Ξεκίνησαν οι εργασίες στην πίστα της Βαρκελώνης, αλλάζει η διάταξη

Σε εξέλιξη οι εργασίες

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/1/2021

Ανακοινώθηκε στις αρχές Ιανουαρίου και όπως συμβαίνει σε κάθε πολιτισμένη χώρα, τα έργα βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη πηγαίνοντας βάση προγραμματισμού, όπως φαίνεται σε νέο video που μόλις κυκλοφόρησε. Ο λόγος για την πίστα της Βαρκελώνης που βρίσκεται σε εκπληκτική τοποθεσία με μεγάλο κοινό γύρο της και παρότι δημοφιλής έχει δύο σημεία που όλοι οι αγωνιζόμενοι σε F1 και MotoGP θα ήθελαν να αλλάξουν. Η 10η στροφή ήταν αρχικά μία γρήγορη αριστερή με την 11η να αποτελεί συνέχειά της οδηγώντας στον λόφο και με κάθε λάθος να έχει ακριβό τίμημα εξαιτίας του περιορισμένου χώρου.

Η F1 εγκατέλειψε ήδη από το 2004 την 10η στροφή μπαίνοντας πολύ κλειστά στο σημείο που φαίνεται με λευκό στην αρχική φωτογραφία. Με τον τρόπο αυτό η ταχύτητα αναγκαστικά μετριαζόταν αρκετά. Λίγο πιο κάτω η F1 εγκατέλειψε και την 13η στροφή δημνιουργώντας ένα εσάκι με την 14-15 ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Τα MotoGP δεν ακολούθησαν το παράδειγμα της F1 μέχρι το 2016, όταν ο Luis Salom σκοτώθηκε κατά την διάρκεια των δοκιμών της Moto2 έχοντας έξοδο μετά την 12η στροφή. Στον αγώνα την επόμενη ημέρα του τραγικού γεγονότος χρησιμοποιήθηκε η διάταξη της F1.

Για την ιστορία η διάταξη της F1 είχε δοκιμασθεί από τα MotoGP το 2014 αλλά μειοψήφησαν εκείνοι που πρότειναν να την ακολουθήσουν. Αυτό έγινε αναγκαστικά μετά το δυστύχημα του Salom. Οι αλλαγές του 2018 με περισσότερο χώρο και την μεταφορά των κερκίδων, σήμαινε πως τα MotoGP μπορούσαν να επιστρέψουν στην παλιά διάταξη χωρίς το τελευταίο εσάκι, αλλά το πρόβλημα της 10ης στροφής παρέμενε τόσο για την F1 όσο και τα MotoGP.

Τα τελευταία χρόνια η πίστα ήταν σε διαρκή συνεννόηση με την FIA και την FIM για να δώσει μία οριστική λύση στο θέμα της 10ης στροφής. Μία λύση που θα εξυπηρετεί αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες και δεν θα χρειάζεται να περάσει από οποιοδήποτε ψήφισμα.

Για αυτό τον λόγο δημιουργείται μία τελείως νέα στροφή που χωροταξικά θα βρίσκεται ανάμεσα στην αρχική διαμόρφωση που παραδοσιακά χρησιμοποιούσαν τα MotoGP, και στον εσωτερικό διάδρομο που χρόνια τώρα είχε διαλέξει η F1 και πιο πρόσφατα και τα MotoGP.

Στο video στον παρακάτω σύνδεσμο φαίνεται και η σύνδεση της νέας στροφής με το εκτεταμένο αποχετευτικό σύστημα

Δείτε το σύντομο video

Ετικέτες

KTM-MotoGP: Περιμένει νέους επενδυτές στην ομάδα πριν τα Χριστούγεννα

Ψάχνει έξτρα πόρους για να μείνει ανταγωνιστική σε περίπτωση περικοπών από την Bajaj
MotoGP KTM Future
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

2/12/2025

Η KTM ανοίγει την πόρτα σε επενδυτές για την εργοστασιακή της ομάδα με στόχο τη σταθερότητα και την ενίσχυση της παρουσίας της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP.

