Οι Δημήτρης και Νίκος Καρακώστας στο τελευταίο στάδιο προετοιμασίας του EJC

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

30/3/2016

Η αγωνιστική χρονιά 2016 ξεκίνησε για τον Νίκο και τον Δημήτρη Καρακώστα με το διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο του European Junior Cup. Την πρώτη μέρα, τη Δευτέρα το πρωί, οι 30 μόνιμοι αναβάτες συγκεντρώθηκαν στην πίστα του Calafat στην Καταλονία της Ισπανίας. Με πάρα πολλούς αγωνιζόμενους από την περσινή χρονιά, υπήρχε ένα χαρούμενο και φιλικό. Η διοργάνωση ήταν όπως και πέρυσι άψογη και παρείχε βοήθεια στους αναβάτες με ταυτόχρονη τήρηση του προγράμματος.
Αφού τελείωσαν τα διαδικαστικά ο Kyle Smith, αγωνιζόμενος του WSBK, και ο Jeremy McWilliams, βετεράνος αγωνιζόμενος των MotoGP, περπάτησαν με τους νεαρούς αναβάτες την πίστα δίνοντάς τους συμβουλές και απαντώντας σε ότι ερώτηση είχαν. Ακολούθησε ενημέρωση αναβατών και μηχανικών για τις μικρές αλλαγές που έγιναν στην μοτοσυκλέτα με την οποία θα συμμετέχουν, την Honda CBR650F. Τόνισαν ότι δεν επιτρέπεται να γίνει καμία τεχνική βελτίωση, καθώς ο σκοπός είναι να αγωνίζονται όλοι με ίδια μοτοσυκλέτα.


Αμέσως μετά έγινε η κλήρωση των μοτοσυκλετών και τις παρέλαβαν οι μηχανικοί για να τις προετοιμάσουν για τις δοκιμές. Ο Γιώργος Καρακώστας (που εκτός από μηνανικός είναι πατέρας των δύο αναβατών) έχοντας ευθύνη για δύο μοτοσυκλέτες κατάφερε στον προβλεπόμενο χρόνο να μιλήσει με τον Δημήτρη και τον Νίκο και να τις ρυθμίσει σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Οι αναβάτες χωρίστηκαν σε δύο γκρουπ και μπήκαν στην πίστα για τους πρώτους γύρους ακολουθώντας τον Kyle Smith και τον Jeremy McWilliams. Η συμβουλή των διοργανωτών ήταν να στρώσουν οι αναβάτες τους κινητήρες σωστά, γιατί οι μοτοσυκλέτες που παρέλαβαν ήταν ολοκαίνουργιες.
Το πρώτο εικοσάλεπτο ήταν αναγνωριστικό, με τους κινητήρες να "γυρίζουν" μέχρι τις 7.000 στροφές, το δεύτερο μέχρι τις 9.000 και στο τελευταίο της ημέρας οι αναβάτες ήταν ελεύθεροι να ακολουθήσουν τον δικό τους ρυθμό.
Ο Νίκος και ο Δημήτρης γνωρίζοντας την πίστα, αλλά και την μοτοσυκλέτα, από πέρυσι κατάφεραν γρήγορα να βρουν ρυθμό και να ευχαριστηθούν την προπόνηση. Κάθε φορά που έβγαιναν από την πίστα συζητούσαν με τον Γιώργο την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας αλλά και την οδήγησή τους, ανταλλάσσοντας παράλληλες γνώμες και εντυπώσεις μεταξύ τους αλλά και με άλλους συναθλητές τους. Η ημέρα τελείωσε ικανοποιητικά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα για τον Δημήτρη και τον Νίκο.
Την Τρίτη το πρωί, με ηλιόλουστο καιρό και αρκετή ζέστη, πραγματοποιήθηκε το δεύτερο μέρος της εκπαίδευσης. Ξεκίνησε με ενημέρωση από τον Gregorio Lavilla, Dorna SBK Sporting Director, και ακολούθησαν δύο εικοσάλεπτα προπόνησης. Ο Νίκος και ο Δημήτρης κινήθηκαν σε πιο γρήγορους και πιεστικούς ρυθμούς αποκομίζοντας εμπιστοσύνη  από τη μοτοσυκλέτα αλλά και από τον εαυτό τους. Ο Γιώργος Καρακώστας ήταν πολύ ευχαριστημένος με την απόδοσή τους, αν και παρουσιάστηκε ένα μικρό πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του Δημήτρη το οποίο όμως έλυσε γρήγορα.
Στη συνέχεια, έγινε ενημέρωση και η επίσημη φωτογράφιση όλων των αναβατών. Το session που ακολούθησε ήταν δύο δοκιμαστικές εκκινήσεις ανά πέντε αναβάτες και μετά ήταν η ώρα για το τελευταίο εικοσάλεπτο προπόνησης.


