Ιδιωτικές δοκιμές για BMW-SMR

Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/12/2018

Η SMR (Shaun Muir Racing), έκανε τις πρώτες ιδιωτικές δοκιμές στην πίστα της Almeria στην Ισπανία με τις μοτοσυκλέτες της BMW, αποτελώντας ουσιαστικά την μοναδική ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WorldSBK που την εκπροσωπεί, αφήνοντας πίσω της την συνεργασία της με την Aprilia. Η ίδια συνεργασία είχε υπάρξει και στο παρελθόν όταν η BMW έκανε το ντεμπούτο της στα WorldSBK το 2016 με την SMR. Φέτος θα ισχύσει το ίδιο όσον αφορά την διοίκηση της ομάδας, ενώ η BMW θα παρέχει την πλήρη τεχνική υποστήριξη στην εξέλιξη των κινητήρων, των ηλεκτρονικών, του πλαισίου και τoν σχεδιασμό των φαίρινγκ. Η SMR στοχεύει σε μια δυνατή σεζόν με καλά αποτελέσματα, έχοντας για αναβάτες της τον Tom Sykes (προερχόμενος απ’ την Kawasaki με πολλά χρόνια εμπειρίας) και τον 24χρονο Markus Reiterberger, πρωταθλητή του ευρωπαϊκού superstock 1000 που έτρεχε με την μοτοσυκλέτα της BMW.
Ο καιρός στην πίστα της Ισπανίας ήταν καλός, επιτρέποντας έτσι στους αναβάτες να ολοκληρώσουν σχεδόν από 100 γύρους ο καθένας σ’ όλο το διήμερο, προσπαθώντας να εξοικειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο με τις μοτοσυκλέτες τους. Όπως ανέφερε ο Markus, ο στόχος των δοκιμών ήταν επίσης να γνωριστούν τα μέλη της ομάδας μεταξύ τους, ενώ σε δηλώσεις του είπε: Είναι όλα καινούργια για μένα: τα μέλη της ομάδας όπως και η μέθοδος εργασίας πάνω στη Superbike έκδοση της S1000RR. Οι πρώτες δοκιμές απέδωσαν καρπούς, ενώ απ’ το πρόγραμμα δεν έλειπε και το σετάρισμα των βασικών ρυθμίσεων της μοτοσυκλέτας όσον αφορά τον τομέα του πλαισίου, των ηλεκτρονικών και την γεωμετρία.” Ο Tom Sykes απ’ την πλευρά βρέθηκε πάνω σε μια διαφορετική μοτοσυκλέτα εκτός της Kawasaki μετά από εννιά ολόκληρα χρόνια δηλώντας: “Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τις δοκιμές. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν καλές και αισθανόμουν άνετα πάνω στην S1000RR. Ήταν δύο πολύ παραγωγικές μέρες και αλλάξαμε κάποια πράγματα στη μοτοσυκλέτα, ενώ κατανοήσαμε σε ποια σημεία πρέπει να εστιάσουμε στο μέλλον. Είμαι αρκετά εντυπωσιασμένος με το αποτέλεσμα και απ’ όσο δείχνει προοδεύουμε πολύ γρήγορα.”


