MotoGP: Πέντε θετικοί στο ιό στο box της Yamaha, πρόσθετη ποινή στον Vinales

Συνεχίζονται τα προβλήματα για την Yamaha
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/11/2020

Μετά την αφαίρεση βαθμών από το πρωτάθλημα ομάδων και κατασκευαστών για το άνοιγμα των σφραγισμένων κινητήρων και την επισκευή τους, με την Yamaha να δίνει μία δικαιολογία κατώτερη των περιστάσεων, υπήρξε και συνέχεια καθώς ο Vinales βρέθηκε χωρίς κινητήρα και αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει και έκτο, όταν το όριο για τις ομάδες που δεν υπόκεινται σε βοηθητικά μέτρα είναι οι πέντε κινητήρες.

Αυτομάτως αυτό επέφερε ποινή εκκίνησης από την pit lane για τον Vinales που κατά την προσφιλή του μέθοδο δεν το άφησε ασχολίαστο, πετώντας καρφιά για την ομάδα:

«Αισθάνομαι πολύ άσχημα, κάθε χρόνο πετάμε την ευκαιρία να κερδίσουμε το πρωτάθλημα από λάθη που κάνουμε. Ευτυχώς είμαι ισορροπημένος, έχω μία καλή ζωή στο σπίτι και δεν θέλω να θυμώνω άλλο. Θέλω να είμαι χαρούμενος. Έχω άλλα δύο χρόνια με την Yamaha ελπίζω σε αυτό το διάστημα να καταφέρουμε να κάνουμε κάτι. Για τον αγώνα δεν προδικάζω, όλα μπορούν να συμβούν, οι αντίπαλοι να κάνουν λάθη, να βρέξει και να βγει η σημαία και να ξεκινήσουμε από την εκκίνηση ξανά με την σειρά που είχαμε. Μπορώ να φέρω καλό αποτέλεσμα, μπορώ να οδηγήσω πιο γρήγορα από τους άλλους, θα δούμε.»

Υπήρξε όμως και πιο ομαδική αναφορά στα λόγια του μετά τα παραπάνω:

«Είμαστε απογοητευμένοι προφανώς, δεν τρέχουμε με τις ίδιες ευκαιρίες που έχουν οι άλλοι όμως αυτό είναι δικό μας πρόβλημα. Θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε ως ομάδα και να το αντιμετωπίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουμε είναι που δεν μπορούμε να προσπεράσουμε, ίσως να πρέπει να ρισκάρω πάρα πολύ για να το καταφέρουμε».

Η χρήση κινητήρων από τον Vinales σε κάθε αγώνα:

Συνοπτικά η Yamaha έχει από την αρχή της χρονιάς πρόβλημα βαλβίδων καθώς ο ένας από τους δύο προμηθευτές δεν κατάφερε να δώσει την αντοχή που έπρεπε. Ζήτησαν από την MSMA την άδεια να ξεσφραγίσουν τους κινητήρες και να τις αλλάξουν, και εισέπραξαν ως απάντηση πως θα πρέπει πρώτα να αποκαλύψουν τα σχέδια του κινητήρα τους. Εμείς έχουμε ξεκάθαρα πει πως αυτή ήταν μία παράλογη απαίτηση προς την Yamaha. Όπως αντίστοιχα είχε ξανά γίνει στο πρόσφατο παρελθόν με την Ducati και το «κουταλο-δήθεν-αεροδυναμικό-βοήθημα» στο ψαλίδι που τώρα όλοι όμως έχουν.

Ο ρόλος της MSMA έχει πρακτικά ακυρωθεί όταν απαιτεί να γίνονται τρομερά επιζήμιες αποκαλύψεις για κάτι τόσο απλό. Το λάθος της Yamaha είναι πως δεν πάλεψε να αντιστρέψει αυτή την απόφαση. Απέσυρε το αίτημα και είπε πως βρήκε λύση περιορίζοντας τις στροφές κατά 500σιες όταν στην πράξη άλλαξε τις βαλβίδες. Κι όταν προχθές ανακαλύφθηκε αυτό που έκαναν, αντί να υποστηρίξουν σθεναρά την πράξη τους βάλλοντας κατά της MSMA έδωσαν μία δικαιολογία αντίστοιχη μαθητή δημοτικού. Το λάθος τους στην όλη πράξη είναι πρώτα επικοινωνιακό, κι έπειτα συμπεριφοράς. Κανονικά θα έπρεπε να μπορούν να προχωρήσουν σε αντικατάσταση βαλβίδων στην συγκεκριμένη περίπτωση που το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με την σχεδίαση του κινητήρα, δεν είναι δηλαδή θεμελιωδώς κατασκευαστικό. Θα μπορούσε να τους επιτρέψει η MSMA να αντικαταστήσουν τις βαλβίδες με τον όρο να αποκαλύψουν σχέδια αν έχουν ακριβώς το ίδιο πρόβλημα στην συνέχεια πράγμα που θα μαρτυρούσε πως το ζήτημα δεν ήταν στον προμηθευτή των βαλβίδων, αλλά αφορούσε τον σχεδιασμό. Και καθώς βρισκόμασταν στην αρχή του πρωταθλήματος υπήρχε χρόνος να φανεί ξεκάθαρα το πρόβλημα και στις νέες βαλβίδες. Η MSMA ακύρωσε τον θεσμικό της ρόλο με αυτή την απόφαση...

