MotoGP σε δημόσιους δρόμους!

Το σχέδιο της Dorna
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

22/1/2018

Ο CEO της Dorna, ο Carmelo Ezpeleta, συζητά την προοπτική να προστεθεί ένας καινούργιος αγώνας MotoGP που θα διοργανώνεται μέσα σε πόλη, όπου μέρος της διαδρομής της πίστας θα χρησιμοποιεί δημόσιο δρόμο για την μεγάλη ευθεία.
Αυτή την αποκάλυψη την έκανε σε μια μεγάλης διάρκειας συνέντευξη που έδωσε ο Ezpeleta στο ισπανικό περιοδικό "Expansion", δίνοντας επιπλέον στοιχεία όπως το ότι ο αγώνας θα μπορούσε να φιλοξενηθεί σε μια "ζεστή πόλη" και ότι αυτά τα πλάνα έχουν μια γερή βάση για να γίνουν πραγματικότητα στο μέλλον. Σε μια αντίστοιχη περίπτωση, όπως είπε ο Ezpeleta, τα paddock των MotoGP θα είχαν ως έδρα ένα κοντινό εκθεσιακό κέντρο, με τις εγκαταστάσεις να είναι διαθέσιμες και για άλλες εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της Dorna δήλωσε πως "τα πλάνα έχουν ένα σοβαρό υπόβαθρο μιας ζεστής πόλης. Στην θεωρία, η μεγάλη ευθεία της πίστας θα μπορούσε να είναι στο δρόμο και τα paddock θα είναι ενσωματωμένα σε ένα εκθεσιακό κέντρο. Το σαββατοκύριακο των grand prix θα χρησιμοποιούνται για τον αγώνα, ενώ κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα μπορούν να χρησιμεύσουν σε ένα σωρό άλλες δραστηριότητες."

Μια σεζόν με παραπάνω από 20 αγώνες δεν μπορεί να είναι εφικτή προς το παρόν

Η σεζόν με τους περισσότερους αγώνες στην ιστορία των GP θα ξεκινήσει στις 18 Μαρτίου στο Qatar και θα ολοκληρωθεί μετά από 19 αγώνες στην Valencia. Με την Φιλανδία να έχει ήδη κλείσει μια θέση για το αγωνιστικό ημερολόγιο του 2019, η πιθανότητα να φτάσουμε στους 20 αγώνες είναι κάτι παραπάνω από υπαρκτή. Άλλωστε, πριν από λίγο καιρό, ο Ezpeleta είχε δηλώσει πως αρκετές χώρες είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους να φιλοξενήσουν έναν αγώνα grand prix τα επόμενα χρόνια, αλλά παράλληλα είπε πως με ρεαλιστικά δεδομένα μια σεζόν με παραπάνω από 20 αγώνες δεν μπορεί να είναι εφικτή προς το παρόν. Ο ίδιος βλέπει ως ιδανικό νούμερο τους 22 αγώνες, αλλά αυτό είναι κάτι που θα μπορεί να γίνει στο μέλλον, καθώς υπάρχουν πολλές χώρες που είναι έτοιμες να το κάνουν. Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα, όπως είπε να είναι στο ημερολόγιο δύο ισπανικές πίστες αντί για τέσσερις, που θα αλλάζουν εκ περιτροπής. Όπως καταλαβαίνετε, τα πάντα έχουν να κάνουν με το τηλεοπτικό ενδιαφέρον και πώς αυτό διαμορφώνεται, επηρεάζοντας παράλληλα και τα οικονομικά οφέλη για την διοργανώτρια Dorna.
Γενικότερα πάντως, οι δηλώσεις του Ezpeleta προκαλούν συζητήσεις ειδικά, όπως είχαμε γράψει κι εμείς, αν απομονωθούν συγκεκριμένες φράσεις χωρίς να παρατίθενται και τα υπόλοιπα λεγόμενά του ώστε να υπάρχει η ολοκληρωμένη εικόνα. Αυτό δυστυχώς συνέβη, και μάλιστα από εγχώρια ελληνικά μέσα, με αποτέλεσμα να ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων και σχολίων χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει έδαφος και λόγος…

KTM: Παρουσίασε τον νέο κινητήρα MotoGP 850 που εξέλιξε ο Pedrosa!

Κρύβει μπόλικη εξέλιξη ο κινητήρας που θα κάνει ντεμπούτο το 2027
2027 KTM 850cc MotoGP engine
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/10/2025

Σχεδόν δέκα χρόνια μετά τα πρώτα βήματα της Red Bull KTM στον κόσμο των MotoGP, μπορεί να μην κατάφεραν να πετύχουν τον αρχικό, πολύ δύσκολο στόχο για κυριαρχία μέσα στην τριετεία - όπως είχαμε πει πως ΔΕΝ θα καταφέρουν- πέτυχαν όμως να φτιάξουν μία πολύ γρήγορη μοτοσυκλέτα και να είναι σε καλύτερη μοίρα από τους δύο Ιάπωνες.

Οι πρώτες δοκιμές στον πάγκο δυναμομέτρησης για το πρωτότυπο κινητήρα 850cc πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στις κεντρικές εγκαταστάσεις της KTM στην Αυστρία, με φόντο τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2027 στα MotoGP.

Οι αγωνιστικές φιλοδοξίες της Red Bull KTM παρουσιάστηκαν στην βάση του κατασκευαστή στο Mattighofen, εκεί όπου η μηχανολογική ομάδα παρακολούθησε την πρώτη καμπύλη ισχύος του νέου κινητήρα μαζί με τον CEO Gottfried Neumeister.

Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με καύσιμα 100% μη-ορυκτής προέλευσης, όπως ορίζουν οι νέοι κανονισμοί, και ήδη υποβάλλεται σε δοκιμές εξέλιξης για τη νέα εποχή των MotoGP.

Από την πρώτη εμφάνιση της KTM στο πρωτάθλημα το 2016, με wildcard στη Valencia, οι αυστριακοί έχουν γιορτάσει νίκες και βάθρα με έξι διαφορετικούς αναβάτες, τη συνεργασία με την Red Bull KTM Tech3 και κατάφεραν να ανέβουν και στο βάθρο. Τα MotoGP αποτελούν πλέον βασικό πυλώνα του εργοστασιακού αγωνιστικού προγράμματος της KTM, ακόμη και τώρα, που τα έξοδά τους περνούν από το μικροσκόπιο φτάνοντας ένα βήμα πριν την χρεωκοπία.

Ο Pit Beirer, διευθυντής της KTM Motorsports, δήλωσε: "Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που μπορέσαμε να δώσουμε ζωή στο μέλλον των MotoGP ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2025. Βρισκόμαστε ακριβώς στο χρονοδιάγραμμα ώστε πολύ σύντομα να έχουμε έτοιμη την πλήρη μοτοσυκλέτα. Έχουμε συγκεντρώσει όλη τη γνώση που αποκτήσαμε τα τελευταία χρόνια στα MotoGP σε αυτόν τον κινητήρα και είμαι σίγουρος ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς από το 2027 και μετά. Θέλω να ευχαριστήσω το εργοστάσιο και όλη την ομάδα πίσω από το εγχείρημα για την τεράστια προσπάθεια."