Νέος κατασκευαστής στην Moto2!

Από την αεροναυπηγική στις μοτοσυκλέτες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

26/9/2017

Η Ολλανδική RW Racing GP ενώνει τις δυνάμεις της με την Ιαπωνική NTS και την Ελβετική Geo Technology και γίνεται έτσι ο έκτος κατασκευαστής για την Moto2 μετά τις Kalex, Suter, Speed Up, Tech 3 και KTM.

Να θυμίσουμε λίγο τι σημαίνει RW Racing GP:

Τα αρχικά έρχονται από τον κ. Roelof Waninge με τεράστια ιστορία στους αγώνες ταχύτητας, χορηγώντας πολλούς αναβάτες μέσω της εταιρίας του Sent Waninge, που δραστηριοποιείται στο εμπόριο των επίσης Ολλανδικών φορτηγών DAF. Ο Waninge είχε και παλαιότερα ομάδα στα MotoGP, η οποία χρεοκόπησε και από το 2011 έφτιαξε την RW χωρίς άλλους επενδυτές και με μάνατζερ τον παλαιότερο αγωνιζόμενο στα GP, τον Jarno Janssen. Η πορεία της RW ήταν εντυπωσιακή από την πρώτη στιγμή. Με αναβάτη τον Luis Salom κατέληξαν στην 8η θέση του πρωταθλήματος στην Moto3, ενώ το 2012 ο Salom ήταν δεύτερος και ο Brad Binder άρχισε να ξεχωρίζει. Το 2016 ο Binder θα γινόταν παγκόσμιος πρωταθλητής της Moto3! Το ’13 και το ’14 ήταν απογοητευτικές χρονιές για την ομάδα, με αλλαγές αναβατών αλλά και βάθρα και το ’15 με την αλλαγή στη Honda και αναβάτη τον Livio Loi αναπτέρωσαν το ηθικό τους με καλύτερη παρουσία.

Πρώτη τους επαφή στην Moto2 είναι φέτος με αναβάτη τον Ισπανό Axel Pons και μοτοσυκλέτα Kalex.

Για το ’18 ετοιμάζουν κάτι πρωτοποριακό. Έπεισαν την NTS να τους βοηθήσει στην κατασκευή ενός νέου πλαισίου με σχεδίαση της Geo Technology, από το μηδέν. Η NTS είναι ένας ιαπωνικός κολοσσός της αεροναυπηγικής με κρατικά και στρατιωτικά συμβόλαια, που κατασκευάζει δορυφόρους, πυραύλους και έχει εξειδίκευση σε μία μακρά σειρά από διαφορετικούς κινητήρες και εμπειρία σε εξωτικά υλικά. Υπάρχει επίσης τομέας που δραστηροποιείται στην βιολογία και την παρασκευή φαρμάκων αλλά και εξοπλισμού και την φαρμακοβιομηχανία. Στον τομέα των οχημάτων η NTS έχει δραστηριότητα για πάνω από 20 έτη, με φυσική παρουσία στο Ντιτρόιτ και ανοικτό διάλογο και συνεργασίες με μία σειρά από κατασκευαστές. Πρόκειται για μία μεγάλη εταιρία με τεράστια εξειδίκευση που η RW Racing κατάφερε να έρθει σε επαφή μαζί της για την εξέλιξη μίας μοτοσυκλέτας από το μηδέν. Η μοτοσυκλέτα εξελίχθηκε μέσα από συμμετοχές σε Ευρωπαϊκά πρωταθλήματα όπου κατάφερε να ανέβει και στο βάθρο μερικές φορές, ενώ στον τελευταίο αγώνα στο Aragon έτρεξε ως «wildcard» κάτι που προβλέπεται στην συμφωνία για την έναρξη της συνεργασίας με τα GP, που θα έχει διάρκεια τρία χρόνια.

Ο αναβάτης, Steven Odendaal δήλωσε: «Σας παρουσιάζω με ιδιαίτερη χαρά τα σχέδια μου για την νέα χρονιά, και θέλω να ευχαριστήσω την NTS και την Geo Tehnology για την συνδρομή τους στην RW Racing. Πιστεύω ότι όλοι μαζί θα καταφέρουμε να δείξουμε πόσο ικανός κατασκευαστής μπορεί να είναι η NTS. Ευχαριστώ όλους όσους στηρίζουν την νέα μοτοσυκλέτα και κάνουν εφικτό αυτό το όνειρο». 

