Μικρές αλλαγές στους κανονισμούς του MOTUL WSBK

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/4/2016

Στις 22 Απριλίου, αναμένοντας τον αγώνα των MotoGP, συναντήθηκαν στην Jerez ο διευθυντής της οργάνωσης WorldSBK, Javier Alonso, με εκπροσώπους της FIM και της Dorna για ορισμένες μικρές αλλαγές στους κανονισμούς που έχουν σκοπό να καθορίσουν καλύτερα το τοπίο των δοκιμών και να θέσουν συγκεκριμένα παραδείγματα σε δευτερεύοντες τομείς, ώστε να είναι ευκολότερη η διαδικασία της ποινής. Σήμερα ανακοίνωσαν τις αλλαγές αυτές, που μπαίνουν άμεσα σε εφαρμογή, από τον αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου.

 

Το σημαντικότερο είναι το θέμα των δοκιμών, καθώς σκοπός της οργάνωσης είναι να συνεχίσει να διευκολύνει τους αναβάτες που θέλουν να μεταπηδήσουν στα MotoGP ή στο πρωτάθλημα Endurance διατηρώντας έτσι τον χαρακτήρα των πρωταθλημάτων (FIM Superbike / Supersport World Championships / Superstock 1000cc Cup) που θέλει να βλέπει αγωνιζόμενους να έρχονται από άλλα πρωταθλήματα ή να κάνουν το επόμενο βήμα συμμετέχοντας για πρώτη φορά και αλλού. Ο νέος κανονισμός έρχεται ως μήνυμα για να δείξει ότι η οργάνωση θα συνεχίσει να επιτρέπει τις συμμετοχές των αναβατών σε άλλα πρωταθλήματα, αλλά με σκοπό αυτό να μην αποτελούν συγκεκαλυμένη δοκιμή των μοτοσυκλετών τους. Με λίγα λόγια δεν αφήνει παραθυράκια νόμου από εδώ και πέρα, αφού θα κρίνει ξεχωριστά κάθε περίπτωση.

Για τις άκυρες εκκινήσεις, έχουν αφαιρέσει η υποχρέωσή τους να ενημερώνουν την ομάδα τους πρώτους 4 γύρους, μετατρέποντας τον κανονισμό με το λιγότερο συγκεκριμένο: «το δυνατόν ταχύτερα», ώστε να μπορούν να επιβληθούν ποινές που διαφορετικά θα παραγράφονταν. Ταυτόχρονα έκαναν ξεκάθαρο ότι πλέον θα μπορεί να δοθεί και χρονική ποινή για άκυρη εκκίνηση, εκτός από το πέρασμα μέσα από τα pit, με τον αγωνοδίκη να μετρά το πέρασμα και αυτομάτως πριν τον αγώνα να γνωστοποιεί και το μέγεθος της ποινής, ώστε προκαταβολικά οι ομάδες να το γνωρίζουν πριν σφάλουν.

Εξαιτίας ορισμένων συχνών καθυστερήσεων στην εκκίνηση, που περισσότερο επηρεάζουν την τηλεοπτική κάλυψη και όχι τόσο την ομαλή διεξαγωγή, ο νέος κανονισμός ορίζει τα στάδια για τα τρία λεπτά πριν την έναρξη, καθώς και το τελευταίο λεπτό, για να γίνονται οι εκκινήσεις ακριβώς στην ώρα τους, προβλέποντας αυστηρότερες ποινές σε περίπτωση μη συμόρφωσης. 

Με ομόφωνη συμφωνία, ανάμεσα σε όλα τα μέλη της επιτροπής Superbike, τα δεδομένα διαχείρισης των κινητήρων από το τελευταίο αγώνα θα γνωστοποιηθούν για όλες τις ομάδες, σε όλες τις κατηγορίες και αγωνιστικά σκέλη.

Ο επόμενος αγώνας του MOTUL WSBK θα γίνει τώρα στην ιστορική πίστα της Imola, στην γειτονική Ιταλία, στις 29 Απριλίου με 1η Μαΐου 

Ετικέτες

"Καρφώνει" Bautista ο Domenicali!

Έφυγε για τα χρήματα, λέει ο CEO της Ducati
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

27/9/2019

Ο Claudio Domenicali, CEO της Ducati, εξαπέλυσε μια δριμεία επίθεση μέσω Twitter στον Alvaro Bautista, για τους λόγους που αποφάσισε να φύγει από την Ducati και να πάει στην εργοστασιακή ομάδα της Honda στα Motul WSBK.

