MotoGP Silverstone: Επανέρχεται το σενάριο αποβολής από το πρωτάθλημα!

Ολοκληρώνονται οι έρευνες για τα αίτια της ακύρωσης
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/1/2019

Πέρυσι κατά τη διάρκεια του αγγλικού γύρου του πρωταθλήματος, στην πίστα του Silverstone διαδραματίστηκε ένα πραγματικό δράμα. Καθώς ξεκίνησε να βρέχει απ' τις μέρες των δοκιμαστικών, η κατάσταση με τα λιμνάζοντα νερά και τα σαμάρια ήρθε στο προσκήνιο ενώ την ημέρα του αγώνα μετά από πολλές καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία τόσο των θεατών όσο και των αναβατών, η οργάνωση αναγκάστηκε να προχωρήσει στην ακύρωσή του. Ως εκ τούτου υπήρξαν πολλοί που ζητούσαν αποζημίωση καθώς είχαν καταβάλλει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό ώστε να παρακολουθήσουν από κοντά το αγαπημένο τους άθλημα, πριν αναγκαστούν να το γυρίσουν στο σπίτι τους, έχοντας παραμείνει όλη μέρα στην βροχή.
Λίγες μέρες αργότερα όταν ερωτήθηκε ο κ.Carmelo Ezpeleta (CEO της Dorna) σχετικά με την εξέλιξη του θέματος αλλά και την έντονη φημολογία (που οι ίδιοι ξεκίνησαν) για το αν θα επηρεάσει το συμβόλαιο που έχει η πίστα του Silverstone μέχρι το 2020, ανέφερε χαρακτηριστικά πως αν ξαναστρωθεί νέα άσφαλτος που πληροί τις προϋποθέσεις, δεν θα υπάρξει θέμα αντικατάστασης στο ημερολόγιο.
Αρχικά, το πρόβλημα που δημιουργήθηκε απ’ τη βροχή –τα λιμνάζοντα νερά στην πίστα- φανέρωσε ζήτημα κακοτεχνίας με  αποτέλεσμα να μην αποβάλλονται επαρκώς. Ένα σφάλμα που οφείλονταν στην κακή τοποθέτησή της από τον εργολάβο, δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο συζητήσεων για το ποιος τελικά ήταν υπεύθυνος. Εκτός αυτού, η πίστα σε διάφορα σημεία της ήταν γεμάτη σαμαράκια παρά το γεγονός της πρόσφατης ανανέωσής της (στις αρχές του 2018) κάτι που οφείλονταν στο γεγονός πως η πίστα έγινε διαθέσιμη στο ευρύτερο κοινό για χρήση, πριν ολοκληρωθεί ο απαραίτητος χρόνος αναμονής ώστε να “δέσει” η άσφαλτος. Η παρατήρηση αυτή είχε γίνει τόσο απ’ τους αναβάτες των MotoGP όσο και απ’ τους πιλότους της F1 με τον Lewis Hamilton να αναφέρει: “Πάντοτε πίστευα πως οι χώρες σπαταλούν τα χρήματά τους βάζοντας νέα άσφαλτο στις πίστες. Ξόδεψαν χρήματα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν καλύτερα. Και δεύτερον, η εταιρεία που ήταν υπεύθυνη για την ασφαλτόστρωση έκανε κάκιστη δουλεία.” Και συνέχισε προσθέτοντας: “Αυτό που θέλω να πω είναι πως έχει τα περισσότερα σαμαράκια που έχω δει ποτέ σε πίστα, μάλιστα έχει περισσότερα και απ’ το Nordschleife που είναι 100 χρονών. Σου πετάει τα μάτια έξω και δεν μπορείς να δεις που πηγαίνεις!”

Φτάνοντας στο σήμερα, έχουν ήδη ξεκινήσει έρευνες ώστε να ρίξουν φως στην υπόθεση σχετικά με το ποιος οφείλει να πληρώσει το κόστος των έργων. Σε δηλώσεις του ο διαχειριστής του Silverstone κ. Stuart Pringle ανέφερε: “Ακόμη περιμένουμε τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας αλλά βρισκόμαστε πιο κοντά στην ολοκλήρωση των διαδικασιών.”
Το επίσημο πρόγραμμα του φετινού πρωταθλήματος έχει ήδη ανακοινωθεί και όπως είναι φανερό το Silverstone βρίσκεται εντός, όμως θα χρειαστεί να λάβει εκ νέου έγκριση και αν αποτύχει κατά τη διάρκεια της δοκιμής θα αφαιρεθεί απ’ το πρόγραμμα μέχρις ότου να πληροί τις προϋποθέσεις.

