MotoGP: Πόλεμος ανακοινώσεων KTM & Zarco! Σκληρός ο κ.Pierer

«Απαράδεκτη η απόδοση του Zarco»
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/5/2019

Σκληρές δηλώσεις και αντίθετη τοποθέτηση από όσα ακούγαμε ως τώρα, από το μεγάλο αφεντικό της KTM, τον κ.Stefan Pierer έδωσε στην δημοσιότητα το Motorsport-Total.com, έπειτα από συνέντευξη μετά τον αγώνα στην Ισπανία και τα πενιχρά αποτελέσματα του Γάλλου αναβάτη.

Περιμέναμε μία αντίδραση από την μεριά της KTM αλλά όχι από το στόμα του ίδιου του κ.Pierer και σίγουρα δεν ήταν αναμενόμενη μία τόσο σκληρή τοποθέτηση. Ωστόσο, όπως είπε ο ίδιος, οι δηλώσεις αυτές έγιναν για τον συνετίσει, ενώ τις περιμέναμε με βάση τις συνεχιζόμενες προκλήσεις του Zarco με δηλώσεις που κατηγορήσουν την μοτοσυκλέτα εξ ολοκλήρου για την πορεία του στο πρωτάθλημα μέχρι αυτή την ώρα.

Είναι βέβαιο πως στην φάση αυτή δεν υπάρχει ταύτιση μεταξύ KTM και Zarco για το τι πρέπει να συμβεί από εδώ και πέρα και φαίνεται πως το ποτήρι ξεχείλισε πριν από τον αγώνα στην Jerez, κατά την ευκαιρία δοκιμών που είχε η KTM στο Le Mans πριν από δεκαπέντε ημέρες. Αμέσως μετά ο Zarco τοποθετήθηκε λέγοντας πως έχουν κάνει πρόοδο, αλλά όχι κάτι μαγικό, ούτε μπορεί κανείς να περιμένει κανένα θαύμα. Είχαν οδηγήσει και στο στεγνό και στο βρεγμένο δουλεύουντας στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας, μονάχα που ο Zarco συνέχισε τις δηλώσεις του λέγοντας πως η KTM θέλει να πηγαίνει μόνο ευθεία, και πασπάλισε με λίγη ειρωνεία, λέγοντας πως το πρωτάθλημα είναι γεμάτο στροφές. Αιτιολόγησε την τοποθέτησή του, εξηγώντας πως η δυσκολία που παρουσιάζεται στην είσοδο των στροφών μπορεί να οφείλεται στο κινητήρα, πράγμα που με την σειρά του σημαίνει πως πρέπει να δουλέψουν και στην ηλεκτρονική διαχείρισή του.

Να σας θυμίσουμε εδώ την αποκλειστική συνέντευξη που είχαμε με τον Pol Espargaro, στην έντυπη έκδοση του MOTO, όπου μας έλεγε πως ελπίζει η KTM να γίνει πιο Honda, πως του ταιριάζει το στιλ του Marquez και ευελπιστεί να καταφέρει καλύτερα την αντιγραφή του. Ο Zarco από την άλλη είπε πως ο Pol είναι πράγματι ταχύτερος αλλά το στιλ αυτό δεν του ταιριάζει καθόλου και το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να το παρακολουθήσει και να πάρει τα καλύτερα στοιχεία, αναγνωρίζοντας τον άθλο στην KTM για την πρόσθετη δουλειά να περπατήσει ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικά μονοπάτια εξέλιξης.

Μέχρι αυτό το σημείο υπήρχε δυσφορία της KTM για τον Zarco που εκφραζόταν υπόγεια στα paddock ή στις εκφράσεις του προσώπου, αλλά όχι ρητά και δημόσια. Αυτή η υποβόσκουσα δυσφορία που όλοι αντιλαμβανόντουσαν, οδήγησε σε ερωτήσεις και κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου πριν τον αγώνα της Jerez, απέναντι στο πάνελ των υπολοίπων αναβατών με τον Dovizioso να λέει πως η αλλαγή μοτοσυκλέτας είναι το δυσκολότερο πράγμα. Αυτή η ανοιχτή κουβέντα σίγουρα επιδείνωσε την κατάσταση στα εσωτερικά, διότι όσο και να πιστεύει κανείς πως δεν πρέπει να επηρεάζεται, στο τέλος ακριβώς αυτό συμβαίνει.

Είχε αρχίσει λοιπόν να χτίζεται μία κατάσταση πριν τον αγώνα, βασικά δεν χτιζόταν απλά, αλλά είχαν μπει τα θεμέλια και η πλάκα για τον πρώτο όροφο. Ο Zarco θα έβαζε όμως και τον επόμενο όροφο και θα άφηνε και κάγκελα στην ταράτσα για το πανωσήκωμα…

Μετά τον αγώνα στην Jerez είπε πολλά για την μοτοσυκλέτα του: «Ήθελα να προσπεράσω περισσότερους αναβάτες αλλά δεν ήταν εφικτό, έχανα αρκετά στην επιτάχυνση κι όταν συμβαίνει αυτό δεν μπορείς να δοκιμάσεις να ανακτήσεις το χαμένο έδαφος στα φρένα, ιδιαίτερα όταν είσαι ήδη στο όριο. Συγκεντρώθηκα μονάχα στο να τερματίσω τον αγώνα» είπε, ενώ λίγο παρακάτω αναφέρθηκε και στον Pol Espargaro με τον οποίο μπορεί να είχε μόλις μία θέση διαφορά, αλλά τους χώριζαν έξι δευτερόλεπτα: «Και ο Pol είχε πρόβλημα στις εισόδους των στροφών, άνοιξε την γραμμή του πολλές φορές αλλά έδειξε περισσότερη εμπιστοσύνη και καλύτερο έλεγχο της πρόσφυσης από εμένα, ανοίγοντας νωρίτερα το γκάζι».

Όλα αυτά πυροδότησαν την αντίδραση από το μεγάλο αφεντικό, και ήταν αντίδραση με στόχο να ρίξει το οικοδόμημα του Zarco, και να τρίξει τα θεμέλια με προσωπική επίθεση στον ίδιο τον αναβάτη! Ο κ. Stefan Pierer δεν είναι η πρώτη φορά που εκφράζεται ολότελα ανοικτά. Στο παρελθόν έχει μιλήσει τόσο ανοικτά, που οι συνεντεύξεις του έχουν φέρει σε δύσκολη θέση τους κατά χώρα αντιπροσώπους που δεν ήξεραν πώς να το διαχειριστούν! Αυτό εδώ είναι ένα τέτοιο παράδειγμα.

Ο κ. Pierer λοιπόν δήλωσε στο αθλητικό δίκτυο, πως η απόδοση του Zarco είναι απαράδεκτη, αντιμετωπίζει θέματα αλλά είναι δικά του, ψυχολογικής φύσεως! "Πρόσφατα έληξε την συνεργασία με τον επί χρόνια μάνατζέρ του, τον άνθρωπο που τον βοήθησε να φτάσει έως εδώ. Οι άνθρωποι που τον περιτριγυρίζουν αποτελούν πλέον μεγαλύτερο πρόβλημα από κάθε άλλη φορά», τόνισε ο CEO της KTM, συνεχίζοντας: «Σε αυτό το επίπεδο ανταγωνισμού το τελευταίο βήμα είναι πάντοτε ψυχολογικό. Άλλωστε πρέπει να αποδεχτεί πως η μοτοσυκλέτα μας δεν είναι μία τετρακύλινδρη εν σειρά Yamaha. Εγώ προσωπικά θα τον πιέσω μέχρι να αποδώσει στον βαθμό που ανταποκρίνεται στους στόχους που έχουμε θέσει, κι αυτό είναι δεδομένο. Νομίζω πως οι προσδοκίες μας στα MotoGP θα έχουν εκπληρωθεί μέσα στον τρίτο χρόνο γιατί η πρόοδος είναι μεγαλύτερη από αυτό που μαρτυρά η βαθμολογία [στο πρωτάθλημα]. Όπως είπα ο Zarco είναι απογοητευτικός, κατώτερος των περιστάσεων. Από την άλλη είμαι πολύ χαρούμενος με τον Oliveira.

Ο κ. Pierer δεν σταμάτησε εκεί αλλά έστειλε μήνυμα και στον τομέα της Moto2 για τα αποτελέσματά τους έως τώρα, ξεκαθαρίζοντας πως εκεί ο Binder όχι απλά δεν είναι πρόβλημα αλλά το ακριβώς αντίθετο.

Πράγματι ο Zarco τα έσπασε με τον μάνατζερ του, έναν τύπο που ήξερε τους πάντες στις εταιρίες αλλά το πρόβλημα με αυτούς τους δύο δεν είναι τωρινό, μπορεί να είναι και καλύτερα που χώρισαν τους δρόμους τους. Το πρόβλημα ξεκίνησε για τον Zarco, όταν ο μάνατζερ δεν κατάφερε να του εξασφαλίσει μία θέση στην Honda, εκεί που ήθελε να πάει εξ αρχής κι αυτό είναι επιβεβαιωμένο. Δεν πήγε στην KTM με μισή καρδιά, όπως μερίδα του ειδικού τύπου έχει γράψει, παρόλο που στόχευε εξ αρχής στην Honda. Καθότι μάλιστα είχε εμπλακεί μαζί τους σε προχωρημένες συζητήσεις, το είχε ως ένα σημείο πιστέψει πως θα γίνει. Από εκεί και πέρα πράγματι οι σχέσεις του με τον μάνατζερ μπήκαν σε άλλη πορεία και δεν ήταν κάθε στιγμή οι καλύτερα δυνατές… το αν όμως αυτό του δημιούργησε ψυχολογικά προβλήματα, μπορεί να το ξέρει ο κ. Pierer καλύτερα.

Ο Zarco δεν είναι και η χαρά της ζωής άλλωστε, του είχα μιλήσει προσωπικά στον πρώτο του χρόνο στην Yamaha Tech 3 και στο τέλος της κουβέντας μας του είπα πως δεν τον έχω δει να χαμογελάει ποτέ, πέρα από ένα μειδίαμα που καθώς συνοδεύεται από συνοφρυωμένα φρύδια και ζαρωμένο μέτωπο σε κάνει να αισθάνεσαι περισσότερο άβολα παρά ευχάριστα! Χαμογέλασε πιο περίεργα από πριν και είπε πως αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό του από μικρό παιδί…

Δεν είναι ο τύπος που διαβάζεις εύκολα λοιπόν και ούτε είναι κι έξω καρδιά, ενώ κι από την άλλη ο κ. Pierer δεν έφτασε εκεί που είναι μετρώντας τα λόγια του. Αν κι απότομος, μία τέτοια αντίδραση εκεί που έφτασε το πράγμα ήταν αναμενόμενη για όσους τον ξέρουν, αυτό που ίσως δεν ήταν αναμενόμενο είναι να εκθειάσει τον Oliveira δίχως ταυτόχρονα να λέει τα ίδια και για τον Espargaro που η εξέλιξή του είναι θεαματική και έφτασε την KTM πιο ψηλά από κάθε άλλη φορά, στην σύντομη έως τώρα πορεία της στα MotoGP.

Ίσως γιατί πέρσι, το ίδιο που κάνει τώρα με τον Zarco έκανε και με τον Pol… Εκ των πραγμάτων είχε αποτέλεσμα, αν θα πιάσει και με τον εσωστρεφή Zarco, είναι μία άλλη περίπτωση που αναμένεται να την δούμε…

 

Ετικέτες

Diogo Moreira – Ο παγκόσμιος πρωταθλητής κερδίζει τις εντυπώσεις και το Triumph Triple Trophy 2025

Με μία ακόμη διάκριση κλείνει την χρονιά του ο νεαρός Βραζιλιάνος
Diogo Moreira – Ο παγκόσμιος πρωταθλητής κερδίζει τις εντυπώσεις και το Triumph Triple Trophy 2025
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/11/2025

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Moto2, Diogo Moreira, κατακτά και το Triumph Triple Trophy 2025, ύστερα από μια σεζόν γεμάτη συνέπεια, ταχύτητα και την υποστήριξη εκατοντάδων χιλιάδων φιλάθλων στην Λ. Αμερική. Εδώ ακόμη το όνομά του δεν φιγουράρει ψηλά στις συζητήσεις των φιλάθλων, όμως η πορεία του στα MotoGP την επόμενη χρονιά μπορεί κάλλιστα να το αλλάξει αυτό!

Ο Diogo Moreira έγινε ο έκτος αναβάτης που κατακτά το πολυπόθητο Triumph Triple Trophy, σε μια χρονιά όπου περισσότεροι από 861.000 φίλοι των αγώνων ψήφισαν παγκοσμίως τον αγαπημένο τους αναβάτη.

Ο πρώτος Βραζιλιάνος Πρωταθλητής στην κατηγορία Moto2, συγκέντρωσε τους περισσότερους βαθμούς μέσα από τις εβδομαδιαίες ψηφοφορίες, μπαίνοντας στη λίστα των αγαπημένων του κοινού οκτώ φορές και κατακτώντας την πρώτη θέση πέντε εξ αυτών. Με συνολικά 51 βαθμούς, τερμάτισε μπροστά από τους Manuel Gonzalez και Jake Dixon, κερδίζοντας μια Street Triple 765 RS με την ειδική βαφή Triumph Triple Trophy livery, μοτοσυκλέτα άμεσα συνδεδεμένη με τον κινητήρα των 765cc που κινεί τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Moto2.

