Ιδιωτικές δοκιμές για BMW-SMR

Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/12/2018

Η SMR (Shaun Muir Racing), έκανε τις πρώτες ιδιωτικές δοκιμές στην πίστα της Almeria στην Ισπανία με τις μοτοσυκλέτες της BMW, αποτελώντας ουσιαστικά την μοναδική ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WorldSBK που την εκπροσωπεί, αφήνοντας πίσω της την συνεργασία της με την Aprilia. Η ίδια συνεργασία είχε υπάρξει και στο παρελθόν όταν η BMW έκανε το ντεμπούτο της στα WorldSBK το 2016 με την SMR. Φέτος θα ισχύσει το ίδιο όσον αφορά την διοίκηση της ομάδας, ενώ η BMW θα παρέχει την πλήρη τεχνική υποστήριξη στην εξέλιξη των κινητήρων, των ηλεκτρονικών, του πλαισίου και τoν σχεδιασμό των φαίρινγκ. Η SMR στοχεύει σε μια δυνατή σεζόν με καλά αποτελέσματα, έχοντας για αναβάτες της τον Tom Sykes (προερχόμενος απ’ την Kawasaki με πολλά χρόνια εμπειρίας) και τον 24χρονο Markus Reiterberger, πρωταθλητή του ευρωπαϊκού superstock 1000 που έτρεχε με την μοτοσυκλέτα της BMW.
Ο καιρός στην πίστα της Ισπανίας ήταν καλός, επιτρέποντας έτσι στους αναβάτες να ολοκληρώσουν σχεδόν από 100 γύρους ο καθένας σ’ όλο το διήμερο, προσπαθώντας να εξοικειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο με τις μοτοσυκλέτες τους. Όπως ανέφερε ο Markus, ο στόχος των δοκιμών ήταν επίσης να γνωριστούν τα μέλη της ομάδας μεταξύ τους, ενώ σε δηλώσεις του είπε: Είναι όλα καινούργια για μένα: τα μέλη της ομάδας όπως και η μέθοδος εργασίας πάνω στη Superbike έκδοση της S1000RR. Οι πρώτες δοκιμές απέδωσαν καρπούς, ενώ απ’ το πρόγραμμα δεν έλειπε και το σετάρισμα των βασικών ρυθμίσεων της μοτοσυκλέτας όσον αφορά τον τομέα του πλαισίου, των ηλεκτρονικών και την γεωμετρία.” Ο Tom Sykes απ’ την πλευρά βρέθηκε πάνω σε μια διαφορετική μοτοσυκλέτα εκτός της Kawasaki μετά από εννιά ολόκληρα χρόνια δηλώντας: “Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τις δοκιμές. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν καλές και αισθανόμουν άνετα πάνω στην S1000RR. Ήταν δύο πολύ παραγωγικές μέρες και αλλάξαμε κάποια πράγματα στη μοτοσυκλέτα, ενώ κατανοήσαμε σε ποια σημεία πρέπει να εστιάσουμε στο μέλλον. Είμαι αρκετά εντυπωσιασμένος με το αποτέλεσμα και απ’ όσο δείχνει προοδεύουμε πολύ γρήγορα.”


Ο Marc Bongers που είναι ο υπεύθυνος του αγωνιστικού της BMW ανέφερε πώς: “Ο στόχος των δοκιμών στην Almeria ήταν οι αναβάτες να εξοικειωθούν με τις μοτοσυκλέτες. Απ’ τη μια είχαμε την δυνατότητα να αξιολογήσουμε τις αλλαγές σχετικά με την εργονομία της μοτοσυκλέτας, ενώ φάνηκε πως οι δύο αναβάτες είχαν μεγάλη αυτοπεποίθηση οδηγώντας τες. Απ’ την άλλη, αποκτήσαμε αρκετή εμπειρία για τις επόμενες δοκιμές και γνωρίζουμε πάνω σε τι πρέπει να δουλέψουμε. Γνωρίζουμε ότι ακόμη και μετά το διήμερο των δοκιμών οι μοτοσυκλέτες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, αλλά είμαστε ευχαριστημένοι με το βασικό set up τους, αλλά και με αυτά που κατάφερε η ομάδα τους τελευταίους μήνες. Στις επόμενες δοκιμές στην Jerez θα έρθουμε αντιμέτωποι με τις υπόλοιπες ομάδες και θα δούμε σε τι επίπεδο βρισκόμαστε. Ανυπομονούμε να το διαπιστώσουμε, αλλά θα συγκεντρωθούμε αποκλειστικά στους στόχους μας και δεν θα αποσπαστεί η προσοχή μας απ' αυτούς λόγω του ανταγωνισμού.
Η έναρξη του πρωταθλήματος απέχει μόλις δύο μήνες και με την εισαγωγή των νεών μοτοσυκλετών τόσο της BMW όσο και της Ducati, καθώς και με τις αλλαγές που έχουν γίνει στη σύσταση των ομάδων, το πρωτάθλημα έπεται να είναι άκρως ενδιαφέρον με πολλές μάχες για τον εκθρονισμό του βασιλιά.

MOTUL WSBK Portimao: Πτώσεις στον δεύτερο αγώνα, μόνος μπροστά ο Rea!