Η περίπτωση ακύρωσης μίας πίστας είναι ένα εξαιρετικά λεπτό ζήτημα, καθώς οι πρώτοι που επηρεάζονται είναι οι ίδιοι οι οπαδοί του αθλήματος και όχι οι ομάδες. Κι αυτό γιατί πραγματοποιούν κρατήσεις εισητηρίων για μέσα μεταφοράς, ξενοδοχείων κτλ, από πολύ νωρίς ώστε να πετύχουν διαθεσιμότητα αλλά και καλύτερη τιμή. Η Dorna το τελευταίο που θέλει, είναι να διαταράξει αυτό τον προγραμματισμό, ωστόσο η ασφάλεια των αναβατών έρχεται πάντοτε πρώτη. Προς το παρόν θεωρούν πως οι εργασίες θα ξεκινήσουν σύντομα, κι αυτή την φορά θα ολοκληρωθούν και σωστά, ώστε να μην φτάσουμε τελευταία στιγμή να συζητάμε την ακύρωση του αγώνα. Το γεγονός πως τώρα η έρευνα ολοκληρώνεται, και λήγει η δικαστική διαμάχη, δίνει μία πιο αισιόδοξη πτυχή για το μέλλον του αγγλικού αγώνα... 

Ακολουθεί το πρόγραμμα των αγώνων για φέτος

Αγώνας
Χώρα
Αυτοκινητοδρόμιο
Ημερ.διεξαγωγής
1
Κατάρ
Losail International Circuit
10 Μαρτίου *
2
Αργεντινή
Termas de Rio Hondo
31  Μαρτίου
3
ΗΠΑ
Circuit of the Americas
14 Απριλίου
4
Ισπανία
Circuito de Jerez-Ángel Nieto
05 Μαΐου
5
Γαλλία
Le Mans
19  Μαΐου
6
Ιταλία
Autodromo di Mugello
02 Ιουνίου
7
Ισπανία (Καταλονία)
Circuit de Barcelona-Catalunya
16  Ιουνίου
8
Ολλανδία
TT Circuit Assen
30  Ιουνίου
9
Γερμανία
Sachsenring
07  Ιουλίου
10
Τσεχία
Automotodrom Brno
04 Αυγούστου
11
Αυστρία
Red Bull Ring - Spielberg
11  Αυγούστου
12
Βρετανία
Silverstone Circuit
25  Αυγούστου
13
Ιταλία (Σαν Μαρίνο)
Misano World Circuit Marco Simoncelli
15 Σεπτεμβρίου
14
Ισπανία
MotorLand Aragon
22  Σεπτεμβρίου
15
Ταϊλάνδη
Chang International Circuit
06 Οκτωβρίου
16
Ιαπωνία
Twin Ring Motegi
20  Οκτωβρίου
17
Αυστραλία
Phillip Island Circuit
27  Οκτωβρίου
18
Μαλαισία
Sepang International Circuit
03 Νοεμβρίου
19
Ισπανία
Circuit Ricardo Tormo
17 Νοεμβρίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Ο αγώνας θα διεξαχθεί απογευματινή ώρα

Ο Eric de Seynes νέος ιδιοκτήτης της Moto2 ομάδας της Fantic Racing!

Το καινούργιο εγχείρημα του δραστήριου πρώην CEO της Yamaha Motor Europe
Eric de Seynes, νέος ιδιοκτήτης της Fantic Moto2 Racing Team
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/1/2026

Ο Eric De Seynes έχει γράψει ιστορία ως ο πρώτος μη Ιάπωνας CEO της Yamaha Motor Europe, ενώ από το 2024 είναι Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Iwata στην Ευρώπη, και μέλος του διοικητικού συμβουλίου στην εταιρεία Decathlon. Τώρα, ο δραστήριος και παθιασμένος με τη μοτοσυκλέτα Γάλλος γίνεται ο νέος ιδιοκτήτης της Moto2 αγωνιστικής ομάδας της Fantic Racing.

Στη θητεία του ως CEO της Yamaha Europe, ο De Seynes είχε ενεργή ενασχόληση με τις αγωνιστικές δραστηριότητες της εταιρείας, που μεταξύ άλλων περιελάμβαναν και τα μεγάλα Πρωταθλήματα WorldSBK και MotoGP.

Αφού τώρα η Fantic Racing εξασφάλισε τον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ομάδων το 2025, η Fantic Racing Moto2 ανακοίνωσε στις 11/1 μια μεγάλη αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της, με τον Erid de Seynes να αναλαμβάνει το τιμόνι της για το 2026, με αναβάτες τους Barry Baltus και Tony Arbolino.

Μαζί με τον Mariano Roman, στη θέση του επικεφαλής αγώνων της Fantic, ο Stefano Bedon και ο Roberto Locatelli θα συνεχίσουν να ηγούνται της ομάδας ως Project Manager και Team Manager, αντίστοιχα. Με ένα καλά εδραιωμένο τεχνικό προσωπικό που θα παραμείνει για το 2026 και με αναβάτες τους Barry Baltus, τρίτος στη συνολική κατάταξη αναβατών του 2025, μαζί με τον νέο αναβάτη Tony Arbolino, ο οποίος έχει 29 βάθρα στην καριέρα του, συμπεριλαμβανομένων εννέα νικών, η Fantic Racing ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει μια άλλη σεζόν ως κορυφαία διεκδικήτρια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Moto2.

Eric de Seynes, ιδιοκτήτης της ομάδας: “Πρώτα απ' όλα, αυτή είναι μια ανθρώπινη ιστορία, που καθοδηγείται από το πάθος. Καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας μου, η μοτοσυκλέτα και ειδικά ο κόσμος των αγώνων μου έχουν δώσει πολλά. Το όραμά μου είναι να προστατεύσω αυτό το όνειρο των αγώνων, ώστε να συνεχίσει να εμπνέει την επόμενη γενιά. Από αυτή την άποψη, για μένα, η Moto2 είναι μια μαγική κατηγορία. Ενώ το MotoGP είναι ένας πολύ μοναδικός κόσμος, το Moto2 αντιπροσωπεύει την κορυφή αυτού που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε πυραμίδα των ‘normal’ αγώνων. Κοιτάζοντας τη μεγαλύτερη εικόνα, θέλω να υποστηρίξω το ταλέντο και την επόμενη γενιά που θα χτίσει το μέλλον του αθλήματος. Για να ενισχύσω την αξιοπιστία αυτής της δέσμευσης, το Moto2 είναι το σημείο αναφοράς. Με αυτό το πνεύμα επέλεξα να επενδύσω στην ομάδα, με πλήρη σεβασμό σε όλα όσα έχουν χτιστεί και επιτευχθεί μέχρι τώρα. Ο τίτλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ομάδων που κατακτήθηκε την περασμένη σεζόν είναι μια επιπλέον απόδειξη του πόσο σταθερό είναι το συγκεκριμένο project. Ως ιδιοκτήτης της ομάδας, ο στόχος μου είναι να ενισχύσω αυτό το έργο: προσφέρω την πλήρη υποστήριξή μου σε μια νικήτρια ομάδα, στις αξίες του αθλήματος και στο πάθος που μοιραζόμαστε, καθώς και στους δύο αναβάτες που έχουν δεσμευτεί για το επόμενο έτος. Βρισκόμαστε μόλις στην αρχή αυτού του νέου ταξιδιού, με μακροπρόθεσμη προοπτική. Είμαστε έτοιμοι να εργαστούμε σκληρά και να αποδώσουμε. Πέρα από το να είμαστε μια νικήτρια ομάδα, θέλω επίσης να γίνουμε σημείο αναφοράς για τους οπαδούς που αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, προσφέροντας στις νέες γενιές την ευκαιρία να ζήσουν το όνειρο των αγώνων.”

Ετικέτες