Motul WSBK 2020 – Δοκιμές Jerez, 2η μέρα: Κυρίαρχος ο Rea!

Αποχαιρετώντας το 2019
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

30/11/2019

Η τελευταία ημέρα των δοκιμών στην Jerez (εδώ μπορείτε να διαβάσετε για την πρώτη μέρα) ολοκληρώθηκε με επιτυχία και οι αναβάτες τόσο των Superbikes όσο και των Supersport έγραψαν πολλούς γύρους στην πίστα, παρά τις κόκκινες σημαίες που υψώθηκαν.

Μέσα στα πολλά πράγματα που δοκίμασε ο Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) ήταν και η χρήση του μικρού λεβιέ στα αριστερά του τιμονιού για τη λειτουργία του πίσω φρένου, ενώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι ο Rea άρχισε να φρενάρει και με το πίσω φρένο πριν από μόλις πέντε χρόνια… Την ίδια χρονιά δηλαδή που πήρε και τον πρώτο του τίτλο στα Superbikes με την Kawasaki. Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν η χρήση του λεβιέ δεν είναι κάτι νέο, αφού χρησιμοποιείται από την εποχή των δίχρονων 500 στα MotoGP, με το παράδειγμα του Mick Doohan, που τον χρησιμοποίησε μετά το ατύχημα που διέλυσε το δεξί του πόδι, να αποτελεί σημείο αναφοράς. Τώρα με το λεβιέ χρησιμοποιεί πολύ καλύτερα το πίσω φρένο καθώς έχει περισσότερη αίσθηση της πίεσης μέσω του αντίχειρα και φρενάρει το ίδιο καλά και στις δεξιές στροφές, καθώς λόγω των μεγάλων ποδιών του και των οριακών κλίσεων δεν μπορούσε να πετύχει πάντα το ιδανικό φρενάρισμα με τον συμβατικό λεβιέ.

Ακόμη, έκανε αρκετές δοκιμές στην γεωμετρία της ZX-10RR και εστίασε στη λειτουργία του φρένου του κινητήρα. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα και η σημαντικότητα των αλλαγών στη μοτοσυκλέτα του; Βγήκε στην πίστα και "έσπασε" τα χρονόμετρα καταρρίπτοντας το Superpole ρεκόρ του στην Jerez κατά ένα δέκατο, ενώ παράλληλα ο χρόνος του ήταν χαμηλότερος και από το ρεκόρ ταχύτερου γύρου σε αγώνα, που είχε πετύχει ο Alvaro Bautista πάνω στη σέλα της V4R πέρσι… Ο Rea ήταν πραγματικά αδίστακτος, ακόμη και στα πλαίσια των δοκιμών, στέλνοντας ένα “ηχηρό” μήνυμα στους υπόλοιπους αναβάτες ότι θα χρειαστεί να επιστρατεύσουν όλη τους τη μαεστρία και να μην λυγίσουν κάτω απ’ την ψυχολογική πίεση των αγώνων, αν θέλουν να τον εκθρονίσουν απ’ τη κυριαρχία.

Μιας και αναφέραμε τον Alvaro Bautista, η Honda απουσίαζε διότι έχει κανονίσει να πραγματοποιήσει ιδιωτικές δοκιμές στην Aragon ώστε να προετοιμαστεί για μια σεζόν που υπόσχεται μπόλικη δράση και επικές μάχες. Ο Loris Baz (Ten Kate – Yamaha) από την άλλη, κέρδισε τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του. Ήταν ευχαριστημένος απ’ τη δουλεία που έκανε με την ομάδα του μέσα στο διήμερο. Εστίασε πολύ στη γεωμετρία του πλαισίου, αλλάζοντας τη θέση του κινητήρα και του ψαλιδιού, μεταβάλλοντας την κατανομή του βάρους και επιτυγχάνοντας την μείωση της φθοράς των ελαστικών. Δούλεψε και στον τομέα των αναρτήσεων ψάχνοντας τις ιδανικές ρυθμίσεις, ώστε η μοτοσυκλέτα του να συνεργάζεται άρτια με το νέο ελαστικό των κατατακτήριων δοκιμών. Είχε μια πτώση, όμως οι προσπάθειές του απέδωσαν καρπούς και είδε το ρυθμό του να βελτιώνεται δραματικά, σκαρφαλώνοντας στη δεύτερη θέση του πίνακα. Η κατεύθυνση που κινείται είναι σωστή, όμως η ίδια διαδικασία στη ρύθμιση της μοτοσυκλέτας θα πρέπει να ξαναγίνει και όταν χρησιμοποιεί τα ελαστικά του αγώνα όπως είπε. Ακόμη, κατάφερε να δοκιμάσει και αρκετά εξαρτήματα απ’ την R1 του 2020, όπως το φαίρινγκ, ενώ το μοντέλο του ’20 θα είναι διαθέσιμο για τους αναβάτες απ’ τον Ιανουάριο της νέας χρονιάς.