Triumph Triple Trophy

Από το 2020, το Triumph Triple Trophy επιβραβεύει εντυπωσιακές εμφανίσεις πέρα από τις νίκες, αξιολογώντας αντοχή, συνέπεια και καθοριστικές στιγμές σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο. Κάθε Σαββατοκύριακο επιλέγονται τρεις αναβάτες και οι φίλοι των αγώνων ψηφίζουν μέσω του Instagram των MotoGP. Η βαθμολογία, εμπνευσμένη από τον τρικύλινδρο κινητήρα των 765cc, απονέμεται ως εξής:
7 βαθμοί για τον πρώτο, 6 για τον δεύτερο, 5 για τον τρίτο.

Triumph Triple Trophy

Για το 2025 εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ένα νέο διπλό σύστημα: παράλληλα με την ψήφο του κοινού, οι φίλαθλοι είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε κλήρωση για να κερδίσουν την δική τους Triumph Triple Trophy, Street Triple 765 RS, μια μοτοσυκλέτα πανομοιότυπη με το έπαθλο του νικητή.

Triumph Triple Trophy

Το βραβείο, μια από τις δύο μοναδικές Street Triple 765 RS κατασκευασμένη και τροποποιημένη στο Hinckley, απονεμήθηκε στον Moreira στον τελικό γύρο του παγκόσμιου πρωταθλήματος στην Βαλένθια, με τον 20χρόνο πλέον αναβάτη να αποχαιρετά την κατηγορία Moto2 ανεβαίνοντας στην μεγάλη κατηγορία, των MotoGP με την ομάδα της Honda LCR.

Triumph Triple Trophy

Ο Moreira δήλωσε: "Είμαι πολύ χαρούμενος που κερδίζω αυτό το Triumph Triple Trophy, Street Triple 765 RS. Ήταν η καλύτερη σεζόν της καριέρας μου και είμαι περήφανος για όσα πετύχαμε. Ευχαριστώ όλους τους φιλάθλους που με ψήφισαν. Τώρα πρέπει να πάρω το δίπλωμά μου, γιατί δεν το έχω ακόμη, και μετά θα κάνω μερικούς γύρους και θα τη χαρώ πριν την βάλω στο σπίτι."

Triumph Triple Trophy

Ο Steve Sargent, στέλεχος της Triumph, πρόσθεσε: "Συγχαρητήρια στον Diogo Moreira. Εκτός από το ότι είναι ο πρώτος Βραζιλιάνος Παγκόσμιος Πρωταθλητής, κέρδισε και την ψήφο του κοινού. Κυνηγούσε τον Gonzalez, πέρασε μπροστά στο Portimão και δεν κοίταξε ποτέ πίσω. Η σεζόν του ήταν εξαιρετική και ανυπομονούμε να τον δούμε στα MotoGP."

Triumph Triple Trophy

Σημαντική ήταν και η ανταπόκριση των φιλάθλων στην κλήρωση για το δεύτερο Street Triple 765 RS, με χιλιάδες συμμετοχές να συνοδεύουν τις εκατοντάδες χιλιάδες ψήφους της σεζόν.

Παράλληλα, η Triumph ανακοίνωσε την άφιξη δύο νέων μοντέλων: της Special Edition Street Triple RX για το 2026 και μιας συλλεκτικής Street Triple Moto2 Edition, περιορισμένης παραγωγής μόλις 1.000 μονάδων παγκοσμίως, προς τιμήν της συνεργασίας της εταιρείας με τη Moto2.

Triumph Triple Trophy

Όπως δήλωσε ο Sargent "Η Moto2 Edition είναι γιορτή της συνεργασίας μας με τη Moto2, η οποία έχει ωθήσει τα όρια της εξέλιξης των κινητήρων μας. Προσφέρουμε στους φίλους και τους συλλέκτες μια σπάνια ευκαιρία να αποκτήσουν ένα κομμάτι ιστορίας."

Ένα ακόμη ορόσημο για την Triumph, μια ακόμη σεζόν γεμάτη ένταση και ένας νέος πρωταθλητής που ετοιμάζεται να γράψει ιστορία στη μεγάλη κατηγορία.