Συνέντευξη Ezpeleta για τη φετινή σεζόν!

Αισιόδοξος για το μέλλον του πρωταθλήματος
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

13/3/2020

Μετά από όλα όσα έχουν γίνει με τον κορωνοϊό και το πώς έχει επηρεάσει τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα, ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, ανέβηκε για άλλη μια φορά στο βήμα για να δώσει ακόμη μια συνέντευξη σχετικά με τη κατάσταση που επικρατεί.

“Από τη στιγμή που ξεκίνησαν τα προβλήματα με τον κορωνοϊό, αρχίσαμε να ακολουθούμε τις οδηγίες της κάθε κυβέρνησης και ήμασταν σε συνεχή επαφή με τους ανθρώπους του Austin και της Αργεντινής. Όταν οι αρχές του Τέξας και της Αργεντινής ανέφεραν ότι δε θα πραγματοποιούνταν οι αγώνες, ήρθαμε σε επαφή με υπεύθυνους άλλων πιστών για να δούμε αν μπορούν να πραγματοποιηθούν διπλοί αγώνες…και αυτό είναι κάτι που μπορεί να γίνει. Εάν η κατάσταση παραμείνει ως έχει, το ημερολόγιο των MotoGP είναι ασφαλές,” ανέφερε ο Ezpeleta και η αλήθεια είναι πως αν πραγματοποιηθεί το σενάριο των διπλών αγώνων, όχι μόνο θα αποκατασταθεί το χαμένο θέαμα αλλά και πολλοί απ’ τους αναβάτες του πρωταθλήματος θα πάρουν μια γεύση απ’ το πόσο δύσκολο είναι να πραγματοποιείς δύο αγώνες σε ένα σαββατοκύριακο όπως έκαναν οι αναβάτες των Superbikes στο παρελθόν – πλέον στα Motul WSBK πραγματοποιούνται δύο σκέλη και ένας αγώνας μισής διάρκειας...

Φέτος, είναι η πρώτη χρονιά που το πρωτάθλημα φτάνει τους 20 αγώνες, με την εισαγωγή του KymiRing στη Φιλανδία στο καλεντάρι και παρότι ο πρώτος αγώνας των MotoGP στο Qatar χάθηκε, ο στόχος του Ezpeleta και τη διοργάνωσης είναι να μην χαθεί κανείς απ’ τους υπόλοιπους 19. Βέβαια, η κατάσταση είναι απρόβλεπτη και η διοργάνωση δεν μπορεί να δράσει αυτόνομα, αλλά οφείλει να ακολουθήσει τις εντολές της κάθε κυβέρνησης.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του, ο Ezpeleta επιβεβαίωσε πως με βάση τα τωρινά δεδομένα, ο αγώνας στη Jerez θα πραγματοποιηθεί κανονικά, όμως άφησε τη πόρτα ανοιχτή στο ενδεχόμενο της ακύρωσης σε περίπτωση που αλλάξει η κατάσταση με τον κορωνοϊό στην Ισπανία. Ακόμη, έχει εξεταστεί ήδη το γεγονός να πραγματοποιηθούν αγώνες κεκλεισμένων των θυρών σε περίπτωση που οι τοπικές αρχές το ζητήσουν. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρξουν αντιδράσεις απ’ τις ομάδες και τους αναβάτες όπως έγινε στην F1. Συγκεκριμένα, ο αγώνας της F1 στην Αυστραλία θα πραγματοποιούνταν κανονικά –παρά την έξαρση του ιού- όμως δύο ώρες πριν την έναρξη των πρώτων ελεύθερων δοκιμών, τα μέλη της ομάδας της McLaren μπήκαν σε 14ήμερη καραντίνα λόγω του COVID-19, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί ολόκληρος ο αγώνας. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι ο πολυπρωταθλητής της F1 Lewis Hamilton είχε ήδη σχολιάσει το γεγονός, λέγοντας πως το να βρίσκονται στην πίστα ήταν παράλογο απ’ τη στιγμή που ο κίνδυνος της εξάπλωσης του ιού είναι τόσο μεγάλος.

Οπότε, εάν ένας αγώνας των MotoGP πάρει το “πράσινο φως” για να διεξαχθεί χωρίς θεατές, αυτό δεν σημαίνει πως ο κίνδυνος είναι μειώνεται. Στην πραγματικότητα παραμένει ο ίδιος απλά περιορίζεται ο αριθμός των ανθρώπων που μπορεί να προσβάλλει ο ιός, αφήνοντας εκτεθειμένους στον κίνδυνο τις ομάδες, τους αναβάτες, τους αγωνοδίκες και όσοι είναι απαραίτητοι για τη διεξαγωγή του αγώνα. “Όπως είπα, προσπαθούμε να διεξάγουμε το πρωτάθλημα χωρίς μεγάλες αλλαγές και σε περίπτωση που οι τοπικές αρχές αποφασίσουν να πραγματοποιηθεί ένας αγώνας χωρίς θεατές, θα το σκεφτούμε και θα αποφασίσουμε μαζί με τους διοργανωτές του.” Αυτή ήταν η θέση του Ezpeleta πάνω στο θέμα.

Από τη μεριά τους, η FIM, η IRTA, οι ομάδες και οι διοργανωτές, έχουν πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης κατά του COVID-19. Τέλος ο CEO της Dorna απευθύνθηκε και στους φίλαθλους λέγοντας: “Η φετινή σεζόν των MotoGP αναμένεται να είναι φανταστική. Πιστεύουμε ότι η φετινή χρονιά θα είναι απίστευτη και ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε. Έχουν υπάρξει καθυστερήσεις αλλά αν ξεκινήσουμε τώρα το πρωτάθλημα, θα είναι μια πραγματικά πολύ φανταστική σεζόν.”

