Vinales: Οι πρώτες εντυπώσεις από την M1 του 2020

Λίγο καλύτερη, αλλά…
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/8/2019

Ο Maverick Vinales μίλησε για την νέα Yamaha M1 του 2020, που οδήγησε εχθές στο Brno κατά τη διάρκεια των προγραμματισμένων επίσημων δοκιμαστικών της Dorna. Όπως και ο Rossi, έτσι και ο Ισπανός έκανε μερικούς γύρους με το πρώτο από τα πρωτότυπα που έφερε η Yamaha από την Ιαπωνία. Η κριτική του Vinales αφορούσε τόσο τη νέα μοτοσυκλέτα, όσο και τις προσπάθειες που κάνει η ίδια η Yamaha για την επόμενη χρονιά. Αυτό που ξεχώρισε από τις δηλώσεις του και δείχνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τι έγινε τα προηγούμενα χρόνια με την (μη επαρκή) εξέλιξη των Μ1, είναι το γεγονός πως για πρώτη φορά μετά από δύο ολόκληρα χρόνια η Yamaha έχει ξεκινήσει από την μέση της αγωνιστικής περιόδου την προετοιμασία της μοτοσυκλέτας της επόμενης χρονιάς. Έως σήμερα, ο Rossi και ο Vinales καβαλούσαν για πρώτη φορά τις νέες μοτοσυκλέτες μετά τον τελευταίο αγώνα της Valencia, όπου συνήθως έπρεπε να αποφασίσουν ανάμεσα σε δύο νέους κινητήρες και δύο νέα πλαίσια και να ολοκληρώσουν την εξέλιξη στα δοκιμαστικά της Sepang και της Jerez. Φέτος όμως η διαδικασία αυτή έχει ξεκινήσει ήδη από τα δοκιμαστικά του Brno και απομένει άλλο μισό πρωτάθλημα για το 2019 πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα του 2020.

Για τον Vinales αυτή η απόφαση να ξεκινήσουν από τώρα την εξέλιξη της επόμενης μοτοσυκλέτας αποτελεί σοβαρό δείγμα για την θέληση που υπάρχει στη Yamaha. Σε ό,τι αφορά την ίδια τη μοτοσυκλέτα του 2020, ο Vinales ήταν συγκρατημένος στην κριτική του, καθώς όπως είπε, την Μ1 του 2020 την οδήγησε στο τέλος όπου η πίστα είχε υψηλό κράτημα, δηλαδή σε συνθήκες όπου η Μ1 είναι έτσι κι αλλιώς πολύ γρήγορη. Ο Ισπανός είπε πως οι περισσότεροι χρόνοι του ήταν λίγο πιο γρήγοροι σε σχέση με την Μ1 του 2019, όμως θέλει να την οδηγήσει σε πίστες με ζέστη και χαμηλότερο επίπεδο κρατήματος όπως στο Misano, όπου εκεί θα φανεί αν λύθηκε το βασικό πρόβλημα που έχει η Yamaha.

Ανάμεσα σε όλα αυτά, ο Vinales αναφέρθηκε και στον επόμενο αγώνα της Αυστρίας, όπου η χάραξη της συγκεκριμένης πίστας ευνοεί τις μοτοσυκλέτες με δυνατούς κινητήρες (της Ducati και της Honda) και όχι τόσο όσες έχουν καλοστημένα πλαίσια (της Yamaha και της Suzuki). Προφανώς οι προσδοκίες των αναβατών της Yamaha είναι περιορισμένες από το Αυστριακό Gran Prix και ο Vinales δεν έκρυψε το μειονέκτημα της Μ1 στις εξόδους το στροφών: “Δεν έχουμε τίποτα καινούριο φέτος που να βελτιώνει της επιταχύνσεις μας, οπότε περιμένουμε να αντιμετωπίσουμε τα ίδια προβλήματα και φέτος. Εδώ στο Brno επικεντρώθηκα κυρίως στη ρύθμιση του μπροστινού και την αίσθηση που έχει στο φρενάρισμα. Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία τρία χρόνια δεν έχουμε ασχοληθεί καθόλου με το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Σήμερα πάντως δοκίμασα μια καινούρια carbon ουρά (σέλα+υποπλαίσιο) που είναι στενότερη και μικρότερη και με διευκολύνει στην τοποθέτηση του σώματος.”        

 

MotoGP: Έξαλλος ο Mir με Alex Marquez – Ποινή μακρύτερου γύρου [VIDEO]

Αρχίζει να σχηματίζει αρνητικό ρεκόρ DNF
MotoGP: Έξαλος ο Mir με Alex Marquez – Ποινή μακρύτερου γύρου [VIDEO]
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

21/7/2025

 

Μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, όταν τα MotoGP επιστρέψουν τον δεκαπενταύγουστο ο Alex Marquez θα πρέπει να εκτελέσει στην αρχή του αγώνα της Αυστρίας έναν μακρύτερο γύρο, ως ποινή γιατί έπεσε συμπαρασύροντας τον Mir.

Η ετυμηγορία είναι πως δεν θα έπεφτε αν δεν είχε προσπαθήσει να προσπεράσει με υψηλό ρίσκο και το υψηλό ρίσκο πρέπει να τιμωρείται για να μειωθούν τα ατυχήματα.

Ο Alex έχει διαφορετική άποψη φυσικά, την οποία και εξέφρασε στον Mir με τους δύο να λογομαχούν αμέσως μετά το συμβάν.

 

 

 

Είναι τρομακτικό το γεγονός πως αυτή είναι η 8η πτώση του Mir σε σύνολο 12 αγώνων με σχεδόν όλες να οφείλονται σε άλλον αναβάτη.

Όπως είπαμε και στον αγώνα δεν υπάρχει ευθύνη του Mir, ωστόσο, το γεγονός πως ξέρει να κλείνει την πόρτα πίσω του ενώ πριν είχε ανοίξει μία χαραμάδα, οδηγεί πολλούς αναβάτες σε λάθος αποφάσεις στιγμής.

Στην Τσεχία ο Mir βρέθηκε στο μεταξύ στην 5η θέση του grid, την καλύτερη μέχρι στιγμής και έβλεπε μία ηλιαχτίδα μέσα από την κουρτίνα που έχει τραβήξει ο Zarco, ως ο καλύτερος αναβάτης της Honda, χωρίς να είναι στην εργοστασιακή ομάδα.