Προβληματίζουν τα "βουβά" MotoE!

Οι αναβάτες των MotoGP εκφράζουν τις απόψεις τους
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/7/2019

Το αγωνιστικό διήμερο στο Sachsenring σηματοδοτεί και την αρχή του MotoE Cup, καθώς επί γερμανικού εδάφους θα πραγματοποιηθεί ο πρώτος αγώνας του θεσμού, μετά και την αναγκαστική αλλαγή στα πλάνα λόγω της φωτιάς που ξέσπασε στις πιτς της Jerez. Όλοι οι αγώνες των MotoE θα διεξαχθούν στα πλαίσια τεσσάρων αγώνων GP και φυσικά οι ηλεκτρικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες δεν περνούν απαρατήρητες από τους αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας.
Στα πλαίσια της συνέντευξης τύπου πριν το αγώνα της Γερμανίας, ρωτήθηκαν όλοι για το ποια είναι η άποψή τους και σε γενικές γραμμές οι περισσότεροι εξέφρασαν θετικές σκέψεις για την προσθήκη της MotoE στα αγωνιστικά δρώμενα. Δεν παρέλειψαν δε και ορισμένοι, να τονίσουν την σημασία των ηλεκτρικών για το μέλλον των αγώνων και την ευκαιρία που δίνεται σε αναβάτες να εμπλακούν με αυτό το είδος των αγωνιστικών μοτοσυκλετών.
Υπήρξαν όμως και πολλοί που δεν μπορούν να "χωνέψουν" την έλλειψη του ήχου, σε σύγκριση με τις "κανονιές" που αμολάνε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης των MotoGP. Ο Marc Marquez είπε πως πολλοί θεωρούν ότι οι MotoE αποτελούν το μέλλον και από τα βίντεο που παρακολούθησε με τις δοκιμές τους στην Valencia, τις βρήκε ενδιαφέρουσες και παράξενες, αλλά στο τέλος δήλωσε ότι αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία. Πάντως φρόντισε να ξεκαθαρίσει ότι ο ίδιος προς το παρόν προτιμά τον ήχο και όλο το περιβάλλον των MotoGP.


Ο επόμενος που πήρε τον λόγο ήταν ο Danilo Petrucci, ο οποίος χαριτολογώντας πρότεινε να προσθέσουν λίγο από τον ήχο των MotoGP στις MotoE. "Σίγουρα οι MotoE ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει", δήλωσε ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati. "Θεωρώ ότι είναι το μέλλον για την κατηγορία, το περιβάλλον, για τα πάντα. Νομίζω όμως ότι οι πραγματικοί κινητήρες είναι καλύτεροι, τουλάχιστον προς το παρόν. Πρέπει να αρχίσουμε να κοιτάμε προς άλλες κατευθύνσεις, αλλά ένα από τα καλύτερα πράγματα των MotoGP είναι ο ήχος. Ίσως να μπορούν στο μέλλον να παράγουν οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες έναν ήχο παρόμοιο με των MotoGP."
Ένας από τους rookie της χρονιάς, ο Fabio Quartararo, έχει μια πιο φρέσκια οπτική λέγοντας ότι είναι κάτι τελείως διαφορετικό απ' ό,τι έχουμε συνηθίσει στις τρεις κατηγορίες των GP, αλλά θεωρεί ότι πρόκειται για μια εξαιρετική ευκαιρία για τους αναβάτες να έρθουν σε επαφή με ένα άλλο είδος μοτοσυκλετών. Συμφώνησε όμως κι αυτός με τον Petrucci, δηλώνοντας ότι ο ήχος των MotoGP είναι μοναδικός και δυστυχώς οι MotoE δεν θα μπορούν ποτέ να ακούγονται με αυτόν τον τρόπο.
Ένας άλλος rookie, o Joan Mir, είπε ότι ήταν ενθουσιασμένος που θα παρακολουθήσει για πρώτη φορά έναν αγώνα της MotoE, καθώς μέχρι τώρα έχει παρακολουθήσει μόνο σε βίντεο τις δοκιμές, όπως και ο Marquez. Διατηρεί κι αυτός τις επιφυλάξεις του για τον ήχο, αλλά περιμένει τον αγώνα της Κυριακής για να σχηματίσει ολοκληρωμένη άποψη.


Ο Vinales από την άλλη, εξέφρασε την άποψη για την έλλειψη ήχου από την μεριά του αναβάτη. "Θα είναι πολύ περίεργο να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα χωρίς ήχο. Υπό κανονικές συνθήκες, χρησιμοποιώ τον ήχο για να οδηγήσω την μοτοσυκλέτα, οπότε φαντάζομαι ότι θα είναι πολύ παράξενο. Νομίζω όμως ότι είναι μια ευκαιρία, σίγουρα αφορά το μέλλον και μένει να δούμε πώς θα λειτουργήσει. Προς το παρόν διανύουμε την αρχική περίοδο των ηλεκτρικών και είναι βέβαιο ότι στο μέλλον οι μοτοσυκλέτες θα βελτιωθούν πολύ."
Ο μοναδικός αναβάτης που δεν είχε πρόβλημα με τον ήχο ήταν ο Morbidelli της Petronas Yamaha: "Ίσως είναι ένα βήμα προς το μέλλον, δεν ξέρω. Προσωπικά μου αρέσουν, είναι κάτι καινούργιο και είναι επίσης καλό να βλέπεις αναβάτες που είχαν σταματήσει να τρέχουν, όπως ο Gibernau και ο De Angelis, να αγωνίζονται ξανά. Είναι επίσης ωραίο για το κοινό το θέαμα. Θα είναι κάτι ενδιαφέρον."
Να θυμίσουμε ότι οι μοτοσυκλέτες της MotoE είναι όλες ίδιες, με αποκλειστικό προμηθευτή της Energica, με απόδοση αντίστοιχη των 160 ίππων και τελική ταχύτητα 270km/h, ενώ το βάρος τους ανέρχεται στα 260 κιλά. Λόγω του πρώτου αγώνα της MotoE, το πρόγραμμα των δοκιμών και του αγώνα στο Sachsenring έχει τροποποιηθεί, όπως μπορείτε να δείτε εδώ.

