Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

Motul WSBK 2019 Qatar: Χατ-τρικ ο Rea

Ο Lowes στην τρίτη θέση της βαθμολογίας
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/10/2019
Η αυλαία του πρωταθλήματος έπεσε με δύο πολύ θεαματικούς αγώνες όπως ήταν το πρώτο σκέλος. Ο Rea σημείωσε το δεύτερο χατ-τρικ του για φέτος (το πρώτο ήταν στο Donington park) και σε αυτόν χρωστάει η Kawasaki το 50% των νικών της. Από την άλλη, ο Alex Lowes, πήρε την πολυπόθητη τρίτη θέση στη βαθμολογία, με έναν άκρως ανταγωνιστικό ρυθμό που δεν επέτρεψε ούτε στον ομόσταβλό του Michael van der Mark αλλά ούτε και στον Toprak Razgatlioglu να το απειλήσουν. Ιδίως ο τελευταίος στάθηκε ιδιαίτερα άτυχος, καθώς στο γύρο προθέρμανσης του Tissot Superpole Race, αντιμετώπισε μια τεχνική βλάβη η μοτοσυκλέτα του, που τον έβγαλε εκτός μάχης πριν καλά - καλά μπει μέσα στο ρίνγκ.

Tissot Superpole Race
Από τότε που προστέθηκε στο πρόγραμμα ο αγώνας μισής διάρκειας, ανακάτεψε την κατάταξη των δέκα πρώτων για το δεύτερο σκέλος, δίνοντας έτσι μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους αποδείχτηκαν αρκετά πιο γρήγοροι απ' ότι στις κατακτήριες δοκιμές. Αυτό ακριβώς συνέβη με τον Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing - Ducati), που φάνηκε πως βρήκε τις ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα του και από τον δεύτερο κιόλας γύρο προσπέρασε τον Alew Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) και σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση, όπου και τερμάτισε αφήνοντας τον αναβάτη της Yamaha τρίτο.
Ο ομόσταβλός του, Chaz Davies (ARUBA.IT Racing - Ducati) ήταν για άλλη μια φορά απίστευτος και μπόρεσε γρήγορα-γρήγορα να αναρριχηθεί απ' τη 12η θέση και να κλείσει την πεντάδα έχοντας μπροστά του Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK).
Ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) βγήκε νικητής από τις μάχες που έδωσε με τον Loris Baz (Ten Ken Racing - Yamaha), ο οποίος τερμάτισε έβδομος. Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) δεν μπόρεσε να παραμείνει στη μάχη για τις τρεις πρώτες θέσεις όπως έκανε στο πρώτο σκέλος πριν πέσει και τερμάτισε όγδοος, έχοντας πίσω του τους Eugene Laverty (Team Goeleven) και Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) να ολοκληρώνουν τον αγώνα ένατος και δέκατος αντίστοιχα.
Έτσι, στήθηκε η σκακιέρα για έναν αγώνα που είχε τις Ducati των Bautista και Davies σε απόσταση βολής απ' τον Rea, με αποτέλεσμα οι αναβάτες να μας χαρίσουν ένα εκρηκτικό φινάλε!
 
Δεύτερο σκέλος
Με το που έσβησαν τα φώτα οι αναβάτες των Superbikes ξεχήθηκαν στον τελευταίο τους αγώνα για φέτος και τα έδωσαν όλα για όλα! Η επιλογή του Alvaro Bautista να αλλάξει τις ρυθμίσεις της V4 R και να χρησιμοποιήσει αυτές που είχε επιλέξει την Παρασκευή, αποδείχτηκε σωτήρια καθώς τόσο στον Superpole Race όσο και στο δεύτερο σκέλος, ήταν πολύ ανταγωνιστικός. Έτσι, προκάλεσε στα ίσα τον φετινό πρωταθλητή και το πρώτο μισό του αγώνα ήταν γεμάτο από ένταση και θέαμα από τις μάχες τους. Η μεγαλύτερη ιπποδύναμη της Ducati έδινε το πλεονέκτημα στον Bau να περνά μπροστά στη μεγάλη ευθεία, ενώ το ιδανικό στήσιμο της ZX-10RR που επέλεξε ο Rea (το τρίτο διαφορετικό για το σαββατοκύριακο όπως είπε) του έδινε το πλεονέκτημα στα κλειστά κομμάτια της πίστας να επιτεθεί στον Ισπανό και να ξαναπάρει τα ηνία. Ο Davies δεν άργησε να βρεθεί στο παιχνίδι και είχε από κοντά τόσο τον ομόσταβλό του, όσο και τον Rea.
Όσο ο αγώνας εξελίσσονταν και οι μοτοσυκλέτες έχαναν βάρος τόσο απ' τα καύσιμα όσο και απ' τα ελαστικά τους, που έμεναν κάτω στην άσφαλτο, το πλεονέκτημα του Rea γινόταν όλο και πιο εμφανές. Σε αντίθεση με τους αναβάτες της Ducati που τον ακολουθούσαν κατά πόδας, ο Rea διαχειρίστηκε καλύτερα τα ελαστικά του συγκριτικά με αυτούς και η τακτική του δούλεψε. Μετά το δεύτερο μισό του αγώνα τόσο ο Bautista όσο και ο Davies δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν τον ρυθμό του πρωταθλητή, επειδή αντιμετώπιζαν προβλημάτα με την πρόσφυση. Ειδικότερα ο Ουαλός είχε θέματα με την πρόσφυση του εμπρός τροχού, ενώ ο Bautista αντιμετώπισε πολλά προβλήματα τόσο στα φρένα όσο και στην πρόσφυση του πίσω.

Ο Rea πέρασε για 17η και τελευταία φορά για φέτος την γραμμή τερματισμού πρώτος, κερδίζοντας στα ίσα τον Bautista ως προς το πλήθος των νικών, με τον αναβάτη της Ducati να χάνει έχοντας "μόλις" 16 νίκες στην πρώτη του εμφάνιση στο Motul WSBK. Ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing - Ducati) εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις δυνατότητές του αλλά και τις αδυναμίες του Bautista και έτσι κατάφερε να τερματίσει δεύτερος, αφήνοντας τον Ισπανό τρίτο. Αρκετά πιο πίσω και με μεγάλη χρονομετρική διαφορά, ο Alex Lowes (Pata YamahaWolrdSBK Team) είχε βγει νικητής στο δικό του αγώνα, που αντιμετώπισε τόσο τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) όσο και τους van der Mark και Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing). Έτσι, ο Lowes ήρθε τέταρτος με τον Τούρκο να κλείνει την πεντάδα.
Εξαιρετικά δυνατός και σε φόρμα ήταν ο Eugene Laverty (Team Goeleven), οδηγώντας για τελευταία φορά την V4 R, αφού από του χρόνου θα είναι στη BMW και σημείωσε μάλιστα το καλύτερό του αποτέλεσμα φέτος, τερματίζοντας έκτος μετά απο μια πολύ δύσκολη και γεμάτη τραυματισμούς σεζόν. 'Εβδομος και όγδοος πέρασαν τη γραμμή τερματισμού οι van der Mark και Baz αντίστοια, ενώ ο Leon Haslam ήρθε ένατος και ο Cortese έκλεισε τη δεκάδα.
Το φετινό πρωτάθλημα τελικά είχε πράγματι πολύ περισσότερο ενδιαφέρον συγκριτικά με πέρσι, χάρη στην έλευση του Bautista και τον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει τόσο σε επίπεδο αναβατών όσο και κατασκευαστών που επενδύουν όλο και περισσότερα χρήματα στην εξέλιξη των Superbike παραγωγής. Η επικείμενη σεζόν αναμένεται να είναι ακόμη πιο συναρπαστική και δυναμική με την έλευση πολλών νέων ονομάτων όπως του Scott Redding απ' το BSB αλλά και με την έλευση της νέα CBR1000RR της Honda, που δοκιμάζεται και λογικά θα παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες στην EICMA.

 

Ετικέτες