Ετικέτες

MotoGP: Jorge Martin - Επιστροφή στο MotoGP στον γύρο της Τσεχίας

“Τα λέμε στο Brno” – Ο Jorge Martin δηλώνει έτοιμος μετά το test στο Misano
Martin Misano
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

10/7/2025

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Jorge Martin πραγματοποίησε την πολυαναμενόμενη επιστροφή του, οδηγώντας για πρώτη φορά την Aprilia RS-GP25 μετά τον αγώνα του Qatar, κατά τη διάρκεια ιδιωτικής δοκιμής στο Misano την Τετάρτη.

Ο Martin, που έχει χάσει όλα τα Grand Prix της χρονιάς εκτός από το Lusail λόγω μιας σειράς τραυματισμών, ολοκλήρωσε 64 γύρους – 29 το πρωί και 35 το απόγευμα – και επιβεβαίωσε ότι σκοπεύει να αγωνιστεί στο Grand Prix της Τσεχίας στο Brno το επόμενο Σαββατοκύριακο.

O ίδιος ο Martin δήλωσε χαρούμενος που βρέθηκε πάλι επάνω στην RS-GP, μετά από μια δύσκολη διαδρομή. “Τελικά, μετά από περισσότερους από τρεις μήνες, είμαι ξανά σε μοτοσυκλέτα MotoGP, οπότε είμαι εξαιρετικά χαρούμενος. Είναι κρίμα που τραυματίστηκα τόσες φορές και χάσαμε σχεδόν όλη τη σεζόν, αλλά τώρα επιστρέψαμε. Αυτό είναι το πιο σημαντικό.”

Martin Misano

Η Aprilia επίσης επιβεβαίωσε ότι ο Martin θα ταξιδέψει στο Brno για να συμμετάσχει στο Grand Prix της Τσεχίας μετά τον επίσημο ιατρικό έλεγχο.

Ο Martin έχει περάσει έναν πραγματικό εφιάλτη από τραυματισμούς από τότε που μεταπήδησε στην Aprilia από την Pramac Ducati, με την οποία έγινε ο πρώτος αναβάτης ιδιωτικής ομάδας που κατέκτησε τον τίτλο στο MotoGP.

Ο Ισπανός έχασε όλες τις δοκιμές προετοιμασίας λόγω τραυματισμών στον καρπό και το χέρι κατά τη διάρκεια των δοκιμών στη Sepang, και υπέστη νέα κατάγματα σε πτώση με Supermoto λίγο πριν από τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν στην Ταϊλάνδη.

Η μοναδική του συμμετοχή σε Grand Prix φέτος ήταν στο Lusail, όπου είχε πτώση και παρασύρθηκε από τον Fabio di Giannantonio, με αποτέλεσμα να υποστεί κατάγματα στα πλευρά και τραυματισμό στους πνεύμονες.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Martin οδήγησε μια RSV4 Superbike στη Βαρκελώνη, κάτι που άνοιξε τον δρόμο για τη δοκιμή με την RS-GP στη Misano — η οποία πραγματοποιήθηκε βάσει του νέου κανονισμού του MotoGP που επιτρέπει ειδικές δοκιμές για τραυματίες αναβάτες.

Martin Misano

“Η αίσθηση σήμερα ήταν εξαιρετική. Κάναμε σπουδαία δουλειά, ξεκινώντας ήρεμα και ανεβάζοντας ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας” πρόσθεσε ο Martin.
“Καταφέραμε να δουλέψουμε πολύ σήμερα. Είμαι πολύ χαρούμενος και έτοιμος για ό,τι έρχεται. Το σχέδιο είναι να επιστρέψω στο Brno. Ελπίζω όλα να πάνε καλά αυτή την εβδομάδα, να μπορέσω να προπονηθώ φυσιολογικά και να σας δω όλους στο Brno.”

Ο Ισπανός είχε πρόσφατα αποκλειστεί από το Grand Prix της Γερμανίας στο Sachsenring, με τον ιατρικό διευθυντή του MotoGP, Dr. Angel Charte, να σημειώνει ότι παρόλο που οι τραυματισμοί στα πλευρά του έχουν βελτιωθεί σημαντικά, κάποια κατάγματα δεν έχουν ακόμη πλήρως επουλωθεί.

Αν και το Brno απέχει μόλις μία εβδομάδα, ο Martin είναι έτοιμος να επιστρέψει στον τελευταίο αγώνα πριν από τη θερινή ανάπαυλα. Ωστόσο, συνεχίζεται η φημολογία σχετικά με τα σχέδιά του για το 2026, καθώς παραμένει ανοιχτό το ζήτημα της “διαφορετικής ερμηνείας” της ρήτρας εξόδου στο συμβόλαιο του Ισπανού με την Aprilia. Με τον ίδιο να έχει δηλώσει την πρόθεση του να αποχωρήσει και το εργοστάσιο να θεωρεί πως δεν είναι ελεύθερος, προειδοποιώντας πως είναι έτοιμο να επιλύσει ακόμα και δικαστικά την διαμάχη, εάν χρειαστεί.

Martin Misano

Κατά την απουσία του Martin, ο ομόσταυλος του Marco Bezzecchi έχει καταφέρει να ανελιχθεί στην 6η θέση του πρωταθλήματος ενώ κατέκτησε τη νίκη στο Silverstone και ένα διπλό βάθρο στον τελευταίο αγώνα του Assen. Ας ελπίσουμε ότι ο πρώτος αυτός αγώνας θα πάει καλά για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή και ότι θα καταφέρει να τελειώσει το Σαββατοκύριακο χωρίς τραυματισμό.