Motul WSBK: Η Motul στην κορυφή με τη Yamaha!

Μετρά ήδη μια νίκη!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

6/3/2020

Ο πρώτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος Motul WSBK ήταν από τους καλύτερους που έχουν γίνει τα τελετευταία χρόνια. Τα δύο σκέλη και ο Tissot Superpole Race ήταν γεμάτα από επικές μάχες, θέαμα, ένταση και αγωνία, ενώ η διαφορά του νικητή απ' τον δεύτερο ήταν οριακή και στους τρεις αγώνες. Στο δελτίο τύπου της Motul που ακολουθεί περιγράφονται οι λεπτομέρειες του θριάμβου σε συνεργασία με την Yamaha.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Phillip Island της Αυστραλίας, δόθηκε η εκκίνηση για τη σεζόν 2020 του Motul FIM Superbike World Championship (WorldSBK) και η επίσημη εργοστασιακή ομάδα της Yamaha – που συνεργάζεται με την Motul για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά – ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο… από την πρώτη γραμμή!

Σε έναν εναρκτήριο γύρο γεμάτο δράση, οι αναβάτες της ομάδας του 2020 παρουσίασαν ξεκάθαρα όχι μόνο τις δυνατότητές τους, αλλά και τη διάθεσή τους να ανεβάσουν ψηλά τα χρώματα της Motul ώστε να γίνουν ορατά από όλους. Ο καταπληκτικός νεαρός Τούρκος, Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team), κατάφερε να αποσπάσει τη νίκη με μία από τις μικρότερες διαφορές στην ιστορία του WorldSBK, καθώς οι τέσσερις πρώτοι αναβάτες τερμάτισαν σε ένα διάστημα μόλις 0,137s από την καρό σημαία. Για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις προσδοκίες της Yamaha για τη συνέχεια, ο ομόσταυλός του Michael van der Mark, ήρθε τέταρτος, μια μόλις θέση μακριά στο βάθρο.

Στο δεύτερο σκέλος, ο Razgatlioglu βρισκόταν επίσης στη διεκδίκηση της νίκης μέχρις ότου ένα μηχανικό πρόβλημα τον ανάγκασε να αποσυρθεί. Ο ολλανδός van der Mark, πάντα ανάμεσα στους διεκδικητές, πήρε άλλη μία τέταρτη θέση και εξασφάλισε τη δεύτερη θέση στην ομάδα της Yamaha στην κατάταξη των κατασκευαστών

Ετικέτες

Motul_WSBK Magny-Cours: Με αναπάντεχες πτώσεις για τους πρωταγωνιστές

Τρεις πτώσεις που σημάδεψαν τον γαλλικό αγώνα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Ο πρώτος αγώνας στη γαλλική πίστα δεν πήγε τόσο καλά όσο θα ήθελαν οι Jonathan Rea και Toprak Razgatlioglu καθώς αμφότεροι είχαν πτώση και είδαν στον βαθμολογικό πίνακα το όνομα του Alvaro Bautista να δημιουργεί μεγαλύτερη απόσταση από αυτούς. Παρά την εξαιρετική εκκίνηση του, ο Toprak βγήκε κάπως ανοιχτά στην Κ8 και έδωσε το δικαίωμα στη BMW του Scott Redding να περάσει μπροστά. Αυτό όμως δεν κράτησε για πολύ, καθώς ο αναβάτης της Yamaha κατάφερε να περάσει ξανά εμπρός στον δεύτερο γύρο και να βρεθεί σε απόσταση βολής από τον Rea. Πριν ολοκληρωθεί ο δεύτερος γύρος, ο Rea θα πέσει και ο Toprak θα βρει ορθάνοιχτη μπροστά του την πόρτα για μια εύκολη νίκη.

Μια νίκη που την είχε ιδιαίτερη ανάγκη για να τον κρατήσει με αξιόσεις μέσα στο παιχνίδι του πρωταθλήματος. Μόνο που η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Τούρκου αναβάτη, οποίος στον τρίτο μόλις γύρο θα πέσει και αυτός!

Αιτία δεν ήταν κάποιο δικό του λάθος αλλά όπως ο ίδιος είπε είχε διαρκώς πρόβλημα με την αντοχή των φρένων και ήταν αναγκασμένος να ρυθμίζει την απόσταση της μανέτας σε κάθε γύρο. Φτάνοντας στη προηγούμενη στροφή, ένοιωσε την μανέτα να φτάνει έως το γκριπ, οπότε στην επόμενη προσπάθησε να γραπώσει τη μανέτα του φρένου υπολογίζοντας πως η μανέτα θα έχει πολύ μεγάλη διαδρομή, όμως η τρόμπα είχε προλάβει να επαναφέρει τη μανέτα στην αρχική της θέση, με αποτέλεσμα η επιπλέον δύναμη που έβαλε στη μανέτα να προκαλέσει αστάθεια στον πίσω τροχό, που ανασηκώθηκε απότομα από το έδαφος.

Το ίδιο “άδικη” ήταν και η πτώση του Rea, ο οποίος ακούμπησε το βιράζ με τον αισθητήρα της τηλεμετρία στο πιρούνι, με αποτέλεσμα να ανασηκωθεί ο εμπρός τροχός. Μεγάλη τιμωρία για μικρό αδίκημα όπως χαρακτηριστικά είπε μετά τον αγώνα.

Στον δεύτερο αγώνα τα πράγματα πήραν εντελώς διαφορετική τροπή. Το σενάριο τώρα ήθελε τον Bautista να είναι εκείνος που θα έβλεπε από πολύ κοντά την γαλλική άσφαλτο. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση η ιστορία είχε περισσότερο δράμα, καθώς αιτία δεν ήταν κάποια μηχανική δυσλειτουργία ή βλάβη, αλλά η “επιθετική” κίνηση του Rea πάνω στον Bautista. Το αποτέλεσμα αυτής της επαφής, ήταν ο αναβάτης της Ducati να βρεθεί στην αμμοπαγίδα και ο αναβάτης της Kawasaki να τιμωρηθεί με long-lap penalty, τερματίζοντας τελικά στην 5η θέση. Κερδισμένος φυσικά από την κατάληξη βγήκε ο  Toprak, όχι μόνο γιατί κέρδισε τον αγώνα, αλλά και γιατί μάζεψε υπερπολυτίμους βαθμούς έναντι των βασικών αντιπάλων του.  Στους κερδισμένους του διήμερου, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε τον Axel Bassani που ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο.