Με επίσημη ανακοίνωσή τους οι διοργανωτές του αγώνα των MotoGP της Τσεχίας στην πίστα του Brno ξεκαθάρισμα πως δεν θα αναλάβουν άλλον αγώνα στο μέλλον! Συγκεκριμένα ξεκαθάρισαν πως χωρίς θεατές δεν μπορεί να καλυφθεί το κόστος και συμπλήρωσαν πως για να διατηρήσουν την πίστα εντός των προδιαγραφών που ζητά η FIM και η Dorna θα πρέπει να στρώσουν την πίστα με νέα άσφαλτο, δηλαδή να κάνουν έργα υποδομών πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Θυμίζουμε πως και το 2020 ήταν στον αέρα ο αγώνας της Τσεχίας (πάλι για οικονομικούς λόγους) αλλά λόγω των συνθηκών και την ανάγκη της Dorna να κάνει τους αγώνες εντός ευρωπαϊκού εδάφους, ήρθε σε συμβιβασμό με τους οργανωτές. Πιθανόν να συμβεί το ίδιο στο μέλλον αν η FIM και η Dorna κάνουν πίσω στις απαιτήσεις που έχουν για αναβάθμιση της πίστας ή βάλουν οικονομική πλάτη για να γίνει ο ιστορικός αγώνας ξανά εκεί, όμως προς το παρόν τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα…
MotoGP: Ο Joan Mir μιλά για τις αλλαγές που φέρνουν οι κανονισμοί του 2027
“Περισσότερη σημασία στους ίδιους τους αναβάτες - Θα δούμε αγώνες που θα είναι τελείως διαφορετικοί”
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
4/6/2025
Σε συνέντευξη του, ο Joan Mir, Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2020, μίλησε για τις επερχόμενες αλλαγές κανονισμών στο MotoGP του 2027, την αλλαγή των ελαστικών σε Pirelli και πώς αναμένει να επηρεάσουν οι αλλαγές αυτές την κορυφαία κατηγορία.
Ο Mir τόνισε ότι οι νέοι κανονισμοί θα δώσουν “περισσότερη σημασία στους ίδιους τους αναβάτες”, καθώς ο κυβισμός των κινητήρων θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc, τα αεροδυναμικά βοηθήματα θα περιοριστούν και – ίσως το σημαντικότερο – θα καταργηθούν τα ride height devices.
“Ναι, εννοώ ότι ο κόσμος που βλέπει στην τηλεόραση δεν θα καταλαβαίνει μεγάλη διαφορά από εδώ και πέρα επειδή θα είμαστε δύο ή τρία δευτερόλεπτα πιο αργοί. Αλλά για εμάς, σε θέματα ασφάλειας, νιώθουμε σίγουρα τη διαφορά αν μια πτώση συμβεί με δύο ή τρία δευτερόλεπτα λιγότερη ταχύτητα!”
Όσον αφορά το θέαμα, ο Mir πιστεύει ότι η μεγαλύτερη σημασία στην τεχνική και το προσωπικό στυλ οδήγησης του κάθε αναβάτη θα κάνει τους αγώνες πιο θεαματικούς:
“Αν καταφέρουμε να δώσουμε περισσότερη σημασία στους ίδιους τους αναβάτες, στο στυλ τους, την τεχνική και όλα αυτά, θα βελτιώσουμε και το θέαμα γιατί θα δούμε αγώνες που θα είναι τελείως διαφορετικοί.”
Όταν του ζητήθηκε να εξηγήσει τι εννοεί με το "διαφορετικοί", ο Mir εξήγησε πως οι τωρινοί κανονισμοί περιορίζουν την επίδραση του ίδιου του αναβάτη:
“Αν κάποιος πιέσει στην αρχή του αγώνα, θα το πληρώσει στο τέλος λόγω της φθοράς των ελαστικών. Όμως τώρα, όλα συμβαίνουν στην αρχή, τα ελαστικά δεν πέφτουν τόσο γιατί τα ηλεκτρονικά είναι πολύ ακριβή, η αεροδυναμική κάνει τη μοτοσυκλέτα να λειτουργεί τέλεια και η διαφορά που μπορεί να κάνει ο αναβάτης είναι μικρή.”
Ο Joan Mir, που αγωνίζεται στη μεγάλη κατηγορία από το 2019, έχει εμπειρία μόνο με ελαστικά Michelin. Με την μετάβαση στα ελαστικά Pirelli το 2027 να συμπίπτει με τις τεχνικές αλλαγές, του ζητήθηκε να σχολιάσει αν οι αναβάτες από Moto2 ή Superbikes – που ήδη χρησιμοποιούν Pirelli – ίσως αποκτήσουν πλεονέκτημα.
“Είναι δύσκολο να το πεις. Οι αναβάτες MotoGP είναι αυτοί που έχουν περάσει όλα τα φίλτρα, από Moto3 και Moto2.”
Ο Mir, που προσαρμόστηκε γρήγορα στις Grand Prix μοτοσυκλέτες μετά τον τίτλο του στο Moto3 το 2017 και μια εντυπωσιακή σεζόν στο Moto2 το 2018, δήλωσε ότι δεν περιμένει μεγάλο πλεονέκτημα για τους ήδη εξοικειωμένους με τα Pirelli:
“Θα είναι απλώς θέμα προσαρμογής. Είμαι σίγουρος ότι η κατασκευή του ελαστικού θα είναι τελείως διαφορετική στο MotoGP από το Moto2 και σίγουρα από τα Superbike. Αυτή η μοτοσυκλέτα χρειάζεται κάτι εντελώς διαφορετικό – για παράδειγμα, περισσότερη ακαμψία. Αν βάλεις ένα ελαστικό Superbike σε αυτήν τη μοτοσυκλέτα, δεν θα κάνουμε ούτε τρεις γύρους, θα το καταστρέψει.”
Ο Mir δείχνει αισιόδοξος ότι οι αλλαγές του 2027 θα κάνουν το άθλημα πιοδίκαιο, πιο ασφαλές και πιο εστιασμένο στον αναβάτη, κάτι που πολλοί λάτρεις του MotoGP ζητούν εδώ και καιρό.