Ετικέτες

Marc Marquez-Misano test: H Ducati δουλεύει ήδη για την επόμενη σεζόν

Ο Ισπανός 6ος ταχύτερος, με το βλέμμα στο 2026
H Ducati κοιτάζει ήδη την επόμενη σεζόν
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

16/9/2025

Η Ducati επικεντρώνει την προσοχή της ολοένα και περισσότερο στην επόμενη σεζόν, όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του Marc Márquez μετά το τεστ στο Misano, αλλά και από την ψαλίδα που έχει κλείσει έως έναν βαθμό στους τελευταίους αγώνες αναφορικά με την απόδοση των μοτοσυκλετών της.

Η Ducati ακολουθεί πιστά την στρατηγική που θέλει τον κατασκευαστή που κυριαρχεί σε μια μορφή αγώνα να στρέφει το βάρος της εξέλιξης στην επόμενη σεζόν κερδίζοντας έτσι πολύτιμο χρόνο έναντι των ανταγωνιστών του, παρά το γεγονός ότι με αυτόν τον τρόπο δίνει τη δυνατότητα στους υπόλοιπους να την πλησιάσουν.

Όταν μάλιστα έχουμε να κάνουμε με τον M.Marquez αυτό γίνεται ακόμη πιο δύσκολο για τους υπόλοιπους αφού ο Καταλανός, έχει χτίσει τεράστια διαφορά από τους διώκτες του με 11 νίκες σε Grand Prix και 14 σε Sprint και θα μπορούσε να καπαρώσει τον τίτλο ακόμη και στον επόμενο γύρο, στην Ιαπωνία αφού χρειάζεται να αυξήσει τη διαφορά που έχει από τον αδερφό του Alex μόλις τρεις βαθμούς. 

"Ήταν μια μεγάλη μέρα. Μετά τον απαιτητικό χθεσινό αγώνα, το σώμα μου δεν ήταν στο 100% και αποφασίσαμε να σταματήσουμε λίγο νωρίτερα", είπε ο Márquez στο Sky Italia.
"Ξαναδοκίμασα μερικά πράγματα, όπως το fairing και διαφορετικά ψαλίδια, με διάφορες τροποποιήσεις που μας βοήθησαν να καταλάβουμε πού ήταν καλύτερα και πού χειρότερα. Έτσι δουλέψαμε για να δούμε ποια κατεύθυνση να πάρουμε για το μέλλον και να φτάσουμε στη Βαλένθια ένα βήμα μπροστά".

Ο Márquez ήταν έκτος στον συνδυασμό χρόνων, με τον Pedro Acosta της KTM να ηγείται στην κατάταξη δοκιμάζοντας νέα set up για την Ducati του και να καταλάβει ακόμη περισσότερα πράγματα: "Συγκεντρωθήκαμε περισσότερο στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας παρά στο εμπρός, γιατί με την απίστευτα υψηλή πρόσφυση που είχαμε σήμερα είναι δύσκολο να καταλάβεις πράγματα...Γι’ αυτό τα πιο σημαντικά πράγματα τα δοκιμάσαμε νωρίς το πρωί, όταν οι συνθήκες ήταν πιο κοντά σε αυτές του αγώνα".

Σχολιάζοντας τη διαφορά μεταξύ του fairing του 2024 και εκείνου του 2025, ο Márquez αποκάλυψε ότι μπορούσε να πετύχει τον ίδιο χρόνο, αλλά με διαφορετικό στιλ οδήγησης: "Με το ένα έχουμε περισσότερη ταχύτητα στη στροφή, με το άλλο περισσότερη σταθερότητα στο φρενάρισμα. Και τα δύο δουλεύουν καλά".

Θετικά κύλισε το τεστ και για τον Francesco Bagnaia που ολοκλήρωσε το τριήμερο έχοντας τον 8ο ταχύτερο γύρο, με πολλές αλλαγές και δοκιμές στη γεωμετρία και την κατανομή βάρους της GP25.

Τέλος ο αναβάτης εξέλιξης Michele Pirro δοκίμασε νέο αεροδυναμικό πακέτο για το εμπρός μέρος , τερματίζοντας 23ος.