MOTUL WSBK Donington: Σπάνιο λάθος Rea στον 2ο αγώνα – Μπροστά ο Razgatlioglu

Θα θυμάται για πάντα το Donington ο Toprak
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/7/2021

Μπροστά στο πρωτάθλημα περνά ο Razgatlioglu, ο μεγάλος νικητής του αγγλικού γύρου του πρωταθλήματος που μετά τον σημερινό Superpole που επικράτησε ο Rea, ήταν πίσω με 23 βαθμούς. Με την πτώση του Rea κι ενώ οδηγούσε τον αγώνα, και την νίκη του Razgatlioglu, η πρώτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος αλλάζει.

Για άλλη μία φορά ο Razgatlioglu έκανε μία φοβερή εκκίνηση και βρέθηκε δεύτερος στην πρώτη στροφή πίσω από τον Rea. Πίσω του ο Tom Syke, o Gerloff, ο Haslam και ο van der Mark. Αμέσως ο Razgatlioglu έκανε κίνηση να περάσει τον Rea που δεν πέτυχε αλλά έδειξε στον μεγάλο αναβάτη πως η Yamaha βρίσκεται στο κυνήγι του. Μαζί τους ο Sykes που έβλεπε τον Razgatlioglu με άλλο μάτι μετά την φοβερή νίκη του το Σάββατο όταν όλοι είχαν θέμα πρόσφυσης, όπως και ο ίδιος.

Ο Razgatlioglu δεν το έβαλε κάτω στο στόχο του να περάσει σε συγκεκριμένη στροφή τον Rea και έχοντας σταθερά τον πιο γρήγορο γύρο τελικά τα κατάφερε με το τρενάκι πίσω τους να ανοίγει την ψαλίδα φτάνοντας στο ένα δευτερόλεπτο διαφοράς. Ο Rea απάντησε με ταχύτερο χρόνο στον πέμπτο γύρο και προσπάθησε να περάσει, χωρίς να τα καταφέρει καθώς ο Razgatlioglu καθυστέρησε το φρενάρισμα στο απόλυτο όριο μην αφήνοντας ευκαιρία. Με την Brembo να λέει πως το Donington είναι πολύ απαιτητικό στα φρένα, όποιος είναι καλός σε αυτό τον τομέα θα ξεχωρίσει εύκολα. Και ο Razgatlioglu είναι πολύ δυνατός στο φρενάρισμα.

Έτσι εξηγείται και το πρώτο λάθος του Rea στην προσπάθειά του να μείνει κολλημένος στην ρόδα της Yamaha, ετοιμάζοντας την προσπέραση αμέσως μετά και παραλίγο να συγκρουστεί χάνοντας τελικά χρόνο. Αμέσως μετά έκανε ταχύτερο γύρο και τελικά μετά από άλλον έναν κατάφερε να βρεθεί ξανά πίσω από την Yamaha με τον Razgatlioglu να κάνει το δικό του λάθος ανοίγοντας γραμμή και τον Rea να περνά μπροστά χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ο ανταγωνισμός των δυο τους δεν τους καθυστερούσε αλλά αντίθετα τους ωθούσε σε ταχύτερους χρόνους από την αρχή του αγώνα κι έτσι στην μέση σχεδόν είχαν φτάσει στα τρία δευτερόλεπτα διαφοράς από τον Gerloff που τώρα είχε τον Sykes πίσω του. Τότε ήταν που έπεσε και ο Rea, με ένα λάθος που μπορεί να γίνει από όλους όταν είναι στο όριο, ανεξάρτητα από το πόσοι κορυφαίοι οδηγοί είναι. Σηκώθηκε στην 20η πλέον θέση αλλά με την πτώση του ο Razgatlioglu έμενε πλέον μόνος του εμπρός με κενό ασφαλείας από τον δεύτερο. Αντίστοιχα ο Rea ήταν τόσο πίσω από τον προ-τελευταίο που μόνο με πτώση κάποιου μπροστά θα ανέβαινε θέση.

Αυτή την φορά ο Razgatlioglu δεν έμεινε από καύσιμα μόλις πήρε την νίκη και με τον Gerloff στην δεύτερη θέση η Yamaha έκανε το 1-2.

Ο Redding με την τέταρτη θέση μπορεί να είναι πλέον τρίτος στο πρωτάθλημα αλλά η προσδοκία για αυτόν είναι να πρωταγωνιστεί, πράγμα που δεν συμβαίνει ποτέ σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Σήμερα μάλιστα η μπόρα που έπεσε καθώς έβγαιναν οι αναβάτες στην πίστα μπορεί να μην κράτησε τόσο, ώστε να μην προλάβει να στεγνώσει με 35 βαθμούς που είχε το Donigton, αλλά ήταν αρκετή για να ρίξει το ηθικό την κρίσιμη στιγμή.

1. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with BRIXX WorldSBK)

2. Garrett Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Team) +2.243s

3. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) +4.522s

4. Scott Redding (Aruba.it Racing – Ducati) +5.151s

5. Michael van der Mark (BMW Motorrad WorldSBK Team) +13.315s

6. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +14.444s

 

 

WorldSBK: Παρουσίαση Moriwaki Althea Honda [Video]

Η επιστροφή της Honda στo παγκόσμιο πρωτάθλημα WSBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

18/2/2019

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Phillip Island που πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες στην Αυστραλία, η ομάδα της Moriwaki Althea Honda έκανε την παρουσίασή της. Ο Leon Camier και ο Ryuichi Kiyonari είναι οι αναβάτες των CBR1000RR με αριθμούς "2" και "23" αντίστοιχα και με την εργοστασιακή υποστήριξη της Honda, ευελπιστούν φέτος να βρεθούν στο επίκεντρο των εξελίξεων.

Στο τέλος του άρθρου ακολουθεί το Video της παρουσίασης και Gallery με φωτογραφίες

Η τελευταία φορά που η Honda είχε συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike ως εργοστασιακή ομάδα, ήταν πριν από 17 χρόνια το 2002 με τον Colin Edwards που πήρε τον τίτλο στην Imola. Έκτοτε, είχε καταφέρει να πάρει άλλον έναν τίτλο πέντε χρόνια αργότερα με τον James Toseland το 2007, τότε που η Ten kate χρησιμοποιούσε τη μοτοσυκλέτα της, όντας όμως ιδιωτική ομάδα, ενώ τώρα ευελπιστεί να συνεχίσει από ‘κει που έμεινε.

Τα CBR1000RR που παρουσιάστηκαν έχουν μια ολοκαίνουργια εμφάνιση με τα βασικά τους χρώματα να παραμένουν πιστά σ’ αυτά της Honda. Το κόκκινο κυριαρχεί στο μεγαλύτερο μέρος της μοτοσυκλέτας με το μπλε και το άσπρο να συμπληρώνουν αρμονικά το σύνολο. Πέραν του λογότυπου της Moriwaki που δεσπόζει στα πλαϊνά φαίρινγκ κάτω απ’ τα clip-ons, οι κίτρινες λεπτομέρειες υπό τη μορφή φαρδιών σιριτιών και σε συνδυασμό με το μπλε γνωστοποιούν την ύπαρξή της αφού αποτελούν τα βασικά της χρώματα.

Ο Camier σε δηλώσεις του αναφέρθηκε με πολύ θετικά σχόλια σχετικά με τη μοτοσυκλέτα και την ομάδα λέγοντας: “Είναι τιμή μου που αποτελώ μέλος του project με την υποστήριξη της Honda, και την εμπειρία τόσο της Moriwaki όσο και της Althea. Είναι όλα καινούργια για μας, που σημαίνει πως έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, αλλά νομίζω ότι έχουμε τις δυνατότητες και είμαι πολύ ενθουσιασμένος να δω τι μπορούμε να κάνουμε. Είναι πολύ καλό που θα βρεθούμε στην πίστα με τους αντιπάλους μας ώστε να δούμε σε τι επίπεδο βρισκόμαστε. Έχουμε να δουλέψουμε πάνω σε πολλά πράγματα όπως ανέφερα και η μοτοσυκλέτα έχει εξελιχθεί σ’ ένα διαφορετικό πρωτάθλημα, αλλά είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση. Ο βασικός μας στόχος είναι να βελτιωνόμαστε με κάθε αγώνα.”

Ο πρώην αναβάτης της Honda στα WorldSBK, Ryuichi Kiyonari, που φέτος έκανε την επιστροφή του στο πρωτάθλημα, εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για τη νέα μοτοσυκλέτα και χρονιά λέγοντας: “Είμαι πολύ ενθουσιασμένος που μου δόθηκε η ευκαιρία να επιστρέψω στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και θα ήθελα να ευχαριστήσω τις Honda, Moriwaki και Althea που με εμπιστεύτηκαν για αναβάτη τους. Έχουν αλλάξει πολλά απ’ την τελευταία φορά που έτρεξα στο πρωτάθλημα το 2009 και θεωρώ πως το επίπεδο είναι πολύ υψηλότερο, λόγω των πολλών γρήγορων αναβατών. Δούλεψα πολύ σκληρά τα τελευταία χρόνια και ελπίζω πως θα εξακολουθήσω την εξέλιξή μου φέτος με τη νέα ομάδα και μοτοσυκλέτα. Είμαι πολύ παρακινημένος και πιστεύω πως μπορούμε να συνεργαστούμε, επιτυγχάνοντας καλά αποτελέσματα.”

Η επιστροφή της Moriwaki Althea Honda μετά από τόσα χρόνια αποχής απ’ το πρωτάθλημα αποτελεί έναν ακόμη λόγο που το φετινό πρωτάθλημα θα είναι πιο ενδιαφέρον.  

Ετικέτες