Motul WSBK 2019: Ο Sykes ανανεώνει με την BMW

Για άλλη μια χρονιά στη βαυαρική εταιρεία
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/9/2019

Μετά από εννέα συναπτά έτη στην εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki, ο Tom Sykes αποχώρησε πέρυσι απ’ τους “πράσινους” και πήγε στην Shaun-Muir Racing, αποτελώντας τον έναν απ’ τους δύο εργοστασιακούς αναβάτες της BMW. Οι τελευταίοι αγώνες στο Portimao μπορεί να μην ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένοι για τον Tom Sykes, όμως ήρθε η ανανέωση του συμβολαίου του με την ομάδα για το 2020. Έτσι, η εργοστασιακή ομάδα της BMW θα αποτελείται από τον Eugene Laverty και τον Tom Sykes για το 2020.

Μπορεί να μην ήταν νωρίτερα γνωστό πως ο Sykes θα παραμείνει στην Shaun-Muir, ωστόσο θεωρούνταν δεδομένο και μπορεί να το καταλάβει κανείς από την πορεία του μέχρι στιγμής στο πρωτάθλημα. Μέχρι τώρα, ο Tom Sykes έχει κερδίσει δύο θέσεις στο βάθρο, μια pole position στο Donington Park και έχει τερματίσει συνολικά πέντε φορές μέσα στην πεντάδα. Και όλα αυτά με μια μοτοσυκλέτα που οδηγεί για πρώτη φορά φέτος. Ο Sykes έχει καταφέρει να είναι πολύ γρήγορος μέσα στις στροφές, χάρη στις γνώσεις του και στη σωστή ρύθμιση του πλαισίου της S1000RR. Οι επιδόσεις του θα μπορούσαν να ήταν πολύ καλύτερες αν δεν είχε σταθεί ιδιαίτερα άτυχος τόσο στην Imola που ηγούνταν του αγώνα και ο κινητήρας του υπέστη βλάβη όσο και στην Ταϊλάνδη που για άλλη μια φορά τον “πρόδωσε” ο κινητήρας της S1000RR.

Προς το παρόν ο Sykes βρίσκεται όγδοος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος και μέχρι το τέλος του έχει τη δυνατότητα να βρεθεί πιο ψηλά. “Είμαι πολύ ενθουσιασμένος και περήφανος που θα συνεχίσω το 2020 να είμαι με την BMW Motorrad WorldSBK Team. Μετά από μια τόσο επιτυχημένη χρονιά μέχρι στιγμής με τη νέα BMW S1000RR, η οποία βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο της εξέλιξής της, μου δίνει το κίνητρο να προχωρήσω μπροστά. Με ευχαριστεί πραγματικά το κομμάτι της ανάπτυξης των εξαρτημάτων της μοτοσυκλέτας και προχωρούμε δυναμικά.” Είπε ο Sykes. Επίσης δεν παρέλειψε να προσθέσει πως για του χρόνου θέτει πιο ψηλά τον πήχη, με στόχο να έχει πιο δυναμική παρουσία στις μάχες για την κορυφαία θέση –εκεί που αισθάνεται πιο άνετα. Τέλος, εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να καλωσορίσει τον Eugene Laverty στην ομάδα και δήλωσε πως ανυπομονεί να τον έχει teammate του χρόνου.

Ετικέτες

Τα αδέρφια Καρακώστα στο Assen για τον 2ο αγώνα EJC

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

21/4/2016

Ο Νίκος και ο Δημήτρης έφτασαν την Πέμπτη στο βροχερό TT Assen και περπάτησαν την πίστα με τον Kyle Smith να τους δίνει οδηγίες και συμβουλές ειδικά σε περίπτωση που θα βρέχει στον αγώνα.
Τα πρώτα ελεύθερα την Παρασκευή το απόγευμα πραγματοποιήθηκαν με δύσκολες καιρικές συνθήκες και βρόχινα λάστιχα. Το κρύο αλλά κυρίως η δυνατή βροχή έφερε πολλές πτώσεις σε όλες τις κατηγορίες. Στην κατηγορία που αγωνίζονται τα δύο αδέρφια έπεσαν 15 αναβάτες, ένας από αυτούς και ο Δημήτρης. Τη μόνη φορά που ο Νίκος και ο Δημήτρης είχαν οδηγήσει σε βροχή ήταν στον τελευταίο αγώνα του Πανελληνίου το 2014 στις Σέρρες με 125 Racing. Ο Δημήτρης ξεκίνησε καλά και ενώ είχε τον όγδοο χρόνο πίεσε λίγο παραπάνω και έπεσε. Έχοντας την μεγαλύτερη τελική έκανε τον 12ο χρόνο στους 31 αναβάτες. Ο Νίκος οδηγώντας σταθερά και μαθαίνοντας το βρεγμένο έκανε τον 24ο χρόνο. Αρκετή δουλειά για τον Γιώργο Καρακώστα (μηχανικός και… πατέρας των δύο αναβατών) για να προλάβει να επισκευάσει την μοτοσυκλέτα του Δημήτρη για τα πρωινά ελεύθερα του Σαββάτου, που ευτυχώς τα κατάφερε.