Ο Marc Bongers που είναι ο υπεύθυνος του αγωνιστικού της BMW ανέφερε πώς: “Ο στόχος των δοκιμών στην Almeria ήταν οι αναβάτες να εξοικειωθούν με τις μοτοσυκλέτες. Απ’ τη μια είχαμε την δυνατότητα να αξιολογήσουμε τις αλλαγές σχετικά με την εργονομία της μοτοσυκλέτας, ενώ φάνηκε πως οι δύο αναβάτες είχαν μεγάλη αυτοπεποίθηση οδηγώντας τες. Απ’ την άλλη, αποκτήσαμε αρκετή εμπειρία για τις επόμενες δοκιμές και γνωρίζουμε πάνω σε τι πρέπει να δουλέψουμε. Γνωρίζουμε ότι ακόμη και μετά το διήμερο των δοκιμών οι μοτοσυκλέτες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, αλλά είμαστε ευχαριστημένοι με το βασικό set up τους, αλλά και με αυτά που κατάφερε η ομάδα τους τελευταίους μήνες. Στις επόμενες δοκιμές στην Jerez θα έρθουμε αντιμέτωποι με τις υπόλοιπες ομάδες και θα δούμε σε τι επίπεδο βρισκόμαστε. Ανυπομονούμε να το διαπιστώσουμε, αλλά θα συγκεντρωθούμε αποκλειστικά στους στόχους μας και δεν θα αποσπαστεί η προσοχή μας απ' αυτούς λόγω του ανταγωνισμού.
Η έναρξη του πρωταθλήματος απέχει μόλις δύο μήνες και με την εισαγωγή των νεών μοτοσυκλετών τόσο της BMW όσο και της Ducati, καθώς και με τις αλλαγές που έχουν γίνει στη σύσταση των ομάδων, το πρωτάθλημα έπεται να είναι άκρως ενδιαφέρον με πολλές μάχες για τον εκθρονισμό του βασιλιά.

MOTUL WSBK: Αλλάζουν τους κανονισμούς στην Supersport γιατί ξέμειναν από μοτοσυκλέτες!

Παίρνουν ιδέες από το βρετανικό πρωτάθλημα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/11/2020

Τα πράγματα είναι πολύ απλά και ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Μιλάμε φυσικά για τις αλλαγές στους κανονισμούς της κατηγορίας Supersport οι οποίοι έφτασαν να μην αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.

Η απόφαση της Honda να μην κάνει Euro 5 το νέο CBR600RR, έχει αφήσει πλέον ως μοναδικές επιλογές των ομάδων το Yamaha R6 και το MV Agusta F3 675 ή αλλιώς θα πρέπει να πάρουν μεταχειρισμένο κάποιο παλαιότερο μοντέλο από άλλη εταιρεία. Θυμίζουμε πως για τα τετρακύλινδρα ο μέγιστος κυβισμός είναι τα 600cc, για τα τρικύλινδρα τα 675cc (το Triumph Daytona είναι πλέον 765cc) και για τα δικύλινδρα τα 750cc (το μικρότερο σε κυβικά Panigale V2 έχει περισσότερα κυβικά από τα Factory 916 των 955/996cc που έτρεχε ο Fogarty).

Για το 2021, το βρετανικό πρωτάθλημα BSB θα επιτρέψει στα Triumph Daytona 765 να συμμετέχουν κανονικά στην κατηγορία Supersport και το ίδιο θα κάνουν για το Ducati Panigale V2. Στο ίδιο πνεύμα θέλει να κινηθεί και η Dorna για το παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 2022 και μετά, αφού πρώτα δει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στο βρετανικό πρωτάθλημα. Η βασική ιδέα είναι να δημιουργήσουν ένα αντίστοιχο πλαίσιο με την SSP 300, όπου συμμετέχουν από μονοκύλινδρα 390 κυβικών έως και δικύλινδρα 500 κυβικών. Φυσικά όσο λιγότερα τα κυβικά και οι κύλινδροι τόσο πιο ελεύθεροι θα είναι οι κανονισμοί για μετατροπές, όμως θα πρέπει να καθοριστούν με ακρίβεια ώστε να μην υπάρχει σαφές πλεονέκτημα κάποιου συγκεκριμένου είδους κινητήρα. Άλλωστε ο στόχος είναι να προσελκύσουν όσο περισσότερα εργοστάσια γίνεται, κάτι που δεν πρόκειται να γίνει αν ευνοηθεί αισθητά ένα συγκεκριμένο είδος κινητήρα.

Αν το πρόβλημα ήταν ο ανταγωνισμός μεταξύ αναβατών, τότε θα μπορούσαν να κάνουν ενιαίο με R6 ή CBR600RR ή τέλος πάντων με οποιαδήποτε άλλη supersport που βρίσκεται μεταξύ των δικύλινδρων 500 και των τετρακύλινδρων 1000.   

Ετικέτες