Συνέντευξη Ezpeleta για τη φετινή σεζόν!

Αισιόδοξος για το μέλλον του πρωταθλήματος
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

13/3/2020

Μετά από όλα όσα έχουν γίνει με τον κορωνοϊό και το πώς έχει επηρεάσει τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα, ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, ανέβηκε για άλλη μια φορά στο βήμα για να δώσει ακόμη μια συνέντευξη σχετικά με τη κατάσταση που επικρατεί.

“Από τη στιγμή που ξεκίνησαν τα προβλήματα με τον κορωνοϊό, αρχίσαμε να ακολουθούμε τις οδηγίες της κάθε κυβέρνησης και ήμασταν σε συνεχή επαφή με τους ανθρώπους του Austin και της Αργεντινής. Όταν οι αρχές του Τέξας και της Αργεντινής ανέφεραν ότι δε θα πραγματοποιούνταν οι αγώνες, ήρθαμε σε επαφή με υπεύθυνους άλλων πιστών για να δούμε αν μπορούν να πραγματοποιηθούν διπλοί αγώνες…και αυτό είναι κάτι που μπορεί να γίνει. Εάν η κατάσταση παραμείνει ως έχει, το ημερολόγιο των MotoGP είναι ασφαλές,” ανέφερε ο Ezpeleta και η αλήθεια είναι πως αν πραγματοποιηθεί το σενάριο των διπλών αγώνων, όχι μόνο θα αποκατασταθεί το χαμένο θέαμα αλλά και πολλοί απ’ τους αναβάτες του πρωταθλήματος θα πάρουν μια γεύση απ’ το πόσο δύσκολο είναι να πραγματοποιείς δύο αγώνες σε ένα σαββατοκύριακο όπως έκαναν οι αναβάτες των Superbikes στο παρελθόν – πλέον στα Motul WSBK πραγματοποιούνται δύο σκέλη και ένας αγώνας μισής διάρκειας...

Φέτος, είναι η πρώτη χρονιά που το πρωτάθλημα φτάνει τους 20 αγώνες, με την εισαγωγή του KymiRing στη Φιλανδία στο καλεντάρι και παρότι ο πρώτος αγώνας των MotoGP στο Qatar χάθηκε, ο στόχος του Ezpeleta και τη διοργάνωσης είναι να μην χαθεί κανείς απ’ τους υπόλοιπους 19. Βέβαια, η κατάσταση είναι απρόβλεπτη και η διοργάνωση δεν μπορεί να δράσει αυτόνομα, αλλά οφείλει να ακολουθήσει τις εντολές της κάθε κυβέρνησης.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του, ο Ezpeleta επιβεβαίωσε πως με βάση τα τωρινά δεδομένα, ο αγώνας στη Jerez θα πραγματοποιηθεί κανονικά, όμως άφησε τη πόρτα ανοιχτή στο ενδεχόμενο της ακύρωσης σε περίπτωση που αλλάξει η κατάσταση με τον κορωνοϊό στην Ισπανία. Ακόμη, έχει εξεταστεί ήδη το γεγονός να πραγματοποιηθούν αγώνες κεκλεισμένων των θυρών σε περίπτωση που οι τοπικές αρχές το ζητήσουν. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρξουν αντιδράσεις απ’ τις ομάδες και τους αναβάτες όπως έγινε στην F1. Συγκεκριμένα, ο αγώνας της F1 στην Αυστραλία θα πραγματοποιούνταν κανονικά –παρά την έξαρση του ιού- όμως δύο ώρες πριν την έναρξη των πρώτων ελεύθερων δοκιμών, τα μέλη της ομάδας της McLaren μπήκαν σε 14ήμερη καραντίνα λόγω του COVID-19, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί ολόκληρος ο αγώνας. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι ο πολυπρωταθλητής της F1 Lewis Hamilton είχε ήδη σχολιάσει το γεγονός, λέγοντας πως το να βρίσκονται στην πίστα ήταν παράλογο απ’ τη στιγμή που ο κίνδυνος της εξάπλωσης του ιού είναι τόσο μεγάλος.

