αλλάζεις συνταγή που κερδίζει, παρά μόνο σε καίρια σημεία και μόνο σε συνάρτηση με τον ανταγωνισμό.

Ετικέτες

MotoGP: Ο Luca Marini συνεχίζει με τη Honda

Μαζί με τον Joan Mir – Παραμένουν μέχρι την νέα εποχή κανονισμών του MotoGP
Luca Marini continues with Honda
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/7/2025

Ο Luca Marini έχει ήδη υπογράψει επέκταση συμβολαίου με τη Honda για την επόμενη σεζόν, σε μια συμφωνία που θα τον κρατήσει μαζί με τον Joan Mir στην ιαπωνική ομάδα μέχρι να τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί του MotoGP το 2027.

Μετά το ντεμπούτο του στο MotoGP το 2021 και τρεις σεζόν με τη Ducati, ο Ιταλός εντάχθηκε στο δυναμικό της HRC πέρυσι, για να καλύψει τη θέση που άφησε κενή ο Marc Márquez, όταν αποφάσισε να αποχωρήσει πρόωρα από το συμβόλαιό του. Από τότε, το καλύτερο αποτέλεσμα του Marini ήταν η έκτη θέση στο Sachsenring πριν από περίπου δύο εβδομάδες.

Εκεί, στη Γερμανία, ο Marini επανεμφανίστηκε έπειτα από απουσία τριών Grand Prix, λόγω ενός σοβαρού ατυχήματος κατά τη διάρκεια δοκιμών στη Suzuka, ενόψει του φημισμένου αγώνα αντοχής 8 ωρών. Στο μέσο της σεζόν, και παρά τις τρεις απουσίες, ο αδελφός του Valentino Rossi βρίσκεται στη 15η θέση της γενικής κατάταξης, δεύτερος ανάμεσα στους αναβάτες της Honda, μπροστά από τον teammate του, Joan Mir για τον οποίο δεν πάνε τόσο καλά τα πράγματα με σωρεία DNF (Did Not Finish).

Μετά τον αγώνα της Κυριακής στο Brno, όπου τερμάτισε 12ος, ο Marini ρωτήθηκε αν στόχος του είναι να φτάσει στην Αυστρία, τον πρώτο αγώνα μετά τη θερινή διακοπή, με πιο ξεκάθαρη εικόνα για το μέλλον του. “Δεν ήταν ποτέ αυτός ο στόχος μου, γιατί νομίζω πως πάντα καταλαβαινόμασταν με την ομάδα”, δήλωσε ο ίδιος, δείχνοντας έτσι μια σιγουριά πως θα παραμείνει στη Honda και για το 2026.

Αυτή η εξέλιξη θεωρείται αναμενόμενη, καθώς η Honda απέτυχε να αποκτήσει τον Jorge Martin, ο οποίος δεν μπόρεσε να αποχωρήσει από την Aprilia για το 2026. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο Ισπανός παραμένει ο βασικός στόχος της HRC για τη σεζόν 2027, όταν θα εφαρμοστούν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί.

Zarco παραμένει στην LCR – Αβεβαιότητα για Chantra

Με το εργοστασιακό δίδυμο πλέον κλειδωμένο, η Honda ολοκληρώνει τις διαδικασίες για τη διατήρηση του Johann Zarco ως ηγέτη της δορυφορικής της  ομάδας, LCR. Την ίδια ώρα, φαίνεται πως ο Ταϊλανδός Somkiat Chantra είναι πολύ πιθανό να αποχωρήσει, μετά από ένα απογοητευτικό πρώτο μισό της σεζόν.

Η μεγάλη διαφορά στις επιδόσεις του Chantra σε σχέση με τους άλλους αναβάτες της Honda έχει ως αποτέλεσμα οι μηχανικοί να μη μπορούν να αξιοποιήσουν τα δεδομένα από τη μοτοσυκλέτα του. Αυτό, σε μια περίοδο που η HRC προσπαθεί να μειώσει τη διαφορά από τη Ducati, θεωρείται τροχοπέδη.

Η έλλειψη ανταγωνιστικών αναβατών από την Ασία έχει οδηγήσει τη Honda να επαναξιολογήσει τη δέσμευσή της με την Idemitsu, τον βασικό χορηγό των μοτοσυκλετών της LCR, που μέχρι τώρα πίεζε για ασιατική παρουσία στην ομάδα. Όλα δείχνουν πως πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται είτε σε ταλέντα της Moto2 είτε σε αναβάτες που έχουν απορριφθεί από άλλες ομάδες του MotoGP.

Ετικέτες