Τα προβλήματα όμως για την Yamaha σήμερα δεν σταματούν εδώ, καθώς πέντε μέλη της ομάδας, μαζί και ο μηχανικός τους Vinales βρέθηκαν θετικοί στον κορωνοϊό αποχωρώντας άμεσα. Η αντικατάστασή τους προφανώς και δεν μπορεί να γίνει. Αντικαταστάτη οδηγό βρίσκεις, μηχανικούς όχι…

Ο Quartararo δήλωσε πως είναι σε καλύτερο σημείο από τον Vinales ενώ ο Mir θα ήθελε να μην υπάρξουν ποινές στους αναβάτες της Yamaha γιατί σε περίπτωση που κερδίσει αυτό το πρωτάθλημα, δεν θα ήθελε να υπάρχει η σκιά της αφαίρεσης βαθμών από έναν βασικό διεκδικητή του τίτλου…

Σε περίπτωση βρόχινου αγώνα βέβαια, η ανατροπή στην οποία ποντάρει ο Vinales θα είναι κάτι εύκολο να γίνει…

Ετικέτες

Bezzecchi: Από τις σφαλιάρες, στη συγνώμη και στο δώρο στον κριτή – Όλο το χρονικό του συμβάντος [Video]

Ελπίζουμε ο Ιταλός να πήρε το μάθημά του
bez
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/6/2026

Το GP στο Brno χαρακτηρίστηκε από τη νίκη του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Marc Marquez, αλλά και από το εξωαγωνιστικό συμβάν που συνέβη το Σάββατο μεταξύ του πρωτοπόρου του πρωταθλήματος Bezzecchi και ενός κριτή.

Το συμβάν θεωρείται πολύ σημαντικό και συνέβη όταν δύο γύρους πριν το τέλος του σύντομου αγώνα Sprint και ενώ βρισκόταν στην 5η θέση, ο Bezzecchi έπεσε. Στην συνέχεια ο κριτής λανθασμένα μαρσάρει την μοτοσυκλέτα του Ιταλού στην προσπάθεια να σηκώσει, με τον Bez να αντιδρά υπερβολικά και να τον χαστουκίζει δύο φορές!

Η διοργάνωση έπειτα απέβαλλε τον Ιταλό αναβάτη από τον Κυριακάτικο αγώνα. Ο Bez την επόμενη ημέρα μετά το πρωινό ζέσταμα πήγε στον κριτή για να του ζητήσει συγνώμη και μάλιστα του έκανε και δώρο ένα ζευγάρι γάντια του, ενώ στο τέλος φαίνεται πως δακρύζει κιόλας.

Δείτε παρακάτω όλο το χρονικό του συμβάντος:

“Είμαι εντάξει. Εκείνη τη στιγμή ήμουν λίγο σοκαρισμένος και το βράδυ, όταν το βίντεο έγινε viral και όλος ο κόσμος το έβλεπε, ένιωθα πραγματικά πεσμένος, γιατί είναι κάτι καινούργιο για μένα.

Σίγουρα ήταν αγχωμένος και καταλαβαίνω την κατάστασή του, καθώς έπεσε. Έκανα τη δουλειά μου, πήγα προς τη μοτοσυκλέτα, πίεσα τον συμπλέκτη και προσπάθησα να τη σηκώσω, επειδή ήταν ακόμα αναμμένη και η μοτοσυκλέτα άρχισε να κυλάει, οπότε ήθελα να την ξαναφήσω κάτω και ανέβασε στροφές.

Πιθανότατα σκέφτηκε ότι το έκανα επίτηδες, αλλά ήταν καθαρό ατύχημα και μετά όλοι είδαν τι συνέβη. Είδα (τη συγγνώμη) και ήρθε απλά να μου ζητήσει συγγνώμη αυτοπροσώπως, οπότε, εννοώ, τον καταλαβαίνω και του εύχομαι καλή τύχη. Έχει πραγματικά σημασία για μένα το γεγονός ότι ζήτησε συγγνώμη.