Οπότε, εάν ένας αγώνας των MotoGP πάρει το “πράσινο φως” για να διεξαχθεί χωρίς θεατές, αυτό δεν σημαίνει πως ο κίνδυνος είναι μειώνεται. Στην πραγματικότητα παραμένει ο ίδιος απλά περιορίζεται ο αριθμός των ανθρώπων που μπορεί να προσβάλλει ο ιός, αφήνοντας εκτεθειμένους στον κίνδυνο τις ομάδες, τους αναβάτες, τους αγωνοδίκες και όσοι είναι απαραίτητοι για τη διεξαγωγή του αγώνα. “Όπως είπα, προσπαθούμε να διεξάγουμε το πρωτάθλημα χωρίς μεγάλες αλλαγές και σε περίπτωση που οι τοπικές αρχές αποφασίσουν να πραγματοποιηθεί ένας αγώνας χωρίς θεατές, θα το σκεφτούμε και θα αποφασίσουμε μαζί με τους διοργανωτές του.” Αυτή ήταν η θέση του Ezpeleta πάνω στο θέμα.

Από τη μεριά τους, η FIM, η IRTA, οι ομάδες και οι διοργανωτές, έχουν πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης κατά του COVID-19. Τέλος ο CEO της Dorna απευθύνθηκε και στους φίλαθλους λέγοντας: “Η φετινή σεζόν των MotoGP αναμένεται να είναι φανταστική. Πιστεύουμε ότι η φετινή χρονιά θα είναι απίστευτη και ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε. Έχουν υπάρξει καθυστερήσεις αλλά αν ξεκινήσουμε τώρα το πρωτάθλημα, θα είναι μια πραγματικά πολύ φανταστική σεζόν.”

Ετικέτες

Yamaha-Fabio Quartararo: Στη σέλα της νέας MotoGP με τον V4 κινητήρα τον Σεπτέμβρη

Στην πίστα του Misano πιστεύει ο Γάλλος ότι θα οδηγήσει τη νέα πρωτότυπη των Ιαπώνων
fabio
Από τον

Παύλο Καρατζά

11/7/2025

Ο Fabio Quartararo αναμένει να κάνει την πρώτη του δοκιμή με τη νέα MotoGP μοτοσυκλέτα της Yamaha, το Σεπτέμβριο, στην πίστα του Misano. Ο V4 εξελίσσεται παράλληλα με τον εν σειρά κινητήρα της ιαπωνικής εταιρείας αλλά και με τον “υποκυβισμένο” κινητήρα που θα χρησιμοποιηθεί το 2027, όπως είχατε διαβάσει και εδώ.

Στις δοκιμές της V4 μοτοσυκλέτας που έγιναν στην πίστα του Brno την προηγούμενη εβδομάδα οι Andrea Dovizioso και Augusto Fernandez ήταν οι μοναδικοί που οδήγησαν την MotoGP μοτοσυκλέτα με τον νέο κινητήρα, με τους αναβάτες της εταιρείας των τριών διαπασών να μην έχουν ακόμη επαφή με το πρότζεκτ. Σύμφωνα και με τον Fabio Quartararo, αυτό αναμένεται να αλλάξει σε δύο περίπου μήνες όταν και θα δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα με τον V4 κινητήρα στο επίσημο τεστ που θα πραγματοποιηθεί στις 15 Σεπτεμβρίου στην πίστα του Misano.

Ο Quartararo δήλωσε: "Φυσικά, θα το δοκιμάσω. Νομίζω γύρω στον Σεπτέμβριο, στο τεστ του Misano. Τα σχόλια είναι θετικά (μέχρι στιγμής), αλλά μέχρι να δοκιμάσω τη μοτοσυκλέτα, προς το παρόν, είναι μόνο αυτά που μου λένε οι μηχανικοί. Μέχρι να δοκιμάσεις τη μοτοσυκλέτα, δεν μπορείς να νιώσεις πραγματικά τις δυνατότητες της”.

v4

Έως τώρα ο νέος κινητήρας δεν έχει δοκιμαστεί από τους Quartararo και Rins. Ωστόσο, αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ο Fernandez αναμένεται να αγωνιστεί με τη νέα μοτοσυκλέτα ως wild-card σε έναν από τους τελευταίους γύρους της σεζόν.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Yamaha είναι η μόνη κατασκευάστρια εταιρεία του MotoGP που χρησιμοποιηθεί ακόμη εν σειρά κινητήρα, αυτό σημαίνει πως χρειάζονται περισσότερο χρόνο για δοκιμές και εξοικείωση, γιατί αφενός δεν γνωρίζουν καλά την διάταξη V και αφετέρου όπως δήλωσε αποκλειστικά στο MOTO ο  Paolo Pavesio -διευθυντής αγωνιστικού τμήματος της Yamaha – στόχος είναι ο νέος V4 κινητήρας να είναι έτοιμος για την επόμενη σεζόν.