Motul-WSBK Assen: Επιστροφή Rea

Ο μοναδικός με 13 νίκες στην ίδια πίστα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/7/2021

Αρχικά ο αγώνας του Assen φαινόταν πως θα εξελιχθεί όπως οι δύο προηγούμενοι, όπου η Yamaha του Toprak θε πέρναγε εμπρός από την Kawasaki του Rea, που είχε ξανά την pole position και οι δυο τους θα ξεκινούσαν μια μονομαχία, αφήνοντας πίσω όλους τους υπόλοιπους… Μόνο που η επιθετική διάθεση του Τούρκου τον οδήγησε σε ένα λάθος, χάνοντας την γραμμή του και φυσικά τέτοια λάθη κοστίζουν όταν έχεις πίσω σου τον Rea, αλλά και τον Scott Redding που είχε εξαιρετικά γυρολόγια όλες τις προηγούμενες ημέρες. Αυτή η τριάδα των αναβατών έμελλε να ξεκινήσει μια σκληρή μονομαχία πολλών γύρων, μέχρι τη στιγμή που ο Scott Redding έκανε το λάθος, δίνοντας στο Toprak την ευκαιρία να περάσει στη δεύτερη θέση, όμως την ίδια στιγμή, αυτή η αψιμαχία μεταξύ τους, βοήθησε τον Rea να απομακρυνθεί και να πάρει άλλη μια νίκη στο Assen. Πρόκειται για την 13η νίκη του Rea σε αυτή την πίστα και σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Dorna είναι και ο μοναδικός που έχει καταφέρει να έχει 13 νίκες σε μία πίστα.  

Με αυτή τη νίκη, ο Rea επανέρχεται στην κορυφή της βαθμολογίας και μάλιστα με μια καλή διαφορά 37 βαθμών από τον Toprak.  

Αποτελέσματα RACE 1

 

Αποτελέσματα RACE 2

 

Long lap ποινή και στα Motul WSBK!

Για πρώτη φορά από φέτος
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/2/2021

Η ποινή long lap, το λεγόμενο "long lap penalty", που έχουμε δει πολλές φορές να επιβάλλεται και στις τρεις κατηγορίες των Grand Prix, σε αναβάτες που υπέπεσαν σε παράπτωμα την ώρα του αγώνα, θα αρχίσει να ισχύει και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των Motul WSBK, πράγμα λογικό μιας και η διοργανώτρια αρχή και αυτή που θεσπίζει τους κανόνες, είναι κοινή και στις δύο περιπτώσεις.

Για τους αναβάτες των Superbikes είναι, λοιπόν, κάτι πρωτόγνωρο και γι' αυτό κλήθηκαν να εκφράσουν τις πρώτες τους σκέψεις, σχετικά με τον νέο αυτό κανονισμό. Ο Leon Haslam της HRC Honda είπε πως θεωρεί σωστή την εφαρμογή του και βάσει των όσων είχε δει στα MotoGP, θα αποτελέσει έναν παράγοντα που θα κάνει τους αγώνες ακόμη πιο συναρπαστικούς, τονίζοντας όμως την σημασία του να εφαρμοσθεί σωστά. Είπε επίσης ότι είναι καλό για τους αναβάτες, γιατί έτσι "ο αγώνας σου δεν θα τελειώσει με ένα DQF, σε περίπτωση που υποπέσεις σε κάποιο παράπτωμα. Ο αγώνας δεν θα καταστραφεί και θα έχεις μια ευκαιρία για να επανορθώσεις."

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο Tito Rabat της Barni Racing Team, ο οποίος δήλωσε ότι είναι πολύ καλύτερο από το να είσαι αναγκασμένος να περάσεις μέσα από τα πιτς, όπου σε μια τέτοια περίπτωση έχεις χάσει κάθε ελπίδα. Ο Chaz Davies της GOELEVEN χαρακτήρισε το άκουσμα της είδησης ενδιαφέρον, αλλά στάθηκε ιδιαίτερα πάνω στην σωστή χρήση της ποινής κι όχι στην κατάχρηση, όπου θα δίνεται το long lap penalty για το παραμικρό. Σε γενικές γραμμές όμως, το θεωρεί ως μια σωστή κίνηση.

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jonathan Rea της Kawasaki Racing Team WorldSBK, έχει έναν προβληματισμό για το πώς θα γίνεται σωστά η επικοινωνία της ποινής, ενώ τόνισε κι αυτός την σημασία του να δίνεται σε σωστό timing και για τους σωστούς λόγους. Ο Scott Redding, αναβάτης της Aruba.It Racing-Ducati, ήταν πιο συγκεκριμένος, λέγοντας πως, για παράδειγμα, σε περιπτώσεις άκυρης εκκίνησης είναι πιο σωστή ποινή, αντί για την διέλευση μέσα από τα πιτς όπου έχανες πολύ παραπάνω χρόνο από αυτόν που είχες κερδίσει με την άκυρη εκκίνηση, όπως και για τις περιπτώσεις που οι αναβάτες υπερβαίνουν τα όρια της πίστας. Δήλωσε επίσης ότι σέβεται αυτή την απόφαση γιατί γίνεται για το καλό και την ασφάλεια των αναβατών και θα περιμένει να δει πώς θα πάει στην εφαρμογή του ο νέος κανονισμός.

Δηλώσεις έκανε όμως και ο Johann Zarco της Pramac Racing MotoGP, ο επονομαζόμενος και "Βασιλιάς του long lap", από τις πολλές φορές που του έχει επιβληθεί η ποινή στα MotoGP. Ο Γάλλος είπε πως δεν έχει κάποια ιδιαίτερη συμβουλή για τους συναδέλφους του στα WSBK, παρά μόνο ότι καλό θα είναι να… κάνουν προπόνηση σ' αυτό κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών (για να είναι έτοιμοι σε περίπτωση που τους επιβληθεί η ποινή), ενώ τόνισε πως διαφέρουν πολύ τα long laps από πίστα σε πίστα, με μερικά από αυτά να είναι αρκετά "ύπουλα" και τεχνικά, ενώ άλλα είναι πιο εύκολα, όπως αυτό που αναγκάστηκε να κάνει στο Brno, χωρίς να του στοιχίσει καν την τρίτη θέση στον αγώνα!