MotoGP SUZUKI: Η πρώτη επίσημη ανακοίνωση για την αποχώρησή της

Σε συνομιλίες την Dorna για το σπάσιμο του συμβολαίου
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/5/2022

Από την προηγούμενη εβδομάδα αμέσως μετά τον αγώνα στη Jerez η εργοστασιακή ομάδα της Suzuki έμαθε πως η κεντρική διοίκηση της εταιρείας στην Ιαπωνία αποφάσισε την διακοπή της συμμετοχής στα MotoGP στο τέλος του 2022, σπάζοντας το συμβόλαιο που είχε υπογράψει πρόσφατα και είχε ισχύει έως το 2026. Η είδηση κυκλοφόρησε ανεπίσημα και φαίνεται πως έπιασε “αδιάβαστη” και απροετοίμαστη της Dorna, που στην πρώτη της ανακοίνωση έσπευσε να προειδοποιήσει τη Suzuki πως υπάρχουν ρήτρες στο συμβόλαιο και ότι τα MotoGP δεν είναι πρωταθληματάκι της γειτονιάς που όποιος θέλει μπαίνει και όποιος θέλει βγαίνει, όποτε του καπνίσει.

Εκείνο όμως που ήταν ακόμα πιο παράξενο μέχρι σήμερα, ήταν η απουσία οποιασδήποτε επίσημης ανακοίνωσης από την μεριά της Suzuki Ιαπωνίας.

Αυτή η ανακοίνωση ήρθε σήμερα και ούτε λίγο ούτε πολύ, λέει πως η Suzuki Με την DORNA βρίσκονται στο στάδιο των διαπραγματεύσεων για σπάσιμο του συμβολαίου και πως η πρόωρη αποχώρηση από τα MotoGP γίνεται για να εξοικονομήσει χρήματα, τα οποία θα επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και στην ανάγκη προσαρμογής της εταιρείας στις νέες συνθήκες που έχουν πλέον διαμορφωθεί στην οικονομία και την βιομηχανία οχημάτων…

Πρόκειται για μια πολύ γενικόλογη ανακοίνωση και τα συγκεκριμένα επιχειρήματα της απόφασης αποχώρησης θα μπορούσε να τα επικαλεστεί οποιαδήποτε εταιρεία, σε οποιαδήποτε στιγμή.

Μάλιστα σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούν στα pits, η DORNA απαιτεί από την SUZUKI να αποχωρήσει απ’ όλα τα πρωταθλήματα που συμμετέχει, ώστε να της αποδείξει πως οι λόγοι τόσο σοβαρά οικονομικοί!

Εδώ θα θέλαμε να προσθέσουμε στην κουβέντα, πως η συμμετοχή σε πρωταθλήματα επιπέδου F1 και MotoGP δεν είναι πλέον τόσο ασύμφορα οικονομικά για τα εργοστάσια και τις ομάδες όσο στο παρελθόν, διότι οι οργανωτές όπως η DORNA έχουν καταφέρει να φέρνουν πολλά χρήματα στα ταμεία των ομάδων.

Μάλιστα ο όμιλος VW αποφάσισε να δηλώσει συμμετοχή στην F1, με δύο (!!!!!) ομάδες, μία της Porsche και μία της AUDI με τον πρόεδρο της εταιρείας να δηλώνει πως αυτή η κίνηση θα φέρει μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του ομίλου.


 

 

MotoGP 2026: O πρώτος βαθμός του Toprak Razgatlioglu – Μικρή παρηγοριά για τη Yamaha

Στις τελευταίες θέσεις και οι τέσσερις Yamaha M1
Toprak 1st Point
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/3/2026

Ο Toprak Razgatlioglu κατέκτησε τον πρώτο του βαθμό στο MotoGP, τερματίζοντας 15ος στο Grand Prix των ΗΠΑ στο Circuit of the Americas, σε μια εμφάνιση που άφησε ανάμεικτα συναισθήματα τόσο στον ίδιο όσο και στην ομάδα του.

Ο Τούρκος πρωταθλητής του WorldSBK ήταν ο καλύτερος αναβάτης της Yamaha στον αγώνα, περνώντας τον Fabio Quartararo στους τελευταίους γύρους, με τις τέσσερις M1 να τερματίζουν στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Παρά το θετικό αποτέλεσμα, η διαφορά από την κορυφή παρέμεινε μεγάλη, καθώς ο νικητής Marco Bezzecchi με Aprilia τερμάτισε περίπου 25 δευτερόλεπτα μπροστά.

“Ο πρώτος βαθμός είναι κάτι καλό, αλλά δεν είμαι πραγματικά χαρούμενος, γιατί είμαστε 25 δευτερόλεπτα πίσω,” δήλωσε ο Razgatlioglu. “Μου αρέσει αυτή η πίστα και απολαμβάνω την οδήγηση, αλλά είναι πολύ δύσκολο για τους αναβάτες, ειδικά σε αγώνα 20 γύρων. Πιέζω πάντα στο όριο και τελικά πήρα τον πρώτο μου βαθμό στο MotoGP.”

Ο ίδιος στάθηκε και στη μάχη του με τον Quartararo, τον οποίο ακολούθησε για πολλούς γύρους πριν κάνει την προσπέραση: “Έμαθα πολλά σήμερα. Στο τέλος προσπάθησα να περάσω και να βρω τον ρυθμό μου. Το θετικό είναι ο βαθμός, αλλά πρέπει να βελτιωθούμε ενόψει των ευρωπαϊκών αγώνων."

Από την πλευρά της ομάδας, ο διευθυντής της Pramac, Gino Borsoi, χαρακτήρισε τον πρώτο βαθμό της νέας M1 V4 ως ψυχολογική ώθηση μετά το δύσκολο ξεκίνημα της σεζόν. “Οι φιλοδοξίες μας είναι υψηλότερες, αλλά χρειαζόμασταν μια ώθηση στο ηθικό και είμαστε χαρούμενοι για τον Toprak και τον πρώτο από πολλούς, όπως ελπίζουμε, βαθμούς στην καριέρα του στο MotoGP.”

Παρά το θετικό αυτό βήμα, είναι ξεκάθαρο ότι η Yamaha έχει σημαντικό ακόμη δρόμο μπροστά της, καθώς το χάσμα από τους πρωτοπόρους παραμένει μεγάλο. Η συνέχεια της σεζόν, ιδιαίτερα στους ευρωπαϊκούς αγώνες, θα δείξει αν η πρόοδος μπορεί να μετατραπεί σε πιο ανταγωνιστικά αποτελέσματα.