Με όλο το βράδυ να βρέχει όπως και τη στιγμή που ξεκίνησαν τα δεύτερα ελεύθερα το Σάββατο το πρωί, όλοι οι αναβάτες του European Junior Cup μπήκαν στην πίστα με βρόχινα λάστιχα. Η βροχή όμως σταμάτησε και σταδιακά η πίστα στέγνωνε. Πολλοί αναβάτες έβγαιναν και έκαναν αλλαγή ελαστικών κάτι που ήταν δύσκολο για τον Νίκο και τον Δημήτρη (ένας μηχανικός - ο Γιώργος - για να αλλάξει τέσσερα λάστιχα)! Και τα δύο αδέρφια όμως βελτίωσαν τον χθεσινό τους χρόνο.
Το απογευματινό χρονομετρημένο του Σαββάτου έγινε σε στεγνή πίστα. Με τη μοτοσυκλέτα του Νίκου να έχει πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων και να κάνει τον 23ο χρόνο για την σειρά εκκίνησης και τον Δημήτρη να ταλαιπωρείται από έντονο βήχα και αναπνευστικό πετυχαίνοντας τον 21ο χρόνο, τα δύο αδέρφια συζήτησαν με τον Γιώργο τις επιθυμητές ρυθμίσεις για βρόχινο ή στεγνό αγώνα, όπως τις τακτικές και τις γραμμές αφού και οι δύο δεν ήταν ευχαριστημένοι με την απόδοσή τους.


Την Κυριακή το πρωί ο ήλιος έφτιαξε την διάθεση όλων. Τα δύο αδέρφια ήταν καλεσμένοι στο WSBK Paddock show και μίλησαν με τον Michael Hill και τον κόσμο που παρακολουθούσε για την πορεία τους στο EJC. Ξαφνικά όμως άρχισε να βρέχει και μετά να ρίχνει χαλάζι. Με τον καιρό να παίζει με τα νεύρα όλων και να μην ξέρει κανείς αν θα κηρυχθεί ο αγώνας βρόχινος ή στεγνός, όλοι οι αναβάτες ήταν ανήσυχοι και ανυπόμονοι. Μισή ώρα πριν τον αγώνα και με τον ήλιο να ξαναεμφανίζεται ο αγώνας κηρύχθηκε στεγνός και όλοι τοποθέτησαν slik ελαστικά στις μοτοσυκλέτες και έκαναν τις απαραίτητες ρυθμίσεις. Ο Δημήτρης έκανε καλή εκκίνηση, βρήκε γρήγορα ρυθμό και ενώ ήταν στην 16η θέση και πάλευε για να βαθμολογηθεί είχε μια πτώση. Δυστυχώς έσπασε το τιμόνι του και έτσι δε μπόρεσε να συνεχίσει τον αγώνα. Κατάφερε όμως να πετύχει την μεγαλύτερη τελική όλων των αναβατών! Ο Νίκος τερμάτισε 20ος βελτιώνοντας τον χρόνο του.


Ο Δημήτρης Καρακώστας δήλωσε μετά τον αγώνα: "Στεναχωρήθηκα που από την πτώση μου έσπασε το τιμόνι και δε μπόρεσα να συνεχίσω τον αγώνα. Θετικό το ότι είχα καταφέρει να βρω το ρυθμό μου και ήμουν 16ος από 21ος που ξεκίνησα. Χάρηκα με την 20η θέση του αδερφού μου και την βελτίωσή του. Σας ευχαριστώ για την υποστήριξη και ξεκινάω προετοιμασία για τον αγώνα στο Donington."
Ο αδερφός του, Νίκος, δήλωσε κι αυτός με τη σειρά του: "Εικοστή θέση τερματισμού!! Ο καιρός ήταν πραγματικά αναποφάσιστος, τελικά έγινε στεγνός αγώνας. Στεναχωρήθηκα με την πτώση του αδερφού μου. Ευχαριστώ την οικογένεια μου και τους χορηγούς μου που πιστεύουν σε εμένα και με στηρίζουν!"

Χορηγοί της ελληνικής συμμετοχής στο European Junior Cup / WSBK 2016:
HONDA ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ
ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ
TZORTZOPOULOS SHOEI IXS SIDI
ΜΟΤΟ ΜΟΝΚΕΥ
CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL GREECE
PIRELLI
CASTROL GREECE
PERISTERAS