 

MotoGP – Ανατριχιάζει η περιγραφή του Johann Zarco για τον τραυματισμό του στη Βαρκελώνη [Video]

Ο Γάλλος έπεσε στην επανεκκίνηση μετά το εξίσου τρομακτικό ατύχημα του Alex Marquez
johann zarco catalunya 2026
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/5/2026

Το Καταλανικό Grand Prix του 2026 θα το θυμόμαστε για χρόνια και ο λόγος δεν έχει να κάνει ούτε με το θέαμα, ούτε με τις αγωνιστικές επιδόσεις των αναβατών. Απεναντίας, αυτό που δύσκολα θα ξεχάσουμε είναι τα δύο τρομακτικά συμβάντα που οδήγησαν σε ισάριθμες διακοπές του αγώνα.

Το πρώτο συνέβη όταν η ΚΤΜ του πρωτοπόρου Pedro Acosta έσβησε την ώρα της επιτάχυνσης στην έξοδο από στροφή, με αποτέλεσμα ο Alex Marquez που ακολουθούσε τέρμα γκάζι από πολύ κοντά να πέσει πάνω του και να ξεκινήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση που συμπαρέσυρε αρκετούς ακόμη αναβάτες.

Ένας εξ αυτών ήταν και ο Johann Zarco, ο οποίος δέχτηκε θραύσματα από τη Ducati του Alex και είχε πολύ έντονους πόνους στο αριστερό του πόδι.

alex marquez catalunya 2026

Σε συνέντευξη που έδωσε σε γαλλική εφημερίδα, ο Zarco περιέγραψε τι έγινε μεταξύ του πρώτου συμβάντος και της επανεκκίνησης:

"Το αριστερό μου πόδι πονούσε φρικτά. Ήταν ήδη μωβ. Του βάλαμε πάγο και ο πόνος υποχώρησε λίγο. Τότε ήταν που έπρεπε να αποφασίσω να μην ξαναμπώ στον αγώνα. Μεταξύ των εικόνων από το ατύχημα του Alex και του χτυπήματος στο πόδι μου, το ηθικό μου ήταν πεσμένο. Δεν ήμουν πια συγκεντρωμένος όταν επιστρέψαμε στον σχηματισμό εκκίνησης."

Ακολούθησε η πρώτη επανεκκίνηση, λίγο μετά την οποία ήρθε η δεύτερη άσχημη στιγμή του αγώνα και, συνεπεία αυτής, η νέα διακοπή.

"Με ρούφηξε η αεροδυναμική του Marini και δεν μπόρεσα να σταματήσω και να τον αποφύγω. Τότε εκτοξεύτηκα πάνω από τη μοτοσυκλέτα του Bagnaia, όπου το αριστερό μου πόδι παγιδεύτηκε ανάμεσα σε τροχό, σέλα και εξάτμιση.”

Το βίντεο αυτού του ατυχήματος είναι πραγματικά ανατριχιαστικό, καθώς η Ducati του Bagnaia έφερνε τούμπες στην αμμοπαγίδα συμπαρασύροντας μαζί της τον Zarco από το παγιδευμένο του πόδι.

Όταν η μοτοσυκλέτα σταμάτησε τις τούμπες, οι Bagnaia και Marini αντιλήφθηκαν αμέσως τη σοβαρότητα της κατάστασης και άρχισαν αγωνιώδεις εκκλήσεις για βοήθεια.

"Είχα κολλήσει στα χαλίκια και ούρλιαζα από πόνο. Το πόδι μου άρχισε να καίγεται και κανείς τριγύρω μου δεν τολμούσε να με ακουμπήσει από φόβο μήπως χειροτερέψουν τα τραύματά μου.

"Τράβηξα το πόδι μου από τη μοτοσυκλέτα και τότε με βοήθησαν, έκοψαν τη φόρμα και μου έκαναν ένεση για να σταματήσει ο πόνος. Δεν έχω ξανανιώσει ποτέ κάτι τέτοιο, ήταν πραγματικά πολύ τρομακτικό."

Ο Γάλλος αποκόμισε από αυτό το συμβάν αρκετά τραύματα στο αριστερό πόδι, όπως κάταγμα περόνης στην κνήμη και ρήξη μηνίσκου στο γόνατο, αλλά πιο σοβαρές και χρονοβόρες στην αποθεραπεία τους είναι σίγουρα οι δύο ρήξεις συνδέσμων, πρόσθιου και οπίσθιου χιαστού.

Ο Zarco βρίσκεται ήδη πίσω στην πατρίδα του και στην κλινική Centre Orthopédique Santyin Lyon, όπου θα εγχειριστεί από τον παγκοσμίου φήμης ορθοπεδικό χειρούργο Dr. Bertrand Sonnery-Cottet. Ωστόσο αυτό που αναμένεται να καθυστερήσει πολύ την επιστροφή του στη δράση είναι οι ρήξεις των δύο συνδέσμων, καθώς θα χρειαστεί να περιμένει ακόμη περίπου δύο εβδομάδες πριν μπει στο χειρουργείο γι’ αυτές.

Κάτι που σημαίνει πως ο χρόνος επιστροφής του στις πίστες αυτή τη στιγμή είναι αδύνατον να προσδιοριστεί.