Σκληρή κόντρα μεταξύ Aleix Espargaro και Sofuoglu

Με αφορμή την τιμωρία του Oncu
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

14/10/2021

Στο πρόσφατο GP της Αμερικής ο Deniz Oncu προκάλεσε ένα σοβαρό συμβάν, με αποτέλεσμα να τιμωρηθεί με ποινή αποκλεισμού σε δύο αγώνες για την επικίνδυνη οδήγησή του. Αυτό ήταν κάτι που προκάλεσε αρκετά επικριτικά σχόλια σε όλα τα paddock των MotoGP, σχετικά με την απερισκεψία του νεαρού Τούρκου αναβάτη, με τις πιο ακραίες φωνές, όπως του Enea Bastanini, να ζητούν τον αποκλεισμό του από όλη την υπόλοιπη σεζόν.

Από την άλλη μεριά όμως, ο μάνατζερ του νεαρού αναβάτη, ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στην κατηγορία των WSSP Kenan Sofuoglu, αντέδρασε έντονα λέγοντας πως ο ίδιος τον καθοδηγεί να οδηγεί επιθετικά, καθώς όπως πιστεύει είναι κάτι που απαιτείται αλλά και χαρακτηρίζει όποιον θέλει να πετύχει στην Moto3. Δεν δίστασε μάλιτσα σε δηλώσεις του στο SPeedweek, να φέρει ως παράδειγμα οδηγούς της F1, λέγοντας πως και αυτοί οδηγούν επιθετικά. Συνέχισε λέγοντας πως οι αναβάτες παραπονούντια υπερβολικά στην εποχή μας και πως όλα αυτά γίνονται γιατί φοβούνται τον Oncu ο οποίος τους κερδίζει! Αν και διευκρίνισε πως ενθαρρύνει αυτό το στιλ οδήγησης αλλά χωρίς να κινδυνέψει κανείς, τα σχόλιά του ξεσήκωσαν αρκετές αντιδράσεις, ειδικά αυτή την περίοδο που είναι ακόμη νωπές οι μνήμες από τον θάνατο του νεαρού Dean Berta Vinales στην WSSP 300.

Ο Aleix Espargaro ήταν ένας από τους αναβάτες που απάντησαν δημόσια σ' αυτές τις δηλώσεις, ποστάροντας στο Twitter πως "Ευτυχώς αυτό το άτομο είναι μακριά από τα paddock των MotoGP", αναφερόμενος προφανώς στον Sofuoglu. Μιλώντας στο GPOne, ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia πρόσθεσε πως ενώ αντιλαμβάνεται την θέση του Oncu που λειτούργησε η ποινή του ως παράδειγμα προς τους υπόλοιπους, θεωρεί τον Sofuoglu ως "άνθρωπο χωρίς μυαλό".

"Είμαι απόλυτα πεπεισμένος", είπε ο Espargaro, "χωρίς ίχνος αμφιβολίας πως ο Oncu δεν το έκανε επίτηδες, αλλά είναι ένας νέος αναβάτης και πρέπει να εκπαιδευτεί. Η Dorna έκανε το σωστό και τον τιμώρησε, δίνοντάς του ένα μάθημα. Κρίμα που ο μάνατζέρ του δεν έχει καθόλου μυαλό και πράττει ακριβώς το αντίθετο."

Ο Sofuoglu, ο οποίος είναι επίσης μάνατζερ του αδερφού του Oncu, Can που τρέχει στην κατηγορία WSSP 300, αλλά και του Toprak Razgatlioglu από τα WSBK (o οποίος έχει κατηγορηθεί αρκετές φορές για επικίνδυνη οδήγηση) είχε αγωνιστεί για μία σεζόν στην Moto2, τερματίζοντας μάλιστα στο βάθρο στον αγώνα του Assen.

MotoGP, Michelin - Taramasso: "Ο αγώνας του WEC μπορεί να άλλαξε την πρόσφυση στην πίστα του Qatar"

Μία ανάσα πριν την έναρξη του Πρωταθλήματος στο MotoGP, ωστόσο ο πονοκέφαλος για την Michelin τώρα ξεκινά
motomag MotoGP, Michelin - Taramasso "Ο αγώνας του WEC μπορεί να άλλαξε την πρόσφυση στην πίστα του Qatar"
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

7/3/2024

Ο διευθυντής της Michelin στο MotoGP, Piero Taramasso λίγο πριν τον εναρκτήριο γύρο στο Qatar ανέδειξε κάποια σημαντικά ζητήματα τα οποία αφορούν τα ελαστικά ενώ ανέφερε πως ο αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής Αυτοκινήτου (WEC) ο οποίος πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα μπορεί να διαφοροποιήσει αρκετά την κατάσταση όσον αφορά τα επίπεδα πρόσφυσης.

Η κατασκευάστρια ελαστικών Michelin η οποία είναι αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP, βρίσκεται μπροστά από μία μεγάλη πρόκληση ενόψει του πρώτου αγώνα της χρονιάς ο οποίος διεξάγεται στο Qatar τις επόμενες ημέρες. Πιο συγκεκριμένα το αφεντικό της γαλλικής εταιρείας στον τομέα που αφορά το MotoGP Piero Taramasso, εξήγησε πως παρά τον τεράστιο όγκο δεδομένων που έχουν συλλέξει κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών, έχουν προκύψει κάποια ζητήματα που σχετίζονται με τους αγώνες αυτοκινήτου που πραγματοποιήθηκαν στην πίστα του Qatar τις προηγούμενες ημέρες.

