Motul WSBK 2019 Portimao: Eπιστροφή στη δράση

Διάλειμμα τέλος
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/9/2019

Έχουν περάσει οκτώ εβδομάδες από τον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος Motul WSBK και η τελευταία φορά που βρέθηκαν οι αναβάτες σε πίστα ήταν την προηγούμενη εβδομάδα για τις επίσημες δοκιμές στο Portimao. Τώρα, βρισκόμαστε προ των πυλών του αγωνιστικού τριημέρου και μια μικρή ανασκόπηση σχετικά με τους πρωταγωνιστές του Motul WSBK ενδείκνυται.

Ο Alvaro Bautista έκανε φέτος το ντεμπούτο του στο πρωτάθλημα με την Panigale V4 R και την Aruba.IT Ducati – Racing. Η πορεία του ήταν εκπληκτική, τόσο που στους 11 πρώτους αγώνες έκανε το πρωτάθλημα να δείχνει ανιαρό καθώς τερμάτιζε πρώτος με διαφορά συνήθως πάνω από 10”. Από κι έπειτα ακολούθησε μια πτωτική πορεία (έβαλε και η διοργάνωση το χεράκι της μειώνοντας το όριο περιστροφής του κινητήρα της V4 R) , που κορυφώθηκε στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, στη Laguna Seca, όπου τραυματίστηκε στον ώμο του και δεν είναι ακόμη στο 100% της αποκατάστασής του.

Ο Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK), κυρίαρχος του πρωταθλήματος τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τα βρήκε σκούρα στην έναρξη της φετινής σεζόν και σε αυτό οφείλονταν όχι μόνο ο ερχομός του Bautista στη Ducati αλλά και η V4 R που στα κατάλληλα χέρια μπορεί να δημιουργήσει ένα άκρως ανταγωνιστικό πακέτο. Μάλιστα, όταν η Kawasaki παρουσίασε την φετινή της ομάδα στο πρωτάθλημα, χρησιμοποίησε την ιαπωνική λέξη “Ganbaru” ως σλόγκαν που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει “βάλε τα δυνατά σου”. Ωστόσο, χάρη στη σταθερότητα του Rea, να τερματίζει δεύτερος και να μην αφήνει το βαθμολογικό χάσμα να μεγαλώνει περισσότερο, κατάφερε να αδράξει την ευκαιρία όταν παρουσιάστηκε λόγω των πτώσεων του Bautista και βρέθηκε τώρα να ηγείται του πρωταθλήματος κατά 81 βαθμούς.

Σε μια πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε ο Jonathan Rea στο BBC ανέφερε πως αυτό που τον παρακινεί ώστε να είναι πάντοτε ανταγωνιστικός είναι ο φόβος του να σταματήσει να νικά. Έτσι, κατάφερε να είναι πρώτος στην βαθμολογία, ενώ πλέον γνωρίζει πως μπορεί να τα καταφέρει είτε βρίσκεται στην πρώτη θέση είτε όχι και να νικήσει τον αγώνα. Τα πάντα έχουν να κάνουν με την ψυχολογία, το κίνητρο και την επιμονή τόνισε ο Rea.

Τώρα, ο αγώνας στο Portimao σηματοδοτεί τον 400ο αγώνα στο Motul WSBK από το 1988 που ξεκίνησε και θα είναι η 11η φορά που η πίστα φιλοξενεί έναν γύρο του πρωταθλήματος. Μάλιστα, η πίστα θα συνεχίσει να βρίσκεται στο ημερολόγιο του Motul WSBK μέχρι το 2022, καθώς ανανέωσε το συμβόλαιό της με την διοργάνωση. Από τα στατιστικά της πίστας μπορούμε να αντλήσουμε αρκετές πληροφορίες και να δούμε ποιοι από τους αναβάτες και τις ομάδες αποτελούν το φαβορί για τον αγώνα. Ο Rea μαζί με την Kawasaki είναι ο πιο σοβαρός διεκδικητής της νίκης στο Portimao, καθώς ο περσινός πρωταθλητής δεν έχει χάσει σε αυτή από το 2015, έχοντας ένα σερί οκτώ νικών που είναι το διπλάσιο από αυτό που έχουν καταφέρει στο παρελθόν οι αντίπαλοι από την Ducati και την Aprilia. Το ίδιο ισχύει και για τις Superpole. Η τελευταία φορά που στέφθηκε νικήτρια η Ducati σε αυτή τη πίστα ήταν το 2011 στο δεύτερο σκέλος, με τον Carlos Checa να επιτυγχάνει αυτό τον άθλο.

Τα δοκιμαστικά για τον Bautista μπορεί να μην ήταν γεμάτα δράση και να μην είχε το χρόνο που ήθελε μέσα στην πίστα, καθώς προτίμησε να μην κουράσει περαιτέρω τον ώμο του και να απέχει απ’ τη δεύτερη μέρα των δοκιμών. Ωστόσο, έμεινε ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα και είπε πως ξαναβρήκε την αίσθηση που έψαχνε στη V4 R. Το μόνο που μένει να δούμε είναι κατά ποσό θα μπορέσει να είναι ανταγωνιστικός κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ο ομόσταβλός του από την άλλη, ο Chaz Davies, που πήρε την πρώτη του νίκη φέτος στη Laguna Seca, στις δοκιμές φρόντισε να κάνει και μια προσομοίωση αγώνα, ενώ δοκίμασε και ένα νέο ψαλίδι για την Panigale V4 R. Οπότε περιμένουμε να δούμε αρκετή δράση απ’ τους αναβάτες της Aruba.IT Racing – Ducati.