Η KTM επιβεβαιώνει ότι έχει της έχει εκδηλωθεί σοβαρό ενδιαφέρον από επενδυτές που θέλουν να μπουν στο αγωνιστικό πρόγραμμα της MotoGP ομάδας, με τις συζητήσεις να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και την τελική συμφωνία να προβλέπεται “πριν τα Χριστούγεννα”.

Η εταιρεία πέρασε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά μετά τη μεγάλη οικονομική κρίση του περασμένου χειμώνα. Η είσοδος της Bajaj ως νέου πλειοψηφικού μετόχου έδωσε την απαιτούμενη σταθερότητα στην KTM που θέλει να συνεχίσει κανονικά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα όχι απλά ως κομπάρσος αλλά με στόχο την κορυφή και για αυτόν τον λόγο ψάχνει τρόπους να αυξήσει το μπάτζετ της.

MotoGP KTM Future

Τους τελευταίους μήνες, η KTM επιβεβαίωσε την εμπλοκή της στην ερχόμενη σεζόν, τιμώντας το υπάρχον συμβόλαιο με την Dorna Sports. Αβέβαιη μένει η συμμετοχή στο MotoGP από το 2027 και μετά, παρότι ήταν η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε τον νέο 850cc κινητήρα της για την νέα εποχή των Grand Prix.

Μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, η KTM άνοιξε επίσημα την πόρτα σε εξωτερικούς επενδυτές για πρώτη φορά. Κάποια στιγμή, το όνομα του Lewis Hamilton είχε ακουστεί έντονα ως το άτομο που ενδιαφέρεται για την ομάδα ενώ μέσα στους μνηστήρες βρέθηκε και η CFMOTO.

MotoGP KTM Future

Η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media καλλιέργησε ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στο πρωτάθλημα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πρόσφατη εξαγορά της Tech3 από επενδυτές με επικεφαλής τον πρώην επικεφαλής της Haas F1 Team, Guenther Steiner, έναντι 20 εκατ. ευρώ -διαβάστε περισσότερα εδώ.

Σε συνέντευξή ο CEO της KTM Gottfried Neumeister δήλωσε πως δεν είναι μυστικό το μεγάλο τεράστιο ενδιαφέρον που υπάρχει από επενδυτές να εμπλακούν στην ομάδα των MotoGP των Αυστριακών.

Ο στόχος παραμένει ένας συνεργάτης που θα καλύπτει περίπου το 30% του κόστους λειτουργίας της εργοστασιακής ομάδας, με την Bajaj να θέλει να περιορίσει τα έξοδα της ΚΤΜ -όχι απαραίτητα του αγωνιστικού τμήματος- και τους Αυστριακούς να κινούνται για να το ισοσταθμίσουν αυτό πριν η ινδική εταιρεία πάρει κάποια τελική απόφαση.

"Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η KTM σκοπεύει να παραδώσει τα κλειδιά, “Ας γίνει απολύτως σαφές πως δεν πρόκειται ποτέ να παραχωρήσουμε τον έλεγχο της ομάδας.", υπογράμμισε ο Neumeiste.

MotoGP KTM Future

Ο Neumeister εξήγησε πως το ενδιαφέρον είναι τόσο μεγάλο, που η διαδικασία έχει παραταθεί, “Δεχόμαστε νέες προτάσεις σχεδόν καθημερινά. Παρ’ όλα αυτά, σκοπεύουμε να πάρουμε τον χρόνο μας για να εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή συμφωνία.”

Και ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει να κάνει απλώς με χρήματα. “Δεν πρόκειται απλώς για έναν επενδυτή που θα προσφέρει κεφάλαιο. Τα χρήματα δεν αρκούν, χρειάζεται να υπάρχει και η σωστή “χημεία”. Μιλάμε για χτίσιμο μιας σταθερής συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Ο CEO κλείνει με έναν σαφή χρονικό ορίζοντα, “Πιστεύω ότι μπορούμε να φτάσουμε σε υπογραφή πριν τα Χριστούγεννα. Το σημαντικότερο ήταν να κατανοήσουμε το ενδιαφέρον και να εξασφαλίσουμε μία σοβαρή υποστήριξη για το 2026.”