Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

Motul WSBK: Με slick ελαστικά όλες οι κατηγορίες από το 2020

Η Pirelli επίσημος προμηθευτής ως το 2023
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

29/10/2019

Από το 2004 μέχρι σήμερα, η Pirelli ήταν ο επίσημος και αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του Motul WSBK και σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις θα παραμείνει μέχρι και το 2023. Η αλλαγή που ήρθε με τη νέα συνεργασία της Pirelli με την διοργάνωση του πρωταθλήματος, φέρνει το πρωτάθλημα στην επόμενη φάση όσον αφορά την εξέλιξή του. Μέχρι τώρα, μονάχα τα Superbikes είχαν την “πολυτέλεια” να χρησιμοποιούν slick ελαστικά, ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες WorldSSP και WorldSSP300 χρησιμοποιούσαν ελαστικά με χάραξη, που ναι μεν διέθεταν πολλές τεχνολογίες και οι αναβάτες είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν και τη σκληρότητά τους, όμως ήταν ελαστικά παραγωγής και όχι ειδικά κατασκευασμένα για το πρωτάθλημα.

Τώρα, με την ανανέωση της συνεργασίας της Pirelli με τη Dorna αυτό αλλάζει και πλέον οι υπόλοιπες κατηγορίες, όπως και το νέο κύπελο Yamaha R3 bLU cRU European Cup, θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά τα DIABLOΤΜ superbike slick ελαστικά, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στο θεσμό.

Από την επόμενη σεζόν τα ελαστικά των Superbikes θα είναι στάνταρ (200/65 πίσω και 125/70 μπροστά) και κάθε αναβάτης θα δικαιούται 11 ζεύγη συν δύο πίσω ελαστικά για κάθε αγωνιστικό σαββατοκύριακο. Στους αναβάτες της μεσαίας κατηγορίας θα δίνονται οκτώ ζευγάρια συν ένα πίσω ελαστικό, ενώ οι διαστάσεις θα αλλάξουν μόνο για το πίσω, που θα γίνει 190/60. Πέραν από την μετάβαση σε ελαστικά με χάραξη σε slick, η κατηγορία των worldSSP300 δεν θα έχει αλλαγές και οι αναβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους τρία ζευγάρια ελαστικών (110/70 εμπρός και 140/70 πίσω).

Ο υπεύθυνος εμπορικής τοποθέτησης προϊόντων της Pirelli, Roberto Righi είπε: “Οι μηχανοκίνητοι αγώνες είναι ένα σημαντικό κομμάτι του DNA της εταιρείας μας και  η συνεργασία μεταξύ της Pirelli και του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Motul WSBK αντιπροσωπεύει χωρίς αμφιβολία μια από τις πιο μακροχρόνιες και επιτυχείς συνεργασίες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.  Αυτή η συμφωνία μας προσφέρει τη συνέχιση της στρατηγικής μας, που τα τελευταία χρόνια έδωσε τη δυνατότητα στα ελαστικά της Pirelli να είναι το απόλυτο σημείο αναφοράς στις κατηγορίες των supersport και πάνω.”

Από την άλλη, ο Giorgio Barbier, Διευθυντής των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Pirelli ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένος που βλέπει την συνεργασία της Dorna και της Pirelli να συνεχίζεται και να προχωρά στο επόμενο επίπεδο, μιας και ο ίδιος ακολουθεί το πρωτάθλημα με την Pirelli από το 2004 που συστάθηκε ο κανονισμός του αποκλειστικού προμηθευτή των ελαστικών.  Παράλληλα εστίασε στις αλλαγές που θα επιφέρουν τα slick ελαστικά στις μικρότερες κατηγορίες λέγοντας: “Από την επόμενη σεζόν, με την χρήση slick ελαστικών σε όλες τις κατηγορίες, θα έχουμε περαιτέρω και πιο μεγάλες βελτιώσεις στην τεχνολογία τους. Συγκεκριμένα, η WorldSSP θα επωφεληθεί ιδιαίτερα απ’ τις αλλαγές στο προφίλ, τον τρόπο κατασκευής και της γόμας του εμπρός ελαστικού, ενώ το μεγαλύτερο νούμερο πίσω (190/60) θα φέρει πιο κοντά την κατηγορία στις επιδόσεις που είχαν τα Superbikes πριν από λίγα χρόνια. Σχετικά με την WorldSSP300, η χρήση των slick ελαστικών θα βοηθήσει στο να αποφευχθούν δράματα κατά τη διάρκεια των κρύων πρωινών δοκιμών. Ειδικότερα, οι αναβάτες θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο πίσω ελαστικών, του SC1 και του SC2 που έχουν εξελιχθεί ειδικά για την μικρή κατηγορία."

Η ανανέωση της συνεργασίας της Dorna με την Pirelli, αλλά και η έλευση των slick ελαστικών σε όλες τις κατηγορίες του Motul WSBK, φέρνει το πρωτάθλημα πιο κοντά στα πρότυπα του MotoGP και θα δώσει τη δυνατότητα στις μικρότερες κατηγορίες να προσφέρουν περισσότερο θέαμα όπως οι Moto3 και Moto2.

Ετικέτες