Motul-WSBK Magny-Cous: Ο Bautista δεν δέχεται τη συγνώμη του Rea

Κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός λέει ο Redding
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Πόλεμος δηλώσεων ξέσπασε μετά την άκρως επιθετική κίνηση του Rea στον Bautista, όπου είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του αναβάτη της Ducati.

Τόσο η Ιταλική ομάδα, όσο και ο ίδιος ο Alvaro Bautista δεν αποδέχονται τη συγνώμη του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή από το “Πράσινο στρατόπεδο” θεωρώντας πως δεν ήταν λάθος, ούτε υπερβολικός ζήλος, αλλά προσχεδιασμένη κίνηση για να βγει εκτός αγώνα ο αναβάτης της Ducati και να μειωθεί η αρκετά μεγάλη βαθμολογική διαφορά που έχει σε αυτή τη φάση του πρωταθλήματος.

Το βασικό επιχείρημα της Ducati και του Bautista είναι πως ο Rea έχει τόσα παγκόσμια πρωταθλήματα και εξακολουθεί να είναι από τους πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, οπότε δεν δικαιολογείται να έχει τόσο ακραία συμπεριφορά μέσα στον αγώνα που θυμίζει λιγότερο έμπειρους αναβάτες.

Μάλιστα ο Bautista υπογράμμισε την εμπειρία και τις ικανότητες του Rea ως βασικό στοιχείο για να μην δεχτεί πως ο εμβολισμός του έγινε από λάθος υπολογισμό.

“Για το πρωτάθλημα ίσως να είναι καλό που έχασα βαθμούς, αλλά δεν είναι δίκαιο ο Rea να παίρνει μόνο μια μικρή ποινή τερματίζοντας στην 5η θέση και εγώ να εγκαταλείπω τον αγώνα. Από την στιγμή που οι αγωνιδίκες αποφάσισαν πως έφταιγε, η ποινή έπρεπε να είναι πιο δίκαιη προς εμένα” δήλωσε ο Bautista θεωρώντας πως το Long-Lap Penalty ήταν λίγο.

 

Από την μεριά του ο Rea επιμένει πως όταν πλησίαζε τον Bautista δεν είχε στο μυαλό του κάποια κακιά πρόθεση: “Πρώτα απ’ όλα λυπάμαι που είχε πτώση ο Bautista. Είχαμε επαφή και μετά τον αγώνα πήγα να τον δω και να του ζητήσω συγνώμη, παρουσιάζοντας την δική μου οπτική στο θέμα. Άκουσα την δική του άποψη οπότε το θέμα έκλεισε και αλλάζω σελίδα.”   

Τη θέση του Rea φαίνεται να συμμερίζεται και ο πρώην αναβάτης της Ducati και πλέον αναβάτης της BMW κύριος Scott Redding ο οποίος είπε πως: “….κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός”

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις του πιο… κερδισμένου από αυτό συμβάν, δηλαδή του Toprak Razgatlioglu: “Ο μόνος τρόπος για να περάσεις σε αυτή την πίστα τον Baustista ήταν σε αυτή τη στροφή. Το έκανα και εγώ στη Superpole. Σε όλες τις άλλες στροφές η επιτάχυνση της Ducati είναι απίστευτη και δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις τον Baustista. Βλέποντας το video με το συμβάν νομίζω πως ο Jonny (Rea) απλώς προσπάθησε να τον περάσει στο μοναδικό σημείο που θα μπορούσε να το κάνει. Ίσως έκανε λάθος υπολογισμό αλλά δεν βλέπω να προσπάθησε να τον πετάξει έξω – απλώς προσπάθησε να τον περάσει. Το γεγονός πως έπεσε (ο Baustista) μάλλον δεν τον χαροποιεί..”    

Δεδομένη είναι η επιθετική κίνηση του Rea και δεδομένο επίσης πως ο Bautista έπεσε γιατί υπήρχε επαφή μεταξύ τους, διαφορετικά δεν θα είχε πέσει. Αυτό κάνει τα πράγματα απείρως πιο απλά στην κατανόηση του συμβάντος και έτσι γλιτώνουμε - ως φίλαθλοι- τον οπαδισμό σχετικά με το ποιος φταίει ή όχι, όπως είχε γίνει στα MotoGP το 2015 όταν δεχόταν κριτική οποιοσδήποτε τολμούσε να γράψει για το ποιος έφταιγε. Από την άλλη δεν έχουμε μία περίπτωση σαν του Romano Fenati όπου το τι υπήρχε στο μυαλό του αναβάτη όταν άπλωνε το χεράκι του, φαινόταν με τεράστια φωτεινή πινακίδα πάνω από το κεφάλι του. Εδώ τώρα ξεκάθαρα φταίει ο Rea, και για αυτό τιμωρήθηκε. Θα έπρεπε να είχε τιμωρηθεί ακόμη πιο σκληρά για να είναι σίγουρο πως όταν δεν μπορεί να περάσει μία μοτοσυκλέτα, δεν θα κάνει κάτι παρακινδυνευμένο μέχρι να το πετύχει.

Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να πει την δική του γνώμη, ωστόσο από πλευράς αρθρογραφίας που -υποτίθεται ακόμη και στις μέρες μας- πως πρέπει να είναι σε ανώτερο επίπεδο από την «γνώμη», δεν θα πρέπει να βλέπουμε εκφράσεις βεβαιότητας σχετικά με το τι σκεφτόταν ο Rea. Αυτό δεν γίνεται να το πει κανείς κοιτώντας το video του αγώνα και μιλάμε για την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ περίπτωση και όχι γενικά. Δεν είναι φως-φανάρι σαν του Fenati, ή ένα σωρό παλαιότερες ξεκάθαρες φάσεις, χρησιμοποιώντας εδώ ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα ώστε να γίνεται ταυτόχρονα κατανοητό από όλους τους αναγνώστες, παλιούς και νέους. Μακάρι να μην χρειαστεί στο μέλλον να δοθεί συνέχεια σε οποιοδήποτε αγωνιστικό συμβάν με δηλώσεις αργότερα…

 

 

Long lap ποινή και στα Motul WSBK!

Για πρώτη φορά από φέτος
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/2/2021

Η ποινή long lap, το λεγόμενο "long lap penalty", που έχουμε δει πολλές φορές να επιβάλλεται και στις τρεις κατηγορίες των Grand Prix, σε αναβάτες που υπέπεσαν σε παράπτωμα την ώρα του αγώνα, θα αρχίσει να ισχύει και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των Motul WSBK, πράγμα λογικό μιας και η διοργανώτρια αρχή και αυτή που θεσπίζει τους κανόνες, είναι κοινή και στις δύο περιπτώσεις.

Για τους αναβάτες των Superbikes είναι, λοιπόν, κάτι πρωτόγνωρο και γι' αυτό κλήθηκαν να εκφράσουν τις πρώτες τους σκέψεις, σχετικά με τον νέο αυτό κανονισμό. Ο Leon Haslam της HRC Honda είπε πως θεωρεί σωστή την εφαρμογή του και βάσει των όσων είχε δει στα MotoGP, θα αποτελέσει έναν παράγοντα που θα κάνει τους αγώνες ακόμη πιο συναρπαστικούς, τονίζοντας όμως την σημασία του να εφαρμοσθεί σωστά. Είπε επίσης ότι είναι καλό για τους αναβάτες, γιατί έτσι "ο αγώνας σου δεν θα τελειώσει με ένα DQF, σε περίπτωση που υποπέσεις σε κάποιο παράπτωμα. Ο αγώνας δεν θα καταστραφεί και θα έχεις μια ευκαιρία για να επανορθώσεις."

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο Tito Rabat της Barni Racing Team, ο οποίος δήλωσε ότι είναι πολύ καλύτερο από το να είσαι αναγκασμένος να περάσεις μέσα από τα πιτς, όπου σε μια τέτοια περίπτωση έχεις χάσει κάθε ελπίδα. Ο Chaz Davies της GOELEVEN χαρακτήρισε το άκουσμα της είδησης ενδιαφέρον, αλλά στάθηκε ιδιαίτερα πάνω στην σωστή χρήση της ποινής κι όχι στην κατάχρηση, όπου θα δίνεται το long lap penalty για το παραμικρό. Σε γενικές γραμμές όμως, το θεωρεί ως μια σωστή κίνηση.

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jonathan Rea της Kawasaki Racing Team WorldSBK, έχει έναν προβληματισμό για το πώς θα γίνεται σωστά η επικοινωνία της ποινής, ενώ τόνισε κι αυτός την σημασία του να δίνεται σε σωστό timing και για τους σωστούς λόγους. Ο Scott Redding, αναβάτης της Aruba.It Racing-Ducati, ήταν πιο συγκεκριμένος, λέγοντας πως, για παράδειγμα, σε περιπτώσεις άκυρης εκκίνησης είναι πιο σωστή ποινή, αντί για την διέλευση μέσα από τα πιτς όπου έχανες πολύ παραπάνω χρόνο από αυτόν που είχες κερδίσει με την άκυρη εκκίνηση, όπως και για τις περιπτώσεις που οι αναβάτες υπερβαίνουν τα όρια της πίστας. Δήλωσε επίσης ότι σέβεται αυτή την απόφαση γιατί γίνεται για το καλό και την ασφάλεια των αναβατών και θα περιμένει να δει πώς θα πάει στην εφαρμογή του ο νέος κανονισμός.

Δηλώσεις έκανε όμως και ο Johann Zarco της Pramac Racing MotoGP, ο επονομαζόμενος και "Βασιλιάς του long lap", από τις πολλές φορές που του έχει επιβληθεί η ποινή στα MotoGP. Ο Γάλλος είπε πως δεν έχει κάποια ιδιαίτερη συμβουλή για τους συναδέλφους του στα WSBK, παρά μόνο ότι καλό θα είναι να… κάνουν προπόνηση σ' αυτό κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών (για να είναι έτοιμοι σε περίπτωση που τους επιβληθεί η ποινή), ενώ τόνισε πως διαφέρουν πολύ τα long laps από πίστα σε πίστα, με μερικά από αυτά να είναι αρκετά "ύπουλα" και τεχνικά, ενώ άλλα είναι πιο εύκολα, όπως αυτό που αναγκάστηκε να κάνει στο Brno, χωρίς να του στοιχίσει καν την τρίτη θέση στον αγώνα!