Συνολικά, ήταν ένα επιτυχημένο διήμερο, ευτυχώς χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, με μόνο μια μικρή ανώδυνη πτώση ενός αναβάτη. Η διοργάνωση ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και τους μηχανικούς για την άψογη συμπεριφορά τους, επισήμανε ότι το φετινό επίπεδο είναι πολύ υψηλό και σ' αυτό οφείλεται το ότι κύλησαν όλα άψογα στην εκπαίδευση.
Φέτος, προβλέπεται μια δυναμική αγωνιστική χρονιά και ο Δημήτρης και ο Νίκος νιώθουν περήφανοι που αποτελούν την ελληνική συμμετοχή!
Στη συνέχεια το πρόγραμμα προβλέπει λίγη ξεκούραση και την επομένη περπάτημα στην Aragon!!!
Μπορείτε να βλέπετε καθημερινές ενημερώσεις και φωτογραφίες στις σελίδες των παιδιών αλλά και της διοργάνωσης:
https://www.facebook.com/Dimitris-Karakostas-299747140236001/?fref=ts

https://www.facebook.com/Nikos-Karakostas-714920658623303/?fref=ts

https://www.facebook.com/EuropeanJuniorCup/

Ιδιωτικές δοκιμές για BMW-SMR

Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/12/2018

Η SMR (Shaun Muir Racing), έκανε τις πρώτες ιδιωτικές δοκιμές στην πίστα της Almeria στην Ισπανία με τις μοτοσυκλέτες της BMW, αποτελώντας ουσιαστικά την μοναδική ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WorldSBK που την εκπροσωπεί, αφήνοντας πίσω της την συνεργασία της με την Aprilia. Η ίδια συνεργασία είχε υπάρξει και στο παρελθόν όταν η BMW έκανε το ντεμπούτο της στα WorldSBK το 2016 με την SMR. Φέτος θα ισχύσει το ίδιο όσον αφορά την διοίκηση της ομάδας, ενώ η BMW θα παρέχει την πλήρη τεχνική υποστήριξη στην εξέλιξη των κινητήρων, των ηλεκτρονικών, του πλαισίου και τoν σχεδιασμό των φαίρινγκ. Η SMR στοχεύει σε μια δυνατή σεζόν με καλά αποτελέσματα, έχοντας για αναβάτες της τον Tom Sykes (προερχόμενος απ’ την Kawasaki με πολλά χρόνια εμπειρίας) και τον 24χρονο Markus Reiterberger, πρωταθλητή του ευρωπαϊκού superstock 1000 που έτρεχε με την μοτοσυκλέτα της BMW.
Ο καιρός στην πίστα της Ισπανίας ήταν καλός, επιτρέποντας έτσι στους αναβάτες να ολοκληρώσουν σχεδόν από 100 γύρους ο καθένας σ’ όλο το διήμερο, προσπαθώντας να εξοικειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο με τις μοτοσυκλέτες τους. Όπως ανέφερε ο Markus, ο στόχος των δοκιμών ήταν επίσης να γνωριστούν τα μέλη της ομάδας μεταξύ τους, ενώ σε δηλώσεις του είπε: Είναι όλα καινούργια για μένα: τα μέλη της ομάδας όπως και η μέθοδος εργασίας πάνω στη Superbike έκδοση της S1000RR. Οι πρώτες δοκιμές απέδωσαν καρπούς, ενώ απ’ το πρόγραμμα δεν έλειπε και το σετάρισμα των βασικών ρυθμίσεων της μοτοσυκλέτας όσον αφορά τον τομέα του πλαισίου, των ηλεκτρονικών και την γεωμετρία.” Ο Tom Sykes απ’ την πλευρά βρέθηκε πάνω σε μια διαφορετική μοτοσυκλέτα εκτός της Kawasaki μετά από εννιά ολόκληρα χρόνια δηλώντας: “Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τις δοκιμές. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν καλές και αισθανόμουν άνετα πάνω στην S1000RR. Ήταν δύο πολύ παραγωγικές μέρες και αλλάξαμε κάποια πράγματα στη μοτοσυκλέτα, ενώ κατανοήσαμε σε ποια σημεία πρέπει να εστιάσουμε στο μέλλον. Είμαι αρκετά εντυπωσιασμένος με το αποτέλεσμα και απ’ όσο δείχνει προοδεύουμε πολύ γρήγορα.”


Ο Marc Bongers που είναι ο υπεύθυνος του αγωνιστικού της BMW ανέφερε πώς: “Ο στόχος των δοκιμών στην Almeria ήταν οι αναβάτες να εξοικειωθούν με τις μοτοσυκλέτες. Απ’ τη μια είχαμε την δυνατότητα να αξιολογήσουμε τις αλλαγές σχετικά με την εργονομία της μοτοσυκλέτας, ενώ φάνηκε πως οι δύο αναβάτες είχαν μεγάλη αυτοπεποίθηση οδηγώντας τες. Απ’ την άλλη, αποκτήσαμε αρκετή εμπειρία για τις επόμενες δοκιμές και γνωρίζουμε πάνω σε τι πρέπει να δουλέψουμε. Γνωρίζουμε ότι ακόμη και μετά το διήμερο των δοκιμών οι μοτοσυκλέτες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, αλλά είμαστε ευχαριστημένοι με το βασικό set up τους, αλλά και με αυτά που κατάφερε η ομάδα τους τελευταίους μήνες. Στις επόμενες δοκιμές στην Jerez θα έρθουμε αντιμέτωποι με τις υπόλοιπες ομάδες και θα δούμε σε τι επίπεδο βρισκόμαστε. Ανυπομονούμε να το διαπιστώσουμε, αλλά θα συγκεντρωθούμε αποκλειστικά στους στόχους μας και δεν θα αποσπαστεί η προσοχή μας απ' αυτούς λόγω του ανταγωνισμού.
Η έναρξη του πρωταθλήματος απέχει μόλις δύο μήνες και με την εισαγωγή των νεών μοτοσυκλετών τόσο της BMW όσο και της Ducati, καθώς και με τις αλλαγές που έχουν γίνει στη σύσταση των ομάδων, το πρωτάθλημα έπεται να είναι άκρως ενδιαφέρον με πολλές μάχες για τον εκθρονισμό του βασιλιά.