Motul WSBK 2020: Ο Xavi Fores στην Kawasaki Pucceti Racing

Ο αντικαταστάτης του Razgatlioglu
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

30/10/2019

Η μεταγραφή του Toprak Razgatlioglu στην Pata Yamaha για το 2020, άφησε την Turkish Puccetti Racing χωρίς αναβάτης για την ερχόμενη χρονιά. Τώρα, η ομάδα βρήκε ένα νέο αναβάτη για τη σέλα της ZX-10RR και μετονομάζεται σε Kawasaki Puccetti Racing Team, αφού από του χρόνου θα τρέχει με τα χρώματά της ο 34χρονος Ισπανός Xavi Fores.

Η τελευταία φορά που ο Fores έτρεξε στα Superbikes ήταν το 2018 και τότε είχε βρεθεί έξι φορές στο βάθρο. Ξεκίνησε την καριέρα του στο πρωτάθλημα το 2011 μαζί με την BMW, κάνοντας το ντεμπούτο του στο δεύτερο σκέλος της Imola, παίρνοντας μάλιστα και βαθμούς ως wildcard συμμετοχή. Δύο χρόνια αργότερα επέστρεψε στη δράση με τον ίδιο ρόλο πάλι, στον αγώνα της Jerez και ήταν ένατος στο πρώτο σκέλος. Έπρεπε να περιμένει μέχρι το 2015, ώστε να αδράξει την ευκαιρία και να αποδείξει την αξία του, όπου στον αγώνα του Qatar ξεκίνησε από την πρώτη σειρά και τερμάτισε εντός της δεκάδας. Αυτό του έδωσε την ευκαιρία για μια κανονική συμμετοχή στο πρωτάθλημα του 2016. Από τότε μέχρι το 2018 βρέθηκε έξι φορές στο βάθρο και τώρα επιστρέφει δριμύτερος.

Τον χρόνο που έλειψε από το Motul WSBK, τον αξιοποίησε πλήρως στο BSB όπου κατάφερε να πάρει μια pole και να σημειώσει τέσσερις τερματισμούς μέσα στις τρεις πρώτες θέσεις. “Είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέφω στο πρωτάθλημα με την Kawasaki Puccetti Racing Team για την ερχόμενη σεζόν.” Είπε ο Fores και συνέχισε λέγοντας: “Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ καλή και πιστεύω πως ταιριάζει πολύ στο οδηγικό μου στυλ, οπότε κυνήγησα ιδιαίτερα τη συμφωνία με τον Manuel (σ.σ. ιδιοκτήτη της ομάδας). Ανυπομονώ να βρεθώ στη σέλα της και να ξεκινήσω να προετοιμάζομαι για την ερχόμενη σεζόν ώστε όταν έρθει η ώρα του πρώτου αγώνα να είμαστε έτοιμοι και να έχουμε μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα και να είμαι σε καλή φυσική κατάσταση.” Έκλεισε τις δηλώσεις του ευχαριστώντας την Kawasaki Europe για την μεγάλη προσπάθεια και την υποστήριξής, δείχνοντας παράλληλα την ευγνωμοσύνη του στον Manuel Puccetti για την εμπιστοσύνη που του έδειξε.

Ο Manuel Puccetti, ιδιοκτήτης της ομάδας ανέφερε: “Ο στόχος μας είναι η νίκη και πάντοτε προσπαθούμε για αυτή. Δεν είναι εύκολο αλλά θα προσπαθήσουμε να το ξανακάνουμε του χρόνου. Πιστεύω πως μπορούμε να έχουμε μια πολύ καλή σεζόν μαζί με τον Xavi, αφού λογικά θα είναι πολύ γρήγορος με την Kawasaki. Τα αποτελέσματα που είχαμε φέτος με τον Toprak δείχνουν το επίπεδο της τεχνογνωσίας μας όσον αφορά το στήσιμο της μοτοσυκλέτας. Ο Xavi είναι πολύ γρήγορος και σταθερός αναβάτης σε όλες τις συνθήκες, έτσι πιστεύω πως είναι η τέλεια επιλογή για εμάς. Θεωρώ πως με την εμπειρία του θα μπορέσει να προσαρμοστεί πολύ γρήγορα και έχουμε ήδη προγραμματίσει πολλές δοκιμές. Είναι πολύ δύσκολο να πω αν θα είναι τόσο γρήγορος όσο ο Toprak αλλά σε δύο ή τρεις αγώνες θα είναι πολύ δυνατός.”

Ετικέτες

Toprak Razgatlioglu - Λήγει το WSBK συμβόλαιο του με τη Yamaha και θέλει MotoGP το 2024

Πρώτη επιλογή η θέση του Morbidelli, αν και ο Τούρκος δεν περιορίζεται στην Iwata
O Toprak θέλει μετάβαση στο MotoGP
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

6/4/2023

Το συμβόλαιο του Toprak Razgatlioglu με τη Yamaha λήγει στα τέλη του 2023, και ο Τούρκος αναβάτης κάνει σαφείς τις προθέσεις του δηλώνοντας στο Speedweek.com πως μετά το Πρωτάθλημα που κατέκτησε στο WSBK το 2021, τώρα θέλει να δοκιμάσει την τύχη του στο MotoGP.

Το 2021, η μεγάλη ερώτηση στα χείλη όλων αφορούσε στο αν ο Toprak θα έκανε μεταγραφή στο MotoGP το 2022, όμως εκείνος ήθελε πρώτα να πάρει τον τίτλο στο WSBK και οι μάνατζερ της Yamaha δεν μπορούσαν να περιμένουν άλλο για την υπογραφή του. Τελικά ο τίτλος ήρθε, όμως η ευκαιρία για τη μεγάλη αλλαγή Πρωταθλήματος είχε μπει στον πάγο.

Τώρα, το συμβόλαιο του 26χρονου εργοστασιακού αναβάτη της Yamaha λήγει μετά το τέλος της σεζόν του 23. Και τότε, όπως δηλώνει ο Toprak θέλει να κάνει τη μετάβαση. “Δεν υπάρχει κάτι να ανακοινώσω ακόμα, αλλά τώρα έχω το όνειρο να οδηγήσω στο MotoGP. Το 2021 πήρα το Πρωτάθλημα στο WSBK. Γιατί να μη δοκιμάσω την τύχη μου και στο MotoGP;”

O Razgatlioglu και ο μάνατζερ του, Kenan Sofuoglu, ξέρουν πως η μετάβαση δεν θα είναι εύκολη, ενώ λόγω της δυστοκίας της Yamaha με την M1, ο Τούρκος θα μπορούσε να κοιτάξει και αλλού.

“Η Aprilia είναι πολύ καλή, βελτιώθηκαν πολύ. Όταν το συμβόλαιο μου με τη Yamaha λήξει θα μπορούσα να υπογράψω ξανά μαζί τους, ή θα μπορούσα να υπογράψω με άλλη εταιρεία. Είναι ακόμα πολύ νωρίς, η απόφαση δεν θα ληφθεί μέχρι τα μέσα του 2023. Ελπίζω να βρεθώ στο MotoGP του χρόνου. Εκεί οι μοτοσυκλέτες είναι κοντά η μια με την άλλη, αλλά είναι προφανές πως η Ducati είναι πολύ δυνατή -όπως στο WSBK. Αλλά η Yamaha ήταν και εκεί Παγκόσμια Πρωταθλήτρια για το 2021. Γιατί να μη βελτιωθεί, φέρνοντας μια δυνατή μοτοσυκλέτα για το 2024;”

Όλα θα εξαρτηθούν φυσικά και από την απόδοση του Franco Morbidelli το 2023, καθώς αν δεν καταφέρει να ξεπεράσει τα άσχημα αποτελέσματα του 2021 και του 2022 όπου και είχε τερματίσει 17ος και 19ος αντίστοιχα, τότε οι Ιάπωνες θα δουν με άλλο μάτι τις επιθυμίες του Razgatlioglu. Για την ώρα πάντως ο Morbidelli δείχνει να… “ξυπνά” από τον λήθαργο καθώς βρίσκεται 4ος στη γενική βαθμολογία του MotoGP μετά από 2 αγώνες.

“Το σχέδιο μου” συνεχίζει ο Toprak, “είναι να παλέψω για τον τίτλο στο MotoGP, όχι απλώς να οδηγήσω εκεί. Θα μπορούσα να γίνω ο πρώτος Τούρκος αναβάτης στο Πρωτάθλημα, αλλά αυτό δεν είναι σημαντικό για μένα. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να καταφέρω να τερματίσω στην πρώτη τριάδα. Γνωρίζω πως το επίπεδο των αναβατών στο MotoGP είναι πολύ υψηλό. Ίσως η πρώτη μου χρονιά να μην είναι εύκολη, και ίσως να βελτιωθώ στη δεύτερη. Δεν ξέρω. Οι μοτοσυκλέτες των GP είναι πολύ διαφορετικές από τα Superbike, τα ελαστικά είναι διαφορετικά και θα πρέπει να προσαρμοστώ. Αν δεν καταφέρω να πάω στο MotoGP το 2024, τότε το θέμα θα έχει κλείσει για μένα και θα παραμείνω στο WSBK.

Ετικέτες