MotoGP: Στόχος της Ducati ο Jorge Martin

Θέλει να τον πάρει από τα χέρια της KTM
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

22/5/2020

Δεν είναι κανένα φοβερό μυστικό το γεγονός πως η Ducati δεν έχει ανανεώσει ακόμα τα συμβόλαια των δύο εργοστασιακών αναβατών της. Κι αυτό με τη σειρά του αρκεί για να δημιουργήσει φήμες γύρω από την πιθανότητα να δούμε νέα πρόσωπα να κάθονται στις σέλες των κόκκινων μοτοσυκλετών μετά το 2021. Οι φήμες αυτές δεν είναι όλες τυχαίες, καθώς η ίδια η Ducati μέσω δηλώσεων του αγωνιστικού διευθυντή της, Paolo Ciabatti, έχει πυροδοτήσει τις συζητήσεις. Τις προηγούμενες ημέρες στα πρωτοσέλιδα του ιταλικού τύπου, το βασικό θέμα ήταν το συμβόλαιο του Dovisiozo και η θέση της Ducati να το ανανεώσει αλλά με μείωση αποδοχών. Τώρα σειρά πήρε ο ισπανικός τύπος, που θέλει τον πρωταθλητή Moto3 του 2018, Jorge Martin, να είναι από τους βασικούς στόχους της Ducati για το άμεσο μέλλον. Και αυτή η φήμη βασίζεται σε δηλώσεις του Paolo Ciabatti, που είπε ξεκάθαρα πως η Ducati παρακολουθεί τον Jorge Martin.

Ο ισπανός αναβάτης είχε εντυπωσιάσει με την απόδοσή του στη μικρή κατηγορία και μεταπήδησε στη Moto2 πέρσι με όχι και τόσο καλά αποτελέσματα, αν και πολλοί πιστεύουν πως αυτό είχε να κάνει περισσότερο με το γεγονός πως η KTM αποφάσισε να παρατήσει τη μεσαία κατηγορία. Ο Jorge Martin είναι γέννημα-θρέμμα της αυστριακής εταιρείας, καθώς έχει ακολουθήσει από μικρό παιδί όλο το πρόγραμμα της KTM για την ανάδειξη νέων αναβατών. που ξεκινά με το Red Bull Rookies Cup και φτάνει έως τα MotoGP. Γι' αυτό και όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις δηλώσεις του Paolo Ciabatti, ο Jorge Martin είπε πως για λόγους ευγνωμοσύνης θα προτιμούσε να βρεθεί στην εργοστασιακή ομάδα της KTM αν ανέβει στην κορυφαία κατηγορία των MotoGP. Όμως συμπλήρωσε πως οδηγώντας φέτος την μοτοσυκλέτα της KTM στη Moto2, το στιλ οδήγησής του ταιριάζει γάντι στις Ducati, καθώς έπρεπε να φρενάρει πολύ αργά και να ανοίξει το γκάζι πολύ νωρίς. “Η Ducati ταιριάζει καλύτερα στο στιλ οδήγησης που έχω τώρα” είπε ο Jorge Martin και συμπλήρωσε πως “Αν οι ομάδες των MotoGP μιλάνε για σένα, τότε μάλλον κάνεις κάτι σωστά”. Το βέβαιο είναι πως βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή του σήριαλ με τίτλο: “Ποιοι θα τρέχουν με Ducati το 2022”.  


 

MotoGP: KTM - Beirer “Ο Vinales μάς έσωσε στην αρχή της σεζόν”

O επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της KTM μιλάει για τον Vinales, τον Acosta και την RC16
Beirer on Vinales
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/1/2026

Ο Pit Beirer επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της KTM στα MotoGP, , αποκάλυψε ότι ο Maverick Vinales έπαιξε κομβικό ρόλο στην πορεία της ομάδας στο ξεκίνημα της σεζόν 2025, όπως χαρακτηριστικά είπε “μας έσωσε”.

Ο Ισπανός, δέκα δέκα φορές νικητής σε Grand Prix, μετακινήθηκε στην Tech3 KTM το 2025 και από τους πρώτους αγώνες εξελίχθηκε στον πιο ανταγωνιστικό αναβάτη της αυστριακής ομάδας.

Μετά από ένα δύσκολο χειμερινό τεστ, όπου η KTM δεν είχε σημειώσει τη βελτίωση που περίμενε με την RC16, ο Vinales πάλεψε για τη νίκη στον τέταρτο γύρο της χρονιάς στο Qatar, τερματίζοντας δεύτερος στην πίστα.

Παρότι στη συνέχεια έχασε το βάθρο λόγω ποινής για πίεση ελαστικών, η κατεύθυνση που έδωσε στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας έγινε το νέο σημείο αναφοράς για όλους τους αναβάτες της KTM.

Beirer on Vinales

“Ο Maverick μας έσωσε”, δήλωσε ο Beirer.
“Οι αναβάτες άρχιζαν να πιστεύουν ότι η μοτοσυκλέτα δεν ήταν καλή και δεν είχαμε καινούριο εξοπλισμό.
Ο Maverick, αντίθετα, έλεγε συνέχεια ότι η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά καλή για βάθρο”.

 Ο εσωτερικός ανταγωνισμός ως κίνητρο

Η δυναμική παρουσία του Vinales άσκησε σημαντική πίεση στον Pedro Acosta, κάτι που ο Beirer παραδέχεται ότι αξιοποίησε σε μια προσωπική συζήτηση με τον νεαρό αναβάτη.

“Καθόμασταν στο φορτηγό και του είπα, Είσαι τρομερά καλός. Είσαι το μέλλον αυτού του σπορ. Μπορείς να φτάσεις το επίπεδο του Marc Marquez.

Αλλά αν είσαι τόσο καλός όσο πιστεύεις, πρώτα πρέπει να είσαι ο καλύτερος αναβάτης της KTM.
Ο Maverick είναι συνεχώς μπροστά σου κι εσύ λες ότι δεν μπορείς να οδηγήσεις τη μοτοσυκλέτα.

Αν ο Vinales τερματίζει τέταρτος ή πέμπτος, τότε πρέπει κι εσύ να είσαι εκεί, ίσως και τρίτος.
Και μετά μπορούμε να μιλήσουμε για τη μοτοσυκλέτα".

Beirer on Vinales

Ένας τραυματισμός στο Γερμανικό Grand Prix διέκοψε τη φόρα του Vinales, όμως οι αναβαθμίσεις στην RC16 μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα επέτρεψαν στον Acosta να εξελιχθεί σε σταθερό διεκδικητή βάθρων.

Στο τέλος της χρονιάς, ο Acosta ήταν ο κορυφαίος αναβάτης της KTM, ολοκληρώνοντας τη σεζόν στην 4η θέση της γενικής κατάταξης.

Beirer on Vinales

Για την KTM, η μεταγραφή του Vinales αποδείχθηκε πολλά παραπάνω από μια απλή αλλαγή αναβάτη, ήταν ο μοναδικός που κράτησε ζωντανή την πίστη στην μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ σε ένα κακό ξεκίνημα στο 2025, δείχνοντας την πορεία για να φτάσει το (παραδοσιακά) αυστριακό εργοστάσιο να διεκδικεί βάθρα στο 2ο μισό του πρωταθλήματος.