Ο Michael van der Mark (Pata Yamaha worldSBK Official Team) ήταν ο δεύτερος αναβάτης με τους περισσότερους γύρους μέσα στην πίστα. Δοκίμασε πολλά εξαρτήματα απ’ τη  νέα R1 του 2020 και ανυπομονεί να οδηγήσει το νέο μοντέλο την ερχόμενη χρονιά. Τελικά, κατάφερε να βρει τις ιδανικές ρυθμίσεις του αμορτισέρ μαζί με την ομάδα του και μπόρεσε να βελτιώσει την πρόσφυση του πίσω τροχού, ένας τομέας που πάσχει ιδιαίτερα η R1. Επίσης, είχε θετικές εντυπώσεις από τα νέα ελαστικά της Pirelli, ενώ η έλευση του Razagtlioglu στην ομάδα αποτελεί κίνητρο για τον ίδιο ώστε να βελτιωθεί περισσότερο, καθώς εντυπωσιάστηκε απ’ το πόσο γρήγορα μπόρεσε να προσαρμοστεί ο Τούρκος αναβάτης. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα endo του Razgatlioglu, που όπως φαίνεται έχουν γίνει το σήμα κατατεθέν του όταν επιστρέφει στο box. Οι δοκιμές του όμως δεν ήταν και οι καλύτερες που θα μπορούσε να κάνει, αφού η R1 παρουσίασε μια μηχανική βλάβη γεμίζοντας με λάδια την Κ1, με τους Federico Caricasulo (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team) και Andrea Locatelli (BARDAHL Evan Bros. WorldSSP Team) να πέφτουν, και στη συνέχεια είχαμε τις κόκκινες σημαίες να υψώνονται στην πίστα.

Ο Caricasulo δεν είχε το χρόνο να αντιδράσει και να φρενάρει, αποφεύγοντας τα λάδια, καθώς ερχόταν με πολλά χιλιόμετρα απ’ τη μεγάλη ευθεία, όμως δεν χτύπησε. Χρειάζεται κι άλλο χρόνο μέχρι να εξοικειωθεί με την R1, καθώς διαφέρει πάρα πολύ απ’ τις μοτοσυκλέτες της Supersport, όμως κάθε φορά που ανεβαίνει στη σέλα της βελτιώνεται.

Ο Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) βρέθηκε να κλείνει την πεντάδα και έμεινε σχετικά ευχαριστημένος απ’ τις συνολικές επιδόσεις του στις δοκιμές της Jerez. Την πρώτη μέρα, δοκίμασε τα νέα ελαστικά για τον εμπρός τροχό, ενώ έκανε το ίδιο για τον πίσω τη δεύτερη. Σχετικά με τις επιδόσεις της V4R, εστίασε κυρίως στην πρόσφυση του πίσω ελαστικού καθώς τον δυσκόλεψε αρκετά την πρώτη μέρα. Επιπλέον, εντρύφησε στη ρύθμιση των ηλεκτρονικών και του πλαισίου, βάζοντας αρκετά τικ στη λίστα με αυτά που έχει να δοκιμάσει μέχρι τον πρώτο αγώνα. Σχετικά με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα τόνισε πως απ’ τη στιγμή που η μοτοσυκλέτα έχει στηθεί σωστά, δεν υπάρχει λόγος να τα χρησιμοποιεί σε όλα τα τμήματα της πίστας, αλλά βασίζεται σε αυτά για ορισμένα σημεία που μπορεί να δυσκολεύεται. Ανέφερε πως η V4R έχει τη δυνατότητα να γίνει πιο δυνατή παρότι ήδη είναι μια πολύ ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα. Μαζί με την ομάδα θα προσπαθήσουν να “διυλίσουν τον κώνωπα”, αντλώντας το 100% των δυνατοτήτων της και να επιστρέψουν δριμύτεροι για το 2020, ενώ μέσα από αυτή τη διαδικασία δένονται περισσότερο ως ομάδα.

Ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) βρέθηκε έκτος και σημείωσε μεγάλη πρόοδο σχετικά με την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας του. Αυτός και η ομάδα δουλέψαν πολύ σκληρά και κατάφεραν να βελτιώσουν τη συμπεριφορά της S1000RR με ελαστικά αγώνα, καθώς και την μείωση της φθοράς τους. Με τα ελαστικά των κατατακτήριων, η S1000RR συμπεριφερόταν τέλεια, όπως τόνισε ο Sykes και στο γύρο που έκανε – λίγο πριν πέσει- ο χρόνος του ανταγωνιζόταν του Rea στα δύο πρώτα τμήματα της πίστας, όμως στην Harpin έκανε ένα λάθος και έπεσε. Παρά αυτή την ατυχία, κατάφερε να αποκομίσει αρκετά δεδομένα για την ομάδα, η οποία θα εργαστεί πυρετωδώς  για την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας τους όπως και όλες οι ομάδες για να είναι έτοιμες για το 2020.

Ο Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) ήρθε έβδομος, προσπαθώντας να εξοικειωθεί με τις αναρτήσεις της Ohlins, καθώς τις χρησιμοποιεί για πρώτη φορά. Πίσω του είχε τον Nicolo Canepa με την R1 του 2020. Οι Chaz Davies και Eugene laverty συμπλήρωσαν τη δεκάδα, καταλαμβάνοντας την ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα.

Προς το παρόν τα Superbikes αποχαιρετούν δυναμικά το 2019 και οι αναβάτες θα ξαναβρεθούν στο “φυσικό” τους περιβάλλουν τη νέα χρονιά με τις δοκιμές στο Portimao από τις 21 έως τις 26 Ιανουαρίου.

1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’38.397 – 61 γύροι
2. Loris Baz (Ten Kate – Yamaha) 1’39.280 (+0.883) – 83 γύροι
3. Michael van Der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) 1’39.287 (+0.890) – 79 γύροι
4. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’39.400 (+1.003) – 79 γύροι
5. Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) 1’39.466 (+1.069) – 70 γύροι
6. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’39.587 (+1.190) – 65 γύροι

Ετικέτες

MOTUL WSBK Laguna Seca 1ο σκέλος: Πτώση Bautista πρωτιά ο Rea

Επεκτείνει την κυριαρχία του Rea
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

14/7/2019

Ο καιρός στην Καλιφόρνια ήταν εξαιρετικός με την θερμοκρασία να κυμαίνεται στους 19 οC, την ώρα που η άσφαλτος της Laguna Seca ψηνόταν στους 43 οC με σχεδόν μηδενικούς ανέμους, δημιουργώντας έτσι τις συνθήκες για να δούμε αγώνα με τις μάχες στο επίκεντρο. Ο Superpole αποδείχτηκε εξίσου θεαματικός με τον Rea να κερδίζει, έχοντας δίπλα του στην πρώτη σειρά του grid τους εργοστασιακούς αναβάτες της Ducati, με τον Bautista  να ξεκινά απ’ την τρίτη θέση. Η δεύτερη σειρά του grid συμπληρώθηκε απ’ τους Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team), Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) και Jordi Torres (Team Pedercini Racing). Η έβδομη θέση συμπληρώθηκε απ’ τον Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) με τον Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) και τον Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) να ξεκινούν όγδοος και ένατος αντίστοιχα, ενώ ο Eugene Laverty (Team Goeleven) έκλεινε τη δεκάδα.

Με το που άναψαν τα πράσινα φώτα, ο Rea έκανε μια τέλεια εκκίνηση και διατήρησε την πρώτη θέση, σε αντίθεση με τον Davies που είδε τον διψασμένο για μια νίκη Bautista να τον περνά πριν την πρώτη στροφή. Την ίδια στιγμή ο Tom Sykes έκανε μια εκκίνηση από άλλο πλανήτη και από τέταρτος έφερε την S1000RR του ρόδα με ρόδα με την V4 R του Bautista, όμως λόγω των διαδοχικών στροφών δεν βρήκε χώρο να περάσει και παρέμεινε τέταρτος. Λίγο αργότερα ο Sykes έπεσε θύμα του 22χρονου Τουρκου Razgatlioglu, που τον υποβάθμισε στην πέμπτη θέση.

Ο Davies (Arubai.IT Racing – Ducati), που επέλεξε τη μαλακή γόμα για το μπροστά ελαστικό του, δεν χαρίστηκε στον Bautista και τον προσπέρασε δύο στροφές πριν την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου. Ο Ουαλός αναβάτης της Ducati έσπασε το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου, μόλις ολοκλήρωσε το δεύτερο, στο 1:23,028 και είχε βάλει στο στόχαστρό του Rea! Τον προκάλεσε αρκετές φορές στα πρώτα στάδια του αγώνα, προσπερνώντας τον μάλιστα χωρίς όμως να καταφέρει να παραμείνει για περισσότερο από μια στροφή στη κορυφή. Βασικός παράγοντας σε αυτό ήταν η επιλογή του Davies να φορέσει μαλακό ελαστικό μπροστά, το οποίο ενδείκνυται για τον Sprint Race που είναι μισής διάρκειας και είχε ως αποτέλεσμα μετά τα μισά του αγώνα να κάνει ιδιαίτερα ασταθή τη V4 R. Έτσι, ο Davies έδωσε μια εξαιρετική μάχη και ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

Ο Alvaro Bautista (Aruba.IT Racing – Ducati) ήταν πολύ ανταγωνιστικός και έδειχνε πολύ δυνατός στη Laguna Seca καθώς ένα γύρο αργότερα έσπασε το ρεκόρ του teammate του. Στον πέμπτο γύρο όμως και στη πέμπτη στροφή ο Ισπανός αναβάτης της Ducati έχασε το μπροστινό και κατέστρεψε την αριστερή πλευρά του φαίρινγκ της V4 R, που είχε ντυθεί στα επετειακά χρώματα της 916. Βέβαια, αυτό ήταν το τελευταίο πράγμα που τον απασχολούσε καθώς έβλεπε τον Rea να απομακρύνεται και εν τέλει να περνά με σούζα πρώτος τη γραμμή τερματισμού μεγαλώνοντας το βαθμολογικό χάσμα που τους χωρίζει. Όμως, σαν πραγματικός μαχητής ο Bautista δεν τα παράτησε, σήκωσε τη μοτοσυκλέτα του και τερμάτισε 17ος.

Με τον αγώνα να έχει καταλαγιάσει και με την ομάδα του Rea να τον ενημερώνει πως ο Bautista έχει πέσει, ο βορειοιρλανδός δεν χαλάρωσε. Ήξερε πως είχε τον Davies πίσω του να τον καταδιώκει και γι’ αυτό έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα: Έβαλε το κεφάλι κάτω και με τη σταθερότητά του κατέκτησε την τέταρτη νίκη του στη Laguna Seca. Ο Toprak Razgatlioglu επωφελήθηκε απ’ την πτώση του Bautista και τερμάτισε  τρίτος. Με τον Sykes να βρίσκεται αρκετά μακριά του και τους Davies και Rea να είναι σε άλλη διάσταση, είχε έναν ήπιο αγώνα καθώς δεν απείλησε ούτε απειλήθηκε από κάποιον. Το ίδιο ίσχυσε και για τον Sykes που τερμάτισε τέταρτος. Ο Jordi Torres ήταν εξαιρετικός αφού για το μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team).

Όμως, εν τέλει o αναβάτης της Yamaha ανέβασε το ρυθμό του περισσότερο και ξεκίνησε να καταδιώκει τον Torres. Πέντε γύρους πριν το τέλος ένα εν δυνάμει highside του Torres έδωσε την ευκαιρία στον Lowes να τον περάσει και να τερματίσει πέμπτος πίσω απ’ τον Sykes, αφήνοντας τον Torres έκτο. Ο ομόσταβλος του Lowes, ο Michael van der Mark, τερμάτισε έβδομος, με τον Loris Baz πίσω του. Ο Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) πέρασε τη γραμμή τερματισμού ένατος, με τον Rinaldi (BARNI Racing Team) να κλείνει τη δεκάδα. Οι μηχανικοί του Eugene Laverty (Team Goeleven) προετοίμασαν την V4 R του Ιρλανδού αναβάτη και μείωσαν τη διαδρομή της γκαζιέρας της μοτοσυκλέτας του ώστε να μην καταπονεί τον καρπό του. Έτσι, ο Laverty κατάφερε να τερματίσει 11ος μετά από μεγάλη αποχή απ’ τους αγώνες.

Απομένουν άλλοι δύο αγώνες για την ολοκλήρωση του αγωνιστικού τριημέρου και ο Rea δεν χαλαρώνει καθόλου. Ανέφερε για άλλη μια φορά τη σημαντικότητα του Tissot Superpole Race, ενώ ο Davies είναι ιδιαίτερα χαρούμενος που κατάφερε να προσφέρει ένα καλό αποτέλεσμα ανταμείβοντας την ομάδα του. Επίσης, ο Ουαλός ανέφερε πως δεν θα ξαναχρησιμοποιήσει το μαλακό ελαστικό στο δεύτερο σκέλος της Laguna Seca, ενώ πλέον έχει περισσότερα δεδομένα ώστε να ρυθμίσει τη μοτοσυκλέτα του και να την κάνει πιο σταθερή. Ο Razgatlioglu απ’ την άλλη κατέκτησε άλλο ένα βάθρο, ενώ πέρσι είχε πέσει σε αυτόν τον αγώνα. Ο Bautista σε δηλώσεις του ανέφερε για άλλη μια φορά πως έχασε το μπροστινό χωρίς να πιέζει τη μοτοσυκλέτα του στα όριά της, ενώ πίστευε πως θα μπορούσε να πάει για τη νίκη. Δεν πτοείται όμως και θα συνεχίσει να δουλεύει σκληρά για επανέλθει δριμύτερος.

Ετικέτες