MOTUL WSBK: Αλλάζουν τους κανονισμούς στην Supersport γιατί ξέμειναν από μοτοσυκλέτες!

Παίρνουν ιδέες από το βρετανικό πρωτάθλημα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/11/2020

Τα πράγματα είναι πολύ απλά και ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Μιλάμε φυσικά για τις αλλαγές στους κανονισμούς της κατηγορίας Supersport οι οποίοι έφτασαν να μην αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.

Η απόφαση της Honda να μην κάνει Euro 5 το νέο CBR600RR, έχει αφήσει πλέον ως μοναδικές επιλογές των ομάδων το Yamaha R6 και το MV Agusta F3 675 ή αλλιώς θα πρέπει να πάρουν μεταχειρισμένο κάποιο παλαιότερο μοντέλο από άλλη εταιρεία. Θυμίζουμε πως για τα τετρακύλινδρα ο μέγιστος κυβισμός είναι τα 600cc, για τα τρικύλινδρα τα 675cc (το Triumph Daytona είναι πλέον 765cc) και για τα δικύλινδρα τα 750cc (το μικρότερο σε κυβικά Panigale V2 έχει περισσότερα κυβικά από τα Factory 916 των 955/996cc που έτρεχε ο Fogarty).

Για το 2021, το βρετανικό πρωτάθλημα BSB θα επιτρέψει στα Triumph Daytona 765 να συμμετέχουν κανονικά στην κατηγορία Supersport και το ίδιο θα κάνουν για το Ducati Panigale V2. Στο ίδιο πνεύμα θέλει να κινηθεί και η Dorna για το παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 2022 και μετά, αφού πρώτα δει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στο βρετανικό πρωτάθλημα. Η βασική ιδέα είναι να δημιουργήσουν ένα αντίστοιχο πλαίσιο με την SSP 300, όπου συμμετέχουν από μονοκύλινδρα 390 κυβικών έως και δικύλινδρα 500 κυβικών. Φυσικά όσο λιγότερα τα κυβικά και οι κύλινδροι τόσο πιο ελεύθεροι θα είναι οι κανονισμοί για μετατροπές, όμως θα πρέπει να καθοριστούν με ακρίβεια ώστε να μην υπάρχει σαφές πλεονέκτημα κάποιου συγκεκριμένου είδους κινητήρα. Άλλωστε ο στόχος είναι να προσελκύσουν όσο περισσότερα εργοστάσια γίνεται, κάτι που δεν πρόκειται να γίνει αν ευνοηθεί αισθητά ένα συγκεκριμένο είδος κινητήρα.

Αν το πρόβλημα ήταν ο ανταγωνισμός μεταξύ αναβατών, τότε θα μπορούσαν να κάνουν ενιαίο με R6 ή CBR600RR ή τέλος πάντων με οποιαδήποτε άλλη supersport που βρίσκεται μεταξύ των δικύλινδρων 500 και των τετρακύλινδρων 1000.   

Ετικέτες

WSBK: Στην BMW ο Razgatlioglu, οι Γερμανοί θέλουν το τίτλο

Είχαμε γράψει πως πάει Ducati ή BMW, ένα ή δύο
WSBK: Στην BMW ο Razgatlioglu, οι Γερμανοί θέλουν το τίτλο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/5/2023

Στα βήματα του Melandri και του Van der Mark, ο Troprak Razgatlioglu πηγαίνει από την Yamaha στην BMW, έχοντας ανακοινώσει το πρωί την αποχώρησή του από την Yamaha.

Ούτε μία ημέρα δεν περίμενε για να ανακοινώσει την αλλαγή της ομάδας προφανώς θέλοντας να προλάβει την παραφιλολογία πριν διαρρεύσει προς τα έξω. Έτσι κι αλλιώς εμείς είχαμε ήδη πει πως οι μόνες πραγματικές επιλογές που είχε ο Toprak ήταν η Ducati και η BMW και προφανώς επέλεγε εκείνη με την οποία μπορεί να δείξει την δική του αξία στο μέγιστο βαθμό.

Διότι κάθε επιτυχία της BMW από εδώ και πέρα, θα είναι μία επιτυχία που θα πιστώνεται στον ίδιο απευθείας. Από την πλευρά της BMW έχουν επενδύσει δυναμικά στην κατηγορία και έχουν μία αξιόλογη μοτοσυκλέτα που πηγαίνει πολύ καλά στα τοπικά και εθνικά πρωταθλήματα αλλά δεν υποστηρίζεται επικοινωνιακά από έναν παγκόσμιο τίτλο, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να τον πετύχει.

Για αυτό και ο Dr. Markus Schramm, Head of BMW Motorrad, δηλώνει περήφανος που ο Toprak επέλεξε εκείνους.

Θα είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα σεζόν και η επόμενη για τα WSBK, όπως αντίστοιχα και η φετινή.

Ετικέτες