Wilco Zeelenberg - Τέλος συνεργασίας με την Trackhouse Aprilia

Η νέα σύνθεση της Trackhouse Racing MotoGP δεν περιλαμβάνει τον Ολλανδό μετά το 2024
Wilco Zeelenberg
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/9/2024

Στο GP του Aragon, ο Davide Brivio της Trackhouse Aprilia επιβεβαίωσε την αποχώρηση του Wilco Zeelenberg από την περιφερειακή ομάδα του Noale στα τέλη του 2024.

O Ολλανδός πρώην αγωνιζόμενος είχε κάνει το ντεμπούτο του ως αγωνιζόμενος στο Motocross, για να κάνει στροφή στους ασφάλτινους αγώνες, κάνοντας το ντεμπούτο του στα 80 κ.εκ. το 1986. Στην καριέρα του πέτυχε μία μόνο νίκη σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, στο Γερμανικό GP του 1990, στην κατηγορία των 250 κυβικών. Μετά το πέρας της αγωνιστικής του καριέρας, ο Zeelenberg έγινε Team Manager στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha στα Supersport για το WorldSBK, έχοντας υπό την επίβλεψή του τον Cal Crutchlow και τον Fabien Foret, με τον Βρετανό να κερδίζει τον τίτλο το 2009. Το 2010 ο Zeelenberg έγινε Team Manager του Jorge Lorenzo στο MotoGP, ενώ αργότερα συνέχισε με τον Maverick Vinales.

Zeelenberg - Rossi

Με την είσοδο της Petronas Yamaha SRT στο MotoGP, o Zeelenberg έγινε Team Manager της περιφερειακής ομάδας της Yamaha, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Yamaha RNF.

Wilco RNF

Όμως αφού η RNF άλλαξε προμηθευτή, ιδιοκτήτη και όνομα, για να γίνει περιφερειακή ομάδα της Aprilia με Διευθυντή τον Davide Brivio, οι ημέρες του Zeelenberg ήταν μετρημένες.

Ο Brivio ανέφερε πως η διακοπή της συνεργασίας της Trackhouse Racing με τον Zeelenberg ήταν μια δύσκολη απόφαση, όμως η αμερικάνικη ομάδα αναζητά “μια νέα κατεύθυνση”.

Zeelenberg

Davide Brivio: “Όταν έφτασα στην Trackhouse βρήκα μια ομάδα που είχε δημιουργηθεί πριν από χρόνια, και χάρη στον Zilco πρέπει να πω πως η ομάδα δεν πρόκειται να αλλάξει του χρόνου. Όμως για το μέλλον, χρειαζόταν να βρούμε μια νέα κατεύθυνση. Από τη μία είναι λυπηρό που φεύγει ο Zilco, από την άλλη είναι απλώς… business.”

Zeelenberg

Κάπως έτσι ένα κεφάλαιο κλείνει, με τον Zilco να έχει σταθεί δίπλα σε πολλούς θρύλους του MotoGP, ενώ η δικαιολογία “αναζητούμε νέα κατεύθυνση” από τον Brivio σίγουρα έχει κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία από πίσω της, ιστορία που ίσως μάθουμε στο κοντινό μέλλον.

MotoGP: KTM και Binder ποντάρουν στον πρώην crew chief του Razgatlioglu για επιστροφή στις επιτυχίες

Ο Phil Marron της KTM εξηγεί πώς προσπαθούν να επαναφέρουν τον Νοτιοαφρικανό στην κορυφή
phil-marron-brad-binder-ktm-motogp
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/4/2026

Η συνεργασία του Brad Binder με τον Phil Marron βρίσκεται ακόμη σε φάση εξέλιξης, με στόχο τη σταθερότητα και την επιστροφή στα αποτελέσματα και τις θετικές εμφανίσεις στο MotoGP.

Ο Brad Binder μπαίνει στα MotoGP του 2026 με σημαντικές αλλαγές στο γκαράζ της KTM, καθώς δίπλα του βρίσκεται πλέον ο έμπειρος Phil Marron ως νέος crew chief. Μετά από μια χρονιά με σκαμπανεβάσματα, ο Νοτιοαφρικανός στοχεύει στην επιστροφή στις υψηλές επιδόσεις, με τη νέα αυτή συνεργασία να αποτελεί βασικό κομμάτι της προσπάθειας.

Ο Marron, γνωστός από τη μακρόχρονη συνεργασία του με τον Toprak Razgatlıoglu στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, επιστρέφει στα MotoGP μετά από σχεδόν μία δεκαετία. Η τελευταία του παρουσία στη μεγάλη κατηγορία ήταν το 2016, όταν εργαζόταν με τον Eugene Laverty στην ομάδα Aspar.

"Είναι υπέροχο που επέστρεψα μετά από δέκα χρόνια. Υπάρχουν πολλά γνώριμα πρόσωπα και με υποδέχθηκαν πολύ θερμά," ανέφερε ο Marron, τονίζοντας παράλληλα τις τεχνικές αλλαγές που έχουν μεσολαβήσει από τότε.

phil-marron-brad-binder-ktm-motogp

Η συνεργασία του με τον Binder ξεκίνησε από τα τεστ της Βαλένθια τον περασμένο Νοέμβριο και συνεχίστηκε σε προετοιμασία και στους πρώτους αγώνες της χρονιάς. Παρότι η χημεία είναι θετική, ο ίδιος κρατά χαμηλούς τόνους: "Η συνεργασία μας είναι πολύ καλή. Μου δίνει ξεκάθαρο feedback και καταλαβαίνει πολύ καλά τη μοτοσυκλέτα. Αλλά ακόμη δουλεύουμε για να φτάσουμε στο επίπεδο που θέλουμε."

Η σεζόν δεν έχει ξεκινήσει ιδανικά για τον Binder, ο οποίος βρίσκεται μόλις στη 12η θέση της βαθμολογίας. Σύμφωνα με τον Marron, το βασικό ζητούμενο δεν είναι οι μεγάλες αλλαγές, αλλά η συνέπεια: "Πρέπει να βρούμε σταθερότητα και να κάνουμε το πακέτο μας σταθερό. Να έχει εμπιστοσύνη στη μοτοσυκλέτα σε κάθε στροφή. Το επίπεδο είναι τόσο υψηλό που όλα κρίνονται στις λεπτομέρειες."

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου η KTM έχασε ευκαιρίες, όπως στον αγώνα της Ταϊλάνδης λόγω τεχνικού προβλήματος. "Αν κάνουμε καλή δουλειά στις κατατακτήριες, τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν. Ο Brad είναι οδηγός της Κυριακής, του αρέσουν οι αγώνες," υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

phil-marron-brad-binder-ktm-motogp

Όσον αφορά τα προβλήματα chatter που ταλαιπώρησαν την RC16 την περασμένη χρονιά, ο Marron εμφανίζεται καθησυχαστικός, σημειώνοντας ότι οι λύσεις που εφαρμόστηκαν από τα πρώτα τεστ δείχνουν να αποδίδουν.

Κλείνοντας, ο Βορειοϊρλανδός στάθηκε και στο επίπεδο της ομάδας της KTM: "Απολαμβάνω πολύ τη συνεργασία. Είναι μια ομάδα που δουλεύει χρόνια μαζί και αυτό φαίνεται, υπάρχει εξαιρετική οργάνωση και κατανόηση μεταξύ τους."

Το αν αυτή η συνεργασία θα φέρει τον Binder ξανά στις νίκες, θα φανεί στους επόμενους αγώνες. Το μόνο σίγουρο είναι πως η βάση για επιστροφή στις επιτυχίες έχει ήδη τεθεί.

phil-marron-brad-binder-ktm-motogp