Ο πρώτος γιατρός των MotoGP διαφωνεί με όσα έγιναν στον Marquez

Υπήρξε ο γιατρός που ίδρυσε την Clinica Mobile
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

24/8/2020

Οι φίλαθλοι του MotoGP, κυρίως οι παλαιότεροι, έχουν ακούσει το όνομα του Dr.Costa από το γεγονός πως χάρισε ένα πόδι στον Doohan. Υπέγραψε ένα σωρό χαρτιά, βρήκε χορηγία για ένα αεροσκάφος και πήρε τον Doohan από ένα νοσοκομείο της Ολλανδίας που ετοιμαζόντουσαν να του ακρωτηριάσουν, ό,τι είχε απομείνει από το δεξί πόδι. Ο Dr.Costa έκανε κάτι που γινόταν σπάνια, έραψε τα δύο πόδια του Doohan μαζί για να αποσυμφορήσει το χειρουργημένο και τον τοποθέτησε σε ειδικό θάλαμο για θεραπεία με υπερβαρικό οξυγόνο. Ο Doohan δεν θα ήταν ποτέ ξανά ο ίδιος άνθρωπος, αλλά χάρη στον Dr.Costa είχε ένα λειτουργικό πόδι και μπορούσε να περπατήσει.

Αντίστροφα όμως βοήθησε και εκείνος τον Dr.Costa καθώς η τεράστια επιτυχία του γιατρού ξεφεύγει επικοινωνιακά για πρώτη φορά από τον μικρό κύκλο των αναβατών που επί δεκαπέντε χρόνια ήξεραν τι θαύματα κάνει, και στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ο Dr. Costa είναι ο πιο γνωστός αθλίατρος που υπάρχει, ακόμη και για όσους δεν παρακολουθούν MotoGP. Εξαιτίας εκείνης της πολύ-προβεβλημένης επιτυχίας, ο Dr. Costa κατάφερε να κερδίσει ορισμένα κεκτημένα για όλους τους γιατρούς των MotoGP και όταν αποσύρθηκε τον αντικατέστησε ο Dr. Xavier Mir.

Μπορείτε να διαβάσετε πολύ περισσότερα σε αυτό εδώ το αφιέρωμα, για την πολύ ενδιαφέρουσα πορεία της Clinica Mobile, του τραυματισμού του Mick Doohan και τους λόγους που οι αναβάτες των MotoGP μπορούν να χειρουργηθούν σε οποιοδήποτε νοσοκομείο με τον Dr.Mir να δίνει εντολές, ακόμη κι όταν οι γιατροί εκεί δεν έχουν ξανά ακούσει ποτέ για τον Dr. Mir, τον άνθρωπο που ανέλαβε μετά την συνταξιοδότηση του Dr. Costa.

Ο Marc Marquez φέτος χάνει την σεζόν μετά τον τραυματισμό του στον πρώτο αγώνα, την προσπάθειά του να επιστρέψει μετά από λίγες ημέρες και το γεγονός πως αναγκάστηκε να κάνει δεύτερο χειρουργείο, χάνοντας τελικά την σεζόν. Σε συνέντευξή του ο Dr. Costa εκφράζει ένα μεγάλο παράπονο κι έπειτα την αντίθεσή του με την μέθοδο αποκατάστασης. Ο Dr. Costa ήθελε να τον είχαν συμβουλευτεί -τουλάχιστον με ένα τηλέφωνο- πριν το πρώτο χειρουργείο.

Ο Mick Doohan και τα κεκτημένα των γιατρών στα MotoGP

Αυτό τώρα μπορεί να φανεί κάπως περίεργο, καθώς μιλάμε για έναν συνταξιούχο πλέον γιατρό που εδώ και πολλά χρόνια έχει εγκαταλείψει την ενασχόληση με τους αγώνες και τα MotoGP. Η περίπτωση του Marquez όμως είναι ξεχωριστή για τον Dr.Costa, καθώς έχει εκδώσει βιβλίο για τον Marquez με όλα όσα έχουν ζήσει μαζί στα MotoGP έχοντας γίνει ο γιατρός του από πολύ μικρή ηλικία. Ο Dr. Costa γράφει πάντα ποιητικά, αναλύοντας την καθημερινότητά του στα paddock και έχει να πει ορισμένες υπέροχες ιστορίες για τον Marc Marquez. Δεν είναι ο μοναδικός αναβάτης για τον οποίο έχει γράψει ο Dr. Costa, αλλά σίγουρα έχει την τιμητική του και ένα βιβλίο αφιερωμένο στον ίδιο… Να γιατί περίμενε τουλάχιστον ένα τηλέφωνο και με την ευκολία έκφρασης που απολαμβάνουν όλοι οι μεγαλύτεροι άνθρωποι, δεν δίστασε να το πει και ξεκάθαρα.