Ο Piero Taramasso ανέφερε: "Βρεθήκαμε στο Qatar τόσο στο τέλος του 2023 καθώς και πριν από μερικές ημέρες για το τεστ προετοιμασίας, οπότε αυτό θα πρέπει να μας βοηθήσει καθώς έχουμε αρκετά δεδομένα. Τα ελαστικά του 2024 έχουν αλλάξει λίγο όσον αφορά την τεχνολογία τους ενώ σύμφωνα με τους αναβάτες η πρόσφυση που παρέχουν είναι ακόμη μεγαλύτερη. Οπότε πάμε προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά την απόδοση και την αίσθηση.

MotoGP, Michelin - Taramasso "Ο αγώνας του WEC μπορεί να άλλαξε την πρόσφυση στην πίστα του Qatar"

Στο Qatar θα φέρουμε τρεις γόμες για το εμπρός ελαστικό, μαλακή, μεσαία και σκληρή. Η μεσαία γόμα είναι αυτή που λειτούργησε καλύτερα στις δοκιμές αλλά και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου τον Περασμένο Νοέμβριο, οπότε μάλλον αυτή θα είναι η επιλογή τόσο για το σπριντ όσο και για τον κυρίως αγώνα. Όσον αφορά τώρα στο πίσω ελαστικό εκτός από τις τρεις αυτές επιλογές θα φέρουμε και ένα μαλακό ασύμμετρο ελαστικό όπου στην δεξιά πλευρά του θα είναι πιο σκληρό, ενώ το υπόλοιπο θα έχει τα χαρακτηριστικά της μεσαίας γόμας. Αυτό το ελαστικό είναι που χρησιμοποίησαν οι περισσότεροι αναβάτες λέγοντας πως τους προσφέρει πρόσφυση και σταθερότητα.

Οι ομάδες θα πρέπει με τη σειρά τους να καταλάβουν αν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη μαλακή γόμα το Σάββατο, αλλά αυτό θα αποφασιστεί την τελευταία στιγμή με βάση τις συνθήκες. Επίσης η ποσότητα της άμμου που υπάρχει μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα, ενώ το ότι ξεκινάς με ζέστη και καταλήγεις σε χαμηλότερες θερμοκρασίες είναι και αυτό ένα θέμα.

MotoGP, Michelin - Taramasso "Ο αγώνας του WEC μπορεί να άλλαξε την πρόσφυση στην πίστα του Qatar"

Φέτος ωστόσο έχουμε και έναν ακόμη παράγοντα που δεν είχαμε τα υπόλοιπα χρόνια. Το περασμένο Σαββατοκύριακο ο αγώνας του WEC πιθανόν να άλλαξε τα επίπεδα πρόσφυσης. Φοβάμαι ότι τώρα οι συνθήκες μπορεί να έχουν επιδεινωθεί, δεδομένου του μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων, των πολλών γύρων και των διαφορετικών ελαστικών. Η πρώτη ημέρα των δοκιμών θα είναι σίγουρα η πιο δύσκολη ενώ αν ο άνεμος έχει φέρει και άμμο στην πίστα τότε η πρόσφυση θα είναι μικρότερη από αυτή που υπολογίζουμε.

Στο ζήτημα της πίεσης των ελαστικών το οποίο εδώ και πολύ καιρό ταλανίζει ομάδες, αναβάτες καθώς και τους υπευθύνους των κανονισμών χρειάζεται ένας συμβιβασμός. Το να οδηγείς με χαμηλή πίεση στα ελαστικά δεν αποφέρει πλεονεκτήματα σε όλες τις πίστες. Για παράδειγμα στο Qatar δεν κερδίζεις κάτι ίσα-ίσα χάνεις, ωστόσο υπάρχουν πίστες όπως στη Sepang, στη Mandalika και στο Buriram που η χαμηλή πίεση δίνει πλεονέκτημα στις ομάδες και στους αναβάτες, ωστόσο χρειάζεται η χρυσή τομή.

Αναφορικά με τα προγνωστικά πιστεύω πως στον πρώτο αγώνα ο Bagnaia θα είναι σε καλή κατάσταση, ενώ και οι Martin, Bastianini θα βρίσκονται κοντά. Το ίδιο πιστεύω και για τον Marc Marquez ο οποίος βρίσκει ξανά τον εαυτό του. Η Yamaha και η Honda θέλουν επίσης να βρεθούν ξανά στο προσκήνιο ενώ κατά τη γνώμη μου θα υπάρχουν περίπου δέκα πρωταγωνιστές που θα παλέψουν για το πρώτο βάθρο της χρονιάς”.

Μερικές ώρες μας χωρίζουν από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της χρονιάς στο MotoGP, οπότε πολύ σύντομα θα μάθουμε κατά πόσο ισχύουν όσα μάθαμε από τον Taramasso.

MotoGP, Michelin - Taramasso "Ο αγώνας του WEC μπορεί να άλλαξε την πρόσφυση στην πίστα του Qatar"
Ετικέτες