Πέρασε μπροστά στο πρωτάθλημα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/8/2020

Έκλεισε τρεις αγώνες άπιαστος ο Rea, μαζί με την superpole, ενώ στον σημερινό αγώνα προσπάθησαν στην αρχή να τον πιάσουν περισσότερο από όσο είχε συμβεί στους προηγούμενους. Το αποτέλεσμα στο τέλος ήταν ίδιο για εκείνον, τερματίζοντας με τεράστια διαφορά εμπρός! Πολλές πτώσεις στην ζέστη και τον αέρα που είχε το Portimao σηματοδότησαν την πορεία των υπολοίπων στην βαθμολογία του πρωταθλήματος, όχι τόσο στο αποτέλεσμα του αγώνα για την πρώτη θέση που κλείδωσε από την εκκίνηση!

Με τον Rea να φεύγει εμπρός στην εκκίνηση μαζί με τον Razgatlioglu που ήταν μόνιμα δεύτερος στην Πορτογαλία, ο Redding κατάφερε αυτή την φορά να πάρει την τρίτη θέση σε αναμέτρηση με τον Baz. Αυτό έδινε εκείνη την στιγμή την εντύπωση πως ο Redding ετοίμαζε την πολυπόθητη απάντηση στον Rea. Αμέσως είχαμε πτώσεις στην μάχη για την τέταρτη θέση με τον Baz να εγκαταλείπει τον αγώνα έχοντας ξεκινήσει από μία από τις καλύτερες θέσεις που είχε. Ο Redding πήρε την δεύτερη θέση και το βάθρο ξεχώρισε εμπρός χτίζοντας διαφορά από τους υπόλοιπους με τον Rea να ανοίγει πολύ την ψαλίδα. Μόλις στον πέμπτο γύρο θα ερχόταν η ανατροπή για την κατάταξη έτσι όπως την είχαμε δει αυτές τις ημέρες, καθώς ο Razgatlioglu έπεσε και παρόλο που κατάφερε να συνεχίσει, ήταν στην 15η θέση αδυνατώντας να ανακάμψει για το βάθρο.

Τον χορό των πτώσεων θα τον συνέχιζε ο Lowes, εγκαταλείποντας, ενώ ο van der Mark θα κατάφερνε να πλησιάσει τον Redding. Ο van der Mark δεν θα κατάφερνε να απειλήσει τον Redding και λίγο αργότερα, πάλι με τον ίδιο τρόπο όπως και οι υπόλοιποι, ο Haslam θα σημείωνε πτώση. Οι συνεχείς επιθέσεις δεν βοήθησαν τον Redding να κρατήσει λάστιχο, αν και αυτό δεν σημαίνει κάτι για το αποτέλεσμα απέναντι στον Rea από την στιγμή που όταν το λάστιχο ήταν καινούριο και η Ducati στην δεύτερη θέση, η Kawasaki εμπρός είχε κάνει τον καλύτερο χρόνο αυξάνοντας την διαφορά.

Ήταν όμως αρκετό αυτό για να αρχίσουν τα λάθη για τον Redding που τα εκμεταλλεύτηκε ο van der Mark για να περάσει μπροστά. Το σκηνικό αυτό θυμίζει λίγο αυτό που έγινε σήμερα στα MotoGP ανάμεσα σε Pol Espargaro και Zarco με τον Stoner από το Twitter να αυξάνει την ένταση δίνοντας άκυρο στην απόφαση των κριτών να τιμωρήσουν τον Zarco. Το πρόβλημα είναι πως σε αυτές τις περιπτώσεις, σε ένα καθαρά αγωνιστικό συμβάν δηλαδή, οι κριτές κοιτούν ποιος είναι πιο μπροστά. Στα MOTUL WSBK σήμερα αυτό ήταν πιο ξεκάθαρο από τα MotoGP και ο Redding δεν έπεσε επάνω στον van der Mark αλλά άφησε την θέση να φύγει. Λίγο παρακάτω ένα άλλο λάθος του van der Mark θα επέτρεπε τον Redding να περάσει ξανά δεύτερος και να κρατήσει την θέση αυτή, με τεράστια διαφορά από τον άπιαστο εμπρός Rea.

Ο Rea πέρασε μετά από αυτούς τους αλάνθαστους αγώνες μπροστά σε βαθμολογία πρωταθλήματος, αν και ο Redding δείχνει πως δεν έχει διάθεση να αφήσει κάτι τέτοιο αναπάντητο…

Θέση
N#
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
 
2
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
4.360
3
60
M. VAN DER MARK
Yamaha YZF R1
4.453
4
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
3.910
5
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000RR-R
10.336
6
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
12.566
7
66
T. SYKES
BMW S1000 RR
14.565
8
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
26.231
9
64
F. CARICASULO
Yamaha YZF R1
28.103
10
36
L. MERCADO
Ducati Panigale V4 R
32.926
11
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
33.229
12
50
E. LAVERTY
BMW S1000 RR
46.555
13
91
L. HASLAM
Honda CBR1000RR-R
46.573
14
33
M. MELANDRI
Ducati Panigale V4 R
49.902
15
20
S. BARRIER
Ducati Panigale V4 R
52.293
16
23
C. PONSSON
Aprilia RSV4 1000
1'05.643
17
63
L. GABELLINI
Honda CBR1000RR-R
1'06.784
18
13
T. TAKAHASHI
Honda CBR1000RR-R
1'14.503
RET
12
X. FORES
Kawasaki ZX-10RR
5 Laps
RET
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
12 Laps
RET
77
M. SCHEIB
Kawasaki ZX-10RR
19 Laps
RET
76
L. BAZ
Yamaha YZF R1
 

 

Ετικέτες