Να θυμίσουμε ότι αυτή η ηχηρή μεταγραφή φημολογούνταν εδώ και καιρό, αλλά επιβεβαιώθηκε μόλις την περασμένη εβδομάδα επίσημα, στα πλαίσια της ευρύτερης ανασυγκρότησης της ομάδας της Honda, με την πλήρη εμπλοκή και του HRC.

Στον πρόσφατο αγώνα της Πορτογαλίας στο Portimao, ο Bautista είχε κάνει δηλώσεις σχετικά με αυτή την απόφαση, λέγοντας πως δεν έφυγε επειδή είχε μια δελεαστική οικονομικά πρόταση από την Honda, αλλά ένιωσε ότι εκεί θα έχει μεγαλύτερο κίνητρο. Αυτή ήταν η λέξη που χρησιμοποίησε αρκετά συχνά ο Ισπανός αναβάτης, θέλοντας να δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό.

Πριν από λίγη ώρα όμως, ο Domenicali ανέβασε ένα Post στο Twitter συνοδευόμενα από μια φωτογραφία του Bautista από τις αρχές του πρωταθλήματος, γράφοντας στο σχετικό σχόλιο ότι "αυτή η φωτογραφία ήταν η αρχή ενός φανταστικού σερί από νίκες. Τώρα ο Bau Bau (σ.σ. το ψευδώνυμο του Bautista) λέει ότι άφησε την Ducati για την Honda όταν αποφασίσαμε να πάρουμε τον Scott (σ.σ. τον Scott Redding) κι όχι για τα χρήματα. Εμείς όμως του κάναμε μια προσφορά για συμβόλαιο δύο ετών και με έξι μηδενικά στο νούμερο, την οποία απέρριψε, γιατί ήθελε κι άλλα χρήματα, όχι κάτι άλλο. Η ζωή είναι γεμάτη από επιλογές."

 

 

 

Η σχέση του Bautista με την Ducati ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, χάρη στο σερί των 11 νικών με την Panigale V4 R. Ακολούθησε όμως ένα άλλο αρνητικό σερί εντυπωσιακών πτώσεων με απολογισμό μηδέν βαθμούς σε έξι αγώνες, με αποτέλεσμα όχι μόνο να τον φτάσει ο Rea στην βαθμολογία, αλλά να έχει περάσει μπροστά και να έχει σχεδόν εξασφαλίσει τον τίτλο, αφού η διαφορά τους είναι 91 βαθμοί και απομένουν δύο αγώνες με τρία σκέλη ο καθένας.

Δημιουργείται όμως το ερώτημα γιατί ένας CEO ενός εργοστασίου να καταφεύγει στα social media προκειμένου να ασκήσει μια τόσο σκληρή κριτική στον αναβάτη της ομάδας του, την στιγμή που το εργοστάσιο παλεύει για την κατάκτηση του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Η απάντηση κρύβεται εν μέρει και στις προηγούμενες δηλώσεις του Bautista, κατά την διάρκεια του αγώνα στον Donington Park, όπου εξηγεί το σερί των πτώσεών του. Ουσιαστικά είπε πως έφταιγε ένα πρόβλημα της μοτοσυκλέτας του, χωρίς να είναι πρόθυμος να μπει σε λεπτομέρειες. Λίγο αργότερα, στην Laguna Seca, είχε άλλη μία πτώση…

Σίγουρα πάντως πρόκειται για μία περίεργη σχέση ανάμεσα στον Bautista και την Ducati, με τον Ισπανό να αποστασιοποιείται τους τελευταίους δύο μήνες από το εργοστάσιο σε σημείο που να αμφισβητείται η ειλικρίνεια και η αφοσίωσή του απέναντι στην εταιρεία. Να θυμίσουμε ότι αρχικά ο Bautista είχε δηλώσει δημόσια πως δεν ήθελε να φύγει από τα MotoGP και να πάει στα WSBK, αλλά στη συνέχεια άλλαξε η διάθεσή του και είχε πει ότι απολάμβανε το γεγονός πως ήταν ο σταρ της Ducati. Όλα αυτά πάλι ήρθαν τούμπα, με την ρήξη να είναι πλέον εμφανέστατη και δημόσια. Όπως, όμως, πολύ εύστοχα πάντως υπονοεί και το post του Domenicali, είναι εντυπωσιακή η διαφορά που μπορεί να επιφέρει το διάστημα μερικών μηνών σε μια σχέση…