Motul WSBK 2019 Portimao: Eπιστροφή στη δράση

Διάλειμμα τέλος
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/9/2019

Έχουν περάσει οκτώ εβδομάδες από τον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος Motul WSBK και η τελευταία φορά που βρέθηκαν οι αναβάτες σε πίστα ήταν την προηγούμενη εβδομάδα για τις επίσημες δοκιμές στο Portimao. Τώρα, βρισκόμαστε προ των πυλών του αγωνιστικού τριημέρου και μια μικρή ανασκόπηση σχετικά με τους πρωταγωνιστές του Motul WSBK ενδείκνυται.

Ο Alvaro Bautista έκανε φέτος το ντεμπούτο του στο πρωτάθλημα με την Panigale V4 R και την Aruba.IT Ducati – Racing. Η πορεία του ήταν εκπληκτική, τόσο που στους 11 πρώτους αγώνες έκανε το πρωτάθλημα να δείχνει ανιαρό καθώς τερμάτιζε πρώτος με διαφορά συνήθως πάνω από 10”. Από κι έπειτα ακολούθησε μια πτωτική πορεία (έβαλε και η διοργάνωση το χεράκι της μειώνοντας το όριο περιστροφής του κινητήρα της V4 R) , που κορυφώθηκε στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, στη Laguna Seca, όπου τραυματίστηκε στον ώμο του και δεν είναι ακόμη στο 100% της αποκατάστασής του.

Ο Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK), κυρίαρχος του πρωταθλήματος τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τα βρήκε σκούρα στην έναρξη της φετινής σεζόν και σε αυτό οφείλονταν όχι μόνο ο ερχομός του Bautista στη Ducati αλλά και η V4 R που στα κατάλληλα χέρια μπορεί να δημιουργήσει ένα άκρως ανταγωνιστικό πακέτο. Μάλιστα, όταν η Kawasaki παρουσίασε την φετινή της ομάδα στο πρωτάθλημα, χρησιμοποίησε την ιαπωνική λέξη “Ganbaru” ως σλόγκαν που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει “βάλε τα δυνατά σου”. Ωστόσο, χάρη στη σταθερότητα του Rea, να τερματίζει δεύτερος και να μην αφήνει το βαθμολογικό χάσμα να μεγαλώνει περισσότερο, κατάφερε να αδράξει την ευκαιρία όταν παρουσιάστηκε λόγω των πτώσεων του Bautista και βρέθηκε τώρα να ηγείται του πρωταθλήματος κατά 81 βαθμούς.

Σε μια πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε ο Jonathan Rea στο BBC ανέφερε πως αυτό που τον παρακινεί ώστε να είναι πάντοτε ανταγωνιστικός είναι ο φόβος του να σταματήσει να νικά. Έτσι, κατάφερε να είναι πρώτος στην βαθμολογία, ενώ πλέον γνωρίζει πως μπορεί να τα καταφέρει είτε βρίσκεται στην πρώτη θέση είτε όχι και να νικήσει τον αγώνα. Τα πάντα έχουν να κάνουν με την ψυχολογία, το κίνητρο και την επιμονή τόνισε ο Rea.

Τώρα, ο αγώνας στο Portimao σηματοδοτεί τον 400ο αγώνα στο Motul WSBK από το 1988 που ξεκίνησε και θα είναι η 11η φορά που η πίστα φιλοξενεί έναν γύρο του πρωταθλήματος. Μάλιστα, η πίστα θα συνεχίσει να βρίσκεται στο ημερολόγιο του Motul WSBK μέχρι το 2022, καθώς ανανέωσε το συμβόλαιό της με την διοργάνωση. Από τα στατιστικά της πίστας μπορούμε να αντλήσουμε αρκετές πληροφορίες και να δούμε ποιοι από τους αναβάτες και τις ομάδες αποτελούν το φαβορί για τον αγώνα. Ο Rea μαζί με την Kawasaki είναι ο πιο σοβαρός διεκδικητής της νίκης στο Portimao, καθώς ο περσινός πρωταθλητής δεν έχει χάσει σε αυτή από το 2015, έχοντας ένα σερί οκτώ νικών που είναι το διπλάσιο από αυτό που έχουν καταφέρει στο παρελθόν οι αντίπαλοι από την Ducati και την Aprilia. Το ίδιο ισχύει και για τις Superpole. Η τελευταία φορά που στέφθηκε νικήτρια η Ducati σε αυτή τη πίστα ήταν το 2011 στο δεύτερο σκέλος, με τον Carlos Checa να επιτυγχάνει αυτό τον άθλο.

Τα δοκιμαστικά για τον Bautista μπορεί να μην ήταν γεμάτα δράση και να μην είχε το χρόνο που ήθελε μέσα στην πίστα, καθώς προτίμησε να μην κουράσει περαιτέρω τον ώμο του και να απέχει απ’ τη δεύτερη μέρα των δοκιμών. Ωστόσο, έμεινε ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα και είπε πως ξαναβρήκε την αίσθηση που έψαχνε στη V4 R. Το μόνο που μένει να δούμε είναι κατά ποσό θα μπορέσει να είναι ανταγωνιστικός κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ο ομόσταβλός του από την άλλη, ο Chaz Davies, που πήρε την πρώτη του νίκη φέτος στη Laguna Seca, στις δοκιμές φρόντισε να κάνει και μια προσομοίωση αγώνα, ενώ δοκίμασε και ένα νέο ψαλίδι για την Panigale V4 R. Οπότε περιμένουμε να δούμε αρκετή δράση απ’ τους αναβάτες της Aruba.IT Racing – Ducati.

Η Yamaha από την άλλη έχει στεφθεί νικήτρια δύο φορές στο Portimao, μια το 2009 στο πρώτο σκέλος με τον Ben Spies και άλλη μια το 2011 με τον Marco Melandri στο δεύτερο σκέλος, ο οποίος από του χρόνου αποσύρεται. Τόσο το 2017 όσο και το 2018 κατάφερε να πάρει μια θέση στο βάθρο χάρη στον Michael van der Mark, που είχε τερματίσει δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα. Η BMW από την άλλη είχε μια νίκη το 2013 με τον Marco Melandri, η οποία αποτελεί μέχρι και σήμερα το μοναδικό της βάθρο σε αυτή τη πίστα. Τώρα, με τον Tom Sykes στο πλευρό της, που έχει δείξει ότι μπορεί να τερματίσει μέσα στην τριάδα αλλά και να παλέψει για τη νίκη, έχει περισσότερες ευκαιρίες να βρεθεί για δεύτερη φορά σε μια θέση του βάθρου. Η Honda από την άλλη είχε ανέβει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου το 2014, χάρη στον Jonathan Rea.

Τρείς γύροι απομένουν μέχρι να τελειώσει το φετινό πρωτάθλημα Motul WSBK και όπως όλα δείχνουν, η απόφαση της διοργάνωσης να μειώσει το όριο περιστροφής του κινητήρα της V4 R του Bautista αποδείχτηκε σωστή κίνηση ώστε να αυξηθεί το ενδιαφέρον, αν και σε αυτό συνέβαλαν και οι πτώσεις του. Παρότι ο Rea ηγείται στη βαθμολογία κατά 81 βαθμούς από τον Bautista, το πρωτάθλημα ακόμη κρίνεται και ο φετινός πρωταθλητής δεν έχει οριστεί ακόμη.

Ετικέτες

Motul WSBK 2019 Qatar: Χατ-τρικ ο Rea

Ο Lowes στην τρίτη θέση της βαθμολογίας
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/10/2019
Η αυλαία του πρωταθλήματος έπεσε με δύο πολύ θεαματικούς αγώνες όπως ήταν το πρώτο σκέλος. Ο Rea σημείωσε το δεύτερο χατ-τρικ του για φέτος (το πρώτο ήταν στο Donington park) και σε αυτόν χρωστάει η Kawasaki το 50% των νικών της. Από την άλλη, ο Alex Lowes, πήρε την πολυπόθητη τρίτη θέση στη βαθμολογία, με έναν άκρως ανταγωνιστικό ρυθμό που δεν επέτρεψε ούτε στον ομόσταβλό του Michael van der Mark αλλά ούτε και στον Toprak Razgatlioglu να το απειλήσουν. Ιδίως ο τελευταίος στάθηκε ιδιαίτερα άτυχος, καθώς στο γύρο προθέρμανσης του Tissot Superpole Race, αντιμετώπισε μια τεχνική βλάβη η μοτοσυκλέτα του, που τον έβγαλε εκτός μάχης πριν καλά - καλά μπει μέσα στο ρίνγκ.

Tissot Superpole Race
Από τότε που προστέθηκε στο πρόγραμμα ο αγώνας μισής διάρκειας, ανακάτεψε την κατάταξη των δέκα πρώτων για το δεύτερο σκέλος, δίνοντας έτσι μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους αποδείχτηκαν αρκετά πιο γρήγοροι απ' ότι στις κατακτήριες δοκιμές. Αυτό ακριβώς συνέβη με τον Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing - Ducati), που φάνηκε πως βρήκε τις ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα του και από τον δεύτερο κιόλας γύρο προσπέρασε τον Alew Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) και σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση, όπου και τερμάτισε αφήνοντας τον αναβάτη της Yamaha τρίτο.
Ο ομόσταβλός του, Chaz Davies (ARUBA.IT Racing - Ducati) ήταν για άλλη μια φορά απίστευτος και μπόρεσε γρήγορα-γρήγορα να αναρριχηθεί απ' τη 12η θέση και να κλείσει την πεντάδα έχοντας μπροστά του Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK).
Ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) βγήκε νικητής από τις μάχες που έδωσε με τον Loris Baz (Ten Ken Racing - Yamaha), ο οποίος τερμάτισε έβδομος. Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) δεν μπόρεσε να παραμείνει στη μάχη για τις τρεις πρώτες θέσεις όπως έκανε στο πρώτο σκέλος πριν πέσει και τερμάτισε όγδοος, έχοντας πίσω του τους Eugene Laverty (Team Goeleven) και Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) να ολοκληρώνουν τον αγώνα ένατος και δέκατος αντίστοιχα.
Έτσι, στήθηκε η σκακιέρα για έναν αγώνα που είχε τις Ducati των Bautista και Davies σε απόσταση βολής απ' τον Rea, με αποτέλεσμα οι αναβάτες να μας χαρίσουν ένα εκρηκτικό φινάλε!
 
Δεύτερο σκέλος
Με το που έσβησαν τα φώτα οι αναβάτες των Superbikes ξεχήθηκαν στον τελευταίο τους αγώνα για φέτος και τα έδωσαν όλα για όλα! Η επιλογή του Alvaro Bautista να αλλάξει τις ρυθμίσεις της V4 R και να χρησιμοποιήσει αυτές που είχε επιλέξει την Παρασκευή, αποδείχτηκε σωτήρια καθώς τόσο στον Superpole Race όσο και στο δεύτερο σκέλος, ήταν πολύ ανταγωνιστικός. Έτσι, προκάλεσε στα ίσα τον φετινό πρωταθλητή και το πρώτο μισό του αγώνα ήταν γεμάτο από ένταση και θέαμα από τις μάχες τους. Η μεγαλύτερη ιπποδύναμη της Ducati έδινε το πλεονέκτημα στον Bau να περνά μπροστά στη μεγάλη ευθεία, ενώ το ιδανικό στήσιμο της ZX-10RR που επέλεξε ο Rea (το τρίτο διαφορετικό για το σαββατοκύριακο όπως είπε) του έδινε το πλεονέκτημα στα κλειστά κομμάτια της πίστας να επιτεθεί στον Ισπανό και να ξαναπάρει τα ηνία. Ο Davies δεν άργησε να βρεθεί στο παιχνίδι και είχε από κοντά τόσο τον ομόσταβλό του, όσο και τον Rea.
Όσο ο αγώνας εξελίσσονταν και οι μοτοσυκλέτες έχαναν βάρος τόσο απ' τα καύσιμα όσο και απ' τα ελαστικά τους, που έμεναν κάτω στην άσφαλτο, το πλεονέκτημα του Rea γινόταν όλο και πιο εμφανές. Σε αντίθεση με τους αναβάτες της Ducati που τον ακολουθούσαν κατά πόδας, ο Rea διαχειρίστηκε καλύτερα τα ελαστικά του συγκριτικά με αυτούς και η τακτική του δούλεψε. Μετά το δεύτερο μισό του αγώνα τόσο ο Bautista όσο και ο Davies δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν τον ρυθμό του πρωταθλητή, επειδή αντιμετώπιζαν προβλημάτα με την πρόσφυση. Ειδικότερα ο Ουαλός είχε θέματα με την πρόσφυση του εμπρός τροχού, ενώ ο Bautista αντιμετώπισε πολλά προβλήματα τόσο στα φρένα όσο και στην πρόσφυση του πίσω.

Ο Rea πέρασε για 17η και τελευταία φορά για φέτος την γραμμή τερματισμού πρώτος, κερδίζοντας στα ίσα τον Bautista ως προς το πλήθος των νικών, με τον αναβάτη της Ducati να χάνει έχοντας "μόλις" 16 νίκες στην πρώτη του εμφάνιση στο Motul WSBK. Ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing - Ducati) εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις δυνατότητές του αλλά και τις αδυναμίες του Bautista και έτσι κατάφερε να τερματίσει δεύτερος, αφήνοντας τον Ισπανό τρίτο. Αρκετά πιο πίσω και με μεγάλη χρονομετρική διαφορά, ο Alex Lowes (Pata YamahaWolrdSBK Team) είχε βγει νικητής στο δικό του αγώνα, που αντιμετώπισε τόσο τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) όσο και τους van der Mark και Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing). Έτσι, ο Lowes ήρθε τέταρτος με τον Τούρκο να κλείνει την πεντάδα.
Εξαιρετικά δυνατός και σε φόρμα ήταν ο Eugene Laverty (Team Goeleven), οδηγώντας για τελευταία φορά την V4 R, αφού από του χρόνου θα είναι στη BMW και σημείωσε μάλιστα το καλύτερό του αποτέλεσμα φέτος, τερματίζοντας έκτος μετά απο μια πολύ δύσκολη και γεμάτη τραυματισμούς σεζόν. 'Εβδομος και όγδοος πέρασαν τη γραμμή τερματισμού οι van der Mark και Baz αντίστοια, ενώ ο Leon Haslam ήρθε ένατος και ο Cortese έκλεισε τη δεκάδα.
Το φετινό πρωτάθλημα τελικά είχε πράγματι πολύ περισσότερο ενδιαφέρον συγκριτικά με πέρσι, χάρη στην έλευση του Bautista και τον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει τόσο σε επίπεδο αναβατών όσο και κατασκευαστών που επενδύουν όλο και περισσότερα χρήματα στην εξέλιξη των Superbike παραγωγής. Η επικείμενη σεζόν αναμένεται να είναι ακόμη πιο συναρπαστική και δυναμική με την έλευση πολλών νέων ονομάτων όπως του Scott Redding απ' το BSB αλλά και με την έλευση της νέα CBR1000RR της Honda, που δοκιμάζεται και λογικά θα παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες στην EICMA.

 

Ετικέτες