Η Yamaha από την άλλη έχει στεφθεί νικήτρια δύο φορές στο Portimao, μια το 2009 στο πρώτο σκέλος με τον Ben Spies και άλλη μια το 2011 με τον Marco Melandri στο δεύτερο σκέλος, ο οποίος από του χρόνου αποσύρεται. Τόσο το 2017 όσο και το 2018 κατάφερε να πάρει μια θέση στο βάθρο χάρη στον Michael van der Mark, που είχε τερματίσει δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα. Η BMW από την άλλη είχε μια νίκη το 2013 με τον Marco Melandri, η οποία αποτελεί μέχρι και σήμερα το μοναδικό της βάθρο σε αυτή τη πίστα. Τώρα, με τον Tom Sykes στο πλευρό της, που έχει δείξει ότι μπορεί να τερματίσει μέσα στην τριάδα αλλά και να παλέψει για τη νίκη, έχει περισσότερες ευκαιρίες να βρεθεί για δεύτερη φορά σε μια θέση του βάθρου. Η Honda από την άλλη είχε ανέβει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου το 2014, χάρη στον Jonathan Rea.

Τρείς γύροι απομένουν μέχρι να τελειώσει το φετινό πρωτάθλημα Motul WSBK και όπως όλα δείχνουν, η απόφαση της διοργάνωσης να μειώσει το όριο περιστροφής του κινητήρα της V4 R του Bautista αποδείχτηκε σωστή κίνηση ώστε να αυξηθεί το ενδιαφέρον, αν και σε αυτό συνέβαλαν και οι πτώσεις του. Παρότι ο Rea ηγείται στη βαθμολογία κατά 81 βαθμούς από τον Bautista, το πρωτάθλημα ακόμη κρίνεται και ο φετινός πρωταθλητής δεν έχει οριστεί ακόμη.

Ετικέτες

Motul WSBK 2020: Το Oschersleben επιστρέφει στο καλεντάρι

Μετά από 15 χρόνια
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

12/11/2019

Η Γερμανία αποτελούσε πάντοτε μέρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbikes από την απαρχή του θεσμού, καθώς από 1988 φιλοξενούσε έναν αγώνα του, εκτός από τα τελευταία δύο χρόνια. Μάλιστα, η πρώτη πίστα στην οποία πραγματοποιήθηκε αγώνας των Superbikes ήταν το Hockenheimring το ’88 και ο Alex Vieira είχε την pole position. Το 2001 έχασε τη θέση του στο ημερολόγιο, πριν αλλάξει ριζικά η χάραξη της πίστας και από τότε το Hockenheimring δεν έχει ξαναενταχθεί στο πρόγραμμα των αγώνων.

Το 1998, το Nurburgring προστέθηκε ως η δεύτερη γερμανική πίστα που φιλοξένησε αγώνα των Superbikes, αντικαθιστώντας το Hockenheimring εκείνη τη σεζόν. Τα βουνά του Eifel ήταν αμείλικτα όσον αφορά τις καιρικές συνθήκες κι έτσι οι αγώνες έγιναν στο βρεγμένο με νικητές τους Aaron Slight και Pierfrancesco Chili. Ένα χρόνο αργότερα ήταν και οι δύο πίστες (Hockenheimring και Nurburgring) στο πρόγραμμα όμως, ένα περιστατικό με λάδια στο Nurbugring συνέβαλε στην απόφαση να βγει απ’ το πρόγραμμα, μέχρι το 2008 που επέστρεψε έως το 2013. Μετά την επιστροφή του, είδαμε τους Tom Sykes και Chaz Davies να κατακτούν τις πρώτες  νίκες στην καριέρα τους στα Superbikes.

Ωστόσο, στις αρχές της χιλιετίας το Oscherleben αντικατέστησε το Nurburgring και μας πρόσφερε θεαματικούς αγώνες, που κρίνονταν συνήθως στους τελευταίους γύρους, λόγω της χάραξής του που επιτρέπει στους αναβάτες να οδηγούν γρήγορα και με ροή μέσα στη πίστα. Μάλιστα, ο πιο επιτυχημένος αναβάτης στο Oscherleben δεν είναι άλλος απ’ τον Colin Edwards, ο οποίος έχει στεφθεί νικητής πέντε φορές. Το Oscherleben μπορεί να μην έχει την τεράστια ιστορία του Nurburgring ή του Hockenheimring, όμως είναι μια εξαιρετική πίστα που θα ταιριάξει τέλεια στο καλεντάρι της επερχόμενης σεζόν.

Συγκεκριμένα, οι αγώνες στη Γερμανία θα πραγματοποιηθούν από τις 31 Ιουλίου έως τις 2 Αυγούστου και μας υπόσχεται μπόλικο θέαμα, μάχες! Ο Διευθυντής του Oscherleben, Ralph Bohnhorst ανέφερε: “Πρώτα απ’ όλα είμαι πολύ χαρούμενος που τα Superbikes επιστρέφουν στη Γερμανία. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τη Motosport Arena (σ.σ. το Oscherleben) να φιλοξενήσει έναν αγώνα του πρωταθλήματος. Μάλιστα, έχω αναλάβει το θέμα πολύ σοβαρά ώστε να επιστρέψει επιτυχώς το Motul WSBK απ’ την τελευταία του φορά απ’ το 2000 έως το 2004.”

Ο Gregorio Lavilla, εκτελεστικός διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος του Motul WSBK δήλωσε πως είναι πολύ χαρούμενος με την επιστροφή του πρωταθλήματος στο Oscherleben καθώς έχει πολλές αναμνήσεις και καλά αποτελέσματα σε αυτό. “Ανυπομονώ για τον αγώνα μπροστά στο γερμανικό κοινό και την ώρα που θα δούμε τη δράση να αναβιώνετε στη γερμανία μετά από τρία χρόνια.”
Ετικέτες