MOTUL WSBK: Αλλάζουν τους κανονισμούς στην Supersport γιατί ξέμειναν από μοτοσυκλέτες!

Παίρνουν ιδέες από το βρετανικό πρωτάθλημα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/11/2020

Τα πράγματα είναι πολύ απλά και ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Μιλάμε φυσικά για τις αλλαγές στους κανονισμούς της κατηγορίας Supersport οι οποίοι έφτασαν να μην αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.

Η απόφαση της Honda να μην κάνει Euro 5 το νέο CBR600RR, έχει αφήσει πλέον ως μοναδικές επιλογές των ομάδων το Yamaha R6 και το MV Agusta F3 675 ή αλλιώς θα πρέπει να πάρουν μεταχειρισμένο κάποιο παλαιότερο μοντέλο από άλλη εταιρεία. Θυμίζουμε πως για τα τετρακύλινδρα ο μέγιστος κυβισμός είναι τα 600cc, για τα τρικύλινδρα τα 675cc (το Triumph Daytona είναι πλέον 765cc) και για τα δικύλινδρα τα 750cc (το μικρότερο σε κυβικά Panigale V2 έχει περισσότερα κυβικά από τα Factory 916 των 955/996cc που έτρεχε ο Fogarty).

Για το 2021, το βρετανικό πρωτάθλημα BSB θα επιτρέψει στα Triumph Daytona 765 να συμμετέχουν κανονικά στην κατηγορία Supersport και το ίδιο θα κάνουν για το Ducati Panigale V2. Στο ίδιο πνεύμα θέλει να κινηθεί και η Dorna για το παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 2022 και μετά, αφού πρώτα δει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στο βρετανικό πρωτάθλημα. Η βασική ιδέα είναι να δημιουργήσουν ένα αντίστοιχο πλαίσιο με την SSP 300, όπου συμμετέχουν από μονοκύλινδρα 390 κυβικών έως και δικύλινδρα 500 κυβικών. Φυσικά όσο λιγότερα τα κυβικά και οι κύλινδροι τόσο πιο ελεύθεροι θα είναι οι κανονισμοί για μετατροπές, όμως θα πρέπει να καθοριστούν με ακρίβεια ώστε να μην υπάρχει σαφές πλεονέκτημα κάποιου συγκεκριμένου είδους κινητήρα. Άλλωστε ο στόχος είναι να προσελκύσουν όσο περισσότερα εργοστάσια γίνεται, κάτι που δεν πρόκειται να γίνει αν ευνοηθεί αισθητά ένα συγκεκριμένο είδος κινητήρα.

Αν το πρόβλημα ήταν ο ανταγωνισμός μεταξύ αναβατών, τότε θα μπορούσαν να κάνουν ενιαίο με R6 ή CBR600RR ή τέλος πάντων με οποιαδήποτε άλλη supersport που βρίσκεται μεταξύ των δικύλινδρων 500 και των τετρακύλινδρων 1000.   

Ετικέτες

Γιάννης Περιστεράς - Πολύ καλά αποτελέσματα στο τεστ του Misano

Ο Γιάννης Περιστεράς στο Misano Test
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/4/2023

Ο Γιάννης Περιστεράς συμμετείχε την περασμένη εβδομάδα σε τεστ στο Misano, με πολύ καλά αποτελέσματα κοντά στους γύρους των πρώτων, και μάλιστα απ' ότι δήλωσε χωρίς τη βοήθεια slipstream.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της ομάδας του Γιάννη Περιστερά:

"Ο 17χρονος Γιάννης Περιστεράς, ο μόνος Έλληνας οδηγός μετά το 1996 που συμμετέχει σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας, σε αυτό των World Superbike στην κατηγορία WSSP300, συμμετείχε την περασμένη εβδομάδα στο τεστ που διοργάνωσαν Ιταλικές ομάδες στην πίστα του Misano. H ProGP Racing, η ομάδα με την οποία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αγωνίζεται στο Παγκόσμιο ο Έλληνας οδηγός, είχε ετοιμάσει την Yamaha R3 σε υψηλό επίπεδο, χάρις και στην προσθήκη από φέτος του έμπειρου Marco Canuti που θα είναι ο αρχιμηχανικός του Περιστερά.

Την πρώτη ημέρα του τεστ ο 17χρονος με τη βοήθεια του κόουτς Γιάννη Μπούστα, προσαρμόστηκε στις ρυθμίσεις της ομάδας πάνω στην R3 και ήταν πολύ δυνατός στο ρυθμό αγώνα, σημειώνοντας τον καλύτερο μέσο όρο γύρων στη δοκιμή, σε σχέση και με τον ομόσταυλό του Devis Bergamini, αλλά και με τον Mirko Gennai που έχει κερδίσει αγώνα του Παγκοσμίου.

Την δεύτερη ημέρα του τεστ η ομάδα επικεντρώθηκε στο ρυθμό αγώνα και δεν χρησιμοποίησε καινούργια ελαστικά, προτιμώντας να μείνει ο Περιστεράς με τα λάστιχα που είχαν συμπληρώσει αρκετούς γύρους. Ο Γιάννης σε κάποιες από τις περιόδους δοκιμών σημείωσε τον πρώτο χρόνο και κατάφερε να βελτιώσει το ρυθμό του ακόμη περισσότερο. Ο κόουτς Γιάννης Μπούστας και ο ιδιοκτήτης της ομάδας Omar Menghi ήταν πολύ ευχαριστημένοι από την απόδοση και τη φυσική κατάσταση του οδηγού.

Τώρα η προετοιμασία συνεχίζεται στην Ελλάδα, ενόψει του πρώτου Αγώνα της χρονιάς που θα γίνει στο Άσσεν της Ολλανδίας στις 21-23 Απριλίου.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΑΣ – Οδηγός ProGP Racing: “Οι δοκιμές πήγαν πολύ καλά και κατάφερα -παρά το ότι δεν έβαλα καινούργια λάστιχα- να είμαι πολύ κοντά στον ταχύτερο γύρο των πρώτων και κυρίως να “βγάζω” το χρόνο μόνος μου στην πίστα, χωρίς τη βοήθεια του slipsteam, που βοηθάει πολύ στην κατηγορία μας. Ο νέος αρχιμηχανικός μου ο Μάρκο είναι εξαιρετικός και έχουμε δουλέψει το 2021 μαζί στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα R3, πράγμα που βοήθησε στο να καταλαβαίνει αμέσως το τι χρειάζομαι στις ρυθμίσεις. Με τον Γιάννη Μπούστα έχουμε κάνει πολύ καλή δουλειά στη χειμερινή περίοδο και όλοι στην ομάδα μου είπαν ότι φέτος είμαι ένα επίπεδο πάνω από πέρυσι. Ξέρω καλύτερα όλες τις πίστες και ελπίζω ότι η χρονιά θα είναι καλή και θα είμαι συνέχεια στους βαθμούς και γιατί όχι να διεκδικήσω και το πρώτο μου βάθρο στο Παγκόσμιο”.

Την προσπάθεια υποστήριζουν οι: Yamaha ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, Kenon caffe Le Greche, MouratisGP, SHOEI, IXS, SIDI, TZORTZOPOULOS MOTO & FASHION, Pirelli – INTRAMOTO, KARASSULIS International Transport, House Of Wheels, SIXT, Georgopoulos Racing, Extreme Track Days, Rider Repair Graphics, Extra Products Tassoulis, Papastavrou Shops, RISE, AM Παπαγεωργίου, MGP.gr, Peristeras Tyres."