Από εκεί και πέρα ο Dr. Costa εξηγεί πως η πλάκα είναι μία καλή λύση για έναν οποιονδήποτε άνθρωπο που κάνει δουλειά γραφείου ή οποιαδήποτε δουλειά δεν καταπονεί τα χέρια σε υπερβολικό βαθμό. Σε έναν αθλητή που μαζεύει πολλά G στο φρενάρισμα, δεν βάζεις πλάκα. Με αυτή την λύση το περιοστέο θέλει πολύ καιρό να αποκατασταθεί και ρισκάρεις να συναντήσεις άλλα προβλήματα. Για παράδειγμα ο κίνδυνος φλεγμονής είναι μεγαλύτερος. Στους αθλητές είναι προτιμότερο να βάλεις ένα καρφί. Από την άλλη όμως ο ίδιος ο Dr. Costa αναγνώρισε πως ο Marquez είναι ιδιαίτερη περίπτωση γιατί έχει και τον τραυματισμένο ώμο. Αν βάλεις καρφί μεταφέρεις περισσότερες δυνάμεις στο ήδη χειρουργημένο σημείο. Μπορεί αυτός να είναι ο λόγος που επέλεξαν οι γιατροί του Marquez την πλάκα.

Η πιο σημαντική φράση του Dr. Costa είναι η εξής: «Αν σκοπός σου είναι να πετύχεις μία συγκεκριμένη προθεσμία, τότε πρέπει να είσαι έτοιμος να πάρεις ένα μεγάλο ρίσκο. Δείτε τι έκανα εγώ στον Mick Doohan. Με το καρφί μπορεί ο Marquez να έτρεχε ακόμη και στην Jerez και να ήταν σε θέση να κερδίσει στην Τσεχία».

Ο ίδιος ο Marquez, μετά την ανακοίνωση της Honda πως χάνει ουσιαστικά την σεζόν, είπε πως δεν έκανε ποτέ «του κεφαλιού του», αλλά πήγε με βάση όλα όσα του είπαν οι γιατροί. Το ίδιο σκοπεύει να κάνει και τώρα. Του συνέστησαν να κάτσει για δύο έως και τρεις μήνες, κι αυτό ακριβώς θα κάνει…

 

 
Ετικέτες

Honda-Luca Marini: Καλύτερη επιστροφή δεν γινόταν για τον Luca Marini

Πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα του με τη Honda στον αγώνα της Γερμανίας
Marini Return
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/7/2025

Στην επιστροφή του στο MotoGP, ο Luca Marini βρέθηκε ξανά μέσα στη βαθμολογούμενη ζώνη και σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα του έως τώρα σε Grand Prix με τη Honda.

Αφού απουσίασε από τα τρία τελευταία Grand Prix λόγω τραυματισμών που υπέστη σε δοκιμές στη Suzuka, ο Marini επέστρεψε στο Grand Prix της Γερμανίας. Πριν από την επιστροφή του στην ομάδα Honda HRC Castrol, ο Marini έκανε δοκιμές στο Brno έχοντας χαμηλές προσδοκίες απο το Grand Prix Γερμανίας, θέλοντας απλώς να ξαναβρεί τον ρυθμό του.

Ωστόσο, ο Ιταλός βούτηξε κατευθείαν στα βαθιά. Το Σάββατο τερμάτισε στη 16η θέση στον αγώνα Sprint, ενώ την Κυριακή πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην έκτη θέση στο Grand Prix. Η έκτη θέση στο Sachsenring αποτελεί το καλύτερο του τερματισμό ως εργοστασιακός αναβάτης της Honda και συνέχισε έτσι το σερί εμφανίσεων του εντός βαθμολογίας στη σεζόν του 2025.

Ο Marini δοκιμάστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα καθώς βρέθηκε σε μάχη με τους Brad Binder, Jack Miller και Raul Fernandez, τους οποίους κατάφερε να νικήσει μέχρι την καρό σημαία, τη θέση του βέβαια την "οφείλει" και στο γεγονός ότι οι πτώσεις στον κυρίως αγώνα της Γερμανίας ήταν ασυνήθιστα πολλές.

Marini Return

"Είμαι πραγματικά χαρούμενος με την απόδοσή μου στον αγώνα, πολλοί αναβάτες έπεσαν όταν έπεσε η πρόσφυση του μπροστινού ελαστικού, οπότε ήμουν ιδιαίτερα προσεκτικός με αυτό στη Στροφή 1, όπου όλοι έπεφταν. Έκανα πολύ καλή εκκίνηση και κέρδισα πολλές θέσεις πριν βρω ρυθμό και προσπαθήσω να κρατήσω δυνάμεις. Από τον έβδομο γύρο ένιωσα λίγο πόνο, αλλά αυτό σήμαινε ότι είχα διατηρήσει αρκετά τα ελαστικά για το τέλος του αγώνα και μπορούσα να προσπεράσω καλά.”  είπε ο Marini.

“Κάναμε καλή δουλειά βελτιώνοντας τη μοτοσυκλέτα από την Παρασκευή, πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε στον γρήγορο γύρο και στους πρώτους γύρους του αγώνα. Τώρα μερικές μέρες για αποκατάσταση και επιστρέφουμε κατευθείαν στο Brno.”

Μετά τη συγκομιδή δέκα βαθμών στο Grand Prix της Κυριακής, ο Marini ανέβηκε στη 15η θέση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP και πλέον βρίσκεται έναν βαθμό πίσω από τον αναβάτη της Trackhouse